Kilitli Diferansiyel hakkında ?

Thread: Kilitli Diferansiyel hakkında ?

  1. SerkanKurt's Avatar

    SerkanKurt said:

    Question Kilitli Diferansiyel hakkında ?

    Arkadaşlar fabrika çıkışlı %25 kilitli diferansiyele sahip bir E36 BMW aracım var. Diferansiyel bakımı yaptırmak istiyorum. Hangi yağı koymam lazım ? Diferansiyel balatalarını değiştirmem gerekirmi ? Kaç litre yağ almak lazım ? Araç 126.000' de bu arada.
     
  2. XSi said:
    Normal sanziman/diferansiyel yagindan farkli bir yag degil bu tip diff lerin yagi ve bunlar balatali degil dislili olmasi lazim
     
  3. bektas_talay's Avatar

    bektas_talay said:
    lsd mi var ? lsd var ise balata vardır ama %25 oranlı duymadım ben , balata olmama ihtimali var önceki yorumda söylendiği gibi
     
  4. SerkanKurt's Avatar

    SerkanKurt said:
    %25 kilitli diferansiyel var. BMW VINN kodundan araç spec. lerine baktığımda diferansiyelimin tam adı böyle geçiyor.
     
  5. arm's Avatar

    arm said:
    Benim e36 328i stock aracımdaki diferansiyel neden açık bilen varmı? (tamamen)
     
  6. Başar TURHAN's Avatar

    Başar TURHAN said:
    Bmw'nin LSD'leri Clutch Type'tır yani balatalıdır ve E39 M5'e kadar %25'tir. Kilit kaçırmıyorsa balataları değiştirmenin bi manası yok. Sanmıyorum bitmiş olsun ama olur olur, denemek lazım. Açık diferansiyel yağı vs kullanmayın. Koyabileceğiniz en orjinal yağ Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140 'tır. Bmw de bu yağı koyuyor diye biliyorum. Ama Castrol Türkiye sağolsun bu yağı getirmiyor. Borusan'dan hiç fiyat almayın derim. Uygun 75W-140 olarak Motul veya Liqui Moly kilitli diferansiyel yağları temin edebilirsiniz zannediyorum. Max 1lt civarı alıyor galiba, arka tapaya kadar dolduruluyor. Bizzat denemedim ama uygun olmayan yağ kullanırsanız ötme problemi yaşama olasılığınız var.
     
  7. Başar TURHAN's Avatar

    Başar TURHAN said:
    Quote Originally Posted by arm View Post
    Benim e36 328i stock aracımdaki diferansiyel neden açık bilen varmı? (tamamen)
    Çünkü LSD opsiyoneldi. Muhtemelen aracınızda ASC olduğu için kilit ile sipariş etme yoluna gidilmemiş.
     
  8. SerkanKurt's Avatar

    SerkanKurt said:
    Quote Originally Posted by Başar TURHAN View Post
    Bmw'nin LSD'leri Clutch Type'tır yani balatalıdır ve E39 M5'e kadar %25'tir. Kilit kaçırmıyorsa balataları değiştirmenin bi manası yok. Sanmıyorum bitmiş olsun ama olur olur, denemek lazım. Açık diferansiyel yağı vs kullanmayın. Koyabileceğiniz en orjinal yağ Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140 'tır. Bmw de bu yağı koyuyor diye biliyorum. Ama Castrol Türkiye sağolsun bu yağı getirmiyor. Borusan'dan hiç fiyat almayın derim. Uygun 75W-140 olarak Motul veya Liqui Moly kilitli diferansiyel yağları temin edebilirsiniz zannediyorum. Max 1lt civarı alıyor galiba, arka tapaya kadar dolduruluyor. Bizzat denemedim ama uygun olmayan yağ kullanırsanız ötme problemi yaşama olasılığınız var.
    Netten sipariş edebileceğimiz bir link varmı diferansiyel yağı için ? Yoksa serviste mevcutmudur ? (Özel servis)
     
  9. ghibli06's Avatar

    ghibli06 said:
    Motul kullan, Amerikancılarda bulunuyor genelde, balatalarını zor bulursun, ayrıca öyle kolay kolay aşınmaz... ben genelde yine Amerikan servislerinde bulunan japon yapıştırıcı gibi kutusu olan LSD katkısından koyuyorum, dönüşlerde kilit çalışınca gıcırtı yapmayı engelliyor...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar
     
  10. I-HANN's Avatar

    I-HANN said:


    yarın sorıyım bızımkıler nerden almıs yazarım, fazla varsa yolarım

    Castrol Türkiye - Castrol Syntrax Limited Slip <br>75W-140

    kaçırma ses falan yoksa balataları değişmene gerek yok .ıngılterede bır fırma satıyordu baltalarını
    “Dünyanın sorunu, akıllılar hep kuşku içindeyken aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır.”
     
  11. Sert@ç's Avatar

    Sert@ç said:
    Forumun sponsoru gt motorsports motul diff yagi getiriyor diye biliyorum
    Quote Originally Posted by hakotech View Post
    3 tane daha konu acarsan magnumdan lamboyu kazanıcaksın hemde yalamadan..
     
  12. Maxi's Avatar

    Maxi said:
    motul markası iyidir
    kilit devreye girmiyorumu? bir sorun yoksa dokunmayın kurcalamayın
    diff bakımı diye birşey yok, başınıza iş alacaksınız
    126bin yüksek bir km değil, balataları sağlamdır
    yağını değiştirin devam edin
     
  13. 1.8 turbo's Avatar

    1.8 turbo said:
    benım bugune kadarkı kılıtlı tecrubelerıme gore yağ çok önemlli, katıkı cok zorunda olmadıkca koymamaya dıkkat edın.ben hıc problem yokken katkı attırdım defransıyel dagıltı.ıcıne koyu kıvamdakı defransıyel yagını kendım doldurmustum katkıdan sonra ıcınden cıkan yag su gıbıydı.
    orjınal balatalarını degıstırmek tamamen rısk. eger kacırmıyorsa hıc ellemeyın.
    E30 M50 TURBO & F30 320i ED
     
  14. SerkanKurt's Avatar

    SerkanKurt said:
    Sadece yağ değişimine gitmek en mantıklısı dediğiniz gibi.