User Tag List

15 sonuçtan 1 ile 15 arası

Konu: Replica Jantlar Hala Eskisi Gibi Ağır mı ?

  1. #1
    Yiğit G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    6.513
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Replica Jantlar Hala Eskisi Gibi Ağır mı ?

    Çok güzel 17" konig replika buldum , bbs ler falan var... (replikadır herlade 1200 tl civarı) Sıfır... Eskisi gibi çok ağır mı bu jantlar ya ? Yıllardır jant mant uzak kaldığım için bilemiyorum 2000 lerde üretilen replikalar camış gibi ağır idi.. Acaba dedim replikalarda bi düzelme olmuşmudur ? Stage 2 mini cooper s e takıcam çok fark olur mu hızlanmada falan..

    Oem jant ağırlığım aşağıdaki gibi.. (biraz ağır değil mi nerdeyse 12 kg oem jant için..) Birde biz jant ağırlığında kaç kg farkı ciddi fark olarak sayıyoruz ?? Atıyorum 13 kg sa alacağım jant ın ağırlığı pek fark yok iyidir diyebiliyormuyuz ?




    Aldım arkadaşlar teşekkürler 8-9 kg gibi geliyor jant başı 2 kg kardayım bakalım yolda farkedecek mi... ayak üstü foto çektim detaylı sonra konu açıcam araç bitsin..

    Rotary.. because we dont need many liters to kick u'r ass..

  2. #2
    TarikS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2006
    Şehir
    Düzce
    Mesaj
    9.408
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    60 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    11.3 olarak biliyordum ama bu jant R53'ün jantı R85 Yiğit. Seninki R103 modeli 10.3 kg. Biraz daha şanslısın

    1 kg %10 fark yapar birşey farketmez bence ama 2 oldu mu %20 olur oransal olarak az fark değil.

    Replikalar çok ağır değil özellikle OEM jantlara göre; ama üreticiye, modele göre de değişiyor. Alacağın jantı tartman en garantisi olur.

  3. #3
    drago - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    3.738
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Replikalar eskisi gibi ağır değil evet;

    Ama elips şeklini kolay alabiliyor, alamazsa da kırılıyor.

  4. #4
    Ome_RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    9.961
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bildiğim kadarıyla artık birçok replika oldukça hafif. Satın almadan önce tartarak almanızda fayda var.
    Ama dikkatli kullanmak gerekli. Çatlama ve yamulma şikayetleri ile karışalaşabilirsiniz.

  5. #5

    Üyelik
    Dec 2013
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    35
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Güvenlik olarak sakıncası olmuyor mu replikaların?

  6. #6
    mikelazi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    49
    Şehir
    kadıköy
    Mesaj
    4.589
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    91 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    replika işi şans gibi bir dostum 96mm lastik profilli replika jantla logara düştü.lastik parçalandı torsiyon demiri yamuldu bagaj havuzu esnedi.jantta balans sorunu bile olmadı.

  7. #7
    wolrath - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    42
    Şehir
    İST
    Mesaj
    3.025
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    37 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    advan rs replica kullaniyorum
    girmedigim cukur vs kalmadi 35 yanak kumho ku39 ile ki caddede cok baba 3 cukura girmek zorunda kaldim 60/80li suratlerle
    suana kadar ne balon oldu lastigimde ,ne de jantimda yamulma/kirilma

    dipnot : mcs nin jantlari cok agir diye hatirliyorum . 2006modeli yrv ye enkei takarken tartmistik mutluda. lastikli agirligi 2.5 katiydi

  8. #8
    Yiğit G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    6.513
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TarikS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    11.3 olarak biliyordum ama bu jant R53'ün jantı R85 Yiğit. Seninki R103 modeli 10.3 kg. Biraz daha şanslısın

    1 kg %10 fark yapar birşey farketmez bence ama 2 oldu mu %20 olur oransal olarak az fark değil.

    Replikalar çok ağır değil özellikle OEM jantlara göre; ama üreticiye, modele göre de değişiyor. Alacağın jantı tartman en garantisi olur.
    burda R103 farklı göstermiş

    OEM Wheels and Tires - Mini Wiki - Wikia

    yinede ağır 10.3 kg bence.Bakınıyorumda 6-7 kg civarı replika jantlar var piyasada... Jant başı 4-5 kg atmış olucam... Zaten yavaş kullanan biriyim roll moll işim olmaz dikkatli kullanınca sorun olacagını pek sanmıyorum ama.. Korkum ağır gelip aracı yürüyeni falan yorması.2000 li yıllarda 17 jantların tanesi 15-16 kg idi... ondan korktum hala öyle mi diye.


    edit: sahibinden deki satıcı ya sordum mesaj atmış şimdi 6.9 kg mış tanesi.
    Rotary.. because we dont need many liters to kick u'r ass..

  9. #9
    Yiğit G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    6.513
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aldım arkadaşlar teşekkürler 8-9 kg gibi geliyor jant başı 2 kg kardayım bakalım yolda farkedecek mi
    Rotary.. because we dont need many liters to kick u'r ass..

  10. #10

    Üyelik
    Sep 2007
    Şehir
    TÜRKİYE/İSTANBUL
    Mesaj
    6.079
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    24 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yeni lastik alacaksan lastiği de tart. Arkadaşımın başına geldi, jant hafifledi, lastik daha ağırmış, toplam ağırlık değişmemişti............
    Okumadan imzalamam.....

  11. #11
    STHL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    36
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    467
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    son zamanlarda ki moda bu. çok hafif, ultra hafif seri, süper hafif seri... çakma jantlar. bana enterasan geliyor açıkçası neredeyse hafif olmayan jant yok gibi ilanlarda.çok mantıklı değil hem ucuz hem sağlam hem de hafif jant.
    MKIV TDI

  12. #12
    TarikS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2006
    Şehir
    Düzce
    Mesaj
    9.408
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    60 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Yiğit G. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    burda R103 farklı göstermiş

    OEM Wheels and Tires - Mini Wiki - Wikia

    yinede ağır 10.3 kg bence.Bakınıyorumda 6-7 kg civarı replika jantlar var piyasada... Jant başı 4-5 kg atmış olucam... Zaten yavaş kullanan biriyim roll moll işim olmaz dikkatli kullanınca sorun olacagını pek sanmıyorum ama.. Korkum ağır gelip aracı yürüyeni falan yorması.2000 li yıllarda 17 jantların tanesi 15-16 kg idi... ondan korktum hala öyle mi diye.


    edit: sahibinden deki satıcı ya sordum mesaj atmış şimdi 6.9 kg mış tanesi.
    R104'müş seninki yanlış yazmışım

    Hayırlı olsun ben bildiğim yerden almaya çalışırdım replika jantı da. Yamulma/kırılma olayı orijinal jantlarda bile olabiliyor çok büyütecek bir şey değil. Kolaylıkla ortadan ikiye ayrılmadıkça.

  13. #13
    Yiğit G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    6.513
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TarikS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    R104'müş seninki yanlış yazmışım

    Hayırlı olsun ben bildiğim yerden almaya çalışırdım replika jantı da. Yamulma/kırılma olayı orijinal jantlarda bile olabiliyor çok büyütecek bir şey değil. Kolaylıkla ortadan ikiye ayrılmadıkça.
    eyw agrasif hızlı falan kullanan biri değilim zaten çukurlarda da dikkat edicez artık... Bu arada bizim oem jantlar ciddi ağırmış.Mahvoldum eve çıkarana kadar.
    Rotary.. because we dont need many liters to kick u'r ass..

  14. #14
    kickbuttowski - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    32
    Şehir
    Polonya/Mersin
    Mesaj
    2.440
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mikelazi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    replika işi şans gibi bir dostum 96mm lastik profilli replika jantla logara düştü.lastik parçalandı torsiyon demiri yamuldu bagaj havuzu esnedi.jantta balans sorunu bile olmadı.
    Yeni jantlar eskisi gibi sert alaşımlardan yapılmıyor. sebebi de kaza anında jantın enerjiyi emip sizin de yazdığınız gibi yürüyen aksama gelebilecek hasarı engellemesini sağlamak.
    Yeni jantlar oyun hamuru gibi yumuşak ve sürekli düzeltme istiyor.

  15. #15
    kimbubye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2015
    Yaş
    35
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    238
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Valla geçmişte nasıldı bilmem ama yakın zamanda aldığım 17" replika jant baya ağır
    '89 Audi 100 2.0 Turbo Diesel

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •