User Tag List

15 sonuçtan 1 ile 15 arası

Konu: Lastik Ebat Değiştirme hk.

  1. #1
    barti - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    366
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Lastik Ebat Değiştirme hk.

    merhabalar 11 model e90'ın orjinalinde arkalar 255/35/18 simdi lastik alıcam 265/35/18 alsam araçta ne gibi negatif değişiklik olabilir?

  2. #2
    cabriolet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    M Town
    Mesaj
    2.175
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    e93 de orjinalde önlerde 225/35/19 arkalarda 255/30/19 lastik vardı ben önlere 235/35/19 arkalara 265/30/19 takmıştım hiç bi sorun yoktu hatta çok az bişey konfor artmıştı arabada

  3. #3

    Üyelik
    Apr 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul/çekmeköy
    Mesaj
    7.515
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Konfor artar tutunma artar arkası bıraz yukselır aracın takılır yanı

  4. #4
    barti - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    366
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    takılmadan kastınız nedir?

  5. #5
    c20let - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    Kocaeli
    Mesaj
    2.913
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Takabilirsin problem olmaz demek istemiş.

  6. #6
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.566
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Abs esp sistemlerinde erken devreye girme durumu olabilir

  7. #7
    Kadyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.784
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arkadaşlar selam yeni konu açmaya gerek duymadım.
    aracımın orjinal ebatı 215/55/16, şuan üzerinde 225/45/17 lastik var. lastik hesaplamada fark % -1,34 olarak görünüyor yani kabul edilebilir bir değer. sorum şudur ki dün deneme fırsatım oldu. kadranda 80 ile giderken navigasyondan kontrol ettim 75 gösteriyor. 90 ile gidiyorum 85 gösteriyor.
    http://www.toyoabdulkadirozcan.com/page.php?ID=164
    bu sitede hesaplamaya göre ise artış olması lazım. bendeki -5 değer kadran sapmasındanmıdır? ayrıca radarlarda hangi hıza dikkat etmem gerekicek.

  8. #8
    anltrkmn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2013
    Yaş
    31
    Şehir
    TURKIYE/Istanbul
    Mesaj
    100
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Kadyr Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar selam yeni konu açmaya gerek duymadım.
    aracımın orjinal ebatı 215/55/16, şuan üzerinde 225/45/17 lastik var. lastik hesaplamada fark % -1,34 olarak görünüyor yani kabul edilebilir bir değer. sorum şudur ki dün deneme fırsatım oldu. kadranda 80 ile giderken navigasyondan kontrol ettim 75 gösteriyor. 90 ile gidiyorum 85 gösteriyor.
    http://www.toyoabdulkadirozcan.com/page.php?ID=164
    bu sitede hesaplamaya göre ise artış olması lazım. bendeki -5 değer kadran sapmasındanmıdır? ayrıca radarlarda hangi hıza dikkat etmem gerekicek.
    aslında site doğru. yani lastik yuvarlanma çapın düşmüş abi. Buna göre, gerçekte aynı hıza ulaşman için 17 jantlarla kadranda daha hızlı görünmen gerekiyor. bu da demek oluyor ki gerçekte aslında daha yavaşsın. kadran sapmasını da hesaba katınca bence normal. ben radar 70 gördüğüm yerde (77), 82 83 sabitlerim hiç de sıkıntı yaşamadım

  9. #9
    Kadyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.784
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ozaman eskısıne gore hızım daha yavas

  10. #10
    R.S.C - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2014
    Yaş
    41
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    685
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bende bişey merak ediyorum. kendi arabam için fazla ofsetli jant takmak istemiyorum ön arka aynı olması (225/45/18 ) aracın dengesini sıkıntıya sokar mı ?

    araç F20 116d çok güçlü olmadığı için arkalarda sorun olmaz ama önleride geniş tutmak kontra verirken yada yanlarken kontrolü zorlaştırır mı ?

  11. #11
    Mr.K - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    Ray Malifalitiko
    Mesaj
    11.541
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    225 45 18 çokta geniş bi lastik değil zaten sıkıntısız takabilirsin. 225 45 17 standart geliyo zaten. 225 40 18 takman daha yerinde olur(komfor istiyosan 45te takabilirsin)fakat alçaltmaya gidersen sürtebilir vs(bilemiyorum) tercih meselesi kısacası.kontra vs 90la vermedğin sürece kontrayı 205 ile 225in farkını dahi anlayamazsın zaten sıkıntı yok kısacası.
    - K -

    ________
    Dr.Ecu

  12. #12
    EngineDynamics
    Misafir
    hesap basit çap küçülürse yere göre hızın kadranda fazla gözükür
    lastik çapın büyürse yere göre hızın kadranda az gözükür

  13. #13
    R.S.C - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2014
    Yaş
    41
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    685
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Mr.K Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    225 45 18 çokta geniş bi lastik değil zaten sıkıntısız takabilirsin. 225 45 17 standart geliyo zaten. 225 40 18 takman daha yerinde olur(komfor istiyosan 45te takabilirsin)fakat alçaltmaya gidersen sürtebilir vs(bilemiyorum) tercih meselesi kısacası.kontra vs 90la vermedğin sürece kontrayı 205 ile 225in farkını dahi anlayamazsın zaten sıkıntı yok kısacası.
    doğru 225/40/18 yazacaktım

    asıl merak ettiğim arkaların geniş olması mı daha mantıklı RWD ler için yoksa hepsinin aynı ebat mı olması?

    FWD lerde hepsi aynı o zaman fwd lerde önleri geniş yapmak lazım

  14. #14

    Üyelik
    Apr 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul/çekmeköy
    Mesaj
    7.515
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arka genıs olmasının nedenı arka tarafın daha ıyı tutunması ıcın. arka kuculurse tutunmada sorun yasanabılır kalkıslarda, yanal tutunma ıse pek sıkıntı olmaz, ama yazılım vsde yoksa 225 lastıkde yeterlı tutunmayı saglar..

  15. #15

    Üyelik
    Apr 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul/çekmeköy
    Mesaj
    7.515
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Son soruna gelınce 200 hp gıbı ortalama gucun ustunde daha genıs tercıh edılır altındakı tercıhler bırazda guzel gorunum ıcın..

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •