
Originally Posted by
Mechanix
Farklı araçlarda farklı konfor olması normal. Misal BMW'lere sadece coilover ile tatminkar bir sertlik yakalamak zordur. Çünkü alt takım burçları ciddi anlamda kalındır. Esneme noktası buralardır. Ama japon araçlarında coilover ile sert bir araç mümkün. Bu sertlik ve konfor isi birazda kişiden kişiye değişen bir kavram tabii.
Coilover da en yumuşak ayar , yayların boşluklarının alınacak kadar sıkılması ve amortisörün en yumuşakta kullanılması. Tabii bugüne kadar gördümüz durumlarda var. Ayar çubuğunun üzerinde bulunan "H" sert , "S" ise yumuşak anlamına gelir. En yumuşak ayar için çubuklar "S" tarafına sona kadar çevirilmelidir. Bunları ters yorumlayıp en sertte kullanan ve coilover için "Bunlar çok sert" diyenler oldu.
Bir başka konuda araçta coilover harici başka aftermarket parçalar olup olmadığı. Bunların başında büyük jantlar ve düşük yanaklı lastikler var. Coilover ve büyük jant japon otomobilleri baya sertleştiriyor. Eski nesillerde bu çok daha net zaten. Eski japon otomobillerinde konfor genellikle amortisör odaklı. Konfor odaklı amortisörleri çıkarıp performans odaklı coilover koyunca , ortada konfor falan kalmıyor tabii ki.