User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
24 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Scirocco Orjinal lastik tabanini 235 den 225 e cekmek

  1. #1
    cnzdmr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.462
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Exclamation Scirocco Orjinal lastik tabanini 235 den 225 e cekmek

    Arkadaslar Merhabalar

    160 hp Scirocco kullaniyorum ve yakin zamanda lastiklerimi degistirmem gerekmekte
    Aracimin orj olcusu 235-40-18 ben bunlari 225-40-18 yapmayi dusunuyorum hem maddi olarak bi fark var hemde 160 hp bir arac icin 235 taban biraz fazla gibi geliyor bana.
    Bir cok hothatch 200 hp arac genelde 225 taban kullaniyor
    Fn2 typer ornegin fabrika cikisi 225 taban ayni sekilde 170 hp lik giuliettalarda oyle
    Sizlere sormak istedigim buyuk bir fark olusur mu bu degisimi yapsam ?
    Fren ve yol tutus performansi bir nebze dussede hizlanms ve yakit tuketimi olumlu etkilenir belki ya da hic bir fark hissedilmez mi ?

  2. #2
    Sert@ç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.139
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Suan ki halinde bile 3e kadar sariyo 235 ideal bence
    Alıntı hakotech Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    3 tane daha konu acarsan magnumdan lamboyu kazanıcaksın hemde yalamadan..

  3. #3
    cnzdmr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.462
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Sert@ç Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Suan ki halinde bile 3e kadar sariyo 235 ideal bence
    Aracim dsg sanziman full gazda bile herhangi bir sarma yasamiyorm 0 dan kalkis haricinde.

    Baska bi yerden aldigim bilgiye gore 225 taban baska ulkelerde rocco icin orj olcuymus.
    Kararsiz kaldim acikcakasi ama 225 taban bana daha mantikli geliyo sanki...

  4. #4

    Üyelik
    Apr 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul/çekmeköy
    Mesaj
    7.513
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    dusuk hız vırajlarda az mıktar yoltutus kayıbın olur surtunmeden. ama yuksekhızda arac bır mıktar alcalacaı ıcın stabılıten ıyılesır. dıreksıyon tepkısıde az mıktar artar
    dıreksıon az hafıfler vs bence mantıklı..

  5. #5
    dirk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Şanlıurfa - Ankara
    Mesaj
    3.090
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    235 35 19 kullanıyorum memnunum lastik sesi alan tek Alman bu herhalde
    Aquila non captat muscas!

    b16vtecturbo#gizlituning #hondateam#cilacılaranlamaz

  6. #6
    kickbuttowski - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    32
    Şehir
    Polonya/Mersin
    Mesaj
    2.440
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı M3CSL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dusuk hız vırajlarda az mıktar yoltutus kayıbın olur surtunmeden. ama yuksekhızda arac bır mıktar alcalacaı ıcın stabılıten ıyılesır. dıreksıyon tepkısıde az mıktar artar
    dıreksıon az hafıfler vs bence mantıklı..
    Neye göre söylediniz bunu?

    Benim bildiğim taban ölçüsünü daraltmak özellikle hothatclerdeki kronik understeer yani önden kayma eğilimini azaltır.. Yani düşük ve orta hızlı virajlarda viraj çıkış hızınız daha ince tabanlı lastikle iyileşir..
    Tabi bu teoride olan durum.

  7. #7
    cnzdmr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.462
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı M3CSL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dusuk hız vırajlarda az mıktar yoltutus kayıbın olur surtunmeden. ama yuksekhızda arac bır mıktar alcalacaı ıcın stabılıten ıyılesır. dıreksıyon tepkısıde az mıktar artar
    dıreksıon az hafıfler vs bence mantıklı..
    Bu soylediklerin cok iyi, lastik basina aradaki neredeyse 100 tl yide ekleyince 235 taban almak cok sacma olucak zaten.

    Bide 200 hp araclarin 225 taban kullandigini gordukce 160 hp araca 235 gereksiz geldi bana.

    Peki alcaklik cok ufak olmicak mi 235 tabandan 225 e gecince. Gozle gorulur bi alcalma olmaz heralde ?

  8. #8
    cnzdmr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.462
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kickbuttowski Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Neye göre söylediniz bunu?

    Benim bildiğim taban ölçüsünü daraltmak özellikle hothatclerdeki kronik understeer yani önden kayma eğilimini azaltır.. Yani düşük ve orta hızlı virajlarda viraj çıkış hızınız daha ince tabanlı lastikle iyileşir..
    Tabi bu teoride olan durum.
    Senin bu soylediklerin dahada iyi zaten 225 taban alicam sanirim

  9. #9
    cnzdmr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.462
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yinede guncel olsun fikir beyanlari gelsin, lastik konusu hassas bi konu hata yapmak istemiyorm acikcasi...

  10. #10

    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    45
    Şehir
    TheCityofGreenCrocodiles
    Mesaj
    240
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Total çap düşeceği için daha iyi olabilir
    Vw 160 lık golflere 205 lastik koyarken sciroccolara 235 koyması çelişki
    Jant genişliği 225 i kurtarıyorsa hem performans hem tüketim için pozitif olur
    Virajda da çok az farkeder tabandan kaybedilen yanaktan kazanılacağı için
    Az da Konfor düşer

  11. #11
    Orhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.232
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    bi sıkıntı olacağını sanmıyorum
    Biz daha iyisini alana kadar en iyisi bu

  12. #12
    cnzdmr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.462
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı rcbrs Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Total çap düşeceği için daha iyi olabilir
    Vw 160 lık golflere 205 lastik koyarken sciroccolara 235 koyması çelişki
    Jant genişliği 225 i kurtarıyorsa hem performans hem tüketim için pozitif olur
    Virajda da çok az farkeder tabandan kaybedilen yanaktan kazanılacağı için
    Az da Konfor düşer
    8-18 interlagos jant var, 225 tabani kurtarir diye dusunuyorum.

    Birde goruntu olarak ufak kalmaz heralde 235 den sonra gozle gorulur bir fark olmaz heralde ?

  13. #13
    BARR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    35.5
    Mesaj
    9.780
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    188 Post(s)
    Tagged
    2 Thread(s)
    Aman aman bir görüntü farklılığı olmaz.

    160 lık aynı motora-şanzımana sahip Golf 6 da 205 55 16- 225 45 17 ve 225 40 18 geliyorsa 235 taban bence gözden çıkarılabilir.
    23'' Tesla Model Y Performance
    23" Fiat 500e LaPrima

    Instagram Paylaşımlarım: edriver_35

  14. #14

    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    45
    Şehir
    TheCityofGreenCrocodiles
    Mesaj
    240
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cnzdmr Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    8-18 interlagos jant var, 225 tabani kurtarir diye dusunuyorum.

    Birde goruntu olarak ufak kalmaz heralde 235 den sonra gozle gorulur bir fark olmaz heralde ?
    8 inç 225 için ideal - görüntü daha bile güzel olur yanak inceleceği ve araç çok az da olsa düşeceği için (4mm)

  15. #15
    cnzdmr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.462
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı rcbrs Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    8 inç 225 için ideal - görüntü daha bile güzel olur yanak inceleceği ve araç çok az da olsa düşeceği için (4mm)
    Aracimda 3,5 cm lik hr yaylarda var zaten konfor fln hak getire
    225 tabanla yanaktan 4 mm kayip olucak sanirim, bu sebeple biraz daha konfordan kayip vericez.

    O halde yumusak hamur bi lastik almak lazim...

  16. #16
    cnzdmr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.462
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Baska bir forumdan ogrendigim kadariyla ayni capi yakalamak icin 225-45-18 ebatini kullanmam gerekiyormus.

    Orjinalden farkli capta lastik kullanmam tabani daraltsam bile performansa kotu etki yaratirmis.

  17. #17

    Üyelik
    Apr 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul/çekmeköy
    Mesaj
    7.513
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ONU dıyenler halt etmıs

    45te buyur cap..evt konfordan azıcık kayıp olur ama ıyı lastıkle sorun olmaz..

  18. #18
    Ahmet.S - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    44
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    2.080
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kuga için kışlık lastik 235/55/17 orjinal ebatı kar lastiği olarak 225/60/17 sipariş verdim. Dar taban lastik görsel açıdan kötü duruyo bence ama kullanılabilir.

  19. #19

    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    45
    Şehir
    TheCityofGreenCrocodiles
    Mesaj
    240
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cnzdmr Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Baska bir forumdan ogrendigim kadariyla ayni capi yakalamak icin 225-45-18 ebatini kullanmam gerekiyormus.

    Orjinalden farkli capta lastik kullanmam tabani daraltsam bile performansa kotu etki yaratirmis.
    Çap 225-45 de büyür
    Çap büyüdüğü için asıl performans kaybı 225-45 de yaşanır

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •