Lastik & Süspansiyon Hakkında Yardım..

Thread: Lastik & Süspansiyon Hakkında Yardım..

  1. Y.Emre's Avatar

    Y.Emre said:
    İlk işin lastik havalarını düşürmek olsun. Yine aynı olursa lastikte değiştirirsin. Ayrıca 94W megane yada onun sınıfındaki bi araba için çok sert bi lastik bence hiç gerek yok.

    Lastik başı 670kg gibi bir değeri varki pek mümkün değil o yükleri görmen
    Ayrıca W serisi de 'bence' gereksiz bu sınıftaki (sözüm sadece megane için değil hepsi için) bir araba için.. Kaç defa 240 gördün yada uzun süre gittin ki böyle bi lastiğe ihtiyaç duyasın..
     
  2. ANIL ERCAN said:
    Yarın ilk işim lastik havalarını 30-32 olarak düsürmek olacak. Dediginiz gibi gene varsa sıkıntı satıp alcam Michel conti felan Çıldırıyorum arabanın içinde.. teşekkürler yorumlar için.
     
  3. ruudvan's Avatar

    ruudvan said:
    Quote Originally Posted by aniL43 View Post
    35 36 falan çok fazla önlere 31 arkalara 29 basıcaksın en fazla bi havaları düzelt dediğim şekilde sorunun çözülmezse tekrar konuşalım
    bos arabada tek surucu var ıse ebat cok fazla farketmez. 30 barın altına dusmemek gerekır.
    agırlık var ıse yada yolcu sayısı yuksek ıse ozellıkle uzun yolda 34 bar ın altına dusmeyın.
    arka lastıklerın basıncının alcak olması vırajlarda gezmeye , on lastıklerın basıncının dusuk olması onden kaymaya yol acar. eger o sekılde aracını kullanıyorsan on arka 32 ye sabıtle sahsı tavsıyem o basınclarda aracla surat yapma.
    lastıgın ıcınde 5 psi basınc olsada yolda bırakmak yol yapa bılırsın . lastık tabanının yere basması tam olmalı dusuk basıncta lastıgın ıc ve dıs tarafları yuksek basıncta orta tarafı yola oturur.
    ıdeal basınc lastıgı yola tam duz sekılde oturtmaktır. dolayısıyla yukarda belırttıgım gıbı yuklu ve yuksuz lastık basıncları mutlaka kontrol edılmelı.

    ayrıyeten az basınc fazla yaktırır. yuksek basınc guvenlı deıldır.
    bınek 4 kapı yaklask 1200 kg ıle 1600 kg aracı araclar ıcın 32 ıdealdır.
    https://www.instagram.com/maxshineturkiye/

    No coffee!!!

    Hareli köyün polisajcısı !!!
     
  4. ANIL ERCAN said:
    tamam ozaman yarın Gidip 32 32 yaptırayım ön arka. Aracın kilosu 1315 kg. Arabayı genelde tek olarak kullanıyorum. Konfor olsun bana bi nebze baska bişey istemiyorum Yeterki araba En ufak taştan gecsem hissetmesin.
     
  5. aniL43's Avatar

    aniL43 said:
    Quote Originally Posted by ruudvan View Post
    bos arabada tek surucu var ıse ebat cok fazla farketmez. 30 barın altına dusmemek gerekır.
    agırlık var ıse yada yolcu sayısı yuksek ıse ozellıkle uzun yolda 34 bar ın altına dusmeyın.
    arka lastıklerın basıncının alcak olması vırajlarda gezmeye , on lastıklerın basıncının dusuk olması onden kaymaya yol acar. eger o sekılde aracını kullanıyorsan on arka 32 ye sabıtle sahsı tavsıyem o basınclarda aracla surat yapma.
    lastıgın ıcınde 5 psi basınc olsada yolda bırakmak yol yapa bılırsın . lastık tabanının yere basması tam olmalı dusuk basıncta lastıgın ıc ve dıs tarafları yuksek basıncta orta tarafı yola oturur.
    ıdeal basınc lastıgı yola tam duz sekılde oturtmaktır. dolayısıyla yukarda belırttıgım gıbı yuklu ve yuksuz lastık basıncları mutlaka kontrol edılmelı.

    ayrıyeten az basınc fazla yaktırır. yuksek basınc guvenlı deıldır.
    bınek 4 kapı yaklask 1200 kg ıle 1600 kg aracı araclar ıcın 32 ıdealdır.
    Abi bizim arabaların katalog değeri jant 15'' de olsa 16'' 17'' de olsa arka önden -2psi düşük, 2.0 16v Meg 2lerin lastik ölçüsü orjinalden 205/50 R17 onlarında kitapçıkta yazan değeri yüklü 33-31 yüksüz 32-30 diye hatırlıyorum zaten bizim arabaların ağırlık dağılımı da %65 e %35 gibi. (Bu arada benim aracım 1.6 16V faz2 lpg yok boş ağırlık 1160kg)
    ben şu anda 31 29 geziyorum gayet konforlu gayet stabil. Yeri geldiğinde yerler ıslakken sara sara da gazlıyorum aynı şekilde çoğu kez sert frende bile abs'siz duruyorum. Arabamı yıkayıp lastikleri parlattığımda kısa mesafe yol yapmışsam lastiğin yola değen kısmı değmeyen kısmı açıkça görülüyo iz yapıyo zaten ordan da lastiğin tam oturduğunun sağlamasını yapmış oluyorum kendimce.
    Eğer basınçları 32 32 gibi eşitlerse arkası çok sekiyo mutlaka -2 fark olmalı tecrübeyle sabit
    Quote Originally Posted by asot View Post
    bizim burda böyle bir icat olsa önce şişme bebege can vermeye kalkarlar allah muhafaza hiç gerek yok böyle işlere
     
  6. ANIL ERCAN said:
    Adaş o zaman Ön 32 arka 30 mu yapalım ?
     
  7. aniL43's Avatar

    aniL43 said:
    senin aracın benimkinden yaklaşık 150kg daha ağır 33 31 de olur 32 30 da senin kullanımına bağlı kararı sen ver ama benim fikrimi sorarsan lastik almadan önce mutlaka ama mutlaka o havaları biraz düşür
    Quote Originally Posted by asot View Post
    bizim burda böyle bir icat olsa önce şişme bebege can vermeye kalkarlar allah muhafaza hiç gerek yok böyle işlere
     
  8. Zero's Avatar

    Zero said:
    Bazi duz mantik lastikcilerde var o 35 basalim falan.Gereksiz hareketler tabi tas gibi olur mantiken ayaginda esnemeyen bi ayakkabi dusun birde daha yumusak tabani esnek bi ayakkabi dusun hangisinde dizine daha cok yuk biner gibi..32-29 yap birde oyle dene eger yine memnun kalmazsan ilacin michelin gibi gozukuyor.
     
  9. ANIL ERCAN said:
    Yorumlar için teşekkürler Bugun vercem 30 lira gidip Tekrar arabaya rot balans ayarı yaptırıcam. Lastik havalarınıda ön 32 arka 30 yaptırıcam. Umarım istedigim gibi olur araba olmazsa Michelin yada conti alma yolu gozuktu bize teşekkürler herkeze..