jant ebatı küçültmek ile ayna mahruti takıp oranı kısaltmak aynı şeymidir bikaç arkadaşımla konuştum aynı olduğunu düşündük ama yorumu olan varmıdır
jant ebatı küçültmek ile ayna mahruti takıp oranı kısaltmak aynı şeymidir bikaç arkadaşımla konuştum aynı olduğunu düşündük ama yorumu olan varmıdır
Team PAŞAOĞLU
valla yuvarlanma capini dogru hesapladiysan sorun cikmaz ama en kolay pratigini cikma 195-45 alarak deneyebilrsin![]()
Experience is what you get when you don't get what you want.
cem oranlar hesaplanırken circumference girilir lastiği küçültmen orjinale göre oranı kısaltman demektir
RACE WERKS
aynı sey olurmu yav cem şanzıman kısalmıyor lastik kücüldüü icin araba daha cabuk devirleniyor yaptğın km yi dikkate alma bence kısa şanzımanla aynı hızı yapsan bile vites atınca bir üsteki vitesi yakaladıın devir kısa şanzımanda cok farklıdır kücük tekerle gene orj devri yakalarsın.
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
zten bnm istediğim devamlı üst devirde kalmakta değil 6200-7800 devir aralığı bnm için zaten makbul
sadece oranın kısalması daha çok işime gelir
Team PAŞAOĞLU
aynı şey.
ancak lastik ebatı değişirse kadranda hata oluşur.
Azim Oto Özel Ford Servisi
http://www.azimfordservisi.com/
Kadrandaki hata olayı doğru çap deişince yanılıyor ama lastik ebatı da küçülünce kısa şanzıman etkisi tabiki olucak kendi honda motorumda 18 leri cıkartıp 16 taktımızda 120de 5in sonunda kesiciye giren motor 100de kesiciye girmeye başladı bunu örnek alabiliriz
1.6tdi.
Ecutech.
şimdi abi kısa mahruti takarsan tekerlek devrinde okurken beyin doğu okuyacaktır. yani 62 ise 62 okur. ancak lastiği ufaltırsan sensör sadece devri okuduğu için hala 70 okuyacaktır. yani ufak larikte devir 3000 iken 62 yapıyorsa buyuk lastikte devir 3000 iken 70 yapıyor fakat sensör bunu bilemez.
Azim Oto Özel Ford Servisi
http://www.azimfordservisi.com/
Bu arada kadran sapma olayı bütün lastikler küçük olanından takılırsa geçerli. yani hızın okunduğu lastiğin boyutu değişmezse sapma olmayacaktır.
Azim Oto Özel Ford Servisi
http://www.azimfordservisi.com/
Ömer haklı..
lastık kucultme ıle son dıslı kısaltılması aynı sey,
yakalanan devır olayı ıcınse ust vıtesler daha cok kısalıyor onun ıcın son surat dusuyor, bı ust vıtes daha cok kısaldıgı ıcın devrıde yuksek devırde tutucaktır dıorum ama bı kaç kadran baktım öle deıl gıbıonemlı deıl ztn her turlu ıse yarıyo
![]()
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)