ghibli06 Nickli Üyeden Alıntı
yukarıda yazdım, aracın yerden yüksekliğini yay belirler, makaslılarda makas belirler, amortisörler yükseklik belirlemez sadece aracın min-max yüksekliği arasındaki suspansüyonu sağlar... şimdi normal yay+ amortisör var aracında, amortisörün stroku yayın min-max değerleriyle uyumlu (yani piston uzunluğu)... sen bu araca sadece yay takınca ne oldu? pistonun en yüksek noktası değişti, 3-4 cm aşağı indi yani compression-sıkıştırma kısmında oldu, amortisörün konfor verdiği kısımdan sanki engelden geçermiş gibi sıkıştığı yerde kaldı normal hali... bu durumda amortisör sertleşir, konfor azalır, engellerde sekmeler olabilir...
hemen derler ki ' abi pistonu keselim 5 cm!', 'abi tabladan alta alalım bi ''TIK''', bunlara cevap bile vermiyorum...