arkadaşlar göbek ve ayna kısımları ayrı olan disklerden kullanan var mı? ayna değişimi sonrası balans ya da birleşim yerlerinde kılcal çatlak sıkıntısı oluyor mu?
arkadaşlar göbek ve ayna kısımları ayrı olan disklerden kullanan var mı? ayna değişimi sonrası balans ya da birleşim yerlerinde kılcal çatlak sıkıntısı oluyor mu?
Ben kullanıyorum. Yaklaşım 60 bin km oldu hala aynı disk tabiki. 3üncü balata değişecek yakında. Disklerim Hi-Spec marka. Göbekleri ben tasarladım. İlk fren sistemi tasarımım sonradan gördüğüm eksiklere rağmen sorunsuz. 330x28 kullanıyorum önlerde. Arkada da 325x8. Yaklaşık 9 kilo ağırlık olması lazım. Peugeot'un orjinal 302x26 diski 8.5 kilo. O diske göre bu ağırlık hafif bile. Çift parça olmasının ağırlık ve 2 farklı metal kullanıldığından ısı yönetimi açısından daha uygun. Rotor değişmediğim için sonradan balans sorunu olmadı henüz ama ilk başta da sorun olmadı.Göbekler 7075-T6'dan yapıldı. Daha sonra kardeşimin aracınada 2 parça fren diski uyguladık oda sorunsuz kullanıyor.
Bu arada benim göbekler floating değil fixed mount. Yeni hazırladığım araca floating yapabilirim belki.
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
artılarından biri pist kullanımında çabuk aşınan frenlerin sadece disk kısmının değiştirilerek ekonomi sağlaması. ama günlük kullanım için bir avantaj değil.
Günlük için nasıl avantaj değil, normalde döküm demir olacak göbeği aluminyumdan yapınca bariz olarak ağırlık avantajı oluyor.
Bu da daha hafif jant takmak gibi, dönen kütleyi hafifleştirip, hem hızlanmaya, hem yakıt tüketimine, hem de frenaja avataj demek.
İki parçalının en büyük avantajı, ısıl genleşmede sadece dış çemberin etkilenip göbeğin göreceli olarak daha az ısıya maruz kalması ve yamulma-çarpılma tendansını düşürmesi. Hele ki disk direk cıvatalı değil de floating olarak hareketli bağlandı ise, balatanın ısırdığı kısım akkor olup genleşse de aluminyum janta-poryaya bağlı kısım daha soğuk kalıyor, genleşip çatlamıyor.
Artık EVO MR, GTR, S4 RS4-6vs bir çok araçta standart olarak çift parça geliyor.
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
Tamam kızma avantaj
Aluminyumdan yapıldığını bilmiyordum
gerçi arkadaş yazmış bi üstteki postta 7075 diye ama atlamışız
Göbek hariç opsiyonun pahalı olması hiç mantıklı değil. Arada hayvan gibi malzeme farkı var, garip bi durum...
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
İlk versiyon olduğu ve o zamanlar CNC'ye saat üzerinden para verdiğim için ekstra boşaltma yapılmadı. CNC Torna ile işlenip dik işlem merkezinde delindi. Yeni yaptığım tasarımlar daha komplike.
Ayrıca 7075-T6 çok sert olduğu için eloksal için çok uygun deil. Bunu bilmeme rağmen sarı yaptım ama bir kış geçmeden hemen renk attı. Sert Eloksal yapılması lazım oda sadece siyah bulabildim.
Buda bonus. Ama boyutu büyük.
http://i.filmot.org/G5NTnoa.jpg
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
o zaman üzerindeki orj disklerden göbek yaparak
http://lgl.com.tr/urun-detay.aspx?id=1185
bu diskleri takabiliriz değil mi? LGL kullanan var mı aramızda nasıldır kaliteleri?
206 ya yapılan uygulama çok başarılı gözüküyo gerçekten heveslendirdi![]()
Allah Tekdir , Ordusu Türk'dür.
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
With such power and manoeuvrability, the Ghibli also offers excellent braking provided by dual independent hydraulic circuits with servo, ABS operating on 307mm diameter ventilated disc brakes on the front and 316mm diameter ventilated disc brakes on the rear.
öne 304 arka 330 olabilir
Arka fren diski önden büyük mü. Allah Allah. Hiç daha önce karşılaşmadım. Şuanki disk kalınlığı nedir. Birde orjinal kaliperleri mi kullanmak istiyorsunuz ?
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)