User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
26 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Motor gücünü (HP) en az kayıpla yere aktarmak (WHP)

  1. #1

    Üyelik
    Aug 2014
    Yaş
    29
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Motor gücünü (HP) en az kayıpla yere aktarmak (WHP)

    Sorumuz basit en az kayıpla motor gücünü nasıl yere aktara biliriz ? . Örnek araç vermek gerekirse Polo TDI WRC İsot Edition Mehmet Aytar'ın aracının Dyno verilerini kullanalım (suan gündemim de ki Tdi araç ) Motordan 189 hp / 430nm güç alınıyor ama bunun 164,2 Hp'ı Whp'a dönüşüyor yani 28,8 Hp kayıp var ne gibi specler le bu kaybı en aza indire biliriz ))

    Dyno
    Türkiye'de ki asıl katliam Sahibinden'de değil vatanımızın içerisindedir . /OMRASM01

  2. #2
    mannerboy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Düzce
    Mesaj
    1.339
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kayıp illaki olucaktır aktarma organından dolayı kilitli defransiyel bi nebze kayıbı azaltır sanırım
    Powered By Demir Garaj Fast N' Loud

    instagram brkdiinc-facebook burakdiinc

  3. #3

    Üyelik
    Aug 2014
    Yaş
    29
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mannerboy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kayıp illaki olucaktır aktarma organından dolayı kilitli defransiyel bi nebze kayıbı azaltır sanırım
    O bilgide sıkıntı yok zaten mevzu 30 hp kayıp varsa 20-25 hp ye düşürmek kilitli dif bir nebze yardımcı olur doğru, araçta hafiflemeye gidilse bir değişiklik olur mu ? En azından dyno üzerinde
    Türkiye'de ki asıl katliam Sahibinden'de değil vatanımızın içerisindedir . /OMRASM01

  4. #4
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    31
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    2.350
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    %90 oranda aktarılmış güç, 25hp kayıp var, bence çok değil. Bundan iyisi şamda kayısı.

    Orj baskı balata varsa olası kaçırmalara karşı bronz yada stage'li bişeyler takılabilir..

  5. #5

    Üyelik
    Aug 2014
    Yaş
    29
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Y.Emre Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    %90 oranda aktarılmış güç, 25hp kayıp var, bence çok değil. Bundan iyisi şamda kayısı.

    Orj baskı balata varsa olası kaçırmalara karşı bronz yada stage'li bişeyler takılabilir..
    Dahada iyi olmasını istiyorsak
    Türkiye'de ki asıl katliam Sahibinden'de değil vatanımızın içerisindedir . /OMRASM01

  6. #6
    ozans - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2012
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    468
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Dyno kayıbı ölçmez, tahmini olarak tekerden ölçtüğünün üstüne eklersin. Aktarım kayıplarını azaltırsan, dynoda tekere daha fazla güç alırsın, ama görünen kayıp oranı değişmez.

  7. #7
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    31
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    2.350
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı omrasm01 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Dahada iyi olmasını istiyorsak
    Kayıp olan yerler belli. diferansiyel, akslar (üzerindeki jointler), debriyaj. şanzıman dişlileri. bunlar arasında da f/p olarak diff ve debriyaj dışında upgrade yapmak pek mümkün değil.

    Oda debriyajda kaçırma falan varsa..

  8. #8

    Üyelik
    Aug 2014
    Yaş
    29
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Y.Emre Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kayıp olan yerler belli. diferansiyel, akslar (üzerindeki jointler), debriyaj. şanzıman dişlileri. bunlar arasında da f/p olarak diff ve debriyaj dışında upgrade yapmak pek mümkün değil.

    Oda debriyajda kaçırma falan varsa..
    O zaman tek yapılacak sey uygun jant diff ve debriyaj debriyajın tek artısı kaçırmaya karşı olur debriyajı sağlıklı olarak kabul edersek diff ve jant üzerine yoğunlaşmakta fayda var .
    Türkiye'de ki asıl katliam Sahibinden'de değil vatanımızın içerisindedir . /OMRASM01

  9. #9
    Gunes G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    44
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ozans Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Dyno kayıbı ölçmez, tahmini olarak tekerden ölçtüğünün üstüne eklersin. Aktarım kayıplarını azaltırsan, dynoda tekere daha fazla güç alırsın, ama görünen kayıp oranı değişmez.
    Yanlis, dyno kayibi tahmini olarak degil bosta devir duserken olcer ve buna gore soyler.

    Detayli bilgi icin:
    roll down time
    power loss mesurement

    Ana konu ile ilgili olarakta diyebileceklerim daha hafif parcalar ve farkli geometrik disliler ile kayiplar azaltilabilir.
    You call it turbo lag , i call it foreplay ...

  10. #10

    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    5.951
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aktarma organlarinin hafifletilmesi gerek saftindan jantina kadar arada ne varsa.
    Polo gti 2.43.85 best
    Octavia vRS 2.38.40 best
    Polo gti 56.8 best ''korfez''
    Octavia vRS 56.7 best ''korfez''
    SOY TÜRKİYE

  11. #11
    BıD-Clio - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    33
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    301
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    O değilde aracın speclerı nedır stoc turbomu ?

  12. #12

    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    359
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Diskleri minimum çapta kullanmak, jant ve lastiği en hafif kombinasyonla seçmek, akisleri titanyum vs, volanı hafifletmek, porya bilyelerini ve şanzıman iç grup bilyelerini seramik düşük sürtünmeli bilyeler ile değiştirmek gibi ekstrem durumlarla aktarma organlarındaki kaybı geri alabilirsin. Ancak maksimum 5-6 hp için kazanım / maliyet dengesini iyi kurmak lazım...

  13. #13

    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.324
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kilitli diff motordan tekere aktarılan güçte kaybı azaltmaz, aksine arttırır.

  14. #14

    Üyelik
    Aug 2014
    Yaş
    29
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı omer_yildir Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Diskleri minimum çapta kullanmak, jant ve lastiği en hafif kombinasyonla seçmek, akisleri titanyum vs, volanı hafifletmek, porya bilyelerini ve şanzıman iç grup bilyelerini seramik düşük sürtünmeli bilyeler ile değiştirmek gibi ekstrem durumlarla aktarma organlarındaki kaybı geri alabilirsin. Ancak maksimum 5-6 hp için kazanım / maliyet dengesini iyi kurmak lazım...
    Bu denileni yapmaktansa motora yüklenip lastikte istenilen güçleri almak daha kolay olur )
    Türkiye'de ki asıl katliam Sahibinden'de değil vatanımızın içerisindedir . /OMRASM01

  15. #15

    Üyelik
    Aug 2014
    Yaş
    29
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı BıD-Clio Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    O değilde aracın speclerı nedır stoc turbomu ?
    aracın konusu http://www.techturkey.com/forum/otom...t-edition.html
    Türkiye'de ki asıl katliam Sahibinden'de değil vatanımızın içerisindedir . /OMRASM01

  16. #16
    bilalMW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    32
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    7.225
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kayıp buysa ben bu kayıpla yaşarım.

  17. #17
    Network - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2015
    Yaş
    36
    Şehir
    Kocaeli
    Mesaj
    228
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Motor tek başına test edilmeden tekerden alınan değerle nasıl motorun ürettiği güce gelindi tam anlamadım, yani her aracın mekanik verimleri vs farklıdır bunları bilmeden... herhalde sabit bir katsayı ile çarpıyor yaklaşık kabul ediliyor...
    neyse vites kutusundaki dişlilerin hareketi aktarırken uğradığı kayıplar, akslardaki burulmalar, lastiğin esnemesi vs bir çok aşama var ve bu seviyelerde bir araç için dişlilerde oynamak, aks değişimi vs sanırım epey pahalıya mal olur..

  18. #18

    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    359
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sabit katsayı yok. 4. Viteste kesiciye kadar ilerledikten sonra debraja basıp boşta tambur durana kadar dinamo dönmekte. Bu sırada tamburun ulaştığı son hızdan durdugu ana kadar geçen sure içerisinde dinamometrenin durmasına karşı gösterdiği direnç ile güç aktarma organlarındaki kayip kuvveti ölçülüyor.

    Tabiki en doğru yöntem motorun benche bağlanıp krank çıkışından ölçmektir.

  19. #19

    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    359
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı omrasm01 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu denileni yapmaktansa motora yüklenip lastikte istenilen güçleri almak daha kolay olur )
    Limite kadar geldikten sonra fark yaratacak ufak detaylar için bu çalışmalara yapılabilir.

    Benim aracimda tanesi 3 kg diskden, 6 kg lik büyük disklere gectim. İlaveten 180mm hafif debraja balatasindan 220mm seramik balata ve büyük baski ya gectim ilaveten 13 den aynı çaplı ama geniş 15 lastiğe gectim toplamda 3 boy doğrudan kaybetmistim.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •