User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
20 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: subarunun 4 çekerden 2 çekere düşme arızası

  1. #1

    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    43
    Şehir
    HATAY
    Mesaj
    53
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    subarunun 4 çekerden 2 çekere düşme arızası

    arkadaşlar bugun arkadaşlarla "çamur adam" denilen parkura gittik.
    çamur milli denilen killi den sert macun kıvamında bir çamurdu.
    baya bir gittim sorun yoktu ama sonra
    arka tekerlerin arasına dolan macun kıvamındaki çamur arka tekerlerimi kitledi ve haraketten kesti. tabi benim bunu farketmem araba olduğu yerde debelenmeye başladığında oldu.
    ve bu sırada POWER ışığı yanıp sönmeye başladı. arabayı kapatığ açınca power ışığı yanıp sönmeyi kesiyordu ama 300-500 metre sonra tekrar yanıp sönmeye başlıyordu.
    arka tekerleri söküp çamurları temizledik. geçiçi bir çözüm oldu tabi bu.
    biraz sonra tekrar o macun doldu ve araba sanki 2 çeker gibi olmaya başladı.

    şimdi bilgili arkadaşlarımızdan olay hakkında yorum bekliyorum. neden bu tip bişey olmuştur?
    bu tarz durumlarda ne yapmamız gerekir?








  2. #2

    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    43
    Şehir
    HATAY
    Mesaj
    53
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    güncel durumu yazmayı unuttum,
    aracın çekişinde falan hiç bir sıkıntı yok şuan.
    20 kilo çamur çıktı tekerler etrafından
    sağ arka tekerlekle çamurluk arasınada 3 tane büyük taş sıkışmış , sağ arkanın dönmesini çamurla beraber basarak engelliyordu.

  3. #3
    Mr.K - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    Ray Malifalitiko
    Mesaj
    11.541
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Sensör kirlenmiştir dyesim geldi ? Esp arızasıda oluşabiliyo zamanla pislikten(vw,peugeot) araçlarda..
    - K -

    ________
    Dr.Ecu

  4. #4

    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    43
    Şehir
    HATAY
    Mesaj
    53
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Mr.K Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sensör kirlenmiştir dyesim geldi ? Esp arızasıda oluşabiliyo zamanla pislikten(vw,peugeot) araçlarda..
    hocam subarularda aktarım sensörle yapılmıyor. simetrik 4 çkere yani sürekli 4 çeker. 2 çekere istesende düşüremiyorsun.
    araçda da esp yok zaten

  5. #5
    Kadyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.784
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Mr.K Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sensör kirlenmiştir dyesim geldi ? Esp arızasıda oluşabiliyo zamanla pislikten(vw,peugeot) araçlarda..
    Konuya atlamis olucam ama benim arac cok nadir esp yan son yapiyor sanirim sensor kirliliginden olsa gerek.sensorler tam olarak nerde biliyomusun yagsiz kontak spreyle temizlemek istiyorum hem temizlenmis olur sensorler

  6. #6
    onurars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    832
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    size 2 çekere düştü gibi mi geldi yoksa gerçekten 2 çekermi şuanda?
    - AOS-

  7. #7
    Mr.K - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    Ray Malifalitiko
    Mesaj
    11.541
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı Kadyr Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Konuya atlamis olucam ama benim arac cok nadir esp yan son yapiyor sanirim sensor kirliliginden olsa gerek.sensorler tam olarak nerde biliyomusun yagsiz kontak spreyle temizlemek istiyorum hem temizlenmis olur sensorler
    fren diskinin arkasına yanına altına vs bak oralardadır Yani kısaca böyle tarif edebilirim
    - K -

    ________
    Dr.Ecu

  8. #8
    Kadyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.784
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Mr.K Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    fren diskinin arkasına yanına altına vs bak oralardadır Yani kısaca böyle tarif edebilirim
    Ben direk biliyorsundur diye rahatsiz ettim seni ama en azindan verdigin ornekle emin olmus oldum saolsn bakicam bir ara

  9. #9

    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    43
    Şehir
    HATAY
    Mesaj
    53
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı onurars Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    size 2 çekere düştü gibi mi geldi yoksa gerçekten 2 çekermi şuanda?
    şu an eski haline döndü ama bahsettiğim anlarda ve o fotolarda gördüğünüz killi çamur tekerlerin arasına dolduğunda arkalar dönmüyordu.

  10. #10
    Kadyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.784
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arkalar one gore daha zayifmi cekis bakimindan normalde tam bilmiyorum ama sikistigindan korumayami aldi acaba.

  11. #11

    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    43
    Şehir
    HATAY
    Mesaj
    53
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Kadyr Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arkalar one gore daha zayifmi cekis bakimindan normalde tam bilmiyorum ama sikistigindan korumayami aldi acaba.
    hayır hocam,
    zaten subaruyu subaru yapan özellik sürekli tüm tekerlere simetrik olarak eşit güç verir.
    benim aracımda ve bir çok subaruda bu sistem mekanik çalışır.

  12. #12
    Kadyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.784
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ozaman mantikli dusunursek korumaya almis olabilir.guzelce temizlenir sensorlerde temizlenir ins sonra skinti cikmaz hallolur

  13. #13

    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    43
    Şehir
    HATAY
    Mesaj
    53
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Kadyr Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ozaman mantikli dusunursek korumaya almis olabilir.guzelce temizlenir sensorlerde temizlenir ins sonra skinti cikmaz hallolur
    hocam yukarıda da yazmıştım,
    araç şu an eski halinde.
    2003 turbo forester larda bu tarz aktarım sensörleri yok.
    tamamiyle mekaniktir aktarım.
    bunu değiştiremezsiniz. istesenizde 2 çekere geçmez. arkalara ne güç gidiyorsa önlerede aynı güç gitmesi gerekir. simetrik 4 çekerin mantığı budur.

    subaru kullanıcıları beni anlar anlarda bu yaşanana bi anlam veremedikleri için cevap yazmıyorlar galiba bugunkü parkurdan bir video. en hafif bölüm dü burası
    BORKED

  14. #14
    Burak Mehmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.814
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    23 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    merhaba,
    araçta yükseltme var sanırım.. Yükseltme sırasında şaftlara herhangi bir müdahalede bulunuldumu ?
    eğer yükseltme get ile yapıldıysa şaftada uzatmaya uygun burç konulmadıysa bahsettiğiniz sıkıntı araç çok yüke bindiğinde gerçekleşiyor.

  15. #15
    RSBurak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    54
    Mesaj
    1.920
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sebebi aracın otomatik olması otomatik subarularda yağ basıncıyla çalışan difransiyel sistemi var gerektiğinde arkadaki gücü kesebiliyor.Ayrıca otomatik subarular normal sürüş esnasında yüzde 90 ön yüzde 10 arka güç dağılımıyla ekonomide yaptırabiliyor.

  16. #16

    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    43
    Şehir
    HATAY
    Mesaj
    53
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sorunu çözdük
    daha doğrusu anlayamadığımız AWD mantığını çözdük
    arabamda viskoz tip orta difransiyel yokmuş Active Torque Split (ACT) denilen aktif tork dağıtıcısı varmış, fotoda gözüken 23 nolu parça eloktronik destekli hidrolik baskı plakalarıymış.
    aracın çekişine ve yol durumuna göre kendi orta diffi kilitleyebiliyormuş, acil durumlarda bugun yaşadığımız gibi arka tekerlerin kilitlendiği veya el freni çekildiği durumlarda orta difransiyeldeki plakaları boşlayıp arkayı bağımsız hale getiriyormuş. eğer boşlamazsa aks kesmesi kuvvetle muhtmel yazıyor. orta difransiyelin plaka basıncını ilk kalkışlarda %50 öne arkaya kilitli verdikten sonra 2 vitesle beraber %50 dağılımı aracın hızına va yol durumuna göre belirliyor. bu dağılım oranı aracın tekerleklerinin hızına, ön ve arka difransiyellerin hızına, direksyonun dönüş açısına, gaz pedalının baskı durumuna ve abs nin durumuna göre belirleniyormuş.

  17. #17

    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    43
    Şehir
    HATAY
    Mesaj
    53
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Burak Mehmet Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    merhaba,
    araçta yükseltme var sanırım.. Yükseltme sırasında şaftlara herhangi bir müdahalede bulunuldumu ?
    eğer yükseltme get ile yapıldıysa şaftada uzatmaya uygun burç konulmadıysa bahsettiğiniz sıkıntı araç çok yüke bindiğinde gerçekleşiyor.
    hocam 7 santime kadar sıkıntısız yükselebiliyor.
    ben 5 cm yükselttim. ve 65 yanak A/T lastik taktım.
    6 aydır bu şekilde hiç bir sıkıntı yok.
    sorun aracın yüke binmesi değil. sorun arka tekerlerin içine çok öamur dolduğu çin tekerlerin dönememesi. çamur macun gibi resimlerde gözüküyor.

    bu arkalar dönmezken önler nasıl dönüyor onu çözemedik sadece.

  18. #18
    Zero - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Yaş
    37
    Şehir
    Turkiye
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mossin nagant Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hocam 7 santime kadar sıkıntısız yükselebiliyor.
    ben 5 cm yükselttim. ve 65 yanak A/T lastik taktım.
    6 aydır bu şekilde hiç bir sıkıntı yok.
    sorun aracın yüke binmesi değil. sorun arka tekerlerin içine çok öamur dolduğu çin tekerlerin dönememesi. çamur macun gibi resimlerde gözüküyor.

    bu arkalar dönmezken önler nasıl dönüyor onu çözemedik sadece.

    Motor önde aktarım yolu daha kısa daha az yük bindiği için dönüyordur sanırım.

  19. #19

    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    31
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    20
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    konu kirliliği olmaması açısından burdan sormak istedim

    AWD 4 çeker sistemli bir araçta sanırım sensörler yardımıyla ya ön ya arka yada 4 çeker olarak tekerleklere güç ilerletiliyor benim sorum ise şu olucak öndeki sensörleri söksek bu araç rwd arkadan çeker olarak sürekli yol alırmı hata arıza ışığı yanması sorun değil bu konu hakkında bilgisi olanlar yazarsa sevinirim

    Birde şimdi dijital ekranda yolda ilerlerken görüyorum duruma göre ya ön ya arka yada 4 çekere güç iletiliyo peki bu öndeki sensörleri söktük diyelim arabanın yerinden kıpırdamama gibi bir durumu söz konusu olabilirmi ??

    Yada ön aksı falan söksek rwd olarak devam edebilirmiyim araca bu konu hakkında bilgisi olanların fikirlerine ihtiyacım var böyle bi işe kalkışmak istiyorum arabanın orjinalliği falan bozulması sorun değil mühim değil sadece muayene sıkıntısı olmasın yeterli benim için bu arada araç honda awd system

    Bilgiler için şimdiden teşekkür ederim işi bilipte bir fikri olana iyi forumlar

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •