Ford Cargo motoru 2003 yılında Robert Bosch ve Avusturya'lı AVL firması ile Otosan ortaklığında geliştirildi. Kabin tasarımı ise İtalyan Ghia Design Studio (Ghia S.p.A.)'ya ait. Testleri Ford-Lomel/Belçika'da yapıldı. Lisans hakkı ise otosan'ın.
Printable View
adam bişeylere çabalamış bişeyler yapmış... bi firmada tutsun elinden işte türk milletide bişeylere adım atsın artık...
Lütfen birileri çıkıp bu adamın önüne bürokratik engeller koymasın . Bir kez daha DEVRİM gibi hüsran olmasın.
desteklenmeli diye düşünüyorum...kendi kendine yapabilmişse ve bu kafa da var ise o adamda ; sonuca da ulaşmışsa bence gerisi gelir ,) ... bu ülkede araba üretilip satışa sunulabilecek kadar potansiyel var... %100 olarak !
cobra otobüsleri,bmc,ford ticari,mercedes ticari,fiat ( tofaş) ... üretilmiş ve katkılarımızın olduğu başlıca araç fabrikaları/markalarıdır.
niye olmasın ki ?
Bosch tan hazir common rail sistemi alindi. Ghia firmasina ise Otosan'dan 10 kisilik bir ekip gidip rakip firmalarin tasarimlarini incelediler. Tasarim icin Detroit fabrikanin teknolojik imkanlarindan yararlanildi ( hizli pc vs gibi) Ayrica Ford Avrupa Bosch Avl Mobil İtu Arcelik firmalarinin test imkanlarindan yararlanildi. Hic bir firmanin tasarimda en ufak emegi yok. Zaten Ecotorq motor icadi ile Otosan Arge ye devletten ciddi prim aldi ve o prim ile İnonu fabrikasi basit bir yuruyen aksam fabrikasi olmaktan cikti. Bugun motorlar her ne kadar ordada uretilse muhendislik calismalri Gebze Tubitak ta yapiliyor. Golcuk fabrika urun gelistitmede ise diger araclar ile ilgili muhendislik calismalari var. En. basitinden 2013 ilk ceyrekte uretilmesi hedeflenen araclarin sase ve elektrik tasarimi tamamen bize ait. Yani ford marka x model aracin tum dunyadaki her modelinin sasesini ve elektrio sistemini sifirdan biz tasarladik diyecegiz:)
güzel bir proje fakat bi 22 yıl sonra 4slindirini cıkartır hralde 2011 deyiz ve yaptıgımız bu buluşlara seviniyrz oysaki 30 sene önce olması gereken şeyler bunlar işte nekadar geride bir ülke oldugumuzu bir daha kanıtlamış bulunduk emege saygılıyım inşallah daha ileriye götürebilir
Güzel bir tasarım yapmış mühendisimiz eline fikrine sağlık. Yanlız ben mühendis olmasamda gördüğüm çizimlerden yola çıkarak bir iki tahminimi sunacağım. Dişli bağlantılı bu krank sistemi biraz daha gürültülü bir çalışmaya sebep olucaktır bence 4 silindir dahi olsa. Ayrıca turbo beslemede oluşacak stresi dişli sistemi nasıl karşılar merak ediyorum.
Şanzımanda da aracın tüm yükünü dişliler çekiyor. Ama hem sessiz, hem dayanıklı. Helisel dişli ile çözülür o mesele. Sorun değil.
"Millet 4 silindirli motor yapıyor, biz daha tek silindiri yeni yaptık" meselesi değil bu. Farklı bir motor tasarımı var ortada. Silindir sayısı arttıkça motor daha üstün olmuyor. Öyle olsaydı wankel motor en ilkel motor olurdu. Bu motorun da 4 silindirlisi de yapılır. Hem de öyle 22 senede değil, 22 günde bile yapılır. Yeter ki para olsun, destek olsun.
Öncelikle bu yeni çalışma prensibi olan emsallerinden çok farklı bir motor.
Yani dünyada bir eşi olmayan motor inşallah vatana milletimize hayırlı olur.
Bazı neye yorum yaptğını bilmeyen arkadaşlar aa teksilindirli motor icad edilmiş diye kendi adına talihsiz cümle kurmuşlar olayı idrak edince üzülürler sanırım.
Şu anda TRT HABER'de bu motorun belgeseli yayınlanıyor.
Ekleme;
An itibariyle program bitti. Ben de geç farkettim maalesef.