User Tag List

13 sonuçtan 1 ile 13 arası

Konu: VW Porya Değişimi veya Flanş

  1. #1
    emresener - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Yeşilköy - İst
    Mesaj
    3.364
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    VW Porya Değişimi veya Flanş

    Aracım Vw Vento ve 4x100...

    Ben araca şimdi mercedes jantı takmak istiyorum önümde iki yol var sanırım okuduğum konulardan yola çıkarak dogru anladıysam..

    1.yol : Flans yapılcak 5x112ye cevrilmek için ancak 1 bijon eksik sıkılcak. Et değerlerine dikkat edicez ki o konuyu çözemedim tam olarak 2şey söylenmiş bu konuda hangısı dogru ?

    a ) org. et değeri - aldığımız jantın et değeri = Flanşın kalınlığı bu olmalı
    b ) org. et değeri + flansn kalınlığı = alıcağımız jantın ET değeri bu olmalı,

    Flanşta yük bijonlardamı oluyor ? %50si sıkıntı yaşamamış %50si güvenilmez diyor ?


    2.yol : proyalar + diskler + balatalar değişcek 5x112 olması için muhtemelen ya mercedes parçaları ile yada vwnın golf 4 golf 5 jetta 5 bora gibi aracının parçaları kullanılacak buda biraz maliyeti yüksek tutuyor..

    Güvenilirmi sorun çıkarmı konusu hakkında da bilgi bulamadım fazla..

    porya değişimi yapan arkadaşlardan yorum alabilirsem nasıl olur kimler yapabilir gibi konuları yazarlarsa sevinirim..


    Ayrıca Flanş içinde referans'a ihtiyacım var....

    teşekkürler şimdiden
    Emre ŞENER

  2. #2
    emresener - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Yeşilköy - İst
    Mesaj
    3.364
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Güncelll??

    kimse yazmadığına göre maceraya girmeyelim mi demek oluyor yani

  3. #3
    dirk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Şanlıurfa - Ankara
    Mesaj
    3.090
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben 5x112 olan golf 5 aracımı flanşla 4x100 e cevirmiştim.. güzel oldu bi sıkıntıda yaşamadım ama yinede insanın aklında kalıyor bişey olur mu diye ?... bence jantın üzerinde işlem yapın eğer illa takacaksanız.
    Aquila non captat muscas!

    b16vtecturbo#gizlituning #hondateam#cilacılaranlamaz

  4. #4
    06 ANIL 38 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    49
    Şehir
    TURKEY/ANKARA
    Mesaj
    465
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    flanşa içten poryaya dıştan janta oturacak fatura verirseniz yük bijonllara binmez...
    0-400 = 10.4sn.
    AUDİ QUATTRO & 1.8t gt3582R+HALTECH ECU+NOS+ECUFAST =
    E39 ///M5
    AUDİ S3 8L

  5. #5
    Mr.K - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    Ray Malifalitiko
    Mesaj
    11.541
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı 06 ANIL 38 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    flanşa içten poryaya dıştan janta oturacak fatura verirseniz yük bijonllara binmez...
    zaten normalde de oyle olmuyo mu :S kafam karıstıda bıraz.

    flans= mevcut delıklere bıjonlar saplanıyo
    flans=flans uzerınden cıkan vidalara jant girip civata sıkılıyor?(ismi aklıma gelmedi civata yanlıs tabir olabilir)

    fatura dedıgınız ne oluyor ?
    - K -

    ________
    Dr.Ecu

  6. #6
    cabriolet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    M Town
    Mesaj
    2.175
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    emre hazır spacerlar var h&r falan al onlardan kullan

  7. #7
    06 ANIL 38 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    49
    Şehir
    TURKEY/ANKARA
    Mesaj
    465
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    fatura dediğim koyduğun resimdeki mor flanşın tam ortasındaki çıkıntı.jantın göbeğinin oturduğu bölüm..aynısının tam terside iç tarfta ollur..
    bazıları bu ayrıntıyı atlıyor ve tüm ağırlık bijonlarda kalıyor.sonuç ise tam bir ızdırap oluyor..
    0-400 = 10.4sn.
    AUDİ QUATTRO & 1.8t gt3582R+HALTECH ECU+NOS+ECUFAST =
    E39 ///M5
    AUDİ S3 8L

  8. #8
    emresener - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Yeşilköy - İst
    Mesaj
    3.364
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cabriolet Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    emre hazır spacerlar var h&r falan al onlardan kullan
    alsana bana bro

  9. #9
    Mr.K - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    Ray Malifalitiko
    Mesaj
    11.541
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı 06 ANIL 38 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    fatura dediğim koyduğun resimdeki mor flanşın tam ortasındaki çıkıntı.jantın göbeğinin oturduğu bölüm..aynısının tam terside iç tarfta ollur..
    bazıları bu ayrıntıyı atlıyor ve tüm ağırlık bijonlarda kalıyor.sonuç ise tam bir ızdırap oluyor..
    sımdı o gobek kısmı dısa dogru(jant ıcıne gecıcek sekılde) mı ıyı yoksa poryaya dogru mu ? ben o kısmın hıc duz oldugunu gormedım :S Mantıklısı dısa dogru jant gobegıne gore yapılması cuk sekıldede oturması heralde dımı..
    - K -

    ________
    Dr.Ecu

  10. #10
    emresener - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Yeşilköy - İst
    Mesaj
    3.364
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bir guncel olsun ve bir farklı soru olsun içerikte..

    alıcağım jantın bijon deliklerini değiştirme ekşını varmıdır. varsa nasıldır? kim yapar...

  11. #11
    dark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.109
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Flanş takılınca jantın et değerinin düşüp dışarı çıkması gibi bir durumla karşılaşıcaksınız buda çok can sıkıcı olur jant bulma konusunda. Bunun yerine direk porya delinme olayını daha kolay olur bence. Ben olsam 5*130 a çevirip phorshe jantı takardım Bu ihtimalide bence değerlendirin. Hatta satılık ilanlarında golf 2 vardı bu işlem yapılmış ama nasıl yapıldı bilmiyorum ...

  12. #12
    Mr.K - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    Ray Malifalitiko
    Mesaj
    11.541
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı emresener Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bir guncel olsun ve bir farklı soru olsun içerikte..

    alıcağım jantın bijon deliklerini değiştirme ekşını varmıdır. varsa nasıldır? kim yapar...
    saglıksız olur bence emre o sekılde.homojenlıgı bozarsın gıbıme gelıyo aman dıyım sakata gelırsın mazallah.onun yerıne ıstedıgın jantı mumkun oldugu kadar yuksek et degerı ıle al,araya spacer kullanınca otomatıkman dısarı cıkıcagı ıcın jantın orjınal et degerınden dusersın mevcut et degerın cıkar ortaya
    - K -

    ________
    Dr.Ecu

  13. #13
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    En güzeli porya değiştirmek. Hem zaten kaç senelik araba. Porya bilyalarında eskimiştir. Porya değişirken porya bilyalarıda değişir. Ayrıca en sağlıklı yöntem bu. Oldum olası spacer sevemedim.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •