Telin girmesi için delik delmeniz lazım. E her delik için tekrar tekrar deliceksin. :) Çünkü bunu bir desen gibi delikten deliğe gidemezsin.
Printable View
ayrı konu açmak istemedim.
instagram da sürekli reklamına denk geldiğim tüm marka araçlar için spor delikli disk ve delikli balata takımı satan bir satıcı var,
aramızda kullanıp deneyimleyen oldu mu acaba? resimlerden marka göremedim, bir kaç fotoda braxis ve ferodo kutusu var etrafta sadece
bana da yerli üretim ya da kendileri delik açıyor gibi geldi
focus mk2 aracım için fiyat istedim ön/arka 600/750 dediler
Şimdi bu disk i delince ne gibi faydası oluyor tamam soğumasını sağlıyorda şehiriçi kullanımda disk in soğumasına ihtiyaç duyucak kadar ısınıyor mu disk hadi diyelim ısınıyor bu delikli disklerin orjinalinde olduğu arabalarda önden gelen bir hava kanalı gibi birşey olmuyor mu sadece delik açınca soğuyor mu. Standart arabalarda biraz saçma geldide nedir bu işin doğrusu
https://www.frictionmaster.com/wp-co...rake-rotor.jpg
zaten disklerin büyük çoğunluğu artık havalandırmalı yani dolu disk değil... dolu diski delmenin hiç bir anlamı da yok, yüzeyden delindiğinde ısı daha rahat dışarı atılıyor ve de balata tozu diske yapışmıyor...
Fren balatası disk ile temas edince ısı ile beraber bir gaz çıkıyor. Bu gazı tahliye edilmesini kolaylaştırmak için deliniyor genelde. Soğutma bence ikinci planda. Çünkü dönerken zaten iç hava kanalları içinden ısı transferi ile soğutma için hava geçiriyor.
Bülent abi o delikler kilcal çatlaklara sebep oluyor diye biliyorum zamanla zorlandıkça.
Mercedes'in oem olarak delikli olanları bile çatlıyor. Zaten artık spor disk kavramında aftermarket fren üreten firmalar bile çizikli tercih ediyor. Hatta artık tam çizik yerine farklı desenleri kullanıyorlar. Brembo Type III yada Alcon J hook, AP Racing J hook gibi.