User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
30 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: şanzıman hakkında ?

  1. #1
    Cem.B - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    7.092
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    şanzıman hakkında ?

    jant ebatı küçültmek ile ayna mahruti takıp oranı kısaltmak aynı şeymidir bikaç arkadaşımla konuştum aynı olduğunu düşündük ama yorumu olan varmıdır
    Team PAŞAOĞLU

  2. #2
    tool - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Şehir
    Lyonesse
    Mesaj
    7.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    185-55-14 tak yeter
    Experience is what you get when you don't get what you want.

  3. #3
    Cem.B - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    7.092
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı tool Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    185-55-14 tak yeter
    yok 14 sığmıyor 15 te

    bnm sorunum kısa takarsam 3.948 ten 4.27 e geçmek

    ama eğer 205-40-17 den 195-45-15 e geçersem 4.22 gibi bi rakama oluo

    yani bu hespalar doğrumu çünkü 15 oz jantlarım filan var eğer hesaplar doğru ise şanzıman açmama gerek kalmaz
    Team PAŞAOĞLU

  4. #4
    tool - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Şehir
    Lyonesse
    Mesaj
    7.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    valla yuvarlanma capini dogru hesapladiysan sorun cikmaz ama en kolay pratigini cikma 195-45 alarak deneyebilrsin
    Experience is what you get when you don't get what you want.

  5. #5
    Cem.B - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    7.092
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı tool Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    valla yuvarlanma capini dogru hesapladiysan sorun cikmaz ama en kolay pratigini cikma 195-45 alarak deneyebilrsin
    anladım abi anltmak istediğinide asıl demek istediğim şuan ztn 50-15 ler var bende

    yaptığım hesaplarda doğru yuvarlanma çapı olarak

    ama ilk başta sorduğum kısa ayna mahruti=jant ebatı küçültmektir doğru değilmi ?

    o yüzden 45-15 alcam o zor bişi deil ztn
    Team PAŞAOĞLU

  6. #6
    Vts_Power - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    48
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.471
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    cem oranlar hesaplanırken circumference girilir lastiği küçültmen orjinale göre oranı kısaltman demektir
    RACE WERKS

  7. #7
    Cem.B - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    7.092
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Vts_Power Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    cem oranlar hesaplanırken circumference girilir lastiği küçültmen orjinale göre oranı kısaltman demektir
    ok abi demekki doğru düşünmüşüz
    Team PAŞAOĞLU

  8. #8
    sword - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    49
    Şehir
    İstanbul Üsküdar
    Mesaj
    4.548
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aynı sey olurmu yav cem şanzıman kısalmıyor lastik kücüldüü icin araba daha cabuk devirleniyor yaptğın km yi dikkate alma bence kısa şanzımanla aynı hızı yapsan bile vites atınca bir üsteki vitesi yakaladıın devir kısa şanzımanda cok farklıdır kücük tekerle gene orj devri yakalarsın.

  9. #9
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı sword Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aynı sey olurmu yav cem şanzıman kısalmıyor lastik kücüldüü icin araba daha cabuk devirleniyor yaptğın km yi dikkate alma bence kısa şanzımanla aynı hızı yapsan bile vites atınca bir üsteki vitesi yakaladıın devir kısa şanzımanda cok farklıdır kücük tekerle gene orj devri yakalarsın.
    Kısa şanzıman olarak tek tek dişlileri seçmezsen yani vites oranları ile ayrı ayrı oynamadan sadece ayna mahrutiyi değiştirirsen ki burada kastedilen o bence vites atıldığında bir sonraki vitesin yakalanacağı devir bence değişmez.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  10. #10
    sword - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    49
    Şehir
    İstanbul Üsküdar
    Mesaj
    4.548
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kısa şanzıman olarak tek tek dişlileri seçmezsen yani vites oranları ile ayrı ayrı oynamadan sadece ayna mahrutiyi değiştirirsen ki burada kastedilen o bence vites atıldığında bir sonraki vitesin yakalanacağı devir bence değişmez.
    evt dişli oranları farklı olacak final sa farketmio

  11. #11
    Cem.B - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    7.092
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    zten bnm istediğim devamlı üst devirde kalmakta değil 6200-7800 devir aralığı bnm için zaten makbul

    sadece oranın kısalması daha çok işime gelir
    Team PAŞAOĞLU

  12. #12
    OmerRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.387
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aynı şey.

    ancak lastik ebatı değişirse kadranda hata oluşur.
    Azim Oto Özel Ford Servisi
    http://www.azimfordservisi.com/

  13. #13
    Cem.B - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    7.092
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı OmerRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aynı şey.

    ancak lastik ebatı değişirse kadranda hata oluşur.
    kadranda hata derken atıorum kısa ayan mahruti koyunca 1.viteste 70 yerine 62 yapcaksam lastik çapını küçültüncede 62 olarak göstermeyecekmi
    Team PAŞAOĞLU

  14. #14
    3rk4n - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    Tr/Hatay
    Mesaj
    4.986
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kadrandaki hata olayı doğru çap deişince yanılıyor ama lastik ebatı da küçülünce kısa şanzıman etkisi tabiki olucak kendi honda motorumda 18 leri cıkartıp 16 taktımızda 120de 5in sonunda kesiciye giren motor 100de kesiciye girmeye başladı bunu örnek alabiliriz
    1.6tdi.
    Ecutech.

  15. #15
    3rk4n - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    Tr/Hatay
    Mesaj
    4.986
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı .CeM. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kadranda hata derken atıorum kısa ayan mahruti koyunca 1.viteste 70 yerine 62 yapcaksam lastik çapını küçültüncede 62 olarak göstermeyecekmi
    Lastik küçülünce fazla gösteriyor km yi.
    1.6tdi.
    Ecutech.

  16. #16
    OmerRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.387
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şimdi abi kısa mahruti takarsan tekerlek devrinde okurken beyin doğu okuyacaktır. yani 62 ise 62 okur. ancak lastiği ufaltırsan sensör sadece devri okuduğu için hala 70 okuyacaktır. yani ufak larikte devir 3000 iken 62 yapıyorsa buyuk lastikte devir 3000 iken 70 yapıyor fakat sensör bunu bilemez.
    Azim Oto Özel Ford Servisi
    http://www.azimfordservisi.com/

  17. #17
    Cem.B - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    7.092
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ok anladım
    Team PAŞAOĞLU

  18. #18
    OmerRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.387
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu arada kadran sapma olayı bütün lastikler küçük olanından takılırsa geçerli. yani hızın okunduğu lastiğin boyutu değişmezse sapma olmayacaktır.
    Azim Oto Özel Ford Servisi
    http://www.azimfordservisi.com/

  19. #19

    Üyelik
    Apr 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul/çekmeköy
    Mesaj
    7.517
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ömer haklı..
    lastık kucultme ıle son dıslı kısaltılması aynı sey,
    yakalanan devır olayı ıcınse ust vıtesler daha cok kısalıyor onun ıcın son surat dusuyor, bı ust vıtes daha cok kısaldıgı ıcın devrıde yuksek devırde tutucaktır dıorum ama bı kaç kadran baktım öle deıl gıbı onemlı deıl ztn her turlu ıse yarıyo

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •