lastik seçimi 205 vs 215

Thread: lastik seçimi 205 vs 215

  1. MEGFB's Avatar

    MEGFB said:

    lastik seçimi 205 vs 215

    merhaba aklımı kurcalayan sorular ve bir kaç sorunum var

    leon 1.6 tdi aracın orjinal jant lastiklerini değiştirdim. orjinal ebat(205 55 r16)orjinal jant özellikleri 16x6.5j et 46

    değiştirilen ebat (195 65 r15 ) jant 15x7j et 37

    aracımdaki sıkıntım 16 varken olmayan 15 lere geçince kasislerden geçerken altını hafif bir şekilde sürtüyor.

    neden sürter sonuçta fabrika onaylı değiştirdiğim şey

    lastik değişimin de tabanı 205 veya 215 le değiştirirsek nasıl değişim kazanır ?yükseklik kazanır mı ?

    ayreten bu değişimde ne gibi dez avantajlar olur çamurluk içi sürtme yapabilir mi ?
     
  2. ozans's Avatar

    ozans said:
    3 mm daha yüksek aslında 195'ler. Sürtmesi ilginç geldi bana.

    http://www.wheel-size.com/calc/?whee...=30mm&scl=50mm
     
  3. MEGFB's Avatar

    MEGFB said:
    Quote Originally Posted by ozans View Post
    3 mm daha yüksek aslında 195'ler. Sürtmesi ilginç geldi bana.

    http://www.wheel-size.com/calc/?whee...=30mm&scl=50mm
    bende pek anlamadım aklımca bi fikir oluşturdum yanlış da olabilir "16 lar içerde araç hava da kalıyor 15 ler dışarda yere yaklaşıyor."
    19 taktım 215 35 r19 ondada sıkıntı yok. ama çekilecek gibi değil konforsuz .
    15 jantın genişliği etken midir ?
     
  4. Aykut106's Avatar

    Aykut106 said:
    195 65 15 janta genelde 6j jantlar oluyor.sizinki 7 buda eskiden kavun style yapıyolardı onun gbi olunca lastigi gerdigi icin capı kucultuyor sanırım zaten yerden yukselik farkı 1.5mm oluyor.
    bnmde 215 45 17 kuruma cok surtuyordu 50 ye cıkarınca az surtmeye basladı.yanak yada taban buyutursen sorun cozulur gbi.

    jantın icerde dısarda durmasıda surtmeyi arttırıyo oda dogru
    T r u t h i n e n g i n e e r i n g
     
  5. MEGFB's Avatar

    MEGFB said:
    Quote Originally Posted by Aykut106 View Post
    195 65 15 janta genelde 6j jantlar oluyor.sizinki 7 buda eskiden kavun style yapıyolardı onun gbi olunca lastigi gerdigi icin capı kucultuyor sanırım zaten yerden yukselik farkı 1.5mm oluyor.
    bnmde 215 45 17 kuruma cok surtuyordu 50 ye cıkarınca az surtmeye basladı.yanak yada taban buyutursen sorun cozulur gbi.

    jantın icerde dısarda durmasıda surtmeyi arttırıyo oda dogru
    teşekkür ederim taban konusunda bilgiye ihtiyacım var 215 yapmayı istiyorum açıkcası ama bu seferde çamurluk içi sürtme olur mu?
     
  6. Y.Emre's Avatar

    Y.Emre said:
    http://www.wheel-size.com/calc/?whee...=30mm&scl=50mm

    Lastik basınçlarınızı da kontrol edin bence, onlarda sorun yoksa haklısınız başka bir sebep kalmıyor sorununuz için
     
  7. CTG said:
    lastik ne kadar gerilirse gerilsin çapı ufalmaz imkansız

    15 ler 7j et36 demişiniz taban genişliğinden 6 küsur mm + offsetten 9 mm toplam 15 mm dışarda duran bi jant ama yüksekliği etkileyen sadece lastik 195/65 de eski ölçünüzle nerdeyse aynı çapta arabanın alçalması çok garip

    205/215 yapıcam derken 15" jantlarda mı yapıcaksınız? yanakları değiştirmeden yaparsanız lastik çapı saçmalar çok değişmeyin derim
     
  8. Oznsrl's Avatar

    Oznsrl said:
    65 yanağın esnemesi daha fazla olduğu için olabilir bide şöyle bişey var kalın yanak her zaman daha yayvan durur o sebepten alçak kalmış olabilir atıyorum normalde 32 hava basıyosan 34 yap dene
     
  9. MEGFB's Avatar

    MEGFB said:
    Quote Originally Posted by Y.Emre View Post
    http://www.wheel-size.com/calc/?whee...=30mm&scl=50mm

    Lastik basınçlarınızı da kontrol edin bence, onlarda sorun yoksa haklısınız başka bir sebep kalmıyor sorununuz için
    teşekkür ederim lastik basıncını 40psi ve 42 psi kadar çıkardım aynı bi değişme olmadı.
    Quote Originally Posted by CTG View Post
    lastik ne kadar gerilirse gerilsin çapı ufalmaz imkansız

    15 ler 7j et36 demişiniz taban genişliğinden 6 küsur mm + offsetten 9 mm toplam 15 mm dışarda duran bi jant ama yüksekliği etkileyen sadece lastik 195/65 de eski ölçünüzle nerdeyse aynı çapta arabanın alçalması çok garip

    205/215 yapıcam derken 15" jantlarda mı yapıcaksınız? yanakları değiştirmeden yaparsanız lastik çapı saçmalar çok değişmeyin derim
    sizin yaptığınız değerlendirme ile sag veya sol sadece bir tarafın farkı 15 mm diğer tarafıda sayarsak iz düşümü yaklaşık 30 mm uzamış olur böylelikle motor veya sase biraz daha yere yakın duruş sergiliyor galiba teşekkür ederim
    215 65 r15 veya 205 65 r15 olacak aklımda 215 var ama çamurluk içi sürter mi ?
    Quote Originally Posted by Oznsrl View Post
    65 yanağın esnemesi daha fazla olduğu için olabilir bide şöyle bişey var kalın yanak her zaman daha yayvan durur o sebepten alçak kalmış olabilir atıyorum normalde 32 hava basıyosan 34 yap dene
    40 42 psi bastım sonuç aynı lastiği değiştireceğim büyük ihtimal teşekkür ederim
     
  10. mikelazi's Avatar

    mikelazi said:
    bence lastik havasını konturol et.

    205 veya 215 hiç takmayın derim.
     
  11. CTG said:
    Quote Originally Posted by MEGFB View Post
    teşekkür ederim lastik basıncını 40psi ve 42 psi kadar çıkardım aynı bi değişme olmadı.

    sizin yaptığınız değerlendirme ile sag veya sol sadece bir tarafın farkı 15 mm diğer tarafıda sayarsak iz düşümü yaklaşık 30 mm uzamış olur böylelikle motor veya sase biraz daha yere yakın duruş sergiliyor galiba teşekkür ederim
    215 65 r15 veya 205 65 r15 olacak aklımda 215 var ama çamurluk içi sürter mi ?

    40 42 psi bastım sonuç aynı lastiği değiştireceğim büyük ihtimal teşekkür ederim
    aslında 15" te orjinal ölçünüze en yakını 195/65 ama illa büyütcekseniz 205/60 orjinale yakın. yine de 195 e göre bikaç mm daha kısa bi lastik olacak bikaç mm araba yere yaklaşıcak yani. çamurluklara ya da içeri sürtmesi de anca takıp bakmanız lazım ama sanmıyorum

    iz düşümü arabanın yerden yüksekliğini etkilemez bu arada
     
  12. mikelazi's Avatar

    mikelazi said:
    195/65r15
    195 taban genişliginim %65 i yanak yuksekligi demektir.
    205/65 takarsınız hem taban genişler hemde lastik çapı buyur.
    en mantıklısı 215/60r15 tir.std. ebattan 2mm daha yuksek olur aracınız.
     
  13. MEGFB's Avatar

    MEGFB said:
    Quote Originally Posted by mikelazi View Post
    bence lastik havasını konturol et.

    205 veya 215 hiç takmayın derim.
    Quote Originally Posted by CTG View Post
    aslında 15" te orjinal ölçünüze en yakını 195/65 ama illa büyütcekseniz 205/60 orjinale yakın. yine de 195 e göre bikaç mm daha kısa bi lastik olacak bikaç mm araba yere yaklaşıcak yani. çamurluklara ya da içeri sürtmesi de anca takıp bakmanız lazım ama sanmıyorum

    iz düşümü arabanın yerden yüksekliğini etkilemez bu arada
    Quote Originally Posted by mikelazi View Post
    195/65r15
    195 taban genişliginim %65 i yanak yuksekligi demektir.
    205/65 takarsınız hem taban genişler hemde lastik çapı buyur.
    en mantıklısı 215/60r15 tir.std. ebattan 2mm daha yuksek olur aracınız.

    Abiler çok teşekkür ederim hepinize teker teker takasla elimden çıkardım. bugün 16 jantıma kış lastiği aldım. problemleri kafamdan sildim tamamen 15 janta geçmemdeki neden 15 jantlar 5.3 kilo idi 5x112 de bulunmaz hint kumaşı misali