User Tag List

18 sonuçtan 1 ile 18 arası

Konu: Otomatik şanzımanı , düz şanzımana çevirmek.

  1. #1
    cemsultan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    48
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    648
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Otomatik şanzımanı , düz şanzımana çevirmek.

    Selamlar

    92 model EG Civic aracım var otomatik vites, aracımı düz vitese çevirmeyi düşünüyorum.

    Bunun için tabiki ilk önce düz şanzımana, vites koluna ve pedallara ihtiyacım var fakat bunun haricinde gerekli olan ne gibi parçalar var, bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim.

    Saygılar.

  2. #2
    Brs_eg - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    İst
    Mesaj
    3.069
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sanziman
    Volan
    Debriyaj
    Pedallar
    Debriyaj M.
    Ara rekorlar. vs.

    Civiclerdeki otomatik beyin ve manuel beyin farkliligi varsa onlarin getircegi extralar.

    Genel olarak sanirim bunlar.sitede manuel swap yapanlar var.daha detayli bilgi vereceklerdir

  3. #3
    imhotep - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Brs_eg Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sanziman
    Volan
    Debriyaj
    Pedallar
    Debriyaj M.
    Ara rekorlar. vs.

    Civiclerdeki otomatik beyin ve manuel beyin farkliligi varsa onlarin getircegi extralar.

    Genel olarak sanirim bunlar.sitede manuel swap yapanlar var.daha detayli bilgi vereceklerdir
    beyın farketmıyor barıscım..

  4. #4
    cemsultan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    48
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    648
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Araç karbüratörlü, zaten beyin yok

  5. #5

    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    327
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aynı işlemi bende 99" 1.4is aracıma yaptırmak için araştırma yaptım..
    Bazı beyinlerde soketlerde ufak tefek oynamalarla beyin sorunu olmuyor..

    Yabancı sitelerde şemalarıda mevcut..

  6. #6
    16EC813 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    58
    Şehir
    bursa / erzincan
    Mesaj
    11.640
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    60 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cemsultan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Selamlar

    92 model EG Civic aracım var otomatik vites, aracımı düz vitese çevirmeyi düşünüyorum.

    Bunun için tabiki ilk önce düz şanzımana, vites koluna ve pedallara ihtiyacım var fakat bunun haricinde gerekli olan ne gibi parçalar var, bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim.

    Saygılar.
    siyariks şanzumanı var satılık

  7. #7
    cemsultan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    48
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    648
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Satacan da sen ne yapacan

  8. #8
    nicomedia - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    kocaeli
    Mesaj
    597
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bence hiç bulaşma bi ton masraf ediceksin değmez sat orjinal manuelini al
    B18c specR swap eg

  9. #9
    ino205 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    denizli
    Mesaj
    84
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    3 4 hafta önce babamın vectra a kasa opelini otomatikten düze cevirdik.sanzıman sıkıntısından ve giderilememsinden dolayı.. bizimkinde beyın var ama soketini sökünce sıkıntı olmadı araba calıstı. toplamda düz sanzıman içinde 1500tl gibi bi rakam gitti, suan hiç bi sıkıntı problem yok tıkırtıkır kullanıyo babam.

  10. #10
    16EC813 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    58
    Şehir
    bursa / erzincan
    Mesaj
    11.640
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    60 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cemsultan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Satacan da sen ne yapacan
    proce ..
    PROSTOCK GARAGE
    SONKANATKIRICI K20 SİYAREXS

  11. #11
    pitstop - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    53
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    84
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ino205 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    3 4 hafta önce babamın vectra a kasa opelini otomatikten düze cevirdik.sanzıman sıkıntısından ve giderilememsinden dolayı.. bizimkinde beyın var ama soketini sökünce sıkıntı olmadı araba calıstı. toplamda düz sanzıman içinde 1500tl gibi bi rakam gitti, suan hiç bi sıkıntı problem yok tıkırtıkır kullanıyo babam.
    ya biz imde opeli manuele çevirmek gibi bi düşüncemiz var.daha doğrusu bi arkadaşım nerde çevirdiniz tel falan almam mümkünmü.En azında bi arayıp görüşsek.

  12. #12
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    gösterge paneli , gaz tli bunlarında değişmesi gerkli

  13. #13
    otuzdört
    Misafir
    Cok uzun ve masraflı bir iş gibi görünüyor burdan bakılınca, Bence hiç uğraşma arkadaslarında dediği gibi kafa kafaya manual bir aracla takas etmeyi deneyebilirsin.

    Şimdiden aldıgın karara hayırlısı olsun diyorum =)

  14. #14
    DC2-R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    KIBRIS/Magusa
    Mesaj
    438
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Post

    Alıntı cemsultan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Selamlar

    92 model EG Civic aracım var otomatik vites, aracımı düz vitese çevirmeyi düşünüyorum.

    Bunun için tabiki ilk önce düz şanzımana, vites koluna ve pedallara ihtiyacım var fakat bunun haricinde gerekli olan ne gibi parçalar var, bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim.

    Saygılar.
    Ayrıntılı liste şöyle ..
    1- Şanzıman (D Serisi 92+ Hydrolik sistemli olacak)(alırken üzerinde geri vites sensörü ve hız ölçüm sensörü ve şanzıman çatalı nın olduğundan emin olun)
    2- Vites shafı ( vites değişmeni sağlıyacak olan kollar 92+ D serisi )
    3- Debriyaj Pedalı ( 92+ civic integra vs hydro.)"sadece debriyaj pedalını kullanıp .. fren pedalının basılan kısmını yarıdan kesebilrsiz..
    4- Debriyaj pedali üst merkez pompası (debriyaj pedalının önünde olan)
    5- Debriyaj alt merkez pompası (şanzımanın üzerinde kalan deb.pompası)
    6- Debriyaj yag yolları ( üst den alt deb.popasına giden borular)
    7- Debriyaj yağ deposu ve hortumu (debriyaj yagını doldurdgnuz yer)
    8- Şanzıman kulağı 1-üst kulak (motora önden bakıldığında solda şanzımanın direk en üstünde kalan ana kulak (Gearbox Top Mount)... (not: normal 92-95 civic 5ileri de çıkan kulağı direk kullanım mümkün değildir.. Şase üzerinde kalan kulakçıkda auto ve manual arasında açı farkı var.
    Çözüm 1- herhangi bir manual 92-95 civic veya 94-01 integra dan o şase kulağını söküp(8 adet punto kaynak var.drill ile basitce sökülebilir).. auto şasedeki ile değiştirip direk oem 92-95 top mount u kullanmak.
    Çözüm 2- hasport ve avid ve birkaç firmanın daha direk swap için özel yaptığı kulağı alıp "al tak" şeklinde devam etmek..

    9- Arka motor takozu ("T" Bracket) (manual D serisi herhangi bir arka motor takozu..(civic si da olur .. bunu bulmadan arabayı sökmeyin )
    10- Şanzıman ön/alt (çamurkuk altına giren) motor takozu ve kulakçığı.(92+ hydro D serisi herhangi )
    11- Marş dinamosu (88-01 Herhangi bir D serisi 5 ileri şanzımanı olan aracın Marş dinamosu)
    12- Debriyaj Baskı Balata Rulman Seti (92-95 volan kullanıyorsanız ona göre .. 96-01 Volan kullanıyorsanız ona göre baskı balata siparış edin)
    13- Volan (flywheel) . 92-95 D serisi veya 96-01 D serisi kullanabilirsiniz.. Volana göre baskı balata seçimi yapmalısınız ufak bir çap farkı var..)
    14-**92-95 civic için özel .. 96-01 EK D serisi akislerin 2sini veya en azından uzun olanını kullanmalısınız..(96-01 EK de herhangi bir akis değişikliğine ihtiyaç yoktur.. Auto veya manual akisler aynıdır)

    Diğer notlar ..
    1- Vites kollarını takarken vites körüğunu olduğu noktada kapalı olan bir bölüm var.. onu kesmek veya bir türlü sökmek.
    2- Vites topuzunun olduğu kısımdaki orta konsolu herhangi bir Civic Manual ile değiştirmekte yarar var ..
    3- 92-95 karbüratörlü araçlarda herhangi bir ecu değişikliği veya extra bir işlem gerekmez.. Enjeksiyonlu sistemlerde beyine ufak bir müdahale ve bazen rölanti motoru ecu bağlanti noktalarında değişiklik yapmak gerekebilir.
    4- akis körüklerini ve rulman baskı balatayı yeni kullanmanızda yarar vardır.. Yağ olarak seçiminiz OEM Honda MTF3 olursa daha iyi olur..
    5- göstergelerde ille ki değişiklik yapacam diyorsanız . aynı aracın manual kadranı direk uyumlu olur
    6-gaz telini manual kullanmakta yarar var .. ama illeki zorunlu değil ufak birkaç müdahale ile auto tel de kullanılabilr..



    Kolay gelsin ..

  15. #15
    DC2-R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    KIBRIS/Magusa
    Mesaj
    438
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı otuzdört Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Cok uzun ve masraflı bir iş gibi görünüyor burdan bakılınca, Bence hiç uğraşma arkadaslarında dediği gibi kafa kafaya manual bir aracla takas etmeyi deneyebilirsin.

    Şimdiden aldıgın karara hayırlısı olsun diyorum =)
    Yukarıda yazdığım listedeki parçaları toparladıktan sonra .. montajı güle oynaya 3-4 saati geçmez..

    Açık olmayan bir yer yada parça sıkıntısı olursa hertürlü yardımcı olmaya hazırım..

    Kolay gelsin ..

  16. #16
    DC2-R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    KIBRIS/Magusa
    Mesaj
    438
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    88-91 Kablolu CRX şanzımanı 92-00 civic lere uyumlu değildir..

    Şanzıman seçiminde en güzel seçimler "s20" kodlu SOHC VTEC d15b şanzımanı veya d16a9 si şanzımanı olabilir ..

    Eğer ki kısaltacam diyorsanız .. CRX 3-4 vites dişlilerini karşılıklı olarak hydro şanzımanda kullanabilirsiniz..

  17. #17

    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    327
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    @DC2-R "99 Civic Hatchback EJ9 Otomatik'i Düz'e çevirmemiz için; tamı tamına izlenmesi gereken yol nedir paylaşırsanız sevinirim?

    Elinizde varsa tüm bu ürünler toplam son fiyat alabilirmiyim?

    Teşekkürler..

  18. #18
    ilovevti - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    259
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hort. yukarıdaki arkadaşın sorusunun aynısı?
    Alıntı the "K" Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    50 mesaj olmadan çata pata konusu açmak yasak kardeş kuralları okumadın mı?
    Alıntı stlegal Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    moruk boşuna çıkmıyoruz anlıyosun dimi 20 kilo 10 kilo panzot sökük zübeyir şişko yakıt var bune lan

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •