User Tag List

Sayfa 1/3 123 SonSon
43 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Toyota Corolla AE101 - Fren sorunu

  1. #1
    MehmetOrkun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2014
    Yaş
    33
    Şehir
    Düzce
    Mesaj
    723
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Toyota Corolla AE101 - Fren sorunu

    Arkadaşlar, aracı 4 senedir kullanmaktayız. kar lastiği yaz lastiği dört mevsim lastiği, hepsini denedik . Fren hortumları , fren merkezi , diskler balatalar değişti. Gel gelelim araç durmuyor . Sağ ön teker hep kızaklıyor, ikinci vites mesela hafif tozlu yolda gaza kökleyince sağ teker patinaj ediyor. Frene koyduğumda yine sağ teker kızaklıyor.

    Bunun nedeni ne olabilir ?.
    RollaFx Eibach Pro-Kit <--> FX Ön Tampon ,Usdm Arka Tampon,Stop ve Reflektör <--> Parlak Siyah Panjur <--> Kristal Kara Far <--> Anatomik Spoiler <--> Pioneer Müzik Sistemi-etna81.blogspot.com.tr

  2. #2
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.372
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sol kaliperiniz sıkışmış gibi. Diski belli ölçüde sürekli olarak kavrıyor olabilir. Kaliperin içini söktürüp baktırmanızda fayda var bence. Araçta sola çekme de mevcutmu ?

  3. #3
    MehmetOrkun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2014
    Yaş
    33
    Şehir
    Düzce
    Mesaj
    723
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sol ön balatalardan bahsediyorsunuz değil mi ?, sıkışık olduğunu kirko ile kaldırıp lastiği çevirsem anlayabilirmiyim ?. Herhangi bir çekme mevcut değil .
    RollaFx Eibach Pro-Kit <--> FX Ön Tampon ,Usdm Arka Tampon,Stop ve Reflektör <--> Parlak Siyah Panjur <--> Kristal Kara Far <--> Anatomik Spoiler <--> Pioneer Müzik Sistemi-etna81.blogspot.com.tr

  4. #4
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.372
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Balata değil kaliperden(balataların takıldığı yerden) bahsediyorum yanlış anlaşılma olmasın ve evet sol taraftan bahsediyorum. O şekilde anlaşılıp anlaşılmayacağını bilemiyorum yanıltmış olmayayım.

  5. #5
    MehmetOrkun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2014
    Yaş
    33
    Şehir
    Düzce
    Mesaj
    723
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Anladım, onu bir ustaya danışayım, başka önerisi olan bilgisi olan varmı ?
    RollaFx Eibach Pro-Kit <--> FX Ön Tampon ,Usdm Arka Tampon,Stop ve Reflektör <--> Parlak Siyah Panjur <--> Kristal Kara Far <--> Anatomik Spoiler <--> Pioneer Müzik Sistemi-etna81.blogspot.com.tr

  6. #6

    Üyelik
    Jul 2012
    Şehir
    kocaeli-körfez
    Mesaj
    173
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Valla ae101 üstüne doktora yapan biri olarak sana tek söyleyebilceğim. Bu arabalar gitmesine gider ama durmaz çok yaşadık en iyisi ve en mantıklısı tek kullanıyorsan bu aracı iyice basman ve aracı sertleştirmek ilk kural. Ve hava kanallı disk bir nebze de olsa işe yarayabiliyor. Yani kısacası elinden geldiğince bu corollalar sertleşmesi lazım esnediği an kaymaya başlar 99 dan beri biniyorum bilmediğim huyu yok çünkü

  7. #7
    MehmetOrkun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2014
    Yaş
    33
    Şehir
    Düzce
    Mesaj
    723
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sorma bunun hastalığı kızaklaması galiba.

    Peki ömer abi senin bilgilerinden yararlanalım. Bu aracı nasıl basarız ?. çok sert yapma imkanım yok. Hem ben sert sevmiyorum hem babamda biniyor arada sırada .

    Tabi gariptir hep sağ teker sorun yaşatıyor .
    RollaFx Eibach Pro-Kit <--> FX Ön Tampon ,Usdm Arka Tampon,Stop ve Reflektör <--> Parlak Siyah Panjur <--> Kristal Kara Far <--> Anatomik Spoiler <--> Pioneer Müzik Sistemi-etna81.blogspot.com.tr

  8. #8
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kaliper tamir takımı ile kaliperin sıfırlanması gerekiyor olabilir. İyi bir frencide baktırmak lazım. Gerçi sökmeden anlaşılacak birşeyde olmabilir.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  9. #9
    Havayı Koklayan Adam Redfish16V - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    31
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.703
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    152 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MehmetOrkun Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sorma bunun hastalığı kızaklaması galiba.

    Peki ömer abi senin bilgilerinden yararlanalım. Bu aracı nasıl basarız ?. çok sert yapma imkanım yok. Hem ben sert sevmiyorum hem babamda biniyor arada sırada .

    Tabi gariptir hep sağ teker sorun yaratıyor .
    Bende bi aralar fren konusunda takıntı yapmıştım.Uzun bir süre neler yapabilirim derken şu an ebc'nin hava kanallı diskini düşünüyorum.Eğer maddiyat sıkıntısı olmasa arkaları da diske çevirmek isterdim.e12lerin uyuyor diye bi ara muhabbet vardı.
    Progressive Trance & Progressive House Music Producer.
    Spotify : https://open.spotify.com/artist/24ek...jQ&dl_branch=1

  10. #10
    MehmetOrkun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2014
    Yaş
    33
    Şehir
    Düzce
    Mesaj
    723
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kaliper tamir takımı ile kaliperin sıfırlanması gerekiyor olabilir. İyi bir frencide baktırmak lazım. Gerçi sökmeden anlaşılacak birşeyde olmabilir.
    Çok yere gösterdik ama ya usta usta değildi , yada bu arabanın standardından daha fazlasını beklememek gerekiyor. Bir kaç servise daha götürmek gerekiyor galiba.

    Alıntı GSİ CLUB Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bende bi aralar fren konusunda takıntı yapmıştım.Uzun bir süre neler yapabilirim derken şu an ebc'nin hava kanallı diskini düşünüyorum.Eğer maddiyat sıkıntısı olmasa arkaları da diske çevirmek isterdim.e12lerin uyuyor diye bi ara muhabbet vardı.
    Tabi farklı diskler denenebilir, yalnız bu araç fabrikadan çıkarken kızaklayan bir araç olarak çıkmamıştır diye düşünüyorum. Bundan dolayı o performansını yakalamam yeterli benim için. Zaten otobanda 110kmden yukarı çıkmayan birisiyim. Sadece ani frenlemelerde sorunum var.
    RollaFx Eibach Pro-Kit <--> FX Ön Tampon ,Usdm Arka Tampon,Stop ve Reflektör <--> Parlak Siyah Panjur <--> Kristal Kara Far <--> Anatomik Spoiler <--> Pioneer Müzik Sistemi-etna81.blogspot.com.tr

  11. #11
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.372
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Senin sorunun aracın tasarım durumundan kaynaklanacak birşey değil. %95 (aslında daha yüksek ihtimalle) Sol kaliperinde sorun var. Hem frende hem patinajda sürekli tek tarafın atraksiyona girmesinin çok fazla açıklaması yok..

    Ustanı değiştirmek iyi bir çözüm olabilir, tabi arabanın böyle bir sorunu olduğundan bahsetmişsen ve durum hala aynıysa. Yoksa normal balata değişiminde dikkat edilen bir husus değil kaliperin kontrolü.. Disk değiştirmeyi falan arabanın frenleri normal olduğunda da yetmiyorsa denersin frenlerin düzgün çalışmıyorsa değil

  12. #12
    MehmetOrkun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2014
    Yaş
    33
    Şehir
    Düzce
    Mesaj
    723
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Teşekkürler emre bi kaliper işlemine baktırayım çözüm olabilir inşallah.
    RollaFx Eibach Pro-Kit <--> FX Ön Tampon ,Usdm Arka Tampon,Stop ve Reflektör <--> Parlak Siyah Panjur <--> Kristal Kara Far <--> Anatomik Spoiler <--> Pioneer Müzik Sistemi-etna81.blogspot.com.tr

  13. #13
    burakgunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    31
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.411
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bizde de yaklaşık 2000den beri kullanılıyordu, 1 tane 93 model 1 tane 94 model GLi miz oldu. Hiç bi fark yok, ikisinin de frenajı aynıydı. Adama frenaj öğretir o araba zorla azcık fazla dokunsan hemen kızaklar, çözüm olursa paylaşın ben de merak ettim

  14. #14
    Chn53 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.422
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    19 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MehmetOrkun Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sorma bunun hastalığı kızaklaması galiba.

    Peki ömer abi senin bilgilerinden yararlanalım. Bu aracı nasıl basarız ?. çok sert yapma imkanım yok. Hem ben sert sevmiyorum hem babamda biniyor arada sırada .

    Tabi gariptir hep sağ teker sorun yaratıyor .
    Ön Amortisor tablasını aşşagı indirtin amortisor milini kısalttırın ve 3,5 eibach yay kullanin bu sekilde 7 cm civarında bir basıklık oluyor ve konfor kaybı çok olmuyor

  15. #15
    MehmetOrkun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2014
    Yaş
    33
    Şehir
    Düzce
    Mesaj
    723
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Chn53 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ön Amortisor tablasını aşşagı indirtin amortisor milini kısalttırın ve 3,5 eibach yay kullanin bu sekilde 7 cm civarında bir basıklık oluyor ve konfor kaybı çok olmuyor
    Tablanın aşağıya inme şansı varmı ?, benim bildiğim tabla büyük lastiğe sürter ?, şahin doğanda lastiğin yanından inebiliyor.

    Söylediğinizi bir araştıracağım.
    RollaFx Eibach Pro-Kit <--> FX Ön Tampon ,Usdm Arka Tampon,Stop ve Reflektör <--> Parlak Siyah Panjur <--> Kristal Kara Far <--> Anatomik Spoiler <--> Pioneer Müzik Sistemi-etna81.blogspot.com.tr

  16. #16
    Chn53 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.422
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    19 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MehmetOrkun Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Tablanın aşağıya inme şansı varmı ?, benim bildiğim tabla büyük lastiğe sürter ?, şahin doğanda lastiğin yanından inebiliyor.

    Söylediğinizi bir araştıracağım.
    195 50 15 lastigim vari 3,5 cm indirmistik tabladan

    Hata size soyle tiyoda veriyim arabanin sol tarafı orjinaldan daha düşük , solu 3,2 sağ tarafı 3,5 insirmistim. Bu belki sizin sorununuza çözüm olur sag lastikle sol lastigin yükü eşitlenince

  17. #17
    Chn53 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.422
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    19 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gerci imzaya coilover hazir yazmissiniz ozaman tablayla ugrasmaya gerek yok ama dedigim gibi sagı 3-4 diş aşşada olucak şekilde ayarlayin coili

  18. #18
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aracı krikoya kaldırıp tekeri elle çevirerek kaliper kontrolü yapabilirsin.Benim aracımda başıma gelmişti kaliperin içine su vs. girince pas yapıp sıkışabiliyor.

    Yanlız bir kaliper sıkıp diğeri sıkmıyorsa özellikle sert fren anında aracın duruma göre sağa yada sola çekmesi gerekir.Varmı böyle bir durum ?
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  19. #19
    MehmetOrkun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2014
    Yaş
    33
    Şehir
    Düzce
    Mesaj
    723
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Chn53 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    195 50 15 lastigim vari 3,5 cm indirmistik tabladan

    Hata size soyle tiyoda veriyim arabanin sol tarafı orjinaldan daha düşük , solu 3,2 sağ tarafı 3,5 insirmistim. Bu belki sizin sorununuza çözüm olur sag lastikle sol lastigin yükü eşitlenince
    Tablaya baktımda dediğiniz gibi 3-4cm kadar indirme yapabiliriz . Keşke bunu daha önceden fark edebilseydik. Çok teşekkürler. Şuan coiloverleri honda coilover kiti ile yaptım. Ama amortisör boyu uzun olduğundan çok indirince amortisör vuruyor hem konfor azaldı.

    Eibach alıp konforu yerine getirip birazda düşmesini sağladıkmı yeter .



    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aracı krikoya kaldırıp tekeri elle çevirerek kaliper kontrolü yapabilirsin.Benim aracımda başıma gelmişti kaliperin içine su vs. girince pas yapıp sıkışabiliyor.

    Yanlız bir kaliper sıkıp diğeri sıkmıyorsa özellikle sert fren anında aracın duruma göre sağa yada sola çekmesi gerekir.Varmı böyle bir durum ?
    Evet bunu deneyeceğim, lastiği çevirmeye çalışacağım. Frende çekme olmuyor yalnız ikiden üçe atarken araba çekme yapıyor sağ mı sol mu bilmiyorum .
    RollaFx Eibach Pro-Kit <--> FX Ön Tampon ,Usdm Arka Tampon,Stop ve Reflektör <--> Parlak Siyah Panjur <--> Kristal Kara Far <--> Anatomik Spoiler <--> Pioneer Müzik Sistemi-etna81.blogspot.com.tr

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •