User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
23 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Bitmeyen hararet sorunu yardım lütfen :( :(

  1. #1
    mcolgecen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    46 k.maraş
    Mesaj
    642
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Question Bitmeyen hararet sorunu yardım lütfen :( :(

    s.a abilir kısa süre önce aldığım 850 cc daihatsu coure marka aracım krank keçesi ve sibop kapağından yağ kaçırıyordu onları yeniledik bu sefer silindir kapak contasından yağ kaçırmaya başladı conta yanık olduğu idda edildi fakat garip bir durum vardı aracın çalışmasında çekişinde hiç bir anormalik yoktu contanın yanık olduğuna pek inanmayarak kapağı açtırdım rektefeciye gösterdim teste soktum kapakta çatlak vs olmadığı hafif eğiklik olduğunu söyleyerek kapağı taşladı yeni conta takıldı ve kapak kapatıldı henüz 5 km gitmeden araç hararet yaptı suyu kompresöre veriyor kapağı tekrar söktük rektefecide ölçtürdük herhangi bir yamukluk veya hasar oluşmamış buğün yeni conta aldık ve kapağı tekrar taktık ama sorun devamdiyor aracın harareti yine yükseliyor tüm müşürler -radyatör-devirdaim vs herşey kontrol edildi hepsi calışıyor yaww kafayı yiyecem bu hararet neden yükseliyor usatanın hatası ne nerede yalnış yapıyor bana bir yol gösterin anadolu yakasında kim anlar kime götüreyim yardımcı olun lütfenn..

  2. #2
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    orjinal conta mı kullanıyorsunuz? en azından japon malı falan mı? bir de uygun tork değerini biliyor ve ona göre mi sıkıyorsunuz kapağı?
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  3. #3
    elpadre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    45
    Şehir
    paristanbul
    Mesaj
    11.610
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    termostat acmıyordur
    cok merak edıyorum ve soruyorum ?

    sanal alemın kablosuz delıkanlıları klavyenın hangı tusu ates edıyor ? ?

    tuned by : gürsel canpolat (16ec813)

  4. #4
    mcolgecen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    46 k.maraş
    Mesaj
    642
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    orjinal conta mı kullanıyorsunuz? en azından japon malı falan mı? bir de uygun tork değerini biliyor ve ona göre mi sıkıyorsunuz kapağı?
    orjinal contası malesef piyasada yok contacıdan kestiriyorum contacı aynı contadan defalarca sattığını bir sıkıntı yaşanmadığını söylüyor hatta kesmiyor bizim contadan elinde daha önceden kesilmişi mevcut direk onu veriyor ustaya acaba tork ayarını yanlış yapıyoruzda ondanmı sıkıntı yaşıyoruz diye defalarca sormama rağmen uygun ölçüde sıktığını söylüyor yaw arabayıda ihtiyaçtan aldık kafam durdu ne yapacağımı bilmiyorum

  5. #5
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mcolgecen Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    orjinal contası malesef piyasada yok contacıdan kestiriyorum contacı aynı contadan defalarca sattığını bir sıkıntı yaşanmadığını söylüyor hatta kesmiyor bizim contadan elinde daha önceden kesilmişi mevcut direk onu veriyor ustaya acaba tork ayarını yanlış yapıyoruzda ondanmı sıkıntı yaşıyoruz diye defalarca sormama rağmen uygun ölçüde sıktığını söylüyor yaw arabayıda ihtiyaçtan aldık kafam durdu ne yapacağımı bilmiyorum
    Öncesinde hiçbir hararet sorunu yokmuş. Ve anlaşılan conta haricinde hiçbirşeye dokunmamışsınız. Doğru mudur?

    Eğer böyleyse ne yapıp edip orjinal 3 kat metal japon conta bulmak lazım.

    O kapağın da tork değerinin yüksek olduğunu sanmıyorum. Küçük hacim düşük sıkıştırmalı bir motor. Ustanız el alışkanlığıyla contayı çok sıkıyorsa sonradan kestirme conta ezilir gider arada...

    Conta bakalım, bulalım bir şekilde. Uğraşma kestirmeyle falan. Bizim japonlarda klingrik conta bile iş görmüyor. Kesme conta hiç iş görmez.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  6. #6
    mcolgecen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    46 k.maraş
    Mesaj
    642
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı elpadre Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    termostat acmıyordur
    termostat ve radyatör fan acıyor çalışıyor ayrıca kapağı açmadan önce hararet yükselmesi gibi bir sorun yoktu yürüyen arabayı pç ettiler ya

  7. #7
    elpadre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    45
    Şehir
    paristanbul
    Mesaj
    11.610
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    o zaman kapagı fazla taslamıslar sıkıntı bundandır
    cok merak edıyorum ve soruyorum ?

    sanal alemın kablosuz delıkanlıları klavyenın hangı tusu ates edıyor ? ?

    tuned by : gürsel canpolat (16ec813)

  8. #8
    mcolgecen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    46 k.maraş
    Mesaj
    642
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Öncesinde hiçbir hararet sorunu yokmuş. Ve anlaşılan conta haricinde hiçbirşeye dokunmamışsınız. Doğru mudur?

    Eğer böyleyse ne yapıp edip orjinal 3 kat metal japon conta bulmak lazım.

    O kapağın da tork değerinin yüksek olduğunu sanmıyorum. Küçük hacim düşük sıkıştırmalı bir motor. Ustanız el alışkanlığıyla contayı çok sıkıyorsa sonradan kestirme conta ezilir gider arada...

    Conta bakalım, bulalım bir şekilde. Uğraşma kestirmeyle falan. Bizim japonlarda klingrik conta bile iş görmüyor. Kesme conta hiç iş görmez.
    kapak ben almadan önce taşlanmış sanırım yine hararet yapıp conta yanmış fakat araç bende iken herareti hiç yükselmedi ve haret yaptırmadım 3 silindirli araç sıkıştırmaya gelmez oldukca nazik kullandım çalışmada ve gidişinde herhangi bir problem yoktu sadece yağ sızdırıyordu kartal ve bostancı oto sanayilerini dolaştım fakat conta bulamadım son çare kestirmek oldu aksarayda bulunabilirmi bilmiyorum ama benim derdime çare bulun

  9. #9
    yearone - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    44
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.693
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hava vardır büyük ihtimal. Havasını aldınız mı hortumlardan..?
    セルカン+レーラ=愛

  10. #10
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mcolgecen Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kapak ben almadan önce taşlanmış sanırım yine hararet yapıp conta yanmış fakat araç bende iken herareti hiç yükselmedi ve haret yaptırmadım 3 silindirli araç sıkıştırmaya gelmez oldukca nazik kullandım çalışmada ve gidişinde herhangi bir problem yoktu sadece yağ sızdırıyordu kartal ve bostancı oto sanayilerini dolaştım fakat conta bulamadım son çare kestirmek oldu aksarayda bulunabilirmi bilmiyorum ama benim derdime çare bulun
    Kapak yüzeyi ya bozuktur, ya düzdür. Taşlanmışsa düzdür. Fazla taşlanmış, iki kere taşlanmış vs... Yüzey düz olduktan sonra bunlar hararet sebebi değildir. Fazla taşlama sıkıştırmayı değiştirir ama sizdeki gibi komprasyona yağ veya su basmaz. Zaten kapakçı bilir bir kapağın en fazla ne kadar taşlanabileceğini kapağın üzerindeki göstergesinden.

    Türkiye'de bulamazsan yurtdışından sipariş geçersin. En geç bir haftaya elinde olur.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  11. #11
    mcolgecen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    46 k.maraş
    Mesaj
    642
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı yearone Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hava vardır büyük ihtimal. Havasını aldınız mı hortumlardan..?
    ewet su hortumlarının havası alındı sanırım sıkıntımız tork ve contada en önemlisi tecrübeli bir ustaya ihtiyacım var..

  12. #12
    mcolgecen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    46 k.maraş
    Mesaj
    642
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kapak yüzeyi ya bozuktur, ya düzdür. Taşlanmışsa düzdür. Fazla taşlanmış, iki kere taşlanmış vs... Yüzey düz olduktan sonra bunlar hararet sebebi değildir. Fazla taşlama sıkıştırmayı değiştirir ama sizdeki gibi komprasyona yağ veya su basmaz. Zaten kapakçı bilir bir kapağın en fazla ne kadar taşlanabileceğini kapağın üzerindeki göstergesinden.

    Türkiye'de bulamazsan yurtdışından sipariş geçersin. En geç bir haftaya elinde olur.
    malesef kapak son demini yaşıyor birkez daha taşlanamıycak durumda aksi gibi contasını bulamıyorsak kapağı hiç bulamayız aracın tekrar yürüyeceğine dair ümidimi yitirmek üzereyim bu aracın hiçbir parçası yok ebayda flanda rastlamadım nereden bulur temin edebilirim

  13. #13
    yearone - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    44
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.693
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aksaray'da vardır araştırman gerek...
    セルカン+レーラ=愛

  14. #14
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Araban dışarıda genelde Daihatsu Mira diye geçiyor.

    İşte conta;

    Head Gasket DAIHATSU CUORE MIRA 0.8 | eBay

    Hem Türkiye'ye kargo dahil 30 sterlin, hem de ingiltere'den.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  15. #15
    mcolgecen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    46 k.maraş
    Mesaj
    642
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Araban dışarıda genelde Daihatsu Mira diye geçiyor.

    İşte conta;

    Head Gasket DAIHATSU CUORE MIRA 0.8 | eBay

    Hem 30 sterlin, hem de ingiltere'den.
    ilginden dolayı çook teşekkürler ingiltere olması daha güzel oldu yakın bir abimiz var o yardımcı olacaktır şuan ihtiyacımız yok lazım olrsa silindir kapağıda bulabilirmiyiz acaba ümidi yitirmişken ilaç gibi geldi ..

  16. #16
    mhmtsrtp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    türkiye istanbul
    Mesaj
    781
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    baya bi heyecanla almıştın nese canın sağolsun çözülür inş. sorunun bu grupta en sorunsuz parça sıkıntısız sanırım maruti. umarım kısa sürede sorunun hallolur cıncık gibiydi couren

  17. #17
    mhmtsrtp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    türkiye istanbul
    Mesaj
    781
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Araban dışarıda genelde Daihatsu Mira diye geçiyor.

    İşte conta;

    Head Gasket DAIHATSU CUORE MIRA 0.8 | eBay

    Hem Türkiye'ye kargo dahil 30 sterlin, hem de ingiltere'den.
    siz daha ii bilirsiniz ama mirayla coure bambaşka araçlar kasa olarak çok yakın ama mira turbolu ve yanılmıyosam tr ye hiç gelmedi gerçi motor aksamı birbirine uyuyomu orasını bilemem

  18. #18
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mhmtsrtp Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    siz daha ii bilirsiniz ama mirayla coure bambaşka araçlar kasa olarak çok yakın ama mira turbolu ve yanılmıyosam tr ye hiç gelmedi gerçi motor aksamı birbirine uyuyomu orasını bilemem
    Mira'da farklı motorlar da var, haklısın. Ama bu kasa ve 0.8 motor için ortak diyebiliriz. En azından kapak ve conta kesin ortak;

    The L200 (front-wheel drive) was produced with the Mira badge from the spring of 1990 until at least 1998, but the platform has lived on under other names. L201 was the chassis code used on export market cars, usually labelled "Cuore".
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  19. #19
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Blok yüzeyi kontrol edildimi ? Belki sorun blok yüzeyinde aşırı ısı yüzünden çekme kasma olabiliyor bilginiz olsun.Ve kompresyon testi yaptırın olması gereken değerleri araştırıp öğrenin elde ettiğiniz değerler ile karşılaştırın sııştırmanın hatrı sayılı şekilde artıp artmadığını bu şekilde öğrenebilirsiniz.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •