User Tag List

15 sonuçtan 1 ile 15 arası

Konu: Ön arka araç yüksekliğinin yol tutuşa etkisi?

  1. #1
    tipo16v - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    Manisa
    Mesaj
    497
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Ön arka araç yüksekliğinin yol tutuşa etkisi?

    Eski Eibach yay takımı aracıma tam uygun olmadığı için önler çok düşmüştü ve dönüşlerde sürtme yapıyordu. Aracıma yeni bi yay takımı aldım Apex marka. Tipo için tek model geçiyor. Önler normal şekilde düştü fakat arkalar orjinale göre hiç düşmedi. Eski yay takımında da bu yay takımındada aracın önü arkaya göre epey düşük. İki setuptada araç oversteera hevesli virajlarda tedirginlik yaratıyor zaman zaman. Ben arkaya eski Eibach yay takımındaki yayı taksam önlerde apexler dursa daha dengeli ve daha az oversteerlı bi yol tutuş elde eder miyim? Yoksa o kadar kolay değil mi bu işler? Aklıma coiloverlı sistemler geldide bu tip bir deneyimi olan vardır belki aranızda.
    Not: Amortisörler ön arka sertlik ayarlı Koni sport.
    Eibachlı hali


    Apexli hali
    http://img17.imageshack.us/img17/2066/tipoctbr.jpg
    __________İŞTE SAPIK MANİSALI!__________

  2. #2
    B!Rtan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    Tuzla
    Mesaj
    1.401
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bence eibachların arkalarıyla apex in ön yaylarını kullan.
    amortisörlerin iyi olduğundan kombinasyon farkının zararlı olcağnı sanmıyorum.

    millet yayları kestirip amortisör sertleştirip kullanıyo
    hatta bi arkadaşım kartalda bi yay fabrikasında yay sardırmıştı kendine haala onlarla yürüyo

  3. #3
    Serkan.S
    Misafir
    Tipo içim başka yay yokmu? İnternetten resim araştır apex başkalarında nasıl durmuş sende nasıl durmuş.Ona göre amortisörleri ve diğer arka takımı bi kontrol et bi garip duruyo çünkü.

  4. #4
    TechTurkey Dragger - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2006
    Yaş
    47
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    16.074
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    147 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bence de bir garip duruyor.

    Apex önü daha fazla düsürür bu bi gercek ama arka senin hic düsmemis.

    Yay oturmamıs, askıda kalmıs gibi duruyor araba su an...
    @premiumparts / www.premiumpartstr.com

    Premium Brands & Special Cars

    OZ RACING · SPARCO · MSW by OZ · AEM · K&N · EIBACH

  5. #5
    eser - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    4.774
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yayı ters takmıs olabılırmısınız?gercekten garıp duruo

  6. #6
    tipo16v - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    Manisa
    Mesaj
    497
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yayın şeklinden dolayı ters takmamız zor. Üstü ile altı farklı çapta zaten.
    Tipo için yay var ama genelde 1.6 için 2.0 16v için uygun yay yok. Daha önce kullandığım Eibach yay 1.8 2.0 8v ve 1.9 dizellere ait. Arada çok kilo farkı olmamasına rağmen çok indi o yüzden her bulduğum tipo yayını takamam benzer problemden çekindiğim için. Apex ise tipo deyip geçmiş 1.4 1.6 1.8 e de bunu takıyo anlamına gelir. Zaten çoğu firmada arka yaylar bütün motorlar için aynı.
    Tipoya Apex yay takan kimse bulamadım. Yaylı Tipoları zaten elimdeki arşivide gözden geçirdim hiç birinde bu kadar yüksek durmamış arka taraf.
    Bi söküp kontrol ettireyim dicem ama yay sistemi arakdan açık şekilde görünüyor zaten herhangi bi gariplikte gözüme çarpmadı.

    Yarın kontrol ettiririm eğer bi sorun yoksa arkaya Eibachları takıp denerim.
    http://img17.imageshack.us/img17/2066/tipoctbr.jpg
    __________İŞTE SAPIK MANİSALI!__________

  7. #7
    STeaM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.437
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ahmet bi gariplik var. ancak yayların farklı markalarda kullanman yani önce apex arkada eibach bence ssenkronizasyon bakımından uyumsuz olabilir. apex ve eibachın salınımı aynı olmyabilir o nedenle virajlarda yada ani şerit değişimlernde sıkıntı yaşayabilirsin.

    ayrıca 2 model var seninki hangisi

    Fiat Tipo 2.0 16v (TYPE 160) From: 89>
    Fiat Tipo (TYPE 160) From: 88>95

    http://www.lkperformancestyling.co.u...s/page/13.html

    Apex Spring Kits 2.0 16V

    Product Number: 30-3010
    Make: FIAT
    Model: Tipo 2.0 16V
    Type: 160
    Years: 89 / -
    Lowering: 35 mm
    Note: n/a



    Apex Spring Kits

    Product Number: 30-3000
    Make: FIAT
    Model: Tipo
    Type: 160
    Years: 88 / -
    Lowering: 35 mm
    Note: n/a

  8. #8
    Baran^ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    Türkiye/Istanbul
    Mesaj
    5.525
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ön arka cok farklı düşmüş bu kadar olamaz kontrol ettir bence..

  9. #9
    Onuralp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    TR-Ankara
    Mesaj
    4.570
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı tipo16v Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yayın şeklinden dolayı ters takmamız zor. Üstü ile altı farklı çapta zaten.
    Tipo için yay var ama genelde 1.6 için 2.0 16v için uygun yay yok. Daha önce kullandığım Eibach yay 1.8 2.0 8v ve 1.9 dizellere ait. Arada çok kilo farkı olmamasına rağmen çok indi o yüzden her bulduğum tipo yayını takamam benzer problemden çekindiğim için. Apex ise tipo deyip geçmiş 1.4 1.6 1.8 e de bunu takıyo anlamına gelir. Zaten çoğu firmada arka yaylar bütün motorlar için aynı.
    Tipoya Apex yay takan kimse bulamadım. Yaylı Tipoları zaten elimdeki arşivide gözden geçirdim hiç birinde bu kadar yüksek durmamış arka taraf.
    Bi söküp kontrol ettireyim dicem ama yay sistemi arakdan açık şekilde görünüyor zaten herhangi bi gariplikte gözüme çarpmadı.

    Yarın kontrol ettiririm eğer bi sorun yoksa arkaya Eibachları takıp denerim.
    Aynı şey başımıza geldi A4 yeni gelmişti. Ve biz yay taktık. Benzinli A4'le, diesel A4'ün yayları değişikmiş...
    19051919-23041920-30081922-01111922-29101923

  10. #10
    tipo16v - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    Manisa
    Mesaj
    497
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yayların kodu 30-3000. Şu anda Apexin sitesinde sadece bu görünüyor. Zaten 2.0 16v den daha ağır olan modeli yok fazla düşmesine anlarımda yüksek durması ilginç.
    http://www.apexsuspension.com/artike....php?MERK=FIAT


    Aracın orjinal yaylı halide bu...


    Buda bugün arkaya Eibachları taktırdığım hali.



    Eibachlar daha yumuşak Apexe göre en azından tümseklerde şehir içinde böyle hissettiriyor. Şimdilik virajlarda ve şerit değişiminde nasıl denemedim. En azından daha uyumlu hissettirdi yumuşaklık konusunda. Bu arada lastiğimede vida girmiş onu fark ettik yayı sökerken daha sonra hallettik onuda.

    Eibach yayların ön ve arkası progressive iken Apexte ön normal tip sadece arkalar progressive.

    http://img17.imageshack.us/img17/2066/tipoctbr.jpg
    __________İŞTE SAPIK MANİSALI!__________

  11. #11

    Üyelik
    Oct 2007
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    925
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yayların kodu 30-3000
    Apex Spring Kits 2.0 16V 30-3010
    bu herşeyi açıklıyor sanırım

  12. #12
    tipo16v - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    Manisa
    Mesaj
    497
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı tuFAN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu herşeyi açıklıyor sanırım
    Nasıl açıklıyor Taktığımız yay daha hafif modellere uygun. Mantıken daha fazla düşmesi lazım yüksek kalması değil.
    http://img17.imageshack.us/img17/2066/tipoctbr.jpg
    __________İŞTE SAPIK MANİSALI!__________

  13. #13
    Mr.K - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    Ray Malifalitiko
    Mesaj
    11.541
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    kendi deneyimimi paylasiyim apex yaylar oyle 500-700km yol aliimda dušsun olmuo 1500km yol yap sonrasinda bi bak arkalar nasil dustu ben ilk taktigimda arkaya 2parmak sokuyodum onlere 3parmak suanda arkaya serce parmagim zor girio onede 1parmak anca zar zor 6-4 kullaniyorum sport kit set halinde amortisorlerle birlikte+ fiat grubunda genelde cogu marka yay kafayi daha cok arkayi daha az dusuruyo bunuda bil(genelde zaten hep oyledir)..

  14. #14
    tipo16v - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    Manisa
    Mesaj
    497
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Haklı olabilirsin yayların düşme konusunda ama eski eibach yaylarda nerdeyse hiç düşürme farkı olmamıştı 50000km ye rağmen. Bunlarla 500kmden fazla yaptım bunlarında 3 4 cm düşeceğini sanmam. Hiç değişim olmamıştı çünkü söktüğüm zamana kadar.

    Zaten arkaya eibachları taktım daha iyi oldu tepkileri. Arkasını atmaya çalışmıyor artık

    Arka Apexleride bi arkadaşa verdim kullanıcak bakalım dediğin gibi inerse bende geri alırım yayımı

    Bu arada önlerde 1000km yi geçtim onlardada değişiklik yok... İnerse işime gelir tabii
    http://img17.imageshack.us/img17/2066/tipoctbr.jpg
    __________İŞTE SAPIK MANİSALI!__________

  15. #15
    yiit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.480
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kıç kalkık drag spec olmuş

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •