User Tag List

Sayfa 2 Toplam 11 Sayfadan BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu
Toplam 206 adet sonuctan sayfa basi 20 ile 38 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: DSG daha iyi tanıyalım.

  1. #20

    Üyelik
    02.Eylül.2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1,919
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    İlerde manuel arac diye birsey kalmayacak zaten. Bahsi gecen markalarin cift kavrama yapmasi normal, hatta 3 kavramada yaparlar belki. Belki farkli bisey de bulurlar. Sonucta otomatikler manuelden daha konforlu ve hataya yer vermiyor. Dsg diger otomatiklerden az yakiyor ve daha seri ve de gucu yere daha iyi aktariyor. Ama Benim asil soylemek istedigim su:
    Ne kadar hizli vites degistirdigi vs den cok şu onemli: gucu yere manuel gibi aktarabiliyor mu? Ve manuel sanzimandan hafif mi? Eger bunlarin ikisini yapmissa ok, manuelden hem seridir hem de az yakar . su an dsg icin bunlar gecerli degil galiba. Ama buna ragmen insanlar dsg nin daha seri ve az yakan oldugunu saniyor. Halbuki olay sadece sanziman orani aldatmacasi..

  2. #21
    mechanic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31.Mayıs.2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Adana-Kırıkkale
    Mesaj
    3,231
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Arasts61 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İlerde manuel arac diye birsey kalmayacak zaten. Bahsi gecen markalarin cift kavrama yapmasi normal, hatta 3 kavramada yaparlar belki. Belki farkli bisey de bulurlar. Sonucta otomatikler manuelden daha konforlu ve hataya yer vermiyor. Dsg diger otomatiklerden az yakiyor ve daha seri ve de gucu yere daha iyi aktariyor. Ama Benim asil soylemek istedigim su:
    Ne kadar hizli vites degistirdigi vs den cok şu onemli: gucu yere manuel gibi aktarabiliyor mu? Ve manuel sanzimandan hafif mi? Eger bunlarin ikisini yapmissa ok, manuelden hem seridir hem de az yakar . su an dsg icin bunlar gecerli degil galiba. Ama buna ragmen insanlar dsg nin daha seri ve az yakan oldugunu saniyor. Halbuki olay sadece sanziman orani aldatmacasi..
    şanzıman oranı konusuna arkadaşlara soracağım,
    ancak gücü yere aktarabiliyor mu diye bir soru soruyorsun. sistem mekanik ısı ve sürtünme kayıpları manuelden çok da farklı değil, ne kadar ve nasıl kayıp olacağını açıklar mısın bana pek mantıklı birşeymiş gibi gelmedi.
    --
    sevdiklerinize ayyakkabı kutusu hediye edin, açana kadar ki heyecanlarına ortak olun

  3. #22

    Üyelik
    28.Ocak.2006
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    3,757
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    DSG nin vites degistirme esnasinda torku tekerleklere vermeye devam ettigini okumustum, isin teknik kismini bilmem ama eger boyleyse manuelden daha bile iyi aktariyordur.

    DSG Golf GTİ ile manuel arasinda 20 kg var (DSG daha agir) ama bence ufak bir fark, ki agirliga ragmen DSG hizli.

    Erkek adam manuel kullanir bu ayri mevzu yeni kasa 911 GT3 un sadece PDK olacagi dedikodusu var mesela, eger boyle olursa eski GT3 benim icin paha bicilemez bir araba olacak

  4. #23

    Üyelik
    02.Eylül.2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1,919
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mechanic Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şanzıman oranı konusuna arkadaşlara soracağım,
    ancak gücü yere aktarabiliyor mu diye bir soru soruyorsun. sistem mekanik ısı ve sürtünme kayıpları manuelden çok da farklı değil, ne kadar ve nasıl kayıp olacağını açıklar mısın bana pek mantıklı birşeymiş gibi gelmedi.
    Yazdiklarimi tekrar okursan aciklamayi benim degil isin uzmaninin yapmasi gerektigini fakedersin ben dsg nin daha agir olduguna eminim, ayni araclarda son suratinin daha az olduguna da. Benim aracin manueli dsg den 2 km daha fazla bir hiza sahip. Acaba neden? Dsg daha iyi aktardigi icin degildir heralde.

  5. #24

    Üyelik
    02.Eylül.2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1,919
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı can87 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    DSG nin vites degistirme esnasinda torku tekerleklere vermeye devam ettigini okumustum, isin teknik kismini bilmem ama eger boyleyse manuelden daha bile iyi aktariyordur.

    DSG Golf GTİ ile manuel arasinda 20 kg var (DSG daha agir) ama bence ufak bir fark, ki agirliga ragmen DSG hizli.

    Erkek adam manuel kullanir bu ayri mevzu yeni kasa 911 GT3 un sadece PDK olacagi dedikodusu var mesela, eger boyle olursa eski GT3 benim icin paha bicilemez bir araba olacak
    0-100 e aldanmamak lazim. Maks suratleri biliyor muyuz golf gti dsg ve manualn?

  6. #25

    Üyelik
    28.Ocak.2006
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    3,757
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Full Golf MKV GTI Pricing Information / Specifications (US and Canada) - VW GTI Forum / VW Rabbit Forum / VW R32 Forum / VW Golf Forum - Golfmkv.com

    Burada sanziman oranlari yaziyor. DSG farkli. Top speed olarak da 130 mil limitli ikisi de, ancak bunlar US/Canada specleri. Alman Edition 30 modelinin verilerini bulabildim, 0-100 de DSG hizli ve manuelden sehir ici bariz daha az yakiyor. Son suratte 2-3 km fark var (DSG yavas).

    Ben olsam hizlanma+tuketimi dusununce 2-3 kmh farka ragmen DSG daha verimli derim. Bence siz burada hatayi DSG vs. manuel diyerek yapiyorsunuz. Klasik otomatiklerle karsilastirmak lazim. Tek kavrama klasik otomatige gore DSG verimli. Hizlanmasi ve tuketimin manuelden daha iyi olmasi da isin kaymagi. Normal otomatiklerin cok yakip gitmedigini (0-100, top spd) zaten biliyoruz, oyle dusununce DSG nin aldatmaca olan bir tarafi bence yok

  7. #26
    mechanic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31.Mayıs.2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Adana-Kırıkkale
    Mesaj
    3,231
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı can87 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ....
    Burada sanziman oranlari yaziyor. DSG farkli. Top speed olarak da 130 mil limitli ikisi de, ancak bunlar US/Canada specleri. Alman Edition 30 modelinin verilerini bulabildim, 0-100 de DSG hizli ve manuelden sehir ici bariz daha az yakiyor. Son suratte 2-3 km fark var (DSG yavas).

    Ben olsam hizlanma+tuketimi dusununce 2-3 kmh farka ragmen DSG daha verimli derim. Bence siz burada hatayi DSG vs. manuel diyerek yapiyorsunuz. Klasik otomatiklerle karsilastirmak lazim. Tek kavrama klasik otomatige gore DSG verimli. Hizlanmasi ve tuketimin manuelden daha iyi olmasi da isin kaymagi. Normal otomatiklerin cok yakip gitmedigini (0-100, top spd) zaten biliyoruz, oyle dusununce DSG nin aldatmaca olan bir tarafi bence yok
    + mantıklı
    --
    sevdiklerinize ayyakkabı kutusu hediye edin, açana kadar ki heyecanlarına ortak olun

  8. #27

    Üyelik
    02.Eylül.2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1,919
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı can87 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Full Golf MKV GTI Pricing Information / Specifications (US and Canada) - VW GTI Forum / VW Rabbit Forum / VW R32 Forum / VW Golf Forum - Golfmkv.com

    Burada sanziman oranlari yaziyor. DSG farkli. Top speed olarak da 130 mil limitli ikisi de, ancak bunlar US/Canada specleri. Alman Edition 30 modelinin verilerini bulabildim, 0-100 de DSG hizli ve manuelden sehir ici bariz daha az yakiyor. Son suratte 2-3 km fark var (DSG yavas).

    Ben olsam hizlanma+tuketimi dusununce 2-3 kmh farka ragmen DSG daha verimli derim. Bence siz burada hatayi DSG vs. manuel diyerek yapiyorsunuz. Klasik otomatiklerle karsilastirmak lazim. Tek kavrama klasik otomatige gore DSG verimli. Hizlanmasi ve tuketimin manuelden daha iyi olmasi da isin kaymagi. Normal otomatiklerin cok yakip gitmedigini (0-100, top spd) zaten biliyoruz, oyle dusununce DSG nin aldatmaca olan bir tarafi bence yok
    Yaw zaten benim soylediklerimin aynisini soyluyorsun
    Ben demiyorumki dsg diger otomatiklerden cok farkli degil, zaten digerlerinden cok ustun. Onlarin hepsinden hem az yakiyor, hem daha seri vs vs.
    aldatmaca dedigim diger otomatiklerle olan ustunlugunde degil, manuelle olan karsilastirmasinda.
    Dsg kisa oranli oldugu icin 0-100 de cabuk hizlaniyor. Halbuki insanlar ne zannediyor, ayni arabanin dsg si daha hizli manuelden. Ve bunun nedeni kullandigi teknoloji vs. zannediyor. Halbuki oyle degil, dsg oranlarina sahip manuel dsgyi gecer diyorum ben. Bunla ilgili olarakda 2 tane veri var ortada.
    1. Dsg nin daha agir oldugu
    2. Manuellerin son suratinin fazla olmasi.
    İsterseniz golf gt leri arastirin. Dsg 7.7 manuel 7.9 da 100 goruyor. Ama deneyince gorulecektirki 3 e atildigi andan itibaren manuel uzamaya baslayacak

  9. #28

    Üyelik
    07.Kasım.2005
    Yaş
    35
    Şehir
    34
    Mesaj
    3,709
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Arasts61 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İlerde manuel arac diye birsey kalmayacak zaten.
    dsg gibi bir sistem her zaman klasik debriyajlı manuel şanzımandan pahalı olacağından, dediğinin olmasına ihtimal vermiyorum

  10. #29

    Üyelik
    28.Ocak.2006
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    3,757
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Arasts61 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yaw zaten benim soylediklerimin aynisini soyluyorsun
    Ben demiyorumki dsg diger otomatiklerden cok farkli degil, zaten digerlerinden cok ustun. Onlarin hepsinden hem az yakiyor, hem daha seri vs vs.
    aldatmaca dedigim diger otomatiklerle olan ustunlugunde degil, manuelle olan karsilastirmasinda.
    Dsg kisa oranli oldugu icin 0-100 de cabuk hizlaniyor. Halbuki insanlar ne zannediyor, ayni arabanin dsg si daha hizli manuelden. Ve bunun nedeni kullandigi teknoloji vs. zannediyor. Halbuki oyle degil, dsg oranlarina sahip manuel dsgyi gecer diyorum ben. Bunla ilgili olarakda 2 tane veri var ortada.
    1. Dsg nin daha agir oldugu
    2. Manuellerin son suratinin fazla olmasi.
    İsterseniz golf gt leri arastirin. Dsg 7.7 manuel 7.9 da 100 goruyor. Ama deneyince gorulecektirki 3 e atildigi andan itibaren manuel uzamaya baslayacak
    Simdi anlastik

    GT de dediginiz gibi bir fark oluyorsa ayni oranda hafif manuelin daha hizli olabilecegini dusunmek mantikli. Ama yine de 8ms vites degistirme suresi elle yapilabilecek bir sey degil, manuel yine de yetisemeyebilir diye dusunuyorum ilk iki viteste. Gerci .2 saniyeyi kapatmak da zor olmamali... Ozel sanziman yaptirip denemeden bilemeyecegimiz bir sey galiba

  11. #30
    Anil06
    Misafir
    Alıntı Dookan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bnde kendımı dsg den hızlı atıyo sanardım..dsg ye bınene kadar.
    Aynen

  12. #31
    ceratoniaorg - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03.Mart.2010
    Yaş
    29
    Şehir
    Antalya/Kıbrıs
    Mesaj
    834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    audi de bulunan multitronic ve stronic in dsg ye göre artı ve eksileri nedir ?
    "Hayatta çok az şey iyi bir önden motorlu ve arkadan itişli otomobili kullanmak kadar eğlencelidir."

    antverse.com

  13. #32
    lewolved - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09.Şubat.2012
    Yaş
    36
    Şehir
    Seyehat halinde...
    Mesaj
    46
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ceratoniaorg Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    audi de bulunan multitronic ve stronic in dsg ye göre artı ve eksileri nedir ?
    S-Tronic (DSG ayni sanzuman) Multitronic (CVT) yani Eski kasa JAZZ ve Focus 1.6 TDCI bir onceki kasalarda (Sadece dizelinde satilan CVT torq convertersiz olanlardan) olan otomatik sanzimanlardan. Oranlari olmuo galiba CVT nin calisma prensibi ve hissi cok garip, Palio Speedgear la ayni...

  14. #33

    Üyelik
    09.Temmuz.2010
    Yaş
    34
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    63
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    uleeen sonunda şanzumansız araba yapacam.çalışmalarım tüm hızı ile devam ediyor.nedir bu şanzumanlardan çektiğimiz.

  15. #34
    kkursat01 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26.Kasım.2011
    Yaş
    27
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    416
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bilgi için teşekkürler

  16. #35
    rebeloghy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20.Ağustos.2012
    Yaş
    24
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2,070
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arasts61 size dsg konusunda katılıyorum ve sunu ekliyorum spor arac örnekleri veriliyor dsg vs manuel konusu ne zaman acılsa. ancak gözden kacan bir sey var ki örnek verilen supersport araclar var ferrarisinden bugattisine uzuyor liste... o derece güclü aracları manuel vitesle yolda tutmak herkesin harcı değildir. belli bir gücün üzerindeki spor araclar kullanıcıyla daha kolay uyum sagladıkları ıcın de son zamanlarda otomatikte karar kılıyor. mercedes amg serileri için sürüs dersi bile veriyor, otomatik aracla avrupada bu kadar ders alınırken bir de manueli olsa vay halimize yoldan cıkan cıkana...

  17. #36
    i-vtec07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11.Ağustos.2011
    Yaş
    23
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    4,622
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    peki tdı dsg ikilisi nasıl? İki tane golf 1.6 tdı mantuel(5) ve 1.6 tdı dsg(7) 0-199 a kadar kim önde olur.sürücüleri aynı varsayarsak?

  18. #37

    Üyelik
    01.Haziran.2012
    Yaş
    28
    Şehir
    Türkiye/Adana
    Mesaj
    139
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı i-vtec07 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    peki tdı dsg ikilisi nasıl? İki tane golf 1.6 tdı mantuel(5) ve 1.6 tdı dsg(7) 0-199 a kadar kim önde olur.sürücüleri aynı varsayarsak?

    1.6 tdi dsg. 2boy civarı.

  19. #38
    cookies - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10.Temmuz.2009
    Yaş
    33
    Şehir
    İstanbul - Bolu
    Mesaj
    1,598
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    TDI-DSG maceram 400km oldu.. 400 km de vites geçişleri ve motorun uyumsuz olduğunu düşünmedim senkronize çalışıyorlar sarsıntı çok minimalize klima devamlı açıktı ve performansta düşüş görmedim ama gaz tepkileri biraz geç algılanıyor gibi geldi.. Ama kullanım keyfi olarak bakarsak manuel tadı vermedi.. Kullandığım araç 19K de jetta highline idi.. Ama araç alırken tercih et deseler DSG alırım o kadar karışık yani :
    Nuri Koca İki kapılı bir Honda gidiyorum gündüz gece..

Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •