User Tag List

Sayfa 2/4 İlkİlk 1234 SonSon
58 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: civic coilover problemi

  1. #20
    dark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.109
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bende sizler gibi sekmekten bıktığım için sürekli yayları taktırıp soktürdüğüm yere gititm ve çok makul bir fiyata orjinal yayları orj amortisörlerle kuleden indirerek kullanıyorum konfor orj den farksız diyebilirim yanlış anlaşılma olmasın ne yaylarım kesik nede ısıtma var. sadece amortisör kulelerim kısa hatta fikir vermesi açısından bi resim ekliyim basıklığı hakkında
    not : civiclere uygulanırmı blmiyorum usta yaparken her araca olmuyor demişti.

  2. #21
    TechTurkey Evrenoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.257
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    119 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Sene 2009...

    Kesilmiş yay veya kesme biçme nedir, yapmayın Allahınızı severseniz.

    Yay kesme işleminin yanlışlığından bahsetmek için öncelikle yayın yapısını göz önüne getirmemiz gerekir.

    Yay altı düz ( yani zemine konduğu zaman dik durabilen ), yukarı doğru sarmal olarak yükselen bir malzemedir.

    Yayın altından veyaz üstünden kestiğimizde düz bölüm haliyle ortadan kaybolacak, en alt nokta yukarıya doğru sarmal olarak çıkan kısım olacaktır. Bu işlem sonunda da yay yere dik olarak konduğunda sadece 2-3 mm lik bir alan yere değecek ve yerde dik olarak duramayacaktır.

    Bu yayı amortisör üzerine koyduğumuzda gerek amortisörün baskısı, gerek araç ağırlığı ile alt kısım yerine oturmuş olarak görülecektir.,

    Bir viraja girildiğinde ne olur hepimizin maulumu, sağ viraja girildiğinde sol taraf yatarken sağ taraf havaya kalkar. Sağ amortisörün üzerindeki yük boşalır. Bu aşamada kesik olmayan bir yayın alt yüzeyi amortisöre tam temas ederken kesik olan bir yayın sadece üst paragrafta açıkladığım 2-3 mm lik bölümü amortisör üzerine temas eder.

    Tehlikenin farkında olmamak işten değil..2-3 mm üzerinde şansa gitmek.. O 2-3 mm nin 3 cm kayması (üzerine yük bindiğinde atması vs ) yayın alt kısmının yerinden cıkması veya kayması demek..Sonucu ise herkesin malumu..



    Bu tehlike bir yana,

    Yaylar belirli salınımlar gerçekleştirsin, ön takıma ve şaseye bu salınımlar ile min zarar versin, max konfor getirsin amacı ile belirli bakla sayı ve aralığında üretilmiştir. Bu baklaları azaltmak öncelikle salınım sayısını azaltır ve sertleştirir. Bunun sonucunda ise ani ve sert yük ön takımın üzerine 1 kerede yüklenir. Sık ve sert darbeler alan ön takıma uzun vadede ne olacağı *****.


    Amortisör sertleştirmeye gelince, % kavramını oldum olası anlayamamışımdır. % 0 neye tekabül eder, % 100 neye tekabül eder. Sanırım % 0 orjinal amortisörün sertliğine, % 100 de hiç salınım yapmayan düz bir metal gibi duran bir amortisöre tekabül ediyor. Amortisör nasıl sertleştiriliyor, bildiğim kadarıyla içerisine konan yağ ile. Bahsettiğim 2 % kavramını baştan sonra kapsayan ( yani % 0 için orjinal yağ, %100 için üretilmiş katı madde kıvamında bir yağ ) bir yağ türü olmadığından % kavramıda sadece amortisörcünün dilinde varoluyor, teknik olarak bir geçerliliği olmuyor.Ayrıca şunuda belirtmek isterim ki üzerinde gittiğimiz lastiklerden sonra en önemli ekipman olan amortisör yay sistemine asla sanayideki ali-velinin bıçağını, çekicini değdirtmem.. Allah korusun amortisörü sertleştirmek için deldikleri yere koydukları tıpa/kapak vs çıkarsa neler olur.. Çıkmayacağının %100 garantisi varmı... Maalesef yok..



    Yay ısıtma uygulamasındansa hiç bahsetmiyorum, suyunu aldıktan sonra tekrar ısıtılan metallerın kırılganlığının arttığı bilinen bir fizik kanunu.
    http://www.caralem.com/forum/showthread.php?t=128

    Ayrıca sekme de gayet normal. Kullanılan bu ekipmanda yayı alttan veya üstten bastırarak esneme katsayısını düşürüyorsunuz. Esneme bir diğer deyişle yaylanma ne kadar az olursa sekme de o kadar çok olur.

  3. #22
    dark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.109
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    konunun burdan buraya geliceğini tahmin etmiştim özellikle not düşmeme rağmen. Şunuda söyliyim yapan insan sanayideki ahmet mehmet değil kendisi zaten coilover ,yay, amortisör imalatı yapıyor.

  4. #23
    ulasstoprak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.202
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Erkan senin yapacagın tek şey koni - 3,5 luk eibach yay hüseyin çevigin vtec te var bu combinasyon bi kere bin ne demek istedigimi anlayacaksın o yaylarıda acilen çıkar elinden can taşıyosun ...

  5. #24
    ruudvan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    IST
    Mesaj
    8.713
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    35 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bnde coıl sprıng kullanıorum orjınal amortısor megan racıng yay ve aparatı seklınde aracımı lastıklerın ustune 1 cm gelıcek sekılde alcalttıgımda konfor muthıs orjıanlden farksız bınen farkı anlıyamıyor 2cm daha dusurdum mu arka tarafta setten gecerken yada cukurlarda garıp sesler gelmeye baslıyor konfor azalıyor tamamen cokerttıgımde ıse seksek gıdıyorum .

  6. #25
    gökan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    11.342
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    iizmir buca yolunda gormelısın erkan benı sek sekerek
    www.honda-tech.com
    _____________



    çok bildimlik yaparsan çok düşmüşlük yaşarsın,yok derdimlik yaparsan dert görünce saparsın....

  7. #26
    jdmperfect
    Misafir
    valla gokhan arkamdan gelenler kenara cekılıyor bu arabaya ne oluyor boyle dıyerek tam bır basketbol topu edasıyla ılerlıyorum

  8. #27
    gökan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    11.342
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı jdmperfect Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    valla gokhan arkamdan gelenler kenara cekılıyor bu arabaya ne oluyor boyle dıyerek tam bır basketbol topu edasıyla ılerlıyorum
    hahahaah beni görme arkadan arkdaşlar görmüş kafa yukarıya degcek ne tehlıkelı iş yapıyoruz sökcem valla
    www.honda-tech.com
    _____________



    çok bildimlik yaparsan çok düşmüşlük yaşarsın,yok derdimlik yaparsan dert görünce saparsın....

  9. #28
    TechTurkey Evrenoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.257
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    119 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı dark Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    konunun burdan buraya geliceğini tahmin etmiştim özellikle not düşmeme rağmen. Şunuda söyliyim yapan insan sanayideki ahmet mehmet değil kendisi zaten coilover ,yay, amortisör imalatı yapıyor.
    Merak ettim kim bu?

    Namistain ise Ahmet, Mehmet değilse de Nizamettin'dir.

    Hangi Ar-Ge çalışmalarının hangi şartlar ve araçlar altında yapıldığını, güvenilirlik belgelerinin hangilerinin sahip olduğu süs değil yapılan işin arkasında gerek teorik gerekse pratik olarak bir mühendislik bilgisinin, her tür koşul ve güvenlik testini, yıllarca ve çeşitli koşullarda/araçlarda gerçekleştirilmiş Ar-Ge'lerin varolduğunun kanıtır.

  10. #29
    Ryhn
    Misafir
    Valla o ebay de satılan Coilover denen ayarlı yaylardan bahsediyorsanı ben olsam hayatımı öle bişiye emanet etmezdim... Başka bir yay alıp o ayarlı aminyum vida sistemini kullanabilirsiniz sekme biraz azalıcaktır ama ben onu bile yamazdım.

  11. #30
    gökan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    11.342
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kafama takılan bişi var su coıloverı sprıngsın yayını sadece cıkartıp yerıne o kısalıkta teın yada farklı bi yay oturmazmı ???*
    www.honda-tech.com
    _____________



    çok bildimlik yaparsan çok düşmüşlük yaşarsın,yok derdimlik yaparsan dert görünce saparsın....

  12. #31
    imhotep - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    oturur neden oturmasın
    Fedakarlık yoksa zaferde yoktur.

  13. #32
    dark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.109
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Evrenoz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Merak ettim kim bu?

    Namistain ise Ahmet, Mehmet değilse de Nizamettin'dir.

    Hangi Ar-Ge çalışmalarının hangi şartlar ve araçlar altında yapıldığını, güvenilirlik belgelerinin hangilerinin sahip olduğu süs değil yapılan işin arkasında gerek teorik gerekse pratik olarak bir mühendislik bilgisinin, her tür koşul ve güvenlik testini, yıllarca ve çeşitli koşullarda/araçlarda gerçekleştirilmiş Ar-Ge'lerin varolduğunun kanıtır.
    Yorum tercih size kalmış benim 2 passat aracım denemediğim kullanmadığım yay kalmadı fk,jr,hr,eibach ya dengesiz düşüyor yada zıplıyordu. Buyrun ne belgesi var diye soruyordunuz kendi sitelerinden uluslar arası belgeleri olduğunu görebilirsiniz.(http://www.namistain.com/) Yinede tatmin olmazsanız tercih size kalmış tabi Ben halimden ve aracımın konforundan memnunum.

  14. #33
    seymansarac - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    izmit
    Mesaj
    187
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Eibach pro cuk diye oturuyo civiclerde konforlu alçalma istiyorsan..

  15. #34
    ruudvan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    IST
    Mesaj
    8.713
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    35 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arac onden mı arakadan mı daha cok sekıyor pekı onden ?

  16. #35
    jdmperfect
    Misafir
    arkadan daha cok sekıyor elimde orjınal yay var onları kesıp bu ayarlı yayı cıkartıp arasına onu takmayı dusunuyorum bakalım nasıl olacak

  17. #36
    imhotep - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kesme sakın orj yayların içine edersin..git bir takım spor yay al 3,5 luk filan kıttekı yayları cıkar yerıne bunları tak.. yazık gunah orj yayların dursun
    Fedakarlık yoksa zaferde yoktur.

  18. #37
    Ahmet K - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul(fatih)-Bolu
    Mesaj
    105
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yaklaşık 5000 km kadar coil spring kullandım şimdi tein yaylarımı çok arıyorum..tein yay ile aracım istediğim gibi alçalmamıştı ama yol tutuş düzgündü...şimdi eibach prokit ile coillerimi takas ettim araç yükseldi ama daha güvenli hale geri döndü..coil springlerin orjinal amortisörle kullanımı bence sağlıklı değil.
    "I'm so JDM I sleep on the right side of my bed and i only dream about EK hatchies!!!"
    [SIGPIC][/SIGPIC]

  19. #38
    MacH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Karşıyaka
    Mesaj
    55
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    amortisor sertleştirme nasıl yapılıyor bi arkadaş daha sormuş ama cevap alamamış bilen biriniz açıklarsa mutlu oluruz
    "It's not what you drive but how you drive it..."

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •