User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
24 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Tek başına yay ne derece etkili?

  1. #1
    Jeandan-R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul / Ataşehir
    Mesaj
    1.551
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Tek başına yay ne derece etkili?

    Evet beyler yeni tartışma konusu açıyorum. Bildiğiniz üzere megane rs kullanıcısıyım aracımda 2.5 h&r yay var. Turuncu megane rs'inde orjinal yaylar vardı. Şimdi sorun şu turuncu aracı kullanırken limitlerde araç kopmaya başladığında daha rahat kontrol edebiliyordum aracı, kendi aracımda limitte araç aşırı tedirgin etmeye başlıyor, belki aracın limiti 1 tık daha yukarda ama hatayı pek kabul etmemeye başlıyor. Yüksek hızlarda araç belki biraz aşağıda olduğu için yaylı araç daha stabil ama asfaltta bozulma varsa sekme yapmaya başlıyor, bu da yüksek hızlarda riskli bir durum denebilir.
    Acaba yay takarak kendimizi mi kandırıyoruz, amortisör seti olmadan yay mantıksız gelmeye başladı. 2liyi satın almaktansa sağlam bir coilover almak çok daha mantıklı. Ek bilgi olarak megane r26 modelinde sadece yay değişimi yapılmamış, amortisör de değişikliğe uğramış. Rebound ve bounce ile ilgili konularda aftermarket yaylarımıza ne denli güvenebiliriz? Lütfen amcamın oğlu taktı, viraja girdik şeklinde yorum yapılmasın, mantıklı seçeneklerde benim doğru veya yanlış düşündüğüm şeyleri anlatın yeterli. Buyrun sıra sizde...

    Ekleme: Geçen bununla ilgili tartışma oldu ve konu kilitlendi. Herkesten rica ediyorum, amaç bilgi paylaşımı tartışma değil.
    .

  2. #2
    R.I.P - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    09-77
    Mesaj
    2.984
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    50mm h&r kullaniyorum orjinal amortisorle. 150+ ustu gibi hizlarda otoban kopru viyaduk gecislerinde totomun havalanmasi bazen korkutuyor. Ama onun disinda yana yatmalarin daha az olusu nedeniyle daha guvende hissediyorum. Gerci su da var ben corsa gibi gunluk kullanima uygun uretilmis (opc ve gsi haric) bir aracin yuruyeninde degisiklikten bahsediyorum.

  3. #3
    ukku - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Bostancı
    Mesaj
    4.665
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Standart amortisöre yay takmak, özellikle yol şartlarında, kendini kandırmaktan başka bi' şey değil.
    if in doubt, flat out.


    instagram: utkuuzunoglu

  4. #4

    Üyelik
    Apr 2009
    Şehir
    -
    Mesaj
    8.812
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ukku Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Standart amortisöre yay takmak, özellikle yol şartlarında, kendini kandırmaktan başka bi' şey değil.
    kesinlikle katılıyorum.
    Bazen ne kadar küçük olduğunu anlamak için iyice yükseğe çıkmalısın

  5. #5

    Üyelik
    Apr 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul/çekmeköy
    Mesaj
    7.517
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yayli ve yaysiz engelden asma testi yapin bence. Bilinen geyik testi yani..
    Yayda 2-3cm indirmeli ve yumusak olucak..

  6. #6
    KOSEREN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2012
    Yaş
    33
    Şehir
    istanblue
    Mesaj
    2.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Konusu açılmışken standart amortisöre sağlıklı olarak en fazla kaç mm yay takılmalı?Amortisör milinin çalışma aralığı kaç mm,araçtan araca değişir mi?

  7. #7
    Zero - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Yaş
    37
    Şehir
    Turkiye
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Candan tespitlerinde %100 haklisin.Kullanim amacin ve stiline bagli anlayacagin ben koparta koparta donmeyi sevdigim icin rahatsiz olmuyordum yaydan ama kesinlikle daha tedirgin edici,toplamasi daha zor kopunca cunku tepkileri cok daha ani ve sert oluyor yayli.Pist konusuna girmiyorum ordaki fikrim nettir tartisma olmasin birdaha sen aracin sadece trackdaylerde daha iyi donsun yolda gazlamam risk almam diyorsan yayli kalabilirsin eger ben yoldada gazlarim trackdaylerde orjinali zaten iyi tutuyor sure kasmam dersen orjinale don yok hem bozuk yolda ziplamasin hem trackdaylerde cok iyi olsun hem yuksek hizda stabil olsun hem amortisorume zeval gelmesin(ki aslinda cok saglamdir rs inkiler seninki sanssizlik olmus) diyorsan sabit spor set(var mi bilmiyorum bilstein falan) veya iyi bir coille devam etmelisin.Tamamen sana bagli yani.Bende normal yolda bizim asfaltlarimizda falan sadece yayli taraftari degilim bazen cok riskli oluyor limitte.Lutfen tartismayalim fikir paylasalim dedigin gibi herkes tecrubesini paylassin bildigi denedigi araclardaki

  8. #8

    Üyelik
    Apr 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul/çekmeköy
    Mesaj
    7.517
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı KOSEREN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Konusu açılmışken standart amortisöre sağlıklı olarak en fazla kaç mm yay takılmalı?Amortisör milinin çalışma aralığı kaç mm,araçtan araca değişir mi?
    Genel olarak cok degismez ortalama 3cm diye gecer ama bazi araclarda pay fazla oluyor. Tr sartlarnda yukseltilmisde olabilior. Ornegin focusta 4cm yayla gezerken ne sekme vs hicbir olumsuz etki yoktu..

  9. #9

    Üyelik
    Aug 2013
    Yaş
    42
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    731
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Standart amortisör ile yay kullanmak otomobilin limtlerini artırmıyor.
    Standart süspansiyon ile otomobil limitlere gelmeden önce sürücüye haber verir. Yay ile biz bu toleransı ortadan kaldırıyoruz.
    Doğrusu amortisör ve yay ikilisini bir arada kullanmak. Coil over ise sadece yükseklik ayarlı olana bence para vermeye gerek yok. Kamber kaster, yükseklik ve sertlik ayarlı olan bir coilover alınmalı. Tabiunun da fiyatları da sadece caddede kullanılacak bir otomobil için biraz fazla.

  10. #10
    KOSEREN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2012
    Yaş
    33
    Şehir
    istanblue
    Mesaj
    2.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    @M3CSL alıntı,
    Anladım,e60 a eibach sportline takınca sekme olmadığı sürece sıkıntı olmaz yani.Eibach ta yazdığı değerden 5-10 mm yukarıda kalıyor zaten araç.

  11. #11
    Sert@ç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.139
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bir ornekte benden
    Bi cok arkadasimin yayli normal suspansiyonlu leonuna bindim inanilmaz sekme yerden kopma hissi vardi ama esp daha az devreye giriyordu
    Orjinalinden spor suspansiyon ve yayli (%12sert 10mm alcak) esp bazi noktalarda birazcik daha devrede oluyordu ama o anlarda direksiyonu serbest biraksaniz bile korkutucu olmuyordu
    Ayni sekilde bi cok yayli cupra vs ye bindim tepkiler daha sert aninda bildirimli ama yerden kesilme etkisi vardi
    Suan ki leona o yuzden yay vs hicbirsey almadim virajda yatmasi var ancak direksiyonu sabit tuttgunuz zaman yayli olandan cok daha guvenli

    Belki goruntu amacli 2.5-3.5 cm gerisi hikaye
    Alıntı hakotech Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    3 tane daha konu acarsan magnumdan lamboyu kazanıcaksın hemde yalamadan..

  12. #12
    Oznsrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul Maltepe
    Mesaj
    5.397
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    32 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    orjinal yayla viraja girerken araba esnediği için ne zaman kopucağını kestirmek daha kolay spor yayla esneme daha az güven veriyor ama kopucağı anı kestirmek zorlaşıyor hele ki presli spor yay sanayi işi sert amortisörle çok çok dikkatli olmak gerekiyor

    yıllardır basık kullandım ilkkez orjinal yay amortisör kullanıyorum her girdiğim viraja aynı hızla giriyorum sadece hissiyat farklı

    Gerçi ben basıklığı yol tutsun diye değil güzel druyo diye tercih ediyorum yol tutuş için alabildiğim en iyi lastiği tercih ediyorum yol tutuşta en öenmli faktör lastik bence

  13. #13
    evolution_9 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    43
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    904
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bende orjinal yaylarını geri takmak istiyorum fakat görsel açısından ve yol tutuşunun kötüleşme riskini göze alamadığımdan tam karar veremedim ama yay gerçekten aracın canını çıkarıyor daha dikkatli kullanım gerektiriyor buda biraz yoruyor zaten standardında sert olan aracım iyice kazık gibi. yol tutuşu hakkında hiç bir fikrim yok bu aracı orjinal yaylarıyla hiç kullanmadım yapılan yorumlara göre belki taktırırım orjinalleri
    evox

  14. #14
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Yay arabanın potansiyel limitlerini pek değiştirmese de genellikle gördüğüm kontrol edilebilirliği kolaylaştırdığı için sizin limitlerinizi yükselterek aracın limitlerine daha kolay yaklaşmayı sağlıyor.

    Yay/amortisör sertlik load/reload değerlerinin birbiri ile uyumu çok önemli bu hususta muhtemelen megane'ın orj amortisörleri h&r ların sertliğine karşın yumuşak kaldığı için birbirini dengelemeyerek handling başarısını törpülüyor. Bu da oem halin daha güvenli gelmesi hissiyatının kanıtı niteliğinde.

  15. #15
    Firat.M3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    1.603
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yol tutuşu güvenli hale getiren yayın kısalığı değil, spring rate'i ve amortisörün çalışma aralığıdır. aracınızın düşük olması sadece aracın altına giren hava miktarını azalttığı için yol tutuşuna olumlu etki eder. geri kalan herşey için amortisör bound ve rebound ayarı gerekir. orjinal amortisörlerinizi patlatmaktan, alt takımı bozmaya, direksiyon kutusunu değiştirmeye kadar gidebilir sadece yay ile araç kullanmak.
    M. The most powerful letter in the world.

  16. #16
    VWci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2006
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.766
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Fabrikalar bazen ayni amortisor uzerinde farkli uzunlukta ve sertlikte yaylar kullanabiliyor. En iyisi dogal olarak birbrine uyumlu yay ve amortisoru beraber kullanmaktir.

    Ancak ornek olarak eibach pro-kit gibi urunun otomobile bir zarari oldugu dusunmuyorum.
    Men plan God laughs...
    I have reset it....Aal izz well....
    Alıntı Posrche 959 Driver's Manual Nickli Üyeden Alıntı
    Even the Porsche 959 is subject to the laws of physics.

  17. #17

    Üyelik
    Dec 2013
    Yaş
    33
    Şehir
    karadeniz
    Mesaj
    119
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    toledo lastik tabanları geniş jantlar ağır 5 cm yay var tek dezavantajı çok fazla sekiyor ama ağır olduğu için yola iyi tutunuyor. önden çekişte toplaması kolay. ama rahatlık tamamen bitti diyebilirim hele uzun yol hiç çekilmiyor para olsada coil yapsak

  18. #18

    Üyelik
    Apr 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul/çekmeköy
    Mesaj
    7.517
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Levent gene hakli.
    Sertlestikce arac zaten zemnden daha cok etkilenir. Coil olsada durumn degismez. Yay zaten cok duzgun zemin ister. Ama araca kontrol kolayligi saglar
    Yazdigim gibi stok yuksek aracla 100le giderken ani sag sol yapin . Birde yay taktiktan snra.
    Bakalm salinimdan araci nasil kontrol ediceksiniz ..

    Spor amortisör bildiğin z gibi zeminden etkilenme toleransini azaltir . Oda en cok yuksek hizda stabilite kontrol kolayligi olarak geri doner..

  19. #19
    Jeandan-R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul / Ataşehir
    Mesaj
    1.551
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı M3CSL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Levent gene hakli.
    Sertlestikce arac zaten zemnden daha cok etkilenir. Coil olsada durumn degismez. Yay zaten cok duzgun zemin ister. Ama araca kontrol kolayligi saglar
    Yazdigim gibi stok yuksek aracla 100le giderken ani sag sol yapin . Birde yay taktiktan snra.
    Bakalm salinimdan araci nasil kontrol ediceksiniz ..

    Spor amortisör bildiğin z gibi zeminden etkilenme toleransini azaltir . Oda en cok yuksek hizda stabilite kontrol kolayligi olarak geri doner..
    Ani ağırlık transferi değişiminde tabiki yaylı araba daha iyi, sürüş dinamizmi açısından yayın iyi olduğu tartışılmaz. Ama sorun şurda 100le viraja giriyorum, araç yana doğru fazla esniyor yay olmasına rağmen, 5-6km daha hızlı giirdiğim esp kapalıysa toplamak zor oluyor, esp açıkça resmen araca tokat atıyor Amortisörler yumuşak kalıyor bariz bi şekilde, sadece sert yay ile olmuyor.
    .

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •