User Tag List

6 sonuçtan 1 ile 6 arası

Konu: Lastik Ebat Değişimi

  1. #1
    altugkocer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.227
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    63 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)

    Lastik Ebat Değişimi

    Arkadaşlar aracım 1999 model Subaru Forester S Turbo

    Orjinal fabrika çıkış lastik ebatı: 215/60R16

    Üstündeki yazlık lastik ebatı: 215/65R16

    Geçmek istediğim kışlık lastik ebatı: 205/60R16

    Orjinal ebatı olan 215/60R16 dan 205/60R16 kışlık ebata geçersen sıkıntı yaşar mıyım?

    Orjinal ebatıyla arasında yaklaşık 17-18 mm fark oluyor, bu araba için sorun yaratır mı ?

  2. #2
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı altugkocer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar aracım 1999 model Subaru Forester S Turbo

    Orjinal fabrika çıkış lastik ebatı: 215/60R16

    Üstündeki yazlık lastik ebatı: 215/65R16

    Geçmek istediğim kışlık lastik ebatı: 205/60R16

    Orjinal ebatı olan 215/60R16 dan 205/60R16 kışlık ebata geçersen sıkıntı yaşar mıyım?

    Orjinal ebatıyla arasında yaklaşık 17-18 mm fark oluyor, bu araba için sorun yaratır mı ?
    bence sıkıntı olmaz çünkü 205 ler orjinal ebattan sadece %-1.8 kadar daha çap olarak küçük.
    aslında 205/65/16 kış lastiği varmı bilmiyorum ama daha mantıklı olabilirdi.

    hatta 195/65/16 ? hem kış lastiğinin birazcık ince olması avantajdır.

  3. #3
    Sierra Rs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    2.939
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Orjinal taban 215 ise kışlıklarda 195 veya 205 taban kullanmak daha mantıklı bence de.

  4. #4
    gökberk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    33
    Şehir
    Adapazarı
    Mesaj
    4.932
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yüzey alanına yapılan basınç artacağı için dar taban avantajlı.
    205/60 R16'da ben de hiç bir sakınca görmüyorum.
    Fakat kendi aracımda orijinal ölçü olan 215/65 R16'yı kış lastiğinde de kullanacağım.
    JDM Don Lastiği...
    JDM Kevgir...
    JDM Marlboro Lights...
    .
    .

    Alıntı 3rk4n Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ve sonsuzda dek o virajda mutlu olarak yaşadilar.

  5. #5
    Le10ur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    38
    Şehir
    TÜRKİYE/ANKARA
    Mesaj
    2.000
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ıphone telefonunuz varsa forumdan bı abı bunun ıcın cok guzel bı program yaptı sımdı sızın dedıgınız ben yaptım altta yazıyorum


    degısım %-5.13 yanı eger deger %3 uzerınde olursa saglıklı degıldır sız 100 km hızla gıderken ıstedıgınız lastıgı taktıgınzda hızınız 95.1km olacaktır

  6. #6
    altugkocer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.227
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    63 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Tesekkur ederim 205/60R16 uygun fiyata cikmasini buldum 2012 uretim

    Gerci haftasonu yokus cikarken karli havada ustundeki yazlik lastiklerle hic sknti yasamadim ama yine de kis lastigi kullanmak onemli

    Alip kullandiktan sonra deneyimlerimi paylasirim

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •