aracımdaki carbon shaft 210 gibi hızlardan itibaren uğultu yapmaya başlıyor ardından hız arttıkça uğultu artıyor 240 gibi baya artınca korkup devamına bakamadım. Acaba neden olmuştur? Arabada en ufak titreme vs. yok sadece ses.
aracımdaki carbon shaft 210 gibi hızlardan itibaren uğultu yapmaya başlıyor ardından hız arttıkça uğultu artıyor 240 gibi baya artınca korkup devamına bakamadım. Acaba neden olmuştur? Arabada en ufak titreme vs. yok sadece ses.
yok mu shafttan anlayan? balans olsa titreme yapması gerekmez mi?
Balansla ilgili bi problem oldugunu sanmıyorum ole olsaydı durdugunuz zaman rolantide titreme yapardı
Şaftla alakalı olduguna emin misiniz ya da takozlarından fln gelio olabilir mi bizim basımıza gelmisti takozlar parcalanmıstı yukses hızlarda ve dip gaz yaptıgımızda ses yapıodu asırı derecede
şaftla ilgili olduğuna emin değilim hatta şafttan bile olmayabilir. şaft takıldıktan sonra başıma geldiği için şüpheli olarak şaftı gördüm. sadece 210'dan sonra ses var. titreme veya başka bişey yok
Şaft değişiminde eksik ya da hatalı işlem yapılmış olabilir. Mesela takoz takılmaz, tam oturtulmaz, civatalar gerekli torkta sıkılmaz vs gibi uygulama hatası olabilir.
titreme varmıydı yoksa sadece ses miydi?
farklı araçta yaşadım bu problemi şaft değişimi oldu araçta yüksek hızlarda hep titreşim vardı,yapacağınız işlem bi kardancıya gidip aracın üstünde balans yaptırmak
bende titreşim hiç yok, sök tak fazla sayıda yaptırmak istemiyordum. sanırım deneme yanılmayla bulunacak bişiymiş.
bencede safttan degildir sorunu baska yerlerde aramak lazim
Amerika dan karbon şaft aldım.
kırıldı.
tekrar aldım. kırıldı.
karbon şafta dikkat etmek lazım.
Subhanallah, Elhamdulillah, Estağfurullah, Alllahuekber, Lailaheillallah
aracı lifte kaldırıp 1. vitese atarak gaz vermeden çevirin, size 210da gelmeye başlayan ses muhtemelen aşağıda daha o hızlarda duyulacaktır... takoz, somun, civata hatalı sıkma vs ne varsa anlaşılabilir, ama şu da var... carbon şaftı nereden aldın yani bilindik denenmiş bir üretici mi? şaftın yapısı atıyorum 1-2 mm bile bozukluk yapmışsa silindirikten koniğe doğru, o hızlarda hava akımından ses de yapabilir...
şöyle bi mantık yürütmeye çalışıyorum aracın orjinal şaftı iki parça carbon olan tek parça, bu sebepten acaba ( şu anda 240 üstünde yapıyor) yüksek hızlarda salınımdan kaynaklanan rezonans sesi midir?
birde mesela 245 gibi ses yaparken gazı bırakınca sesi kesiyor tekrar çok az gaza bassam bile ses başlıyor.
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)