Coiloverla sekiyoruz, ayar yardımı?

Thread: Coiloverla sekiyoruz, ayar yardımı?

  1. kadirsa's Avatar

    kadirsa said:

    Coiloverla sekiyoruz, ayar yardımı?

    Herkese merhaba;

    aracım '90 model Nissan Altima nam-ı diğer Cefiro A31.

    Aracımda XYZ Super Sport yükseklik sertlik ve kamber ayarlı coilover seti takılı durumda. Aracımı amortisör boyundan ayarlayarak düşürdüm, amortisör sertliğim ve yay sertliğim en yumuşak konumda (yay en serbest halde, sıkışık değil). Buna rağmen araç sadece lastik yanakları üzerinde esniyor desem abartı olmaz. Şimdilik jant/lastik kombinasyonum standart 65 yanak olduğu için o 65 yanağın yüzü suyu hürmetine yanak üzerinde esniyor o da olmasa felaket.

    Acaba biz ayarlarda mı bir hata ediyoruz, en yumuşak ayarlarda bile bu kadar sert olması normal mi? Yoksa şehir içi yol koşullarında öyle hissediyor olman normal mi diyeceksiniz?

    Yardımlarınız bekliyorum, saygılar.
    Bir ölür BİN DİRİLİRİZ...

    Varlığım TÜRK Varlığına Armağan Olsun!
     
  2. dirk's Avatar

    dirk said:
    En dip en sert yaptım bende lastik ebetıda 35 çakıl taşının etrafından dolanıyorum araç Scirocco BanAda lazım nerde yanlış yaptım ;(
    Aquila non captat muscas!

    b16vtecturbo#gizlituning #hondateam#cilacılaranlamaz
     
  3. kadirsa's Avatar

    kadirsa said:
    Coil setlerde yay sıkıldıkça yumuşar esner diyorlar ama ne derece doğru bilemiyorum?
    Bir ölür BİN DİRİLİRİZ...

    Varlığım TÜRK Varlığına Armağan Olsun!
     
  4. krscan said:
    Bende de xyz var. Amortisör boyundan en dipde ama yay kısmı ne sıkı ne bosta olucak sekilde. En yumusak'da kullanıyorum gayet memnunum konforundan. Yay ayarı eğer cok bostaysa ondan yapıyor olabilir sıkı olmıyacak sekilde bi deneyin bence.
    ☻/
    /▌
    / \
     
  5. x20xev's Avatar

    x20xev said:
    xyz vectra b aracımada var mı acaba hiç denk gelmedim konuyla alakasız ama sorayım dedim yinede
     
  6. Mechanix's Avatar

    Mechanix said:
    Farklı araçlarda farklı konfor olması normal. Misal BMW'lere sadece coilover ile tatminkar bir sertlik yakalamak zordur. Çünkü alt takım burçları ciddi anlamda kalındır. Esneme noktası buralardır. Ama japon araçlarında coilover ile sert bir araç mümkün. Bu sertlik ve konfor isi birazda kişiden kişiye değişen bir kavram tabii.

    Coilover da en yumuşak ayar , yayların boşluklarının alınacak kadar sıkılması ve amortisörün en yumuşakta kullanılması. Tabii bugüne kadar gördümüz durumlarda var. Ayar çubuğunun üzerinde bulunan "H" sert , "S" ise yumuşak anlamına gelir. En yumuşak ayar için çubuklar "S" tarafına sona kadar çevirilmelidir. Bunları ters yorumlayıp en sertte kullanan ve coilover için "Bunlar çok sert" diyenler oldu.

    Bir başka konuda araçta coilover harici başka aftermarket parçalar olup olmadığı. Bunların başında büyük jantlar ve düşük yanaklı lastikler var. Coilover ve büyük jant japon otomobilleri baya sertleştiriyor. Eski nesillerde bu çok daha net zaten. Eski japon otomobillerinde konfor genellikle amortisör odaklı. Konfor odaklı amortisörleri çıkarıp performans odaklı coilover koyunca , ortada konfor falan kalmıyor tabii ki.
     
  7. kadirsa's Avatar

    kadirsa said:
    Quote Originally Posted by krscan View Post
    Bende de xyz var. Amortisör boyundan en dipde ama yay kısmı ne sıkı ne bosta olucak sekilde. En yumusak'da kullanıyorum gayet memnunum konforundan. Yay ayarı eğer cok bostaysa ondan yapıyor olabilir sıkı olmıyacak sekilde bi deneyin bence.
    Bunu bir kontrol edeyim, teşekkürler.

    Quote Originally Posted by Mechanix View Post
    Farklı araçlarda farklı konfor olması normal. Misal BMW'lere sadece coilover ile tatminkar bir sertlik yakalamak zordur. Çünkü alt takım burçları ciddi anlamda kalındır. Esneme noktası buralardır. Ama japon araçlarında coilover ile sert bir araç mümkün. Bu sertlik ve konfor isi birazda kişiden kişiye değişen bir kavram tabii.

    Coilover da en yumuşak ayar , yayların boşluklarının alınacak kadar sıkılması ve amortisörün en yumuşakta kullanılması. Tabii bugüne kadar gördümüz durumlarda var. Ayar çubuğunun üzerinde bulunan "H" sert , "S" ise yumuşak anlamına gelir. En yumuşak ayar için çubuklar "S" tarafına sona kadar çevirilmelidir. Bunları ters yorumlayıp en sertte kullanan ve coilover için "Bunlar çok sert" diyenler oldu.

    Bir başka konuda araçta coilover harici başka aftermarket parçalar olup olmadığı. Bunların başında büyük jantlar ve düşük yanaklı lastikler var. Coilover ve büyük jant japon otomobilleri baya sertleştiriyor. Eski nesillerde bu çok daha net zaten. Eski japon otomobillerinde konfor genellikle amortisör odaklı. Konfor odaklı amortisörleri çıkarıp performans odaklı coilover koyunca , ortada konfor falan kalmıyor tabii ki.
    Peki Mustafa; bu japon araçlardaki fazla sertleşme, başta yazdığım gibi en yumuşak ayarda olsa bile, sadece lastik yanağı oranında esneyip yay-amortisör kaynaklı hiçbir esneme yapmayacak kadar aşırı düzeyde olması normal mi?

    Biraz yayları sıkıştırmalı mıyım?
    Bir ölür BİN DİRİLİRİZ...

    Varlığım TÜRK Varlığına Armağan Olsun!
     
  8. bymurat___61 said:
    EN yukarda ayarlamayın. Orta yukseklıkte ayarlayıp . birde yumusaklık sertlık ayarınızıda ortaya alın belkı ters tarafa ayarlamıs olabiliriz. ıkı ayarıda mediuma getirip deneyın bence. sorun cozulecektıktır. ondan sonra uafak ufak parametrelerle oynarsınz
     
  9. Mechanix's Avatar

    Mechanix said:
    65 yanak lastik kullandigini soylemissin. O yuzden esnemeye arayi sallayarak bakarsan , sadece lastiklerin esnemesi normal. Ama yolda cukura girip cikarken amortisorler mutlaka calisiyordur.

    Birde en serte alip dene , bakalim ne kadar degisecek .
     
  10. kadirsa's Avatar

    kadirsa said:
    Quote Originally Posted by Mechanix View Post
    65 yanak lastik kullandigini soylemissin. O yuzden esnemeye arayi sallayarak bakarsan , sadece lastiklerin esnemesi normal. Ama yolda cukura girip cikarken amortisorler mutlaka calisiyordur.

    Birde en serte alip dene , bakalim ne kadar degisecek .
    Amortisörler çalışıyordur doğrudur ama ben yaylar çalışıyor mu ondan emin değilim esnemeyi sağlayanın yaylar olduğunu düşünürsek.

    çukura kasise biraz hız kesmeden girdiğimde (bu aşırı bir hız değil yanlış anlaşılmasın) sağ önden bir vurma sesi geliyor zaten sağ ön tarafın patlak olduğunu düşünmeye başladım. acaba yay boşta ve o mu yerinden çıkıp oturuyor?
    Bir ölür BİN DİRİLİRİZ...

    Varlığım TÜRK Varlığına Armağan Olsun!
     
  11. Tuncay's Avatar

    Tuncay said:
    Yaylari kendi bosluguna ayarlamissiniz o yuzden yumusak oldugu icin ziplama yapiyor
    Orta derece ayarlarsaniz yine sert olur ama ziplamaktan kurtulursunuz yay esnemeyecegi icin mantik bu
     
  12. Onuralp's Avatar

    Onuralp said:
    Coiloverları ilk taktığımda benimde sekme sorunum vardı Amerikalı arkadaşlar gibi amortisör şaftına geçen takozu yarıdan kesince düzeldi. Ben sorunumu böyle düzeltmiştim, bakmakta fayda var.
    19051919-23041920-30081922-01111922-29101923
     
  13. kadirsa's Avatar

    kadirsa said:
    öneriler için teşekkürler. hepsini değerlendireceğim.

    Süspansiyonda ön ve arka sertlik derecesinde farklılık olsa nasıl bir durum ortaya çıkar? bu konuda bir görüşü olan var mı? ön yumuşak arka sert mesela?
    Bir ölür BİN DİRİLİRİZ...

    Varlığım TÜRK Varlığına Armağan Olsun!
     
  14. Mechanix's Avatar

    Mechanix said:
    Olabilir tabii ki , kişisel tercihtir. Ön yumuşak oldu diye arkayı da aynı miktarda ayarlayacaksın diye birşey yok. Biz pist kullanımında önden kayarsa önü , arkadan kayarsa arkayı yumuşatırız misal.