User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
29 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Otomatik vites arabayla kesiciye girmek zararlı mı?

  1. #1

    Üyelik
    Sep 2013
    Yaş
    30
    Şehir
    fizan
    Mesaj
    226
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Otomatik vites arabayla kesiciye girmek zararlı mı?

    Otomatik vites arabayı 1 e veya 2 ye atsak kesiciye girsek şanzumanda herhangi bir sıkıntı yaşatır mı ? motora zararlı olduğunu biliyorum ama şanzuman açısından merak ettim. Teşekkürler...

  2. #2
    Sert@ç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.139
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Motor sanzimandan once kirilcagi icin sorun olmaz
    Alıntı hakotech Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    3 tane daha konu acarsan magnumdan lamboyu kazanıcaksın hemde yalamadan..

  3. #3
    onn_dear - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    TR-MERSIN
    Mesaj
    2.956
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Birazda araca bagli. Arkadasimda ies var automatic yillardir kesicide gezer 1.2 vites sikinti yok atmosferik=sifir sorun
    History;
    1.6 GLI corolla / 1.6 IES civic / 1.4 IS civic/ 1.6 TDCI focus2 / 1.6 TDCI focus3 / 1.2 TSI Golf7 / 1.4 TSI Leon FRed / 1.6TDI DSG B8 Passat / Audi A3 Sedan 1.6TDI DSG

  4. #4

    Üyelik
    Sep 2013
    Yaş
    30
    Şehir
    fizan
    Mesaj
    226
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı onn_dear Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Birazda araca bagli. Arkadasimda ies var automatic yillardir kesicide gezer 1.2 vites sikinti yok atmosferik=sifir sorun
    valla çok tatlı oluyor şimdiye kadar 1 kere yaptım benden önceki sahibi kesin yapmamıştır ona da eminim ama kıyamıyorum bi yandan da korkuyorum açıkçası motoru kucağımıza almaktan en güzeli efendi spec gezmek durup dururken sıkıntı almayalım başımıza

  5. #5
    i-vtec07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    31
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    5.655
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    22 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    honda var sanırım sendede ben fd6 otomatik ile arada bi giriyodum kesiciye ama tadında bırak (ta ta) at vitesi

  6. #6
    burakgunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    32
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.411
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kesicide gezmenin mantığı nedir? sanki araba type r gibi takır takır sarıyo da 2ye atarken onu mu engellemeye çalışıyosunuz? gerek yok günlük kullanım arabalarıyla bunları yapmaya, zararlı olduğu herkes tarafından bilinir.

  7. #7

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    49
    Şehir
    34
    Mesaj
    4.652
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    28 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı burakgunay Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kesicide gezmenin mantığı nedir? sanki araba type r gibi takır takır sarıyo da 2ye atarken onu mu engellemeye çalışıyosunuz? gerek yok günlük kullanım arabalarıyla bunları yapmaya, zararlı olduğu herkes tarafından bilinir.
    niye zararlı?

  8. #8

    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    38
    Şehir
    Sapanca
    Mesaj
    1.466
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Quantum Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    niye zararlı?
    abi normal kullanımla agrasif kullanım bir mı veya mekanik aksam ömürleri aynımı veya hangi kullanımda daha cobuk arıza verme olasılığı yüksek???

  9. #9
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.372
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Mesela normal 3bin devirde giderken çok seri şekilde bi gaza basıp bi bırakmazsınız değil mi ? Yada arabanızda birisi bunu yapsa kızarsınız ?

    Kendinizin yapmayıp bir başka insana da yaptırtmayacağınız şeyi neden elektronik yada mekanik bir sistemin yapmasını isteyesiniz ki.

    Kesici ister ateşlemeyi kessin ister yakıtı, motora vereceği etki verdiğim örnekteki gibi olacaktır.

  10. #10

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    49
    Şehir
    34
    Mesaj
    4.652
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    28 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ggtoker Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    abi normal kullanımla agrasif kullanım bir mı veya mekanik aksam ömürleri aynımı veya hangi kullanımda daha cobuk arıza verme olasılığı yüksek???
    motor değil, şanzımana zararlı mıdır diye soruyor ama.. Motor tamam.. Şanzıman motordan ne devir alırsa onu aktarmıyor mu aks millerine.. Kesicide 10 dk kullanırsan motor zarar görebilir ama şanzıman aynı ölçüde zarar görecek midir? Ya da 10dk lık devir kesici aksiyonundan sonra şanzıman ne kadar zarar görebilir?

  11. #11

    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    38
    Şehir
    Sapanca
    Mesaj
    1.466
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Quantum Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    motor değil, şanzımana zararlı mıdır diye soruyor ama.. Motor tamam.. Şanzıman motordan ne devir alırsa onu aktarmıyor mu aks millerine.. Kesicide 10 dk kullanırsan motor zarar görebilir ama şanzıman aynı ölçüde zarar görecek midir? Ya da 10dk lık devir kesici aksiyonundan sonra şanzıman ne kadar zarar görebilir?
    tabiki motorun gordugu kadar zarar görmeyeceği aşikar ama yüksek devirde vites geçişlerinde sorun yasamayacagının garantisini hangimiz verebiliriz... x dk yaparsan zarar görmez x dk yaparsan görür gibi??? bugun manuel vıteslı araçlarda bile yüksek devırde cırtlama oluyor ıkı uc sefer sonra bır bakıorsun senkromençler elımızde

  12. #12
    timucintt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Hong Kong
    Mesaj
    2.824
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Zararlı !!! hangi arabada olursa olsun zararlı özellikle kesiciye giren otomatiklerde 1. viteste kesiciye sokuyorsanız büyük zararı var hem kalkış drive dişlisini yersiniz.. 1. vites kaldırma vitesidir kesici vitesi değil..... tork konvektörü gereksiz baskıya mağruz kalıyor pallerini kırmaya meraklıysanız kesiciye sokmaya devam edin... + balatalar gereksiz sıyırıyorsunuz... sonra yağı karardığında balataları viteslerde zıplamalar kaçırmalar olunca elinize alıp yaaaaauuff bu otomatiklerde hiç sağlam değilmiş diye gezersiniz...
    1991 HONDA CRX - TOTALLED
    1988 TOYOTA CELICA GT ST162 - SOLD
    1991 HONDA INTEGRA LS - SOLD
    1990 HONDA CIVIC EF - SOLD

    85-92 OLDSKOOL COMING SOON

  13. #13
    i-vtec07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    31
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    5.655
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    22 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı timucintt Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Zararlı !!! hangi arabada olursa olsun zararlı özellikle kesiciye giren otomatiklerde 1. viteste kesiciye sokuyorsanız büyük zararı var hem kalkış drive dişlisini yersiniz.. 1. vites kaldırma vitesidir kesici vitesi değil..... tork konvektörü gereksiz baskıya mağruz kalıyor pallerini kırmaya meraklıysanız kesiciye sokmaya devam edin... + balatalar gereksiz sıyırıyorsunuz... sonra yağı karardığında balataları viteslerde zıplamalar kaçırmalar olunca elinize alıp yaaaaauuff bu otomatiklerde hiç sağlam değilmiş diye gezersiniz...
    abi bu dediğin özellikle 1. vites için mi yoksa diğer viteslerde dahil mi ?

  14. #14
    timucintt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Hong Kong
    Mesaj
    2.824
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı i-vtec07 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    abi bu dediğin özellikle 1. vites için mi yoksa diğer viteslerde dahil mi ?
    tüm vitesler için geçerli... ama özellikle 1 ve 2 için geçerli.... bazı modellerde 1 olmaz kolda mesela direkt 2(yüksek vites) 3(normal vites) D4 olur... çünkü 1 gereksizdir olanlarda mantıksız bir iş yoktur ancak fantazidir... bide karda 1 alıp traksiyon bekleyen akıllılar var.. 2. vitesi onun için koymuş fabrika karda yüksek vites düşük devir olsun diye... ama anlayana işte...
    1991 HONDA CRX - TOTALLED
    1988 TOYOTA CELICA GT ST162 - SOLD
    1991 HONDA INTEGRA LS - SOLD
    1990 HONDA CIVIC EF - SOLD

    85-92 OLDSKOOL COMING SOON

  15. #15

    Üyelik
    Sep 2013
    Yaş
    30
    Şehir
    fizan
    Mesaj
    226
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı timucintt Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Zararlı !!! hangi arabada olursa olsun zararlı özellikle kesiciye giren otomatiklerde 1. viteste kesiciye sokuyorsanız büyük zararı var hem kalkış drive dişlisini yersiniz.. 1. vites kaldırma vitesidir kesici vitesi değil..... tork konvektörü gereksiz baskıya mağruz kalıyor pallerini kırmaya meraklıysanız kesiciye sokmaya devam edin... + balatalar gereksiz sıyırıyorsunuz... sonra yağı karardığında balataları viteslerde zıplamalar kaçırmalar olunca elinize alıp yaaaaauuff bu otomatiklerde hiç sağlam değilmiş diye gezersiniz...
    çok açıklayıcı oldu teşekkür ediyiyorum.Yani neymiş kesiciye falan girmek yok

  16. #16

    Üyelik
    Sep 2013
    Yaş
    30
    Şehir
    fizan
    Mesaj
    226
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı burakgunay Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kesicide gezmenin mantığı nedir? sanki araba type r gibi takır takır sarıyo da 2ye atarken onu mu engellemeye çalışıyosunuz? gerek yok günlük kullanım arabalarıyla bunları yapmaya, zararlı olduğu herkes tarafından bilinir.
    kesicide gezme değil sadece bi anlık ta ta ta yaptırıp atınca zevkli oluyor ama zararlı olduğunu öğrenmiş oldum bundan efendi spec

  17. #17

    Üyelik
    Sep 2013
    Yaş
    30
    Şehir
    fizan
    Mesaj
    226
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı i-vtec07 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    honda var sanırım sendede ben fd6 otomatik ile arada bi giriyodum kesiciye ama tadında bırak (ta ta) at vitesi
    Aynen dostm honda var bende senin gibi ta ta ta yapıp bırakıyorum ama yapmamak lazımmış

  18. #18
    erhann - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    46
    Şehir
    adana mersin
    Mesaj
    1.871
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2de kesiciye girmez

  19. #19
    timucintt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Hong Kong
    Mesaj
    2.824
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı erhann Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    2de kesiciye girmez
    sizin aptal ies şanzımanları için geçerli o
    1991 HONDA CRX - TOTALLED
    1988 TOYOTA CELICA GT ST162 - SOLD
    1991 HONDA INTEGRA LS - SOLD
    1990 HONDA CIVIC EF - SOLD

    85-92 OLDSKOOL COMING SOON

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •