arkadaşlar toe bar, camber kit, lower arm gibi suspansiyon ekipmanlarını,
ön-arka kule gergilerini üretip TR de satabilme ihtimalim nedir sizce?
bu ürünleri en iyi kalitede üretme imkanım var şuan ama ya satışı?
![]()
arkadaşlar toe bar, camber kit, lower arm gibi suspansiyon ekipmanlarını,
ön-arka kule gergilerini üretip TR de satabilme ihtimalim nedir sizce?
bu ürünleri en iyi kalitede üretme imkanım var şuan ama ya satışı?
![]()
Bu isi bilen, buna para ayiracak kac isi var ki?
kar etmen icin cok uretmen lazim, uretebilmen icin cok satman lazim.
Gecen sene tum turkiyede kac tane kule gergisi satilmis ki mesela 20-30-40?
Fizibilite raporu hazirlanmali, ki bence imkansiz kar etmek
amacım max. kâr değil, bu iş için üretim yapabilecek arkdaşım var.
cnc kesim ve lazer kaynak işlemlerini yapabiliyor.
bunun için detaylı bi fizibileteye gerek yok, çünkü seri üretim yapıp, başlı başlına tek gelir kaynağım bu iş olmayacak. yani oturup birim maliyet hesaplayıp, başa baş noktasını felan bulmaya gerek yok
ben bu işi yapıyorum desem alıcım çıkarmı onu düşünüyorum.?
tüm yürüyen aksam, turbo manifoldu ve headers, int.cooler boruları vs gibi ekipmanlarda yapabiliriz.
Belli modeller için belli parçaları üreteyim dersen ok , piyasada çok olan ve bu parçaları kullanan araçlara üretmen lazım.Onlarında alacak olanlarının yarısı gene yurt dışıdan yarısıda senden alacakmış gibi düşün.
benzerı işi tuzlada bır yat tersanesınde bır tanıdıga yaptırdık, öncelikle kule gergisini alıp direncini kontrol ettık, ona göre üretim yaptık.. Fazla sert olması veya yumusak olmasıda belirli kriterler sonuçta eger bir firmayı örnek alıp onun dirençlerıne göre üreticekseniz yapılır başarılıda olur fakat, türkiyede bu tür şeylere önem veren kişi pek yok.. Bu yüzden az üretim, yüksek maliyet olur derim![]()
Everyone Nickli Üyeden Alıntı
cnc de az üretim ile maliyetler pek oynamaz.
birden çok aşamalı üretimlerde genelde maliyetler yükselir.
amaç mustafanında bahsettiği gibi fazla bulunmayan ürünleri üretmek ve satmak.
misal s13le için tr de pek suspansiyon kiti yok, 2005 D16lar için turbo manifoldu yok, zze122 corolla için kule gergisi vs yok. bnu tür spesific araçlar için parça üretmek (istek üzerine)
arkadaşım şuan blowoff üretmeye çalışıyor. kendi aracının kapılarını kendisi LSD yapıp açtı ve sorunsuz kullanıyor. bakalım yetenek varbunu nakte çevirmemizin imkanlarını arıyorum.
egzoz manifoldu filan yapabilirseniz iyi olur, cunku su an iskender den baska yapan yok, ve cok sira var. bir de cok pahali...
isterim, ayrintilari pm atarsan sevinirim
Bu arada cnc den cikani da isterim, hep isterim yani affetmem
bence büyük bir eksiği gidermiş olursun gerçekten bu işi standartlarına göre yaparsan...örnek vermek gerekirse yürüyen aksam için kamber kiti üretsen ve kaliteyle USA standartlarını bir arada buluştursan ben Amerikadan almak yerine seni seçerim en azından muhattabım olurbence bu işi yapmalısın
bu ıs oyle kolay bı ısmı sızce_
kalıtelı gergıleırn malzeme sertlıklerının yapılarının malzeme kalıtelerının bırebır aynısı olacakmı? malzeme sertlıklerı ve yapısal boyutları muhendıslık sonucu cıkmazsa bence verımlı olmaz
Sence ebay de satılan ürünlerde yüksek mühendislik mi kullanılıyor ? yada APR gidipte ürünlerini USA de mi üretiyor ? Tabiki APR nin parçalarının fiyatının yüksek olmasında mühendisliğin payı büyük unutmamak lazım ki adamlar markaya yatırım yaptıkları için üzerine marka bedelinide koyuyorlar ... ayrıca ülkemizde birçok yedek parça üreticisi var irtibata geçerek gerekli bilgi ve birikim sağlanabilir ... kısacası yapmak istedikten sonra Türkiyede pazar ve ekipman çok uygun durumda
ben muhendislk fln olmasadada ytu 2snelk makina we 5 senelk stfa makina lise okudm.
cncde olur gibi geldi banada
direnc konusunda ztn olcume aykıtlari war hangi metalin ne kdr direnci war ne kdr yapida vs bulunur cokta maliyetli olmaz.
hatta metalin kok hucresine kdr gorulebilcek microskoplarla bile bakariz hehehe![]()
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)