User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
22 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: del sol yürüyen aksam revizyon hk.

  1. #1
    President - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    44
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    482
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Question del sol yürüyen aksam revizyon hk.

    Arkadaşlar aracımın yürüyen aksamından hiç memnun değilim. Gaza bastığımda boost ile kendini sağ tarafa doğru kasıyor, gazı kestiğimde ise kendini sola doğru atarak rahatlıyor. Yüksek hızlarda ciddi sorun oluyor bu durum, hatta geçen rampa yukarı çıkarken biraz çöktüm gaza 3. vites, hafif sağa doğru viraj alırken patinaja düşünce gazı bıraktım, gazı bırakınca sola doğru yan verdi hafiften. Kendini supra zannediyor dingil

    Şimdi alt takımı komple elden geçirmeyi düşünüyorum.

    Energy Hyper Flex Master Bushing Kit 92 95 Honda Civic 93 97 Del Sol 16 18103R | eBay

    Linkteki bushing kiti almayı düşünüyorum. Bunun haricinde yürüyen aksamda yüksek hızlar dahil iyi bir yol tutuş elde etmem için neler önerirsiniz?

    205/40/17 lastikler (lastikler yakında 215/45/17 Semi Slick olacak) orjinal amortisör üzerinde TEIN spor yaylar var. Sertlik ayarlı coilover, traction bar şu anda maliyet olarak karşılayamadığım çözümler.

    Maliyet olarak çok uçuk önerilerden ziyade denenmiş tecrübe edilmiş daha mantıklı önerilerinizi bekliyorum. Araç yolda giderken kontrolü zor ve insanı korkutuyor. Yürüyen aksamda yıpranmış ne kadar parça varsa değişmesi gerekiyor artık. Bu bushing kit ihtiyacımı tam anlamı ile karşılar mı? daha neler yapmalıyım?

  2. #2
    MeRtCaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    11.583
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    81 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bussing kıt + cok ıyı bır marka coılover alırsan abı bence yol tutusta sıkıntı yasamazsın

    acıkcası benım aracım turbo ıken 220 230 km hızlara cıktıgımda hıc bır sıkıntı yasamıyordum

    teın coılover hyper flex bussing kit var bende de

  3. #3
    President - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    44
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    482
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sağolasın Mertcan, o zaman ben öncelikle bushing kiti alıp takayım. Coilover işini nasıl çözerim bilmiyorum biraz pahalı geliyor bana. Temin etmesi falanda sıkıntılı biraz varmı önerebileceğin bir coil ve temin edilebilecek yer? araştırayım en azından.

  4. #4
    MeRtCaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    11.583
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    81 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Marka olarak sana kalmıs abı
    cunku 1000 tl den baslayıp 5000 tl ye kadar coılover var
    ama kesınlıkle street serısı ve ustu olması tercıhın olsun

    sertlık + yukseklık ayarı kesınlıkle olmalı

    veya konı + groung control yay combınasyonu da yapabılırsın.

    temını konusunda en ıyı en uygunu yurt dısı bence su gumruk sıkıntısı olmasa super olacak

  5. #5
    President - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    44
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    482
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1000 liraya biraz zor gibi. Sertlik ayarı olmayanlardan zaten almam onlar zaten yay amortisör kombinasyonundan farksız. Neyse şimdilik bushing işini halledip arabanın düz gitmesini sağlayayımda, süspansiyona bakarız artık.

  6. #6
    Mikrop_Ali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.745
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ilk önce coilover diyorum abi ben 200'leri gördüm travers takozları kopuk virajda filan atmıyor

  7. #7
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben kendi bushing takımımı kendim yaptırdım CNC de... ölçülerini bulsanız yapımı çok basit...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  8. #8
    Mikrop_Ali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.745
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ghibli06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben kendi bushing takımımı kendim yaptırdım CNC de... ölçülerini bulsanız yapımı çok basit...
    ölçüleri kendimiz çıkartırız abi sorun değilç. elastik olan malzemeyi nerde döküm yaptırdınız bide maliyet nedir biraz daha bilgi alabilirmiyiz?

  9. #9
    halilkarakas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul - esenyurt
    Mesaj
    2.898
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Mikrop_Ali Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ölçüleri kendimiz çıkartırız abi sorun değilç. elastik olan malzemeyi nerde döküm yaptırdınız bide maliyet nedir biraz daha bilgi alabilirmiyiz?
    poliemik diye bi malzeme var onunla yapılabilir...sert bi malzeme


    edit: koni + coil springte güzel iş görür
    SENSİN.

  10. #10
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Mikrop_Ali Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ölçüleri kendimiz çıkartırız abi sorun değilç. elastik olan malzemeyi nerde döküm yaptırdınız bide maliyet nedir biraz daha bilgi alabilirmiyiz?
    malzeme döküm değil,



    bu tarz 'dolu' ya da 'takoz' diye nitelenen fiber-elyaf vb olarak nitelendirilen malzemeden alın, bu malzeme tornada da işlenebiliyor kolaylıkla... malzeme sertliklerine bakabilirsiniz orada... bizim eski 330ci'yi satın alan bir abimiz var OSTIM de, dükkanın adını unuttum ama bankalar caddesinden İvedik organizeye giderken, İKMAL in ilk dükkanını görürsünüz sağınızda, onun karşı şeridinde olması lazım, lacivert 330ci AKR plaka hep dükkanın önünde olur...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  11. #11
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    maliyet de bir şey tutmaz bu arada
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  12. #12
    tuner faruk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    35
    Şehir
    1stanbul
    Mesaj
    5.200
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı halilkarakas Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    poliemik diye bi malzeme var onunla yapılabilir...sert bi malzeme


    edit: koni + coil springte güzel iş görür
    +B16 Katılıyorum
    Malzeme polyamid yanlnız kanka

  13. #13
    Mikrop_Ali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.745
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı halilkarakas Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    poliemik diye bi malzeme var onunla yapılabilir...sert bi malzeme


    edit: koni + coil springte güzel iş görür
    coıl sprıng aman aman coılover var bende

    Alıntı ghibli06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    malzeme döküm değil,



    bu tarz 'dolu' ya da 'takoz' diye nitelenen fiber-elyaf vb olarak nitelendirilen malzemeden alın, bu malzeme tornada da işlenebiliyor kolaylıkla... malzeme sertliklerine bakabilirsiniz orada... bizim eski 330ci'yi satın alan bir abimiz var OSTIM de, dükkanın adını unuttum ama bankalar caddesinden İvedik organizeye giderken, İKMAL in ilk dükkanını görürsünüz sağınızda, onun karşı şeridinde olması lazım, lacivert 330ci AKR plaka hep dükkanın önünde olur...
    malzemeyi anladım abi bildiğim bi kaç çeşiti var tornada işlenebilen ama oem ve bushing kitten çıkan kırmızı esnek malzemeler gibi esneklikte olanıda varmı bunun ?
    benim bildiğim bu malzemeler daha sert

    dükkanın yerini anladım gidip bakıcam malzemelere bu arada tesekkurler

  14. #14
    President - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    44
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    482
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arkadaşlar tavsiyeleriniz için teşekkürler. Ben de nacizane tecrübelerimi paylaşayım konudan daha net bir sonuç çıkartırız.

    Benim bushing ile ilgili Cherokee jeep te tecrübem oldu.

    Cherokee ler 6 ayda bir tabla fişeklerini bozar yolda gezer. Servisten alırsın lastik olanlardan 6 ay sonra yine bozar.

    Ben de sizin gibi düşündüm ve polyemid den (tornada işlenebildiği için) tabla fişeği yaptırdım tornada. Fakat polyemid esnek bir malzeme değil, bu yüzden burçların bastığı yerler eziliyor zamanla ve hem boşluk yapıyor hem de çatlama yapıyor polyemid.

    Ostimde poliüretan takoz satan yer var. Ordan alıp tornada yaptırdım. Ama takoz halinde alsan da pek ucuz değil poliüretan. Ayrıca tornada çok zor işleniyor, bıçağa sarıyor yumuşak bir malzeme olduğu için. Allahtan tornacımız kral bir ustaydı uğraştı didindi yaptı hatır için. Şimdi kaç yıldır sorunsuz kullanıyoruz.

    Bizim araçların altında çok fazla sayıda malzeme olduğu için tek tek tornada yaptırmak ve poliüretan takoz masrafı kit halinde almadığıma değmeyecek diye düşünüyorum.

  15. #15
    Mikrop_Ali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.745
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

  16. #16
    sinanbaysal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    32
    Şehir
    Denizli
    Mesaj
    2.402
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı President Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    geçen rampa yukarı çıkarken biraz çöktüm gaza 3. vites, hafif sağa doğru viraj alırken patinaja düşünce gazı bıraktım, gazı bırakınca sola doğru yan verdi hafiften. Kendini supra zannediyor dingil
    Ahahahhaha guldum ya Allah da sızı guldursun umarım sorununuz cozulur

  17. #17
    President - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    44
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    482
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Mikrop_Ali Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sağolasın adamım, inceliyorum.

    Alıntı sinanbaysal Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ahahahhaha guldum ya Allah da sızı guldursun umarım sorununuz cozulur
    FWD araçtan hiç beklemediğim bir hareketti, tırstım ya

  18. #18
    stlegal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    50
    Şehir
    Shell Beach
    Mesaj
    6.988
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Polyamid tavsiye etmiyorum yürüyende işinizi görmüycek .bushing kit alırken siyahını alın rengine aldanıp kırmızı almayın siyah hem daha az gıcırtı çıkartır hemde siyah daha fazla yumuşak carbon var tercih ederken siyah alın.yürüyende coni ve ground control
    Kurt kışı geçirir yediği ayazı unutmaz..

  19. #19

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kilitli diferansiyel bahsettiginiz problemi ciddi olcude cozecektir.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •