User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
30 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: 106 gti'yı en fazla basan yay ?

  1. #1
    Yiğit Güllüler - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    34
    Şehir
    01
    Mesaj
    237
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    106 gti'yı en fazla basan yay ?

    merhaba aracımı aldığımda koni amortisör var sarı renkte ve üzerinde de mavi renkte markasını bilmediğim bir yay vardı aracım yüksekti sanırım üstündeki 3,5 luktu ve kesilmişti ama benim istediğim basıklık lastik çamurluk arası tamamen kapanmasıydı bende gittim hem ısıtırdım hemde kestirdim bu sefer yayla üst bilya arasında boşluk oldu amortisör milinden alınması gerektiğini söyledi içim elvermedi ama girdik bu işe diyerek tornacıya gitti tornacı olmaz bu boru içi dolu değil kırılır dedi bende yapma o zaman dedim biz de o şekilde taktık ama aracım hala yüksek 1 parmak falan giriyor ki o kadar kesildi ve ısıtıldı şimdi ben bu amortisör alınmadan ve çok basan yay istiyorum hangisini önerirsiniz bide çok tak tuk olmayan sert olmasın yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.
    VW 1303 S

  2. #2
    3rk4n - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    Tr/Hatay
    Mesaj
    4.986
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benim kullandiklarimda omp 6cm yay di en cok basan.
    1.6tdi.
    Ecutech.

  3. #3
    brkkksln - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    42
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    791
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    3.5 tan sonrasına oem amortisörlerin yetersiz gelir.
    amortisörcüye gideceksin güzelce içini açacak hem amortisörlerini sertleştirecek hem mili kısaltacak.yoksa zıplar durursun yolda.
    yay kesme ısıtma ıvır zıvır işleri hem tehlikeli hem yol tutuşu negatif etkiler.

  4. #4
    Yiğit Güllüler - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    34
    Şehir
    01
    Mesaj
    237
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı brkkksln Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    3.5 tan sonrasına oem amortisörlerin yetersiz gelir.
    amortisörcüye gideceksin güzelce içini açacak hem amortisörlerini sertleştirecek hem mili kısaltacak.yoksa zıplar durursun yolda.
    yay kesme ısıtma ıvır zıvır işleri hem tehlikeli hem yol tutuşu negatif etkiler.
    oem değil amortisörlerim koni sarı renkli olanlardan zaten bende o kesme biçme işinden kurtulmak için uğraşıyorum

    Alıntı 3rk4n Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Benim kullandiklarimda omp 6cm yay di en cok basan.
    çok sert mi peki amortisörle oynamıyoruz dimi
    VW 1303 S

  5. #5
    alfonso4474 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    AYDIN/kuşadası
    Mesaj
    1.672
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sadece önlere coil yaptırın daha mantıklı olur işi bilen ustaya gidin bu arada mıldeki sert takozu kesin ilk belki istediğiniz ölçüye kafi gelebilir

  6. #6
    aLperTunga - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    41
    Şehir
    Gebze
    Mesaj
    3.094
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Spor yayla güzel basmak istiyorsan apex 6 cm alacaksın. Sonrasında amortisörcüye gidip amortisör millerini 5 er cm kestirip çok değil % 20 de sertleştireceksin. Bu şekilde yaparsan hem konfor hemde görüntüyü bir arada yakalarsın..

  7. #7
    MeRtCaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    11.583
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    81 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sakın amortısoyrunun mılı nı fln kısalttırıp sertlestırme
    hangı yılda yasıyoruz 2001 yılında yapılıyordu oyle ıslemler

    omp veya Apex marka yay alırsan en ıyı bunlar dusurur 106 yı

  8. #8
    3rk4n - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    Tr/Hatay
    Mesaj
    4.986
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben mil falan kesmedim direk koyduk gayette guzel bastik ha sertmiydi sertti.
    1.6tdi.
    Ecutech.

  9. #9
    brkkksln - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    42
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    791
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı yiit_ut_055 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    oem değil amortisörlerim koni sarı renkli olanlardan zaten bende o kesme biçme işinden kurtulmak için uğraşıyorum
    mil boyu kısalmadan 5lik 6 lık yayda güzel iner araban ama çukura girdinmi kasisten geçtin mi güp diye dibine vuracak mil.

    yıl 2014 hangi yılda yaşandığının bir önemide yok.düzgün yapılan işlemler her zaman doğru sonuç verir.yay kesmek ısıtmak ıvır zıvır gibi durumlar değil bu amortisör işlemleri.ha tercih meselesi o ayrı.
    not:eski vts imde %50 sertlikle ve 4cm mil kısaltmasıyla 4 sene bindim.şu anki vts imlede %80 sertleştirme 4cm mil kısaltmayla 6 lık yayı 2 sene kullandım.ha şimdi 3.5 lik yay koydum ama amortisörlerim hala aynı.(iki araçtada yapılan km toplam 100k)tren gibi viraja giriyorum 220+ ile.

    yap demiyorum ama dip basacaksan bu işlem şart ne yazıkki.bu iyidir hoştur ama hem akislerine hem kulelerine zararlı.

    3.5 ile devam et boşluk olsun biraz bakmazsın inip binerken

  10. #10
    aLperTunga - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    41
    Şehir
    Gebze
    Mesaj
    3.094
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    burakın dediği gibi aracını basıp amortisör milini kısaltmassan mil dibe vuracağı için 2 ayda bir amortisör patlatacaksın ve kafa çok esneyecek bunların hepsini yaşadığım için yazıyorum.hee maddi durumun musaitse koni al, yani 2014 yılına da koni yakışır dimi? mertcannnnn

    Bu arada ben oem yayımı 7 cm pres yaptırdım amortisörlerimide sana dediğim gibi yaptım.. ne eibach ve apex bu sistemi herkes tavsiye diyorum inanılmaz konforlu aracım şuanda.

  11. #11
    Yiğit Güllüler - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    34
    Şehir
    01
    Mesaj
    237
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Abiler arkadaşlar ben anlatamadım galiba benim amortisörlerim koni kısaltamıyorum içi boşmuş orjinal olsa içi dolu olur kısaltırsın ama öyle değil işte içi boş boruymuş mil tornalanmıyor.
    VW 1303 S

  12. #12
    aLperTunga - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    41
    Şehir
    Gebze
    Mesaj
    3.094
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hmm sende koni varmış ya zaten tamam koni varsa kısaltmana gerek yok koni zaten orjinalden kısa ve sert o yüzden amortisörlere işlem yapmana gerek kalmadı. üzerindeki yayları pres yaptırabilirsin. eger pres yapan yoksa. apex sarı renk 6 cm yay alacaksın.

  13. #13
    Yiğit Güllüler - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    34
    Şehir
    01
    Mesaj
    237
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Zaten pres yaptık koni uzun kaldı boşluk var şuan koniyide kısaltamıyorum boru çünkü içi boş
    VW 1303 S

  14. #14
    brkkksln - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    42
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    791
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yanlış biliyorsan biri düzeltsin.koni amortisörler 30mm (yada 40mm de olabilir hatırlamıyorum) için üretilmiş değil mi?yani daha fazla basıklık için imal edilen yaylarla kullanmaya uygun değil diye biliyorum.

  15. #15
    sinan-s - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    42
    Şehir
    Bostancı/Suadiye/Etiler
    Mesaj
    6.313
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    En ıysı 6 CM omp yaydır..

    Daha iyisi 3.5 cm yay ve orjınal amortsiörlerdır yani, arabanın canıdır
    2003 BMW E46 330 Cİ Topassss
    2006 BMW E46 318 Cİ SİYAH (SOLD)
    ]2001 PEUGEOT 106 GTI SARI SOLD)
    1998 DOĞAN SLX 1.6.İE BORDO (SOLD)
    2008 PORSCHE 911 TURBO S SiYAH (SOLD)

  16. #16
    erhann - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    46
    Şehir
    adana mersin
    Mesaj
    1.871
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yigit amirtisore gore yay al basacam die konfordan ve tutustan ödun verme

  17. #17
    Volkann - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    34
    Şehir
    Sapanca
    Mesaj
    2.658
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    6cm omp...
    99' ZN 106 GTİ
    14' SC İBİZA CUPRA
    94' MAM 106 XSİ (TU5 SWAP)
    16' FK2 TYPE-R

  18. #18
    Agah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    Başakşehir '.' Kasımpaşa
    Mesaj
    2.788
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tutuşuyla ün salan bi arabayı sarı konilerle "+"lamışken yay presslemek veya daha da basmak niye ? daha mı iyi yol tutucak ? bilmediğimden soruyorum

  19. #19
    aLperTunga - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    41
    Şehir
    Gebze
    Mesaj
    3.094
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    6 cm de en iyisi omp ama bulunda takın yaklaşık 4 5 senedir bu yaydan piyasada yok.2006 2007 2008 de zibil gibiydi 6 cm omp.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •