Yeni konu açmak istemiyorum
stgx markalı spacer hakkında bilgisi olan varmı?
Printable View
Yeni konu açmak istemiyorum
stgx markalı spacer hakkında bilgisi olan varmı?
Aluminyum üzerine diş çekilmesi ve bu çekilen dişe bijon sıkılması pek hoş değil. Tork anahtarı ile sıkmak laızm. En ufak bir diş atlaması olmaması lazım. En güzeli uzun bijon. Oda olmuyorsa altından çelik çakmalarının içine diş çekilen aluminyum spacer. Ancak spacer dediğin 7075-T6'dan olur. Çelik felan arabaya yazır. Birde şu var aluminyumdan üretilen porya var. Kafayı kırmıştım arabadaki herşeyi aluminyum yapıcam diye o sırada aratırken buldum. Salıncak bile üretiliyor aluminyumdan. Porya'da olur. Sadece diş yerlerini çelik yapmak gerekir.
Soru isareti filan yok, 80.000 psi senin yolda uretemeyecegin bir deger. Rakamlara bakip fetis yapmayin, bu mantikla herseyi en saglam metal ne varsa ondan yapalim, aman kirilmasin.
Overdid diye bir olgu var, bahsettigin sey de overdid.
Gelelim bijon anahtari ile bijona asilan cahile, ders olmustur bundan sonra her gordugu bijona asilmaz tork anahtari ile girer, ya da girmez cahilligine devam eder bilemiyorum orasini ama tek bildigim bijon tork anahtari ile sikilir, baska turlu sikmakta ciddiyetsizliktir.
Al'ye dis cekmek, icine saplama tutturmaya calismakta yine kotu uretim. Saplama dedigin pressle takilmali al spacera, celik boss filan da guzel hareketler degil. Blox yapmis diye eyvallah diyecek degilim.
Cok ince spacer'a bijon takilmaz, oyle 10 mm 20mm spacera bijon takmaya calismak gene hata. Uzun bijon tak daha iyi o olculerde.
Gecenlerde kendi aracima 50mm spacer yaptik, bak onda saplama kullandim keza kalinlik benden yanaydi, ama 20mm olsa hic girmezdim saplama isine filan, kopabilir cunku asilinca.
Ne demek yok? Kendin belirtiyorsun saplamali 20 mm olursa kullanmam diye. Demekki her "spacer" da kullanamayacagiz.
Konusmalardan su cikiyor ki spacerin tasarimi malzeme tercihini etkiliyor.
Kendi ornegim
5x100 poloya 5x130 porsche boxter janti taktik.
Mevcut bijonlari kullanip spaceri civata ile poryaya bagladik.
20 mm kalinlikta yapabiliyorduk ofset degerlerinden dolayi.
Bu spacer i dusununce 7075 t6 risk
Abarti flnda degil, test etmedigin bi tasarima janti baglayip onla yola cikiyorsun.
Tabiki bulabildigimin en saglam malzemeyi kullanacagim.
Hem 80000 psi cekme dayanimina ihtiyac duyulmayacagina nasil bu kadar eminsin?
Amac performans degil ki her spacer uygulamasinda.
Piyasadaki her aracin bijon yapisida saplamali degil.
Mutlaka uzerine bijon baglanacak spacer uretilecek senaryo olur.
Bu tip durumlarda da siz de belirtiyorsunuz dikkatli olunmali diye
Herkes sizin gibi isin bilincindede olmayacak.
Bu durumda nasil genel aluminyum spacer guvenilir diyebiliriz?
Arkadaştan alıpta arabasına takan arkadaşlar yorum yazabilir mi ?
o zaman şöyle yapalım
2 grup oluştu (gider grupta 2 kişi var gerçi :) )
çelik severler ve alu cu lar
kim ne istiyorsa onu taksın
yanlız unutmayınki biz 7075-T6 diyorsak akşam rüyamızda gördüğümüz için değil
bir çok yurtiçi ve dışı ralli,pist aracı ve yüksek hp li araçlarda kullanıldığını bildiğimiz-gördüğümüz için söylüyoruz.
Alüminyümün çok çeşiti var konuda da bahsedilmiş zaten istenilen mukavemette çeliği aratmayacak alüminyümler var o yüzden çelik kullanmak saçma olmasada gereksiz kalabilir şu da var teker gurubu üzerinden ağırlık atma mevzusu çekişi ciddi manada etkiliyor doğal olarak yakıtıda.En kötü ihtimalle zaten spacer cnc de yapılacak jantı sabitleyecek bijonlar için spacer üzerine diş açılmış çelik bagalar yapılıp spacere presle basılabilir (40. posttaki ürün gibi) ömürlük bir uygulama olur.
Oturup her seyi tek tek anlatacak ne vaktim ne sabrim var, merak eden biraz da kendi arastirsin 80bin psi neye denk geliyor diye.
Otomobiline bilincsizce modifikasyon yapanlarin guvenebilecegi hicbirsey yok bu hayatta. Bilmeyen, anlamayan spacer gibi tehlikeli uygulamalardan uzak dursun. Ne bileyim muzik tesisati yapsin, aracini kaplatsin filan. Modifikasyonu zaten lego gibi gormek hata. Daha bu memlekette bijonu tork anahtari ile sikan adam yokken, spacer filan cok ust seviye uygulamalar bu topraklar icin.
Bu arada her spacer AL olur zaten demedim, boyle bir mantik uretimde zaten hicbir noktada olmaz. Uretilecek parcanin kullanim amacina ve dizaynin ihtiyaci olacak mukavemete gore malzeme secilir, bu her turlu uretim icin boyledir. Yok dedigim soru isareti yok kafamda benim AL ile ilgili. Dogru yapildigi zaman sorunsuz spacerlar yapilabilir 7075 T6 dan. Ama yanlis dizayn ya da kullanici hatasi seninde verdigin orneklerdeki gibi fiyasko olur.
Güneş, sol arka spaceri tahtadan yaptım, aklında olsun.
80000 psi nedir neye karşılık gelir, açıkçası benim bunu araştırmaya ihtiyacım yok, çünkü çok daha kalın kesite sahip poryada bile 1040 (rakamlarla fetiş yapayım biraz 1040 dayanımı 90.000 psi dır bu arada!) hatta daha yuksek dayanımlı malzemeler kullanıldığını biliyorum,
dolayısıyla ben 20 mm kesitte, hem poryaya bağlantı yüküne, hemde normalinden daha geniş bir yarıçapta bijon bağlantı delikleri ile daha büyük jantın yüküne mağruz kalacak bir parça yaptırıyorum,
bundada 1040 yeteceğine güvenmediğimden 4140 malzeme tercih edip, üstüne risk almamak adına ısıl işlem yapıp sertleştiriyorum? bunun abartı olduğuna nasıl karar verebiliyorsun?
ben zaten neye ihtiyacım olacağını bilmediğim için bulabileceğim en dayanıklı çeliği kullandım sadece..
ilk defa tasarlanan bir parça ve test yapma imkanım yok, 80000 psi (yani 7075 t6!) yetermi yetmez mi? bunu arabayla ve içinde kardeşim varken de test edemem açıkçası :)
ama "buna yolda asla ihtiyacın olmaz!" diye bir iddiada bulunursan bunu sen kanıtlamak durumundasın, bundan nasıl emin oluyorsun diye sorulduğunda , "herşeyi benmi söyliycem, araştırın bulun" dersen, altı boş laflar etmiş olursun..
neye göre ihtiyaç olmaz? konunun başlangıcı her türden her tasarımdan spacersa, ihtiyaç olmaz diye bir keskin yorumda bulunma, ihtiyaç olabilecek "bir" senaryoyu yazdım yukarda!
bu durumda her spacer tasarımı için asla yeterli olmayacak alu 7075 T6 ya, çok güvenilir, bütün dünya kullanıyor demek ne derece doğru?
yada en basitinden, üzerine diş açılması gereken, ince kesitli bir spacerda, diş sıyırma yaşanabilecek bir malzeme kullanmayı uygun görmeyen birilerini eleştirmek ne derece doğru?
her spacer içinden uzun bijonun geçtiği basit, az yük binen spacer olmayabilir, değil mi?
kendinden saplamalı poryada , mevcut saplamaları söküp, uzun saplama takma imkanı olmayabilir yada ekonomik açıdan uygun görülmeyebilir, ihtiyaç duyulan spacer ince kesitte olabilir. bu durumda üzerinde diş olan spacer kullanmak zorunda kalınabilir
kimseyi kendi bakış açımızdan, kendi "uygun" gördüğümüzden farklı bir modifikasyon yapmak istediği için de eleştiremeyiz, gitsin tesisat yapsında diyemeyiz. herkes istediği modifikasyonu yapar, bu konuda kimse kural belirleyici olamaz..
ortada yanlış dizayn yok, farklı ihtiyaçlar var!
spacer tek tip te veya belli tasarım kurallarında olacak diye bir zorunluluk yok? farklı farklı ihtiyaçlar var bu konuda..
bijon aralığı değiştirme, saplamalı bijonları kendinden dişliye çevirme gibi ihtiyaçlar olabilir, kısıtlı jant seçeneği yüzünden, ince bir kesite ihtiyaç duyulabilir. ekonomik sebepler olabilir, herşey olabilir.
dolayısıyla 7075 T6 da mukavemetsiz kabul edeceğimiz durumlar olabilir, aynı şekilde 1040 imalat çeliğide yetersiz tasarımlar olacak tabiki.
tüm bu senaryoları düşünürsek, ben alu. mukavemetini düşük olduğu için spacer yapmıyorum, yada ben ihtiyaç duyduğum spacerda ne kadar mukavemete ihtiyaç olacağını test etme imkanım yok, dolayısıyla alu. güvensiz buluyorum diyen birisi olursa, bunun normal karşılanması gerekir.
Madem ağırlık peşindesiniz magnezyum alaşımları niye kullanmıyorsunuz?
Genel bir ağırlık karşılaştırması yapalım.
vereceğim örnek 2cm eninde ve 15cm çapında yuvarlak metalin ağırlığı
(spacer falan değil, üzerinde delik falan yok, ham)
Magnezyum:0.63kg
Alu 7075:0.98kg
Demir:2.52kg
Çelik:2.77kg
Bakır:3.1kg
Altın:6.8kg
üşenmedim birde grafiğini çizdim
https://lh3.googleusercontent.com/-4...-Ic42/mass.PNG
metallerin özgül ağırlığı
[IMG]http://s6.postimg.org/bjydx9xe5/metaller.jpg[/IMG]
eğer tahta tercih edecekseniz en hafifi kavak gözüküyor :)
[IMG]http://s6.postimg.org/u0sso3dcd/metaller2.jpg[/IMG]
Arkadaşlar yapılan yorumlardan görüyorumki forumda gerek metalurjik malzeme bilgisi ile gerek kimyasal kompozisyonlar ile gerekse fizik kuralları ile oldukça fazla ilgilen arkadaşlarımız/abilerimiz var, çoğumuzun bilmediği konulardaki eğitici ve öğretici yorumları için kendi adıma yorum yapan herkese teşekkür ediyorum, bu durumdan anlıyorum ki yaptığımız çelik spacerlar kadar, alüminyum spacer kullanmak isteyen arkadaşlar da var, bu nedenle isteyene alüminyum spacer da yapmaya karar verdim ve konuya noktayı koymuşumdur umarım :)
Fiyatlarımız çelikten yapılan 20mm lik spacer tk. fiyatı 345 tl dir, alüminyumdan yapılan spacer 445 tl dir, çelik ve alüminyum harici kim hangi malzemeden isterse onuda yapmaya hazırız :)
Bijon yapmicakmısınız
evet dunyan kisitli spaceri belli kaliplarda kabul edebiliyorsun sadece :)
farklı spacer ihtiyaçlarına hatali tasarim dedin :)
yaptirip kullandigim parçaya hatali tasarim diyorsun, aslinda o kadar dayanikli olmasına gerek yok diyebiliyorsun.
nerden biliyorsun dedigimde, onuda benli anlaticam yeaa gidin ogrenin dedin :)
ortaya dayanaksiz bisey attin. aciklama da aciklayamiyorsun doğal olarak.
hatta modifiye herkesin isin değil gidin tesisat fln yapin dedin.. (pardon biz sıradan insanların ne haddine dimi?)
hatta ben ne yazarsan yazayim birileri yanlis anliyor da dedin :) (pardon senin seviyene erisemiyoruz çok yukardasin)
esas senin yazdiklarin lakirti idi, onlara karsilik sayabilirsin.
Sizin spacer dediğiniz şey "wheel hub converter", onu sağlamlık için çelikten üretirsiniz anladım da spacer bijon aralığını değiştirmeden iz açıklığını dışa almak için kullanılan parça değil mi?
Standart spacer kullanırken zaten ekstra bir yüke maruz kalmayacağı için bijonların sağlamlığı yeterlidir bence. Teflondan bile imal edilebiliyor, örnekleri var.
Burada verdiğim linkte de eibach ve H&R spacer örnekleri var, her modelini sertleştirilmiş aliminyumdan imal etmiş adamlar, TÜV onaylı hepsi
https://www.performancealloys.com/wh...ers-shims.aspx
Çok güzel ve teknik bilgiler paylaşılmış. Öncelikle yazan üyelerin elleri dert görmesin.
Spacer kullanıcıları 2 sınıfa ayrıldysa bende Al. cuyum. 2 aracımda 7075-T6 dan imal edilmiş spacer kullandım. İkisinide insanlık dışı kullandığım anlar oldu ki araçlarda kendi kulvarında hatrı sayılır araçlardı (106+clio Williams) Balans dahil en ufak bir sorun yaşamadım.
Clio Williams spacerları 20mm'den 4 tekerde vardı. Hatta jant göbeğinin kalınlığından ötürü özel bijon yaptırdık.(Olmasaydı saplama yapacaktık) En ufak sıkıntı yaşamadım.
Benimde tecrübelerim bu yönde.
Ya siz hala spacer diyorsunuz. Ben fren disklerini 7075-T6 aluminyuma bağlayıp kullanıyorum. :D
alttaki parçayımı yaptınız alu den ?
http://porterfield-brakes.com/images...9_09_42_23.jpg
Onuda yaptım aludan ama bahsettiğim Brake Rotor Bell. Aynı zamanda 20mm spacer. Temsili foto.
http://www.hangar111.com/shop/452-57...282mm-pair.jpg
bunlar disk ,kaliper sistem yükseltme için o zaman sanırım.75 in berbat frenleri için bolca araştırma yaptım yurtdışı forumlarda,bi dünya hazır kit var enteresan şekilde ama bi 75 parası,ucuza maletmek için d.ı.y yapanlarda bol ama onlarında kullandıkları çıkma parçaların arabaları tr de 75 dende nadir,tıkandım kaldım.eğer başarabilirsem ,maliyetinede güçüm yeterse planlarım arasında sıra ona gelecek bu kış ama bu ara montaj elemanlarını yapan eden olurmu burda bilmiyorum.siz kendiniz içinmi yaptınız,yoksa bu işle(cnc falan) mı ilgileniyorsunuz.yardım fikir alabileceğim birileri lazımda.volvo 240 kaliperleri tr de bulunurmu çıkma,diğerlerini sormuyorum porcshe 944 falan
Ben ilk 4 sene 60 bin km önce kendi arabama Brembo fren uygulaması yaptım 2 parça fren diski ile beraber. Daha sonra kardeşimin arabasıda dahil olmak üzere bir çok araca Brembo kaliper ile beraber fren uygulaması gerçekleştirdim. Yurtdışına (Hollanda'ya) bile sattım büyük Brembo fren kiti. Sanmıyorum ki sizin aracınız içinde güzel bir çözüm hali hazırda keşfedilmiş olmasın. İllaki vardır. Ancak bu işte maliyet göreceli. Brembo kaliper yaklaşık 1000-1500 TL. Uygun fren diski bulamıyorsanız 2 parça fren diskin maliyeti iyi bir balata ile yaklaşık 3000-3500 TL gözden çıkartılmalı.
bu maliyet beni aslında aşıyor,***** aracımıda aşıyor,ben o yüzden misal 164 diskleri+ volvo 240 çıkma 4 port kaliperleri yada daha farklı alternatifler araştırmasındayım ki bunların maliyetide en kötü 1500 ü bulur.eğer ki uygun parçaları bulabilirsem montaj braket yapımı ve uygulaması için sizinle irtibat kurup olabilitesini görüşüp bi maliyet çıkarıp yaptırmak isterim.halihazırda araştırıyorum,çok fazla uygulama var 75 le ilgili,kullanıcı son yorumlarına bakıp fiyat-perf-bulunabilirlik açısından mantıklı olanı bulmaya uğraşıyorum.haa imkan olsa szin üstte bahsettiğniz rakam hazır kitlerin yarı fiyatı,tarox v.b markalara göre
Yaptığımız bazı uygulamaları paylaşmak istiyorum.
[IMG]http://i.hizliresim.com/P61jlb.jpg[/IMG]
[IMG]http://i.hizliresim.com/YWQoVz.jpg[/IMG]
[IMG]http://i.hizliresim.com/QYLjzV.jpg[/IMG]
[IMG]http://i.hizliresim.com/R9rjpj.jpg[/IMG]
[IMG]http://i.hizliresim.com/1D6Rap.jpg[/IMG]
[IMG]http://i.hizliresim.com/YWQopl.jpg[/IMG]
[IMG]http://i.hizliresim.com/5majXj.jpg[/IMG]
[IMG]http://i.hizliresim.com/5maj3R.jpg[/IMG]
[IMG]http://i.hizliresim.com/B6aj1g.jpg[/IMG]
[IMG]http://i.hizliresim.com/XqMZg7.jpg[/IMG]
merhaba
kendi aracım bmw e60 520d'de H&R Trak marka spacer kullanıyorum
yeni opel insignia satın aldık;
opel insignia için spacer imalatınız var mı - öne 10mm arka 15 mm düşünüyorum ?
Bir de malzeme ne kullanıyorsunuz, imal ettiğiniz spacer'ın ortasında jantın oturması için çıkıntı var mı ?
şimdiden teşekkürler
bmw taşıyıcıyı alu yapıyor spe. kesin alu olmalı
Imalatı yapan arkadaş CNC tezgahım var imalat yapıyorum demiş, konu neredeyse spacer nedir nezaman keşfedilmiş, hesaplamalara kadar gitmiş :) bilgi sahibide olmuş olduk herkese teşekkürler.
Bende 3x130 bijon aralığında bir araç var onu 4x100 bijon aralığına çevirmek istiyorum buna göre imalat yapabiliyormusunuz esas soru bu? diğer arkadaşlar belki farklı amaçlar için kullanıyor olabilir fakat birde benim durumumda olanları düşündüğünüzde konu yarayışlı 3 bijon jant bulamıyorum :( zaten toplasan benim gibi 5-10 kişi vardır :)
5 x 98i 5 x 110 a çevirecek spacer yapma imkanınız var mı? Minimum kaç mm olabilir her spacer? Bunu yaparken center bore değişmek mümkün ve güvenilir mi?