User Tag List

13 sonuçtan 1 ile 13 arası

Konu: Mk1 palio arka lastik camurluğa sürtüyor

  1. #1
    Satanael - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    38
    Şehir
    Türkiye / Bursa
    Mesaj
    304
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Mk1 palio arka lastik camurluğa sürtüyor



    Yaklaşık 1 ay önce spoon replikası jantlar ile 195/50/15 lastik aldım aracıma.Üzerinde orjinal yayları var ve lastik ile camurluk arasında 5 parmak mesafe olmasına rağmen arkada kimse oturmuyorken bile tümseklerde arka lastikler camurluklara sürtmekte. 0 yay taktım gene sorun düzelmedi.bi kac kullanan arkadasıma sordum bu modele uygun spor yaylarda pek randıman vermemiş.Aracın arkasında ciddi bir esneme sorunu var.Bu sorunu nasıl gideririz fikri olan varmı?

  2. #2
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.369
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Jantları alırken offset olayına baktınızmı ? resimde sanki jant çok dışarıda kalmış gibi, esneyınce çamurluk içine girmek yerine kenarına sürtüyor gibi.

  3. #3
    Satanael - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    38
    Şehir
    Türkiye / Bursa
    Mesaj
    304
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sıkıntı yaratmasın diye özellikle bu modeli aldım.aynı jant cliolarda sıkıntı yaratmazken palioda arkalarda ciddi sıkıntı yarattı. ama esas sorun şu aracın arkası cok fazla esneme yapıyor. arkada kimse oturmuyorken bile yolda bi tümsekten gectigimde sürtme yaşamam.

  4. #4
    Mr.K - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    Ray Malifalitiko
    Mesaj
    11.541
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    lastik yanaklarını 50yerine 45 yapmak çözüm 1
    jantları satmak ET değeri yüksek bir başka jant almak çözüm 2
    çamurlukları açtırmak çözüm 3(bu arada arka tamponunun camurluk uzantısını hafif kesersen sürtmeyi önlersin*orası surtuyo dıye dusunuyorum*
    jant lastik takımını satıp yeni almak çözüm 4
    - K -

    ________
    Dr.Ecu

  5. #5
    Satanael - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    38
    Şehir
    Türkiye / Bursa
    Mesaj
    304
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Çamurluk açtırma olayını yapacagım zaten çözüm olarak şimdilik.

    fakat bu cok fazla olan esnemeyi nasıl daha aza düşürebiliriz? Benim istedigim aracın arkasının esnemesinin daha az olması. lastige sürtmesi icin yaklasık 6 parmak civarı bi esneme oluyor.ben bunu daha aza düşürmek istiyorum.

  6. #6
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.369
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Satanael Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sıkıntı yaratmasın diye özellikle bu modeli aldım.aynı jant cliolarda sıkıntı yaratmazken palioda arkalarda ciddi sıkıntı yarattı. ama esas sorun şu aracın arkası cok fazla esneme yapıyor. arkada kimse oturmuyorken bile yolda bi tümsekten gectigimde sürtme yaşamam.
    Bold yaptığım yerde yazdığından yola çıkarak 'et' değerlerine bakmamışsınız gibi bi kanıya kapıldım.

    Aynı jant clio'da sorun yaratmazken palioda yaratabilir. Bunun sebebi çok büyük ihtimalle ET değerinin uygun olmamasından. Bi araştırın..


    Pay varsa, (janta bağlı olup olmaması) arka jantların göbeğinden alıp ET değerini arttırabilirsiniz.. Böylelikle esnerken çamurluk içine girer ve sürtünmez.

    Alıntı Satanael Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Çamurluk açtırma olayını yapacagım zaten çözüm olarak şimdilik.

    fakat bu cok fazla olan esnemeyi nasıl daha aza düşürebiliriz? Benim istedigim aracın arkasının esnemesinin daha az olması. lastige sürtmesi icin yaklasık 6 parmak civarı bi esneme oluyor.ben bunu daha aza düşürmek istiyorum.

    Aynı uzunlukta daha sert yay (bulunabileceğini sanmıyorum) yada daha sert amortisör. amortisör yay kadar etkilemez ama faydası olur

  7. #7
    Satanael - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    38
    Şehir
    Türkiye / Bursa
    Mesaj
    304
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Y.Emre Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aynı uzunlukta daha sert yay (bulunabileceğini sanmıyorum)
    Sorunda burada zaten

    Camurluk actırma ile düzelecegini düşünüyorum en azından şimdilik. fakat benim asıl istedigim bu cok fazla olan esnemenin ortadan kalkması.

  8. #8
    aLperTunga - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    41
    Şehir
    Gebze
    Mesaj
    3.094
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2005 yılında aynı senın gibi fabrikasyon paliom vardı ve bu hale getirdim. aynı sorun bende de oldu sıfır jant lastık aldım bastıktan sonra sag taraf sürtmeye başlamıştı ama o zamana göre araba limit basıktı.sag tarafın sürtmesini almak için şaseciye gittim arka lastiklere kamber verdirttim.üstler içe girdi ve sorun halloldu he ayrıca aracı komple boyattım boyadan önce arka camurlukları actırdım ve iç yanaklarını içe dogru büktürttüm.yine sürtüyordu ve son olarakta şasecide mutlulugu buldum o zamanlar kamberli tek arabaydı buralarda lastiklerim 195 45 15 di. senin bi kere lastik yanagın cok kalın 45 yanaga düşürürsen o yükseklikle pek sürtmez.çıtırdan basarsanda sürteceğini sanmıyorum benimkinden 2 cm kadar yüksek bırak sürtmez eger sürtersede direk şaceciye gitmelisin.biraz resim attım belki işine yarar.







  9. #9
    Satanael - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    38
    Şehir
    Türkiye / Bursa
    Mesaj
    304
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Peki kamberde sıkıntı yarattımı?süratlenince sorun yaratma falan oldumu? Kamber işini bikac usta ile görüstüm pek önermedilerde.Kurbağa gibi saga sola gitme sonra muhabbeti oldu

  10. #10
    aLperTunga - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    41
    Şehir
    Gebze
    Mesaj
    3.094
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Satanael Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Peki kamberde sıkıntı yarattımı? Kamber işini bikac usta ile görüstüm pek önermedilerde.Kurbağa gibi saga sola gitme sonra muhabbeti oldu
    ya zaten palioların sag arka lastik sola göre daha dışardadır.bütün paliolarda bu vardır hatta cogu marka aractada vardır bu olay özellikle fiatta var sağ soldan dışarda.benimde sadece sağ sürtüyordu iki lastiğede kamber verdirmiştim.herhangi bir sıkıntısı yok olmadıda cok rahat gezebiliyordum.zaten çok actırmadım sürtmeyeceği şekilde ve lastiği içten yemeyeceği şekilde.tabi ben kamber olayından öncede camurlukları acılabildiği yere kadar actırdım.sende önce bi kaportacıya git arka camurlukların içinde çıkıntıları var keskin şekilde onları içe dogru büktür yoksa o keskin sac lastiği çiziyor ve zamanla keser ovalleştirsin kaportacı o keskinliği o şekilde de yaklaşık 0.5 mm kazancın olur sonrada kamber verdinmi sorun kalmaz.ama basarsan aracı 45 yanak alman daha iyi olur.

  11. #11
    Satanael - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    38
    Şehir
    Türkiye / Bursa
    Mesaj
    304
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yardım icin teşekkürler. dediğin gibi önce camurlukları actırmak ve daha sonrasında ufak bi kamber ile çözebiliriz bu sorunu. aracı bastıktan sonrada arkalarda esneme sorunu varmıydı peki sendede? aracın arkası cok fazla esniyor fikrimce..

  12. #12
    aLperTunga - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    41
    Şehir
    Gebze
    Mesaj
    3.094
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Satanael Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yardım icin teşekkürler. dediğin gibi önce camurlukları actırmak ve daha sonrasında ufak bi kamber ile çözebiliriz bu sorunu. aracı bastıktan sonrada arkalarda esneme sorunu varmıydı peki sendede? aracın arkası cok fazla esniyor fikrimce..
    esneme sorunu amortisörle alakalı.amortisörlerini sertleştirirsen esneme sorunun ortadan kalkar.artık eskisi gibi esnemez ve daha spor kullanım elde edersin kullanım sertleşir yani.

  13. #13
    MuraTeg - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2012
    Yaş
    34
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    235
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Amörtisörü sertleştirirsen sıkıntı kalmaz diye düşünüyorum, denemek lazım. En son seçenek olarak çamurlukları açtırın, bozmayın orjinalini.
    Yiğidi arsız avrat, aileyi huysuz evlat, şoförü aşırı surat, esnafı ise asık surat yıkar..

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •