User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
26 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Jant'ın aşırı ısınması? (yardım)

  1. #1

    Üyelik
    Jul 2015
    Yaş
    37
    Şehir
    türkiye/izmir
    Mesaj
    49
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Jant'ın aşırı ısınması? (yardım)

    Merhaba. Aracım 2001 model Honda Civic Vtec2 diye bilinen makyajsız es7.
    Benim sorunum aracımın sağ jantı aşırı derecede ısınıyor, araç gitmekte zorlanıyor, yakıtım arttı, ve en önemlisi 100 km hız sonrası özellikle 140-160 civarı sert sayılabilecek derecede frene basınca araçta aşırı bir titreme ve helikopter çalışmasına benzer ses geliyor. direksiyon da titriyor bu sırada. hızım 100 km altına inince yavaş yavaş yok oluyor. bu sorun bazen frene basmasam da yüksek hızlarda meydana geliyor dikkat ediyorum aracım titriyor.
    (2) iki kere sanayiye gittim ustanın birisi fren boruları değişecek, olmazsa fren merkezi değişecek vs. deneme yanılma yöntemiyle yaparız gibisinden konuştu. araç kaldırmak için lift bile yoktu. güvenemeyip başka bir yere gittim. aracı lifte kaldırıp ön tekerler söküldü. fren hortumları sökülüp fren sürekli pompalanıp hidrolik basıncı kontrol edildi. ayrıca frenin havasını aldığını belirtti usta.. kaliper pistonu geri içeri doğru basıldı. bir kaç hafta rahatladı araç ama şimdi yine aynı sorun başıma geldi.
    izmir de ikamet etmekteyim gittiğim usta gaziemir 6. sanayi'de dirift oto olması lazım. sağolsun usta iyi ilgilendi fakat kaliperleri temizlemedi en azından balata spreyi sıkılsa veya piston lastikleri değişse sorun geçer miydi?
    benim gittiğim servis asıl ustam çiğli oto sanayi'de honda performans fakat uzak olduğu için gidemedim vakit bulup.
    son çare olarak 2 adet yeni balata, 2 adet disk alıp değişime gitsem mi?
    şimdiden vereceğiniz cevaplar için teşekkür ediyorum.

  2. #2

    Üyelik
    Feb 2014
    Yaş
    47
    Şehir
    türkiye ankara
    Mesaj
    266
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sağ ön taşıyıcınız da eğrilik olabilir..
    sağ sol balatalaları söküp mukayese ederek kontrol etmenizde fayda var..
    sağ balatanız sol a göre alt yada üst kısmından daha fazla aşınmış ise bu taşıyıcı eğriliğinin en bariz alametidir..
    balatanın üst yada alt kısmı sürekli diske temas edip diğer kısmı frene bastığınızda dahi disk ile amiyane ifade ile '' öpüşmemesinden '' ötürü olabilir.
    aracın lifte kaldırıldığında gözlenen durum referans olmayabilir zira yüksüzken araç kamber kaster toe ayarları tamamen faklı olacaktır.
    son olarak; aks problemide olabilir.. aks probleminin müsebbibide taşıyıcı olabilir
    sağlıcakla..

  3. #3
    iztuzu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2016
    Yaş
    40
    Şehir
    Bartın/Çeşme
    Mesaj
    327
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Önce ÜYELER bölümünde kendinizi tanıtınız.Konuyu yanlış yere açmışsınız.

    Sorununuza gelirsek, aracınızın rot ayarına ihtiyacı var. Fren diskinizde de muhtemel bir balans sorunu gözükmekte.

  4. #4

    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    45
    Şehir
    İSTAANBUL
    Mesaj
    555
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Fren hortumları ve kaliper tamir takımları kontrol edilmeli bir arkadaşımın aracı muayeneden kaldığında teker dönmüyordu bunları ysptık geçtik

  5. #5

    Üyelik
    Jul 2015
    Yaş
    37
    Şehir
    türkiye/izmir
    Mesaj
    49
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Konuyu yanlış yere açtığımın farkında değilim kusura bakmayın pek forum hakkında bilgim olmadığı için. yönetici arkadaşlar yardımcı olup konuyu gerekli yere taşırlarsa minnettar olurum. kendimi tanıttım ayrıca.
    soruna gelince rot ayarı (2) yıldır hiç yaptırmadım lastikler (6) ay önce değişti balans ayar yapıldı sanırım. direksiyonu bırakınca düz yolda sağa, sola çekme gibi bir durum da söz konusu değil.

  6. #6
    immortalboss - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Soma/Manisa
    Mesaj
    2.019
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Disklere baktınız mı acaba? Herhangi bir sorun olabilir.Sorunu ben de merak ettim çözdüğünüzde paylaşırsanız sevinirim.

  7. #7

    Üyelik
    Jul 2015
    Yaş
    37
    Şehir
    türkiye/izmir
    Mesaj
    49
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Disk Eğri olabilir mi acaba? aslında çok para değil gibi disk ve balata değiştirsem mi?
    http://www.otosupermarket.com/Honda-...,PR-81225.html
    http://www.otosupermarket.com/Honda-...BO,PR-770.html
    Şu iki ürünü alıp ustama gidip değiştirmem mantıklı mı acaba?

  8. #8
    Sinan58 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2016
    Yaş
    28
    Şehir
    Sivas / Türkiye
    Mesaj
    1.085
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    "Bence" fren diskiniz olması gerekenden biraz daha sıkı olabilir.
    Fren balatası tekere durduk yere baskı uygulamıştır birde gaz basınca oluşan ısı janta kadar geliyor.
    Tabi bunu tahmini olarak söylüyorum.
    Alıntı iztuzu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Trafik açısından konuşursak Artvin şehir merkezi Tokyo Drift misali kıvrıla kıvrıla giden caddeden kurulu.

  9. #9
    Mivec_4G63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.675
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ) 140-160 arası frendeki titreme absnin devreye girmesi sıkıntı yok.
    men dakka dukka.

  10. #10
    Gokmen Erbas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    429
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    rot ayarlarına da baktırın. hunter makine kullanan bulursanız daha iyi olur. frenden olsa çoktan o balata biterdi leş gibi balata kokardı diye düşünüyorum. konu dışı: fren hidroliği zamanla nemlenir ve kaynama noktası sıcaklığı düşer. yüksek süratlerde arka arkaya sert fren yaparsanız hemen şişer. 2 yılda bir değişmekte fayda var. hazır sokmusken yapsaydınız keske.

  11. #11

    Üyelik
    Jul 2015
    Yaş
    37
    Şehir
    türkiye/izmir
    Mesaj
    49
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    frenden olduğunu sanıyorum çünkü sağ jant sürekli balata tozu oluyor bir kaç gün içinde karalaşıyor. fren hidroliğini de değişeyim olmazsa disk ve balata sonrası. paylaştığım link'te bulunan ürünler umarım uyumludur aracıma.

  12. #12
    Octane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.241
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    23 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aynısı ben ehliyetsizken, babam yurtdışında bir buçuk sene görevdeyken babamın o zamanlar sahip olduğu megane1'i kaçırırken başıma geldi. Bir yaz günü çok çok fazla ısınıp lastiği patlattı. Lastik bildiğin patladı, baam diye, paramparça oldu.

    Sorun sağ ön fren diskinin aşırı eğri olup her bir turda balataya değip sürtünmesiymiş. Disk değiştirip yeni bir lastik almıştım, beni çocuk halimle çok güzel kazıklamışlardı. Hakettiğimi düşünüyorum gerçi...
    Oversteer scares passengers, understeer scares the driver... (meali: kasko yok muska var )

  13. #13
    gökberk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    34
    Şehir
    Adapazarı
    Mesaj
    4.932
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Frene basınca direksiyon titriyor, uğultu çıkıyor..
    Fren diskiniz yamuk. Torna kurtarırsa tornalatabilirsiniz ya da disk + balata değişimi ile sorunu çözersiniz.
    Bir de teker bilyasını kontrol ettirin. Araç liftteyken zaten anlarsınız bir yanlışlık olduğunu teker zor dönünce.
    JDM Don Lastiği...
    JDM Kevgir...
    JDM Marlboro Lights...
    .
    .

    Alıntı 3rk4n Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ve sonsuzda dek o virajda mutlu olarak yaşadilar.

  14. #14

    Üyelik
    Jul 2015
    Yaş
    37
    Şehir
    türkiye/izmir
    Mesaj
    49
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    araç lifte ilk çıktığında sağ teker çok zor dönüyordu bayağı çaba harcadık çevirmek için. fakat sağa sola sallamaya çalıştı usta bilyada sorun yok dedi..
    üstte paylaşmış olduğum disk ve balataları alıp ayrıca fren hortumu ve hidrolik değişimi yapıp sorunu böyle çözmeye çalışacağım.

  15. #15
    gökberk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    34
    Şehir
    Adapazarı
    Mesaj
    4.932
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Eğer teker dönmekte zorlanıyorsa fren merkezi ve kalipere baktırmalı, önce o problemi çözmen gerek. Disk balata değişimini boşa yapmış olursun.
    Kendi ustana git, durumu anlat onun referansı ile frenciye git. Ya da ustan anlıyorsa o halletsin.
    JDM Don Lastiği...
    JDM Kevgir...
    JDM Marlboro Lights...
    .
    .

    Alıntı 3rk4n Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ve sonsuzda dek o virajda mutlu olarak yaşadilar.

  16. #16
    alperaslann - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2014
    Yaş
    30
    Şehir
    Ankara/Çankaya
    Mesaj
    592
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Fren diski sıcakken bol su ile temasa girdi ise yamulmuştur sanırım. Bence diskleri kontrol edin önce. Geçmiş olsun

  17. #17

    Üyelik
    Jul 2015
    Yaş
    37
    Şehir
    türkiye/izmir
    Mesaj
    49
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ilgi, alakanıza çok teşekkür ediyorum. en yakın zamanda yukarıda link verdiğim brembo disk ve balataları alıp değişime gidiyorum o sırada fren hortumları ve hidrolikte değişeceğim. bakalım sonra fren merkezi ve rot balans kısmına gireceğim düzelmezse.

  18. #18

    Üyelik
    Jul 2015
    Yaş
    37
    Şehir
    türkiye/izmir
    Mesaj
    49
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sorunumu çözdüm. Salıncak burçları değişti ön çift olarak, yine aynı şekilde ön iki çift z rotları değişti. ardından TRW marka önlere iki adet disk ve iki adet balata aldım onlar da değişti. şuan hiç sorun kalmadı şükür. meğer ön takım bakımı uzun zamandır yapılmamış. çukurlara girince gıcırtı geliyordu o şikayetim de çözüldü.

  19. #19

    Üyelik
    Jul 2015
    Yaş
    37
    Şehir
    türkiye/izmir
    Mesaj
    49
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    parçalar toplam 370 lira tuttu, 370 lira da işçilik verdim. biraz masraflı oldu gibi ama kafam rahat şuan

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •