User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
26 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Spor yaylar sıkışma sonrası o kadar esnediki yerden kesildim

  1. #1

    Üyelik
    Nov 2015
    Şehir
    Türkiye/Adana
    Mesaj
    7
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Question Spor yaylar sıkışma sonrası o kadar esnediki yerden kesildim

    Arkadaşlar 2013 polo 1.6 Tdi kullanıcısıyım aracıma vogtland 30m/50m olan yaylardan aldim ve olduğu gibi taktım 190 km/hızla yol durumundan araç öyle bir esnediki arkadaşım başını tavana çarptı yolda kaldık Allaha şükür 2 yıl önce aynı yer de 1.6 ies aracımla 210km/h hızla eibach 3.5 cm yayla geçtiğimde yay kendini simdi kine oranla hiç birakmiyordu hiçbirşey canımızdan değerli deil hem fikirlerinizi bekliyor hemde benim yaylarimdan kullanan varsa dikkatli olmalarını tavsiye ediyorum şimdiden teşekkürler. .

  2. #2
    B.Koçer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    31
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    9.283
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    52 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2 yılda o yol cokmustur

  3. #3
    mikelazi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    49
    Şehir
    kadıköy
    Mesaj
    4.589
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    91 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    30m/50m yaymı

    yoksa ön 5cm,arka 3cm mi.demek istediniz.vogtlantın polo için böyle bir kombinasyonu varmı???

  4. #4

    Üyelik
    Nov 2015
    Şehir
    Türkiye/Adana
    Mesaj
    7
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Karşılaştırma amaçlı örnek verdim genel olarak diğerine oranla ciddi anlamda yay kendini bırakıyor ve o hızlarda genel olarak çok esniyorum zaten yay bastıktan sonra çok bırakıyor kendini.

  5. #5

    Üyelik
    Nov 2015
    Şehir
    Türkiye/Adana
    Mesaj
    7
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    İnternette mevcut şuan evet.

  6. #6
    iztuzu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2016
    Yaş
    40
    Şehir
    Bartın/Çeşme
    Mesaj
    327
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Geçmiş olsun öncelikle. Arabayı çok basınca rebound tepkisi haliyle artar. Aynı araçta 3.5 mm yay ile sizin sıkıntı yaşadığınız kombinasyon arasında ciddi fark var.

  7. #7

    Üyelik
    Nov 2015
    Şehir
    Türkiye/Adana
    Mesaj
    7
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Çok teşekkürler yapmam gereken nedir aceba kesme biçme Press olaylarına karşıyım zaten yapmam gereken nedir aceba.

  8. #8
    mikelazi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    49
    Şehir
    kadıköy
    Mesaj
    4.589
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    91 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bence kombinasyon 3,5-3cm olmalı.

    5cm yay için amörtisörde işlem gerekebilir

  9. #9
    iztuzu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2016
    Yaş
    40
    Şehir
    Bartın/Çeşme
    Mesaj
    327
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Konfor da önemliyse 3.5 cm sizin için uygun. Araba yere yakın olsun isteniyorsa oem amortisör yerine spor amortisörle desteklenmeli. VW grubunda Eibach + sarı koni 5 cm ve ötesi için konfor/performans ikilisini dengeli sağlıyor.

  10. #10
    Draniela - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    36
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    2.411
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bütün yay markalarını kullandım ve vogtland kadar güzelini hiç görmedim. Şaşırdım eibach ile hemen hemen kafa kafayadır. Araç farklılığı diye düşünüyorum.

    O değil de iyi ki HR 5 lik benzinli yayı değilmiş eğer öyle olsaydı o araç geri konmazdı.
    Semih Kurtulmuş
    Adventurer Engineer

  11. #11

    Üyelik
    Nov 2015
    Şehir
    Türkiye/Adana
    Mesaj
    7
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benim için her zaman güvenlik önemli görsel en sondair az düşmüş çok düşmüş problem deil sarı koniyi aldıktan sonra aynı zıplamayı bana yaşatır mi aceba bunu merak ediyorum bu korkuyla gaza basamam artık.

  12. #12
    onursumer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    18.454
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    65 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    standart amortisorlerinde etkisi buyuk diye düşünüyorum ,sertlik farkıda var

    psn&Live id: onursumer
    135
    ├┼┼╕
    246R

  13. #13
    iztuzu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2016
    Yaş
    40
    Şehir
    Bartın/Çeşme
    Mesaj
    327
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yay performansı, araba ve sürücüde oluşturduğu izlenim göreceli olmakla birlikte vogtland yol tutuşu olarak gayet iyidir ama sert ve konforsuz bir yay. Bu hususta eibach konfor açısından en iyisi ama 3.5/4 cm'den az düşürdüğü araçlar da oluyor.Siz sert yayla yüksek hızda sıkıntı yaşamışsınız çünkü normalde sert yay keskin virajlarda yana yatmayı azalır. Ama sert yayda özellikle viraj içindeki tümseklerde orijinal yaya göre arka daha çok kopma eğilimi gösterir. Koni veya Monreo gibi spor amortisörler ile birlikte kullanırsanız performansınız ve güvenlik kesinlikle artacaktır; sertlik ayarını istediğiniz gibi yapıp kendi tercihiniz doğrultusunda optimum konfor sağlarsınız. Sıkıntı yaşadığınız Polo'yu epey indirmişsiniz ki ne kadar düşürme o kadar olumlu yol tutuş olmuyor. Aracın yürüyenlerindeki limitin çok dışına çıkılmadan ve geometrisi-açıları bozulmadan ayarlanmalı.

  14. #14
    Seven7 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    32
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.424
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    18 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aracımda 3.5cm Vogtland marka yay kullanıyorum gerek sertliğinden gerek konforundan gerekse esnemesinden aşırı derecede memnunum. Amortisörlerinizde bir problem olabilir bir ihtimal.

    Ayrıca, standart donanımdaki Polo gibi bir araba için 190km hızlar zaten korkutması gereken hızlar bana göre.

  15. #15

    Üyelik
    Nov 2015
    Şehir
    Türkiye/Adana
    Mesaj
    7
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yay dışında hiçbir değişiklik yapmadım tuvturk onayı olan bi yay seven7 muhtemelen sizinle aynı yayı kullanıyoruz. Bi çözüm bulacağız artık tesekkurler.

  16. #16
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Polo'nun orj amortisörleri kaynaklı o zıplama, rebound ayarları oem yay ile iyi ama spor yay ile sapıtıyor çalışmasını.

    ya bilstein b6-b8 amortisör, ya koni veya yayları da satarak st / kw v1 gibi bir coil ile çok daha stabil olur..

  17. #17
    Burak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    30
    Şehir
    Sakarya/İstanbul
    Mesaj
    1.515
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben de stock amortisorle 5cm eibach kombinasyonunu kullaniyorum, yer yer ayni sıkıntıyı yasiyorum. Bir takım spor amortisor alman gerekiyor.
    Alıntı Sert@ç Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ünal turanı ara yurdun önüne getirsin bütün kekoları, "tedavi olmak istiyorum"de, girsinler 2-3 dakika kesiciye, kız arkadaşınada yaz; barışmazsak tedaviye devam.

  18. #18

    Üyelik
    Nov 2015
    Şehir
    Türkiye/Adana
    Mesaj
    7
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Teşekkürler levent bey. Demekki her araç da aynı sonuç alınmıyor.Burak 6r için uyumlu eibach in sadece Pro kit var eibach istedim ama sportline bulamamıştım bi yanlışlık olmasın.

  19. #19
    iztuzu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2016
    Yaş
    40
    Şehir
    Bartın/Çeşme
    Mesaj
    327
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sizin aracınız dizel olduğu için dizel araca uygun yay almayı unutmayınız. En iyi çözüm coilover olacaktır ama Polo için spor amortisör + spor yay birlikteliği yeterli olacaktır. Polo ile yıllardır Kaş, Cide gibi duble olmayan aşırı virajlı yollarda limitleri zorlayarak kullanmışımdır ama dış-iç-dış yapsam bile apeks'te istediğim çizgiyi yakalamam zor oluyor.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •