User Tag List

6 sonuçtan 1 ile 6 arası

Konu: LSD ne işe yarar?

  1. #1
    nosmemos
    Misafir

    LSD ne işe yarar?

    arkadaşlar LSD'nin arabadaki fonksiyonu nedir?

  2. #2
    TechTurkey cem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Istanbul / Izmir
    Mesaj
    6.513
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    LSD: (Limited Slip Differential - Sınırlı Kaydırmalı Diferansiyel)

    Özellikle virajlarda ve kaygan yolda otomobilin kaymasını önleyen ve normal diferansiyelden daha gelişmiş bir diferansiyel sistemi olan LSD standart diferansiyelden farklı olarak hızlanma ve yavaşlamada aracı kontrol eder.
    " If everything seems under control, you're just not going fast enough. "

  3. #3
    nosmemos
    Misafir
    anladigim kadariyla guvenlikle ilgili bir sistem TC den farki ne peki

  4. #4
    CanAwaR
    Misafir
    TC(Traction Control) elektronik bir sistemdir gereginden fazla werilen gaz komutuyla patinaja düşen tekerlekleri aktarmadan weya gaz keserek lastikleri patinajdan kurtarır. lsd ise çekişin oldugu tekerlerin (lsd nin oranına göre) aynı turda dönmesini saglar. biliyorsunki binek bir çok araçta tek teker patinaja düştügünde bütün güç o tekere iletilir lsd burdada işe yarar we patinaja düşmeyen tekerede gücü ileterek yoluna dewam etmedi saglar...
    lsd nin kalkışlarda we driftte çok büyük önemi wardır...

  5. #5
    OmerRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.387
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    guvenlik degil de cekiş optimizasyonu ile ilgilidir. sınırlı kaymaya izin verir yani bi tekerlek dururken digeri surekli donemez. yani bir virajın apexinde oldugunu dusun gaza basmaya basladın dityelim. tam o anda iç lastik ve dıs lastigin cizdigi yarıcapların farkı oldukca buyuk ve biri digerinden hızlı donuyor. ve tam o anda dıs kısımda bir yag birikintisi var diyelim. ve iç tekerlek cok hızlı donmaya baslayacak ve dısardakine hiç tork gitmemeye baslayacaktır bu durum uzun bir sure devam ederse virajda hızlanmayı yakalamak zorlasır ve kontrol de guclesir. ama lsd buna bir tekerlegin hiç tork almazken digerinin surekli donmesine izin vermeyerek tutus olan tekerlege de belli bir oranda guc yolluyor. ve daha fazla cekiş elde ediliyor. içerdeki tekerlek de o kadar hızlı donmeyecegi için kotrolu kaybetme ihtimali de daha az oluyor.

    diferansiyel kilitleri ozellikle wrc otomobillerinde cok onemli rol oynar qrc otomobillerinde 3 diferansiyel bulunur ve her tekerlegi ayrı ayrı kontrol eder. en iyi seikde cekiş saglanır.
    Azim Oto Özel Ford Servisi
    http://www.azimfordservisi.com/

  6. #6
    nosmemos
    Misafir
    tesekkurler arkadaslar

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •