User Tag List

19 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Yüksek hızda ABS devreye girmiyor!!! Yardım.

  1. #1
    coolvtec - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    53
    Şehir
    Urla - İZMİR
    Mesaj
    3.645
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Yüksek hızda ABS devreye girmiyor!!! Yardım.

    Arkadaşlar slm.

    DÜşük hızlarda ABS çalışmasına rağmen 100km üstü hızlarda devreye girmiyor. (geçen çift şerit yolda 130km gibi giderken ani fren yapmak zorunda kaldım, araba hafif kayıp sağa sola çekmeye başladı.)

    bunun nedeni ne olabilir? nasıl çözebilirim lütfen yardım...
    Full-Time TeacheR
    Part-Time TradeR
    Part-Time DJ

  2. #2
    TechTurkey Ranthor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 1970
    Yaş
    41
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    6.314
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    99 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    lastikler kitlendi mi?

    abs in devreye girmesi için kitlenmesi lazım lastiklerin. Frenler çok kötü durumda mı?
    Built to fall....

  3. #3

    Üyelik
    Jan 2014
    Yaş
    30
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    69
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    abs sensöründe bir sorun olabilir

  4. #4
    Risendark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.805
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    abs sensöründe sorun olsa düşük hızlarda da devreye girmemesi gerekir yanlış mı biliyorum ?
    Herkes ektigini Biçer bu hayatta...

  5. #5
    coolvtec - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    53
    Şehir
    Urla - İZMİR
    Mesaj
    3.645
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Ranthor Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    lastikler kitlendi mi?

    abs in devreye girmesi için kitlenmesi lazım lastiklerin. Frenler çok kötü durumda mı?
    lastiklerim öten cinsten değil ama araba sola doğru çekmeye başladı, korktum çektim ayağımı frenden, oradan anladım. frenler çok iyi durumda. 12.2" willwood kit var.

    Alıntı tahasav Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    abs sensöründe bir sorun olabilir
    sensör çalışıyor, düşük hızlarda abs devreye giriyor.
    Full-Time TeacheR
    Part-Time TradeR
    Part-Time DJ

  6. #6
    bektas_talay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2012
    Yaş
    29
    Şehir
    Türkiye/istanbul
    Mesaj
    551
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yüksek hızda balatını diske yaptığı kuvvet az kalıyor ve bloke olmuyor yani bu aracın kötülüğü veyahut birşeyin bozuk olduğunu göstermiyor sistemin kuvveti bu kilitlenirse tekerler illa girecektir devreye
    sağa sola çekmesinin sebebi 4 tekerinde birbirinden farklı basınç uygulayarak frenleme yapmış olmasıdır buna lastik basınçları balataların durumu vb şeyler etkendir

    fren testine çıkıp baktırmanızda yarar var virajda fren yaptığınzda bu durum kötü sonuçlanabilir
    endişelenecek birşey yok sıkmayın canınızı yada daha büyük disk ve balata takabilirsiniz bu sefer abs girecektir devreye çünki lastikle asfalt arasındaki sürtünme yetersiz gelip bloke edebilirsiniz tekerlerinizi

  7. #7
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    12.983
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    50 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sistemde hava olabilir mi ?
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  8. #8
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    31
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    2.354
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kit ile birlikte ana fren merkezi de değişti mi ? fren gücü yetmiyor sanki

  9. #9
    coolvtec - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    53
    Şehir
    Urla - İZMİR
    Mesaj
    3.645
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bektas_talay Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yüksek hızda balatını diske yaptığı kuvvet az kalıyor ve bloke olmuyor yani bu aracın kötülüğü veyahut birşeyin bozuk olduğunu göstermiyor sistemin kuvveti bu kilitlenirse tekerler illa girecektir devreye
    sağa sola çekmesinin sebebi 4 tekerinde birbirinden farklı basınç uygulayarak frenleme yapmış olmasıdır buna lastik basınçları balataların durumu vb şeyler etkendir

    fren testine çıkıp baktırmanızda yarar var virajda fren yaptığınzda bu durum kötü sonuçlanabilir
    endişelenecek birşey yok sıkmayın canınızı yada daha büyük disk ve balata takabilirsiniz bu sefer abs girecektir devreye çünki lastikle asfalt arasındaki sürtünme yetersiz gelip bloke edebilirsiniz tekerlerinizi
    söylediklerin mantıklı görünüyor, fren testinde bir tanesi diğerine göre daha yüksek çıkmıştı ama fark kabul edilebilir sınırlar içindeydi. yanlız gücün düşük olduğunu düşümüyorum çünkü testi yapan kişi şimdiye kadar hiç bu kadar yüksek güç görmedim demişti. bir de şöyle bir hikayem var, önceki lastiklerim öten cinstendi ve yine yüksek hız-ani frenlemede çiyak diye ötmüşlerdi. buradan da abs devreye girmedi sonucunu çıkarmıştım.
    Full-Time TeacheR
    Part-Time TradeR
    Part-Time DJ

  10. #10
    coolvtec - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    53
    Şehir
    Urla - İZMİR
    Mesaj
    3.645
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sistemde hava olabilir mi ?
    olabilir. bundan olabilir mi? ya düşük hızda çalışması?


    Alıntı Y.Emre Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kit ile birlikte ana fren merkezi de değişti mi ? fren gücü yetmiyor sanki
    değişmedi ama yukarıda da yazdığım gibi fren gücü baya bi yüksek çıkıyor test sonucu.
    Full-Time TeacheR
    Part-Time TradeR
    Part-Time DJ

  11. #11
    burakgunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    30
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.411
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Takipteyim merak ettim

  12. #12
    Oznsrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    İstanbul Maltepe
    Mesaj
    5.357
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    30 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    düşük hızda devreye gidip yüksek hızda girmemesi olmaz bence yüksek hızda frene uzun süremi bastınız yoksa aniden kökleyip bıraktınız mı çünkü aniden kökleyip bıraktıysanız algıyamamış bi süre kızaklamış olabilir bide yüksek hızdaki pedal vurma şiddeti düşük hızdakine göre az en azından benm arabada öyle blkide fark etmediniz ani bi durumdaiseniz

  13. #13
    onursumer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    18.360
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    65 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benim başımada defalarca geldi abs devreye giriyor fakat araba sağa sola çekiyor ama o an şoyle bir durum var direksiyonu nereye çevirirsem çeviriym araba o yone gidiyor kontrol kaybolmuyor

    bence her lastikte birebir aynı tutunma yaşanmadığından dolayı bu şekilde birşey gerçekleşiyor

    ozellikle yerler çok iyi tutan asfalt değil ise çok başıma geldi

    psn&Live id: onursumer
    135
    ├┼┼╕
    246R

  14. #14
    gökberk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    32
    Şehir
    Adapazarı
    Mesaj
    4.932
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    O tutunma hissi ABS'nin devreye girdiği andaki histen kat kat iyi bana göre..
    Sistem sorunlu olduğunda direk ışığı yakması lazım.
    JDM Don Lastiği...
    JDM Kevgir...
    JDM Marlboro Lights...
    .
    .

    Alıntı 3rk4n Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ve sonsuzda dek o virajda mutlu olarak yaşadilar.

  15. #15
    bektas_talay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2012
    Yaş
    29
    Şehir
    Türkiye/istanbul
    Mesaj
    551
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    lastiğin ötüp ötmemesi hamuruna bağlı şahsen ben viraja girdiğimdede ciyak ciyak ötüyor ama esp devreye girmiyor veyahut temde çok hızlı giderken fren yaptığımdada ses geliyor ama abs devreye girmiyor çünki gerek duymuyor yani sorun yok sadece frende sağa sola çok mu şiddetli çekiyor ona bakmak gerek ve önemli birşey daha ön yerde arka havada ve ön aks mesafesi arkadan düşük ise ani frende arka kısmın sağa sola atıp öne gelme hissiyati oluşabilir ön tarafın daha iyi tutumasından ötürü aynı sorunu ben polo gti da yaşamıştım ön 25 arka 40mm düşüren yay takıp 2 cm arkaya spacer taktım şuanda rayda gibi fren yapıyorum

    yani bunu inceleyip bakmak ve böyle ciddi hızlarda frenleyip kontrol etmek gerek ama ne kadar kuvvetin varsa bas 180 den 0 a kadar anlarsın o zaman sorun varmı yokmu

  16. #16
    coolvtec - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    53
    Şehir
    Urla - İZMİR
    Mesaj
    3.645
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arkadaşlar çok teşekkürler. son mesajlardan sonra sorunu anladım;

    sağ sol fren gücü farklı ve wilwood kit ile fren gücü yüksek olunca, yüksek hız panik frende arabam bir tarafa çekmeye başlıyor. buna ön tarafın hayli basık olmasını da eklersek sonuç bu.

    peki bu fren gücünü eşitleyebilmenin bir yolu var mıdır?
    Full-Time TeacheR
    Part-Time TradeR
    Part-Time DJ

  17. #17
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    12.983
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    50 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ABS devam ettiği sürece ayarlama yapman pek mümkün değil. Bende hem ABS hem ESP var. Brembo 4 piston fren var. 160-180 ile şok frene basınca yaklaşık yarım saniye 1 saniye kadar araba kızaklıyor ve ardından ABS devreye giriyor. Teker dönüş hızı yüksek iken ABS'nin tepkime süresi yani olayı algılama zamanı uzuyor. Ayrıca yerine göre bazen bendede sola çekme oluyor yarım saniye vs. kadar. Sistemde hava vardı ve ESP pompası yüzünden normal hava alma yöntemi işe yaramıyor pompada hava kalıyordu. Peugeot bilgisayarına bağlı iken hava alınca baya baya düzeldi. Şimdi nerdeyse hiç çekme yapmıyor. Ama arada ABS 1 saniye kadar kaçırabiliyor.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  18. #18
    coolvtec - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    53
    Şehir
    Urla - İZMİR
    Mesaj
    3.645
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ABS devam ettiği sürece ayarlama yapman pek mümkün değil. Bende hem ABS hem ESP var. Brembo 4 piston fren var. 160-180 ile şok frene basınca yaklaşık yarım saniye 1 saniye kadar araba kızaklıyor ve ardından ABS devreye giriyor. Teker dönüş hızı yüksek iken ABS'nin tepkime süresi yani olayı algılama zamanı uzuyor. Ayrıca yerine göre bazen bendede sola çekme oluyor yarım saniye vs. kadar. Sistemde hava vardı ve ESP pompası yüzünden normal hava alma yöntemi işe yaramıyor pompada hava kalıyordu. Peugeot bilgisayarına bağlı iken hava alınca baya baya düzeldi. Şimdi nerdeyse hiç çekme yapmıyor. Ama arada ABS 1 saniye kadar kaçırabiliyor.
    ben en iyisi şu fren havasını tekrar kontrol ettireyim. bu iş bilgisayara bağlı iken nasıl yapılıyor biraz açıklar mısın? bilgiler için teşekkürler
    Full-Time TeacheR
    Part-Time TradeR
    Part-Time DJ

  19. #19
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    12.983
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    50 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı coolvtec Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben en iyisi şu fren havasını tekrar kontrol ettireyim. bu iş bilgisayara bağlı iken nasıl yapılıyor biraz açıklar mısın? bilgiler için teşekkürler
    ESP'li araçlarda oluyor bu genelde. Bilgisayar sisteminde ESP menüsüne girince ABS pompasından tıkır tıkır sesler geliyor valfler açıyor kapıyor. O sırada klasik pedaldan pompalama ile beraber kaliperden hava alınıyor. Her teker için tekrar ediliyor. 206 RC'nin servis kitabından bu şekilde bahsediyor ama ESP olmayan GTI'da bunun bahsi geçmiyor.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •