User Tag List

19 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: 2 Parçalı Fren Diskler, Artı ve Eksileri Nelerdir?

  1. #1
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    2 Parçalı Fren Diskler, Artı ve Eksileri Nelerdir?

    arkadaşlar göbek ve ayna kısımları ayrı olan disklerden kullanan var mı? ayna değişimi sonrası balans ya da birleşim yerlerinde kılcal çatlak sıkıntısı oluyor mu?
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  2. #2
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben kullanıyorum. Yaklaşım 60 bin km oldu hala aynı disk tabiki. 3üncü balata değişecek yakında. Disklerim Hi-Spec marka. Göbekleri ben tasarladım. İlk fren sistemi tasarımım sonradan gördüğüm eksiklere rağmen sorunsuz. 330x28 kullanıyorum önlerde. Arkada da 325x8. Yaklaşık 9 kilo ağırlık olması lazım. Peugeot'un orjinal 302x26 diski 8.5 kilo. O diske göre bu ağırlık hafif bile. Çift parça olmasının ağırlık ve 2 farklı metal kullanıldığından ısı yönetimi açısından daha uygun. Rotor değişmediğim için sonradan balans sorunu olmadı henüz ama ilk başta da sorun olmadı. Göbekler 7075-T6'dan yapıldı. Daha sonra kardeşimin aracınada 2 parça fren diski uyguladık oda sorunsuz kullanıyor.

    Bu arada benim göbekler floating değil fixed mount. Yeni hazırladığım araca floating yapabilirim belki.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  3. #3

    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.284
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    49 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    artılarından biri pist kullanımında çabuk aşınan frenlerin sadece disk kısmının değiştirilerek ekonomi sağlaması. ama günlük kullanım için bir avantaj değil.

  4. #4
    SubieGuy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    50
    Şehir
    Turan Lowlands
    Mesaj
    379
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Günlük için nasıl avantaj değil, normalde döküm demir olacak göbeği aluminyumdan yapınca bariz olarak ağırlık avantajı oluyor.
    Bu da daha hafif jant takmak gibi, dönen kütleyi hafifleştirip, hem hızlanmaya, hem yakıt tüketimine, hem de frenaja avataj demek.

    İki parçalının en büyük avantajı, ısıl genleşmede sadece dış çemberin etkilenip göbeğin göreceli olarak daha az ısıya maruz kalması ve yamulma-çarpılma tendansını düşürmesi. Hele ki disk direk cıvatalı değil de floating olarak hareketli bağlandı ise, balatanın ısırdığı kısım akkor olup genleşse de aluminyum janta-poryaya bağlı kısım daha soğuk kalıyor, genleşip çatlamıyor.
    Artık EVO MR, GTR, S4 RS4-6vs bir çok araçta standart olarak çift parça geliyor.

  5. #5
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı phantom Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    artılarından biri pist kullanımında çabuk aşınan frenlerin sadece disk kısmının değiştirilerek ekonomi sağlaması. ama günlük kullanım için bir avantaj değil.
    Ben günlük kullanıyorum Gayet iyi bir iş yaptım. Ayrıca hiçte ekonomik değil. Çünkü atıyorum 330x28 disk tek parça olunca 300 tl ise rotor olarak almaya kalkınca 500 tl veriyorsun. Göbek hariç.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  6. #6

    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.284
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    49 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tamam kızma avantaj
    Aluminyumdan yapıldığını bilmiyordum
    gerçi arkadaş yazmış bi üstteki postta 7075 diye ama atlamışız

  7. #7

    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.284
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    49 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Göbek hariç opsiyonun pahalı olması hiç mantıklı değil. Arada hayvan gibi malzeme farkı var, garip bi durum...

  8. #8
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı phantom Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Göbek hariç opsiyonun pahalı olması hiç mantıklı değil. Arada hayvan gibi malzeme farkı var, garip bi durum...
    Ama maalesef öyle. Hatta sırf bu yüzden artık kendi rotorumuzu üretiyoruz oem diskden desem.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  9. #9
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben kullanıyorum. Yaklaşım 60 bin km oldu hala aynı disk tabiki. 3üncü balata değişecek yakında. Disklerim Hi-Spec marka. Göbekleri ben tasarladım. İlk fren sistemi tasarımım sonradan gördüğüm eksiklere rağmen sorunsuz. 330x28 kullanıyorum önlerde. Arkada da 325x8. Yaklaşık 9 kilo ağırlık olması lazım. Peugeot'un orjinal 302x26 diski 8.5 kilo. O diske göre bu ağırlık hafif bile. Çift parça olmasının ağırlık ve 2 farklı metal kullanıldığından ısı yönetimi açısından daha uygun. Rotor değişmediğim için sonradan balans sorunu olmadı henüz ama ilk başta da sorun olmadı. Göbekler 7075-T6'dan yapıldı. Daha sonra kardeşimin aracınada 2 parça fren diski uyguladık oda sorunsuz kullanıyor.

    Bu arada benim göbekler floating değil fixed mount. Yeni hazırladığım araca floating yapabilirim belki.
    Foto var mi yaptirdiginiz gobekle alakali? Orjinal diski gobek olarâk isletebikir miyiz?
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  10. #10
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ghibli06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Foto var mi yaptirdiginiz gobekle alakali? Orjinal diski gobek olarâk isletebikir miyiz?
    İlk versiyon olduğu ve o zamanlar CNC'ye saat üzerinden para verdiğim için ekstra boşaltma yapılmadı. CNC Torna ile işlenip dik işlem merkezinde delindi. Yeni yaptığım tasarımlar daha komplike.
    Ayrıca 7075-T6 çok sert olduğu için eloksal için çok uygun deil. Bunu bilmeme rağmen sarı yaptım ama bir kış geçmeden hemen renk attı. Sert Eloksal yapılması lazım oda sadece siyah bulabildim.





    Buda bonus. Ama boyutu büyük.
    http://i.filmot.org/G5NTnoa.jpg
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  11. #11
    ZX-636R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2015
    Yaş
    44
    Şehir
    34
    Mesaj
    1.024
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    gerçekten çok başarılı gözüküyor

  12. #12
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    o zaman üzerindeki orj disklerden göbek yaparak

    http://lgl.com.tr/urun-detay.aspx?id=1185

    bu diskleri takabiliriz değil mi? LGL kullanan var mı aramızda nasıldır kaliteleri?
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  13. #13
    alperkirman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.117
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    206 ya yapılan uygulama çok başarılı gözüküyo gerçekten heveslendirdi
    Allah Tekdir , Ordusu Türk'dür.

  14. #14
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ghibli06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    o zaman üzerindeki orj disklerden göbek yaparak

    L

    bu diskleri takabiliriz değil mi? LGL kullanan var mı aramızda nasıldır kaliteleri?
    Orjinal disk ölçünüz nedir ?
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  15. #15
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Orjinal disk ölçünüz nedir ?
    With such power and manoeuvrability, the Ghibli also offers excellent braking provided by dual independent hydraulic circuits with servo, ABS operating on 307mm diameter ventilated disc brakes on the front and 316mm diameter ventilated disc brakes on the rear.

    öne 304 arka 330 olabilir
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  16. #16
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arka fren diski önden büyük mü. Allah Allah. Hiç daha önce karşılaşmadım. Şuanki disk kalınlığı nedir. Birde orjinal kaliperleri mi kullanmak istiyorsunuz ?
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  17. #17
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  18. #18
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arka fren diski önden büyük mü. Allah Allah. Hiç daha önce karşılaşmadım. Şuanki disk kalınlığı nedir. Birde orjinal kaliperleri mi kullanmak istiyorsunuz ?
    Benim de önler 280, arkalar 288 abi

  19. #19
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ghibli06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    http://i.hizliresim.com/ZJjyq0.jpg
    Eğer çizimdeki önemsiz kısımlarda doğru ise o zaman kendi diskinizi 2 parça yapabilirsiniz aslında.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •