User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
26 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Fren pedal hissiyatını ve freni iyileştirmek

  1. #1
    sasuta - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    44
    Şehir
    Ataşehir/İstanbul
    Mesaj
    549
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Fren pedal hissiyatını ve freni iyileştirmek

    Arkadaşlar aracımdaki (Opel Calibra) fren pedalının hissiyatından memnun değilim bu nedenle fren pedalının hissiyatını ve hassasiyetini arttırmak dolayısıyla frenlerimi iyileştirmek istiyorum.

    Şimdi merak ettiğim nokta yeni araçlardaki gibi pedala az bi kuvvet uygulamayla frenlerin tutmasını sağlamak için westinghouse ve fren merkezini mi değiştirmek gerekir yoksa sadece fren merkezini değiştirmek yeterli gelir mi ya da bunlar yapılabilir mi ? Benim aklımda olan Vectra B veya C kasalarının ki acaba bi şekilde uydurulabilir mi?

    Bu konuda bilgi ve tecrübe sahiplerinden fikir istiyorum.

  2. #2
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Fren merkezini büyütmen gerekiyor. Çok eski araçlara Brake Booster takıyorlarmış ama genelde Amerikan araçlarına sanırım sana olmaz. Orjinal ana fren merkezin neye benziyor ?
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  3. #3
    pcvirus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    sivas
    Mesaj
    995
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    merkezmi westinghouse mu büyütmek gerek acaba ?

  4. #4
    sasuta - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    44
    Şehir
    Ataşehir/İstanbul
    Mesaj
    549
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Burdaki resim bir işe yarar mı bilmiyorum ama yarın daha detaylı bi resim çekebilirim.


  5. #5
    erdem325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben mk2 golf te audi 100 ün merkezini ve westnghouse ını kullanmıştım, orjinaline göre çok iyi olmuştu.
    hem westinhouse hem de merkez büyüktü orjinalinden.
    bunun gibi bir uygulama olabilir diye düşünüyorum ama opel hakkında bir bilgim yok.
    ne uyar ne uymaz bilmiyorum açıkcası.
    If you have no LAG, you have no turbo..

  6. #6
    Kadyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.784
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Fren hortumlarini celik yapinca hissiyat artmazmi?

  7. #7
    slowmotion - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    3.926
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    babamdada opel astra 96 ecotec var. uzunca bir süreden beri, fren pedalına basınca sanki patates çuvalına basmış gibiyim dozajı çok iyi ayarlamak gerekiyor. fazla basınca kızaklama yapıyor. örnek veriyorum normal bir araçta fren bedalı sıfırdan kızaklamayacak şekilde en fazla 10-15cm ileri gider. bizde 5cm den sonra patatese bağlıyor galiba konuyu açan calibradada öyle.

    tamirci havalarını aldı kontrol etti bir sorun yok dedi. başka opel astrada baktığımda herşey normaldi
    AmcaGolf 7,5 1,6 tdi

  8. #8
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Fren merkezini büyütmen gerekiyor. Çok eski araçlara Brake Booster takıyorlarmış ama genelde Amerikan araçlarına sanırım sana olmaz. Orjinal ana fren merkezin neye benziyor ?
    Bu brake booster tam olarak nedir ? Brake Booster diye arıyorum karşıma bildiğimiz westinghouse lu fren sistemleri çıkıyor farklı bir şey göremiyorum.

    Konuyu takipteyim..
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  9. #9
    sasuta - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    44
    Şehir
    Ataşehir/İstanbul
    Mesaj
    549
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arkadaşlar şöyle bi duyum aldım, westinghouse merkezine pul konarakk basınç arttırılabiliyormuş, şahinlerde vs uygulanan bir yöntemmiş. Var mıdır bunun aslı astarı?

  10. #10
    elpadre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    45
    Şehir
    paristanbul
    Mesaj
    11.610
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı sasuta Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar şöyle bi duyum aldım, westinghouse merkezine pul konarakk basınç arttırılabiliyormuş, şahinlerde vs uygulanan bir yöntemmiş. Var mıdır bunun aslı astarı?
    neresıne pul konuluyormus ?
    cok merak edıyorum ve soruyorum ?

    sanal alemın kablosuz delıkanlıları klavyenın hangı tusu ates edıyor ? ?

    tuned by : gürsel canpolat (16ec813)

  11. #11
    sasuta - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    44
    Şehir
    Ataşehir/İstanbul
    Mesaj
    549
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Çok detaylı bilmiyorum bende. Öğrenirsem yazarım yoksa büyük westinghouse uydurucam diye baya sıkıntı çekeceğim

  12. #12
    Firat.M3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    1.603
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    fren hidroliğinizi değiştirerek başlayın. eğer eskiyse farka şaşıracaksınız. hissiyat konusunda en önemli şey hidrolik. castrol srf koyarsanız makbule geçer.
    M. The most powerful letter in the world.

  13. #13
    sasuta - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    44
    Şehir
    Ataşehir/İstanbul
    Mesaj
    549
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Fren hidroliğini zaten 6 ayda bir bilemedin senede bir defa değiştiriyorum. Şu anda da Brembo 4 piston kaliper ile 305mm fren diski getirdim onun montajını yapacağım lakin beni asıl düşündüren nokta bu westinghouse olayı.

  14. #14
    elpadre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    45
    Şehir
    paristanbul
    Mesaj
    11.610
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı sasuta Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Fren hidroliğini zaten 6 ayda bir bilemedin senede bir defa değiştiriyorum. Şu anda da Brembo 4 piston kaliper ile 305mm fren diski getirdim onun montajını yapacağım lakin beni asıl düşündüren nokta bu westinghouse olayı.
    dot 5,1 kullan celık fren hortumuya bırlıkte
    cok merak edıyorum ve soruyorum ?

    sanal alemın kablosuz delıkanlıları klavyenın hangı tusu ates edıyor ? ?

    tuned by : gürsel canpolat (16ec813)

  15. #15
    sasuta - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    44
    Şehir
    Ataşehir/İstanbul
    Mesaj
    549
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Motul RBF-660 kullanmayı düşünüyorum bu sefer.

  16. #16
    sasuta - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    44
    Şehir
    Ataşehir/İstanbul
    Mesaj
    549
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    pul, pimin arasına konuyormuş...???

  17. #17
    Falmor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    44
    Şehir
    Bakırköy
    Mesaj
    650
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Piste çıkmıyorsanız RBF660 pek bir işinize yaramaz.Hidrolik değişimini sık sık yapıyorsanız problem fren ana silindirinden,westinghouse dan yada kaliper pistonlarınızdan kaynaklanıyor olabilir.Kaliperler değişecekse fren ana silindirine bakım yaptırabilir yada daha büyük çapa sahip olanıyla değiştirebilirsiniz.Fren hortumlarınızda uzun süredir değişmediyse değiştirin.

  18. #18
    sasuta - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    44
    Şehir
    Ataşehir/İstanbul
    Mesaj
    549
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aslında bakarsanız frenlerde bir sorun yok. Benim amacım fren sistemini modernize etmek. Çünkü 20 yıl öncesinin teknolojisine sahip bir fren sistemi ve ben fren pedalının hissinden memnun değilim. Frenin tutması için fren pedalına sonuna kadar basmak gerekiyor. Aracın bakımını ve mekaniğinin bir çoğunu kendimiz yapıyoruz. Yani bakımsız bir araç değil kesinlikle.

    Fren sistemini de elden geçirdikten sonra pist günlerine katılma planım var bu nedenle zaten RBF660 tercih edeceğim.

  19. #19

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benim vectrada 19 yasinda, ayni bahsettiginiz sekilde fren yumusak..

    Ben fren hortumlarindan.supheliyim, 19 senenin yorgunlugu ile lastik olmasi gerekenden fazla esniyor olabilir..

    Benim aklimda olan sey hortumlari yenilemek..

    Acikcasi 20 senede fren teknolojisinde degisen bisey de yok, araclarimiz eskimis durum bu bence

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •