User Tag List

10 sonuçtan 1 ile 10 arası

Konu: Kia Cerato 1.6 crdi yazılım-DCT şanzıman sorunsalı

  1. #1

    Üyelik
    Sep 2016
    Şehir
    Tekirdağ
    Mesaj
    308
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Kia Cerato 1.6 crdi yazılım-DCT şanzıman sorunsalı

    2018 Kia Cerato 1.6 crdi 136 hp 7 ileri dct şanzımanlı bir aracımız var ve yazılım düşünüyoruz. X firmasından 165 hp 350 tork olacağı konusunda bilgi aldık fakat çift kavrama şanzıman konusunda aklımda bazı tereddütler var. Bu değerler şanzımanı kısa vadede arızaya sürükler mi ?


  2. #2
    said_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    33
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.481
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Şöyle bir döküman buldum:

    https://www.atz-magazine.com/downloa...%20Hyundai.pdf

    Bir paragraf var direk sizin sorunuza yönelik:

    iki farklı DCT modeli varmış. küçük olan D7GF1 220nm tork kapasitesi varmış büyük olan D7UF1 ise 340nm tork kapasitesi varmış.

    bildiğim kadarı ile sizin araçda standart 300nm. ve bu yazıdan anladığım kadarı ile max. 340nm tork değeri taşıyabiliyor(sağlıklı olarak). Kuru çift kavramalı bir şanzıman aşırıya kaçmak ısınmaya sebep olabilecektir ve gündeliğe kullanılan bir araçta sınırları aşmamak gerek diye düşünürüm ben.

    NOT: bunları 10dk da buldum, daha çok okumak gerek. yanlış bir uygulama veya yazılım ile büyük hasarlar açmayın başınıza zira, bu şanzımanlar komplike ve pahalı.

    Two DCT models with different torque
    capacity have been developed in parallel
    for gasoline and diesel applications: a
    smaller one (D7GF1) with 220 Nm and a
    bigger one (D7UF1) with 340 Nm. According to the modularity these two transmissions have the same structure and share
    the gear actuator as well as the clutch
    actuator. Differences can be found in the
    size of the gear wheels, the shaft centre
    distance and in the dual clutches themselves. This gives a weight benefit of 7 kg
    to the smaller transmission

    The new dry-type dual clutch system,
    FIGURE 4, has also been developed to
    meet the very high torque capacity of
    340 Nm for D7UF1:

  3. #3

    Üyelik
    Sep 2016
    Şehir
    Tekirdağ
    Mesaj
    308
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı said_ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şöyle bir döküman buldum:

    https://www.atz-magazine.com/downloa...%20Hyundai.pdf

    Bir paragraf var direk sizin sorunuza yönelik:

    iki farklı DCT modeli varmış. küçük olan D7GF1 220nm tork kapasitesi varmış büyük olan D7UF1 ise 340nm tork kapasitesi varmış.

    bildiğim kadarı ile sizin araçda standart 300nm. ve bu yazıdan anladığım kadarı ile max. 340nm tork değeri taşıyabiliyor(sağlıklı olarak). Kuru çift kavramalı bir şanzıman aşırıya kaçmak ısınmaya sebep olabilecektir ve gündeliğe kullanılan bir araçta sınırları aşmamak gerek diye düşünürüm ben.

    NOT: bunları 10dk da buldum, daha çok okumak gerek. yanlış bir uygulama veya yazılım ile büyük hasarlar açmayın başınıza zira, bu şanzımanlar komplike ve pahalı.

    Two DCT models with different torque
    capacity have been developed in parallel
    for gasoline and diesel applications: a
    smaller one (D7GF1) with 220 Nm and a
    bigger one (D7UF1) with 340 Nm. According to the modularity these two transmissions have the same structure and share
    the gear actuator as well as the clutch
    actuator. Differences can be found in the
    size of the gear wheels, the shaft centre
    distance and in the dual clutches themselves. This gives a weight benefit of 7 kg
    to the smaller transmission

    The new dry-type dual clutch system,
    FIGURE 4, has also been developed to
    meet the very high torque capacity of
    340 Nm for D7UF1:
    sürekli sert kullanılmayan, günlük rutin kullanılan araçta 1-1.5 sene içerisinde bi sorun yaratıcağını pek düşünmüyorum aslında ama dediklerinizde haklısınız dağıtmasa da yıpratacak. dsg gibi yaygın da değil ki şıp diye her türlü tecrübeyi dinleyebilelim

  4. #4

    Üyelik
    Sep 2016
    Şehir
    Tekirdağ
    Mesaj
    308
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı said_ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şöyle bir döküman buldum:

    https://www.atz-magazine.com/downloa...%20Hyundai.pdf

    Bir paragraf var direk sizin sorunuza yönelik:

    iki farklı DCT modeli varmış. küçük olan D7GF1 220nm tork kapasitesi varmış büyük olan D7UF1 ise 340nm tork kapasitesi varmış.

    bildiğim kadarı ile sizin araçda standart 300nm. ve bu yazıdan anladığım kadarı ile max. 340nm tork değeri taşıyabiliyor(sağlıklı olarak). Kuru çift kavramalı bir şanzıman aşırıya kaçmak ısınmaya sebep olabilecektir ve gündeliğe kullanılan bir araçta sınırları aşmamak gerek diye düşünürüm ben.

    NOT: bunları 10dk da buldum, daha çok okumak gerek. yanlış bir uygulama veya yazılım ile büyük hasarlar açmayın başınıza zira, bu şanzımanlar komplike ve pahalı.

    Two DCT models with different torque
    capacity have been developed in parallel
    for gasoline and diesel applications: a
    smaller one (D7GF1) with 220 Nm and a
    bigger one (D7UF1) with 340 Nm. According to the modularity these two transmissions have the same structure and share
    the gear actuator as well as the clutch
    actuator. Differences can be found in the
    size of the gear wheels, the shaft centre
    distance and in the dual clutches themselves. This gives a weight benefit of 7 kg
    to the smaller transmission

    The new dry-type dual clutch system,
    FIGURE 4, has also been developed to
    meet the very high torque capacity of
    340 Nm for D7UF1:
    sürekli sert kullanılmayan, günlük rutin kullanılan araçta 1-1.5 sene içerisinde bi sorun yaratıcağını pek düşünmüyorum aslında ama dediklerinizde haklısınız dağıtmasa da yıpratacak. dsg gibi yaygın da değil ki şıp diye her türlü tecrübeyi dinleyebilelim

  5. #5
    mikelazi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    49
    Şehir
    kadıköy
    Mesaj
    4.589
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    91 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    dct şimdilik riske girmeye değmez bence.

    zaten yazılımıda soft takılın derim.

  6. #6
    said_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    33
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.481
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ///Mpower Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sürekli sert kullanılmayan, günlük rutin kullanılan araçta 1-1.5 sene içerisinde bi sorun yaratıcağını pek düşünmüyorum aslında ama dediklerinizde haklısınız dağıtmasa da yıpratacak. dsg gibi yaygın da değil ki şıp diye her türlü tecrübeyi dinleyebilelim
    DSG de olsa, sınırları zorlamak, size baş ağrısı olarak geri dönecektir. evet max. gücü almak isteriz, standart bir arabada olsa, ama yolda kalma pahasına 10-20nm tork fazlası değmez bence. Dual clutch şanzımanlar hakkında fazla bir bilgim yok, ama çok problem duyuyoruz, marka model bağımsız. ben iyi bir tork konvertörlü otomatik her zaman tercih ederim.

    Torku yükseltmeden biraz daha güç alabilirseniz, bence daha mantıklı olacaktır. Dizel araç sürerken benim yaşadığım, tork iyi fakat güç yetersiz kalıyor. yani torkdan ziyade benim ihiyaç duyduğum yüksek devirde güç.

  7. #7
    rebeloghy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    32
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.232
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    i30 da aynı motor şanzıman ile yaşanan bir durumu paylaşayım, 0 km alınan araç 30 bin kmlerde iken farkettiğim durumdur.

    Trafikte sıkışık bir yerden seri bir kalkış yapmak isteyip gaza yükleniyorsunuz, baskı kaçırıyor gibi devir yükselip araç yürümüyor; sonrasında kavrayıp yürümeye başlıyor gibi bir durum. Stock haliyle bu gibi durumlar yaşayabilirken +30/40 nm daha tork ile kullanımda çok dikkatli olmak lazım derim ben.
    -Fırat

  8. #8

    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    34
    Şehir
    ---
    Mesaj
    924
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yaklaşık 50k kilometredir, soft yazılım ile aynı şanzımana sahip araba kullanıyoruz(155hp,340nm). Herhangi bir problem olmadı. DCT'lerin bazılarında volan problemi mevcut şangırtı şeklinde ses geliyor ilk çalıştırmada rolantide buna dikkat edin, ses varsa değişim sonrası uygulama yaptırın. Optimum yapılmış bir tune ile problem yaşayacağınızı sanmıyorum.

  9. #9

    Üyelik
    Sep 2016
    Şehir
    Tekirdağ
    Mesaj
    308
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mikelazi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dct şimdilik riske girmeye değmez bence.

    zaten yazılımıda soft takılın derim.
    olursa soft olacak zaten abi buna bile şüpheyle yaklaştığımdan fikir alma ihtiyacı duydum

  10. #10

    Üyelik
    Sep 2016
    Şehir
    Tekirdağ
    Mesaj
    308
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı emp:) Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yaklaşık 50k kilometredir, soft yazılım ile aynı şanzımana sahip araba kullanıyoruz(155hp,340nm). Herhangi bir problem olmadı. DCT'lerin bazılarında volan problemi mevcut şangırtı şeklinde ses geliyor ilk çalıştırmada rolantide buna dikkat edin, ses varsa değişim sonrası uygulama yaptırın. Optimum yapılmış bir tune ile problem yaşayacağınızı sanmıyorum.
    peki değdi mi sizce memnun musunuz yazılımdan ?

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •