şu konuyu tartışmaktan kimse sıkımadımı yahu.
ölmek istiyorsanız yaptırın arkadaşlar.
Printable View
şu konuyu tartışmaktan kimse sıkımadımı yahu.
ölmek istiyorsanız yaptırın arkadaşlar.
Ben aracımda can taşıyorum. Bu canı da sanayideki ali-velinin kasap bıçağına emanet edemem. Birşey yapacak isem yapacağım şeyde belirli testlerin, belirli AR-GE araştırmalarının yapılmış olmasını isterim.
Benim canım veya sevdiklerimin canı extradan vereceğim 200 TL'den daha kıymetli. Bedeli 200 liradan düşük olan varsa buyursun yaptırsın..
Bahsettiğin soruna gelince, fabrikasyon olarak hatalı üretim mal veya hatalı üretim kutuluma dünyanın her yerinde her malzemede mevcuttur. Böyle bir durum olduğunda kusurlu mal yenisi ile değiştirilir. Elbette bu işlemler yapılırken kusursuz işçilik ve araçta sorun olmaması gerekmektedir. On binlerce kişi bu bilinmiş, arkasında belli testler ve AR-GE çalışmaları olan X marka yayı takıp sorun yaşamazken 1 kişinin aracında böyle bir problem olması ve senin buna şahit olman asla ve asla ne markayı bağlar ne de teknolojiyi.
Yabancılar sanayide deneme-yanılma yöntemiyle iş yapmıyorlar. Ürettikleri her parçanın uyacağı araçlarda sayısız test ve AR-GE çalışmalarından sonra ürünü piyasaya sürüyorlar. Amortisörü kestim, yağını boşalttım, daha kalın yay koydum oldu sana amortisör sertleştirme mantığı bir Konide, Eibachta mevcut değil. Lâkin sanayideki Ali-Veli'nin üretimi bu şekilde. Yabancıların yaptığı DIY'lere karşı görüşüm ise Ali-Veliye karşı olan görüşümle eştir.
Kestirme için ise,
http://www.caralem.com/forum/showthread.php?t=128
Ayrıca yıllar önce eski aracımda kesik yay uygulamasını 5-6 gün kadar kullandım. Bir daha düşman başına.... Viraja hızlı girildiğinde yolun yapısında olan engebelerin, yükseltilerin ve diğer yol kusurlarının aracı kontrolsüz olarak zıplatıp istenmeyen yol tutuş tepkilerine sebep olduğuna kendim şahit oldum.
arkadaşlar yay ısıtma konusu kesme konusunda ben yazmadan duramıcam yine her zamanki gibi kesenede ısıtanada atılıp tuutlmuş ...
tamam kesinlikle iyi bişey deil zıplamada var ses de var tak tuk yapmada var herşey var ama bende şu an 2 tane araba var şahsıma ait biri hyundai accent 6.5 cm basık 17 jantlı amortisorlu falan yaklaşık 3 yıldır ustunde bunlar var yayını bulamadıgım için ısıttırdım hatta bı kısmınıkestırdım bı dunya işlemden geçti...ama arkadaşlar yok kırılır yok şu olur bu olur bunlar olmuyo hatta ses bıle gelmıyo hatta yalan yanlıs esnemeler bile yok yani kimse çoks aglıksız bu iş diyemez.....bnm 106 ım da 7cm pısıktı vede bir bakla kesilmiş gerisi ısıtılarak basılmıştı ama koni vardı ne yanlış zıplama ne kırılma ne ses hiç bieşy yine yoktu yani anlıcanız yıllardır ben bu 2 arabayda bınıyorum ve biri hala duruyo hiç bir şikayetim yok...canımı yolda bulmadım bilmemne bunlar boş kelimeler kimseye yay ısıtmadan bişey olmaz....paran yoksa once yayını ısıtıp basacksın ama gordugun herkese ısıttırmıcaksın bunu yoksa 5 lıralk iş adamlar bunu meslek haline getirmiş şu an 70 lıraya 4 yay basılıyo 1 saat içinde bunu yapan adama yaptırcaksın...ben geçen e92 bmw ısıttım yere bastırdım aha ankarada oturanlar varsa gelsın gorsun varmı bi yanlış bişi...5.40 bmw bastırdım gelsın o da duruyo varsa yanlışlık baksın...smdı yenı aldıgım 307 yıde bastırcam sonra gelin gorun varmı yanlışlık....yani bu kadar sallamaya gerek yok 50 tane araba yere bastım hele ki bunu ısıtan adam gunde 5 tane basıyo yere hiç birinde bi şikayet yok...ama tekrar dıyorum kesınlıkle amatör bişey ama goruntu için harika vede maddiyat...bnm 106 ım için çok orantılı basılmış harika diyenler bile oldu bnde 6cm yay var dıodum halbuki 7cm ayanlar amortisör oksijen kaynagı vardı :)
ısıttırdıgım araclar listesini yazıyorum agırlıklarına gore sorun olabilecegini dusunebilirsiniz..
e39 540
e46 320
e46 320 ci
e36 320
e92 320d
mercedes e200 komp.
106 gti
saxo vts
hicbirinden bi sorun yasamadım.isin ehline yaptırırsanız ısıttırma isini kesinlikle ama kesinlikle hic bir problem yasmassınız size garanti verebilirim..konunun hepsini okumadım fakat gordugum kadarıyla dandik ustalara gidip yaptıranlar memnun kalmamıslar buda gayet dogal..
artı olarak yayları ısıttırıyosanız sokerek degil ustunde ısıttırın,zaten usta iyiyse ustunde ısıtır..ankarada islem yapmak isteyen varsada yardımcı olurum.memnun kalmassa ben kendım sıfır yay alıcam bu kadar eminim yani.
istem dısı sapıtmalar falan yazılmıs ama ole bisey soz konusu bile degil aracın viraj denge egilimi dahada iyilesiyor :)
Sene 2009, halen yay pıstırma..
Devam edin arkadaşlar, Teknik ve Mühendislik çok size.
makas mı var saxoda?kamyonet mi bu araç?
arkadaşlar bakın yanlış düşünüyorsunuz.yapmakta özgürsünüz elbette ama bunu doğruymuş gibi savunamazsınız.
nasıl ki deprem olduğunda suçu demirlere çimentoya atıyorsanız aynı türev maddeleri kullanan araçlarda da işleme gidip ucuza mal etme yoluna gidiyorsunuz.bunlar sağlıklı yöntemler değil bunca zaman kaza yapmamanız şansınızadır.o sarmallardaki etkileşimi dizilimi esnekliği ve mukavemeti değiştiriyorsunuz.slalom testlerini izleyin maximum süratle girmeye çalışırlar kopmadan işte mühendislik buradadır 2 satır denklem 2 bakla yay kesmekle olmaz bunlar.o 4 yayın üzerinde minimum 1 ton var siz arabanın moment parametrelerini değiştiriyorsunuz virajlarda.her zaman yay başına 250 kilo düşerse bir nebze normal karşılanabilir eşit sarmallarda kesmek eşit ısıtma süreleri ama viraj esnasında işler değişir.düşünün o kadar denge önemlidir ki sağ direksiyonlu araçlarda sıvı haznelerinin bile yerleri yine hesaplanarak konur.yolları belirli standartların altındaki ülkelere de hesaplanarak yerden daha yüksek olacak şekilde yay yerleştirilir.bırakın virajı düz yoldaki kasiste dahi karteri delme ihtimali bile yüksektir.
denedinmi?yada daha once bi arabanda bu sistem uygulandımı?
bence denemedin ve ole bi arac kullanmadında sadece dısardan 2 tane dandık ustaya gıtmıs arkadaslarının yaptıgı yorum uzerıne yazıyosun eger benim gibi guzel bi sekilde deneyip tecrübe etmis olsaydın yazmazdın..
paranız varsa tabiki gidin yay alın arkadaslar hic kuşkusuz o sekilde daha iyi olucaktır ama ısıtıncada olmuyomus,sorun oluyomus falan demeyin hicbisekilde sorun yok:icon_tup:
Yay kesme işlemini denedim, önceki mesajımda mevcut. Allah için bana gelip burada yay kesme biçme kasaplığını savunma. Dünyanın her yerinde bu işi pro olarak yapanlar yanlış yapıyor da bir senin ustan mı doğruyu biliyor? Göz var, nizam var, matematik var, mühendislik var.
Suyunu almış bi metal tekrar ısıtıldığında kırılganlığı artar. Bu bilinen bir fizik kanunu, sende kırılmaması demek fizik kanununu yalanmaz. Bugüne kadar kırılmaması yarın kırılmayacağı anlamına gelmez. Örnek olarak suyu aldıktan sonra ısıtılmayan bir yay 2x basınca dayanıyor ise senin yayın bu 2x ten daha düşük bir basınca dayanır, dayanamadığı yerde kırılır. Birşey olmaz dediğine göre bu kuralı bilmiyorsun demektir. Madem bilmiyorsun git okulunu oku, öğren fizikle ilgili bu kuralı.
Amac arabayı park edıp ızleyıp foto cekmekse olumune ısıtın kesın dograyın:)
madem bu kadar biliyordunuz, neden metallerin ısıtıldığında kırılganlığının nasıl azalacağını bilmiyorsunuz ?? (menevişleme, gerilme giderme v.b. ) menevişleme işleminde hem tokluk artar hemde yüzey sertliği artar, yani kırılganlık azalır.. kırılganlık toklukla eşdeğerdir..
eğer sertlik isteniyor ise tabii ki kırılganlık artabilir ancak ısıtıldığında kırılganlık artar demek yanlış olur.. ustaların ne tür bir uygulama yaptıklarını bilmiyorm, ama bu konuda çok fazla işi bilen usta olduğunu da sanmıyorm :)
arkadaşım torsiyon dediğin şeyin ne olduğunu tam olarak bilmiyorsun galiba.ben inşaat mühendisliği son sınıf öğrencisiyim(bundan farklı bir mana çıkarmayın lütfen).bunların hesaplamalarını yaptık yani.üzgünüm tam olarak türkçe karşılığını anlatamam sana ama ductility malleability brittle gibi terimleri bi incele.koca kalın inşaat demirlerinin erimesi kopması su tabir edilen şeylerin laboratuvarlarda testlerini yaptık.(ps: türkiyede okumuyorum güvenilir lab ortamları var yani) bunların üzerine o dandik saxonun ağırlığının yapacağı basıncın kaç katlarını gördüm.hala kesmekten ısıtmaktan mikrodalga fırına koymaktan kuzey kutbunda soğutmaktan bahsediyorsunuz.bunlar optimum değerlerde üretilen metallerdir öyle eline piknik tüpü alıp kulak memesi kıvamına gelene kadar ısıtılmakla yemek yapar gibi olmaz bu işler(ps2 : yeterince sanayilerde nasıl yapıldığını da gördüm ehli ustanın elinde de atıp tutan ustaların yanında da)
cok iyi bildiginden saxonun sapıtmasınıda ona baglamıstın pardon :)
bana burda demogoji yapma okul falan soyleyipte ne okursan oku ama saxonun arkasının daha torsiyon oldugunu bilmeden ısıtılmısta kesilmiste o yuzden sapıtmıs deme o zaman..ben bi ton araca yaptım memnunum siz daha once uygulama yapmamıssınız ama benden cok yorum yapıosunuz anlamadım gitti..
kısaca örnek vermis olursak siz dyno verisiyle araba yarıstırıyosunuz ben o arabaları yan yana getirip gazlıyarak yarıstırıyorum..sence hangisi kimin gecip kimin gecilecegi hakkında daha saglıklı bi bilgi verir?
neyse daha fazla uzatmıycam siz kitap okumussunuz o kadar,daha iyi bilirsiniz:icon_tup:
hala yay kesme diyosun üstüne basarak belirttim yay kesme işleminden bahsetmiyoruz?? yay kesme işleminin doğruluğunu savunan yok? konu bastırma?
Ayrıca madde ne kadar sert olursa kırılganlığı artar.Orjinal bir vts yayı ile o araç için üretilmiş spor yayın kırılganlığı eşitmidir? spor yay daha çabuk kırılıcaktır.Fizik kuralı diyip duruyorsun bunu düşünemiyormusun yahu? Tabiki kırılganlığı artırcak kırılgan olmasa zaten sert olmaz?
Kitapları yazan harfleri yan yana koyup kitap yazmıyor. Sayısz test ve AR-GE araştırmasından sonra o kitabı yazıyor. Sen kimsin ki sorun yaşamadın? Hangi firmanın hangi bölümünde çalışıyorsun? Hangi labaratuar ortamında hangi koşullarda hangi testleri yaptın ki bunun doğruluğunu savunuyorsun?
Dyno ve pist örneğini komik olmuş. Bizim savunduğumuz doğru dünyanın tüm pistlerinde, tüm parkurlarında kullanılan tüm araçlarda kullanılan bir doğru. Senin pıstırman hangi pistte hangi araçta kullanılıyor?
Saçmalığa gidiyor konu..
Sen diyorsunki standart xx yayı spor xx yayından daha dayanıklıdır öyle mi?
Vay be, standart koşullarından çok daha zor koşullar altında kullanılan pist araçlarının yayları 2 de 1 kırılıyor demekki.
Supra açıklamış bir alt mesajda neden spor yayın standarttan daha sağlam olduğunu.
Neyse uzatmıyorum daha fazla. Sene 2009 devam edin sizin deyiminizle "pıstırma" 'ya. Dünya yanlış biliyor bir siz 4-5 ustanın yanındaki sanayi pıstırmalı doğru biliyorsunuz.
Ne demiş atalarımız,
Etme cahil ile muhabbet fıttırsın, silme cam kırığıyla dübür yırttırırsın.
saxo konusunda haklısın ben sadece misal verdim kopma ihtimali aracağından.hepinizin sonu saxo olur da demedim tüm saxolar yol tutmaz da demedim.bu arada inşallah da kimsenin sonu saxo gibi olmaz;)inşallah a dan b ye herkes güvenli bir şekilde gider ;)
cruel zaten ar ge nin amacı daha sert olup da kırılganlığının artmamasını sağlamaktır veya daha hafif olup da mukavemeti artırmaktır veya düşük basınçta maksimum verimi almaktır (en basiti alüminyum motor blokları şasiler, karbonfiber maddeler, tsi motor yada wankel motor gibi)spor yay daha çabuk kırılacaksa o zaman spor yay alanlar salakmı?yada yay ısıtma işlemini bulan kişi profesör filanmı?spor yayların kullanıldığı maddeler homojen yapıdadır her yanı aynı özellik gösterir her yerinde esneme katsayısı aynıdır ama sonradan ısıtılan metalin esneme katsayısı aynı olmaz homojen yapıda olmaz her gelen darbe sırasında yükü eşit olarak değil de kırılmaya meyilli tarafa yükleyecektir.
Techturkey gibi bir forumda yay ısıtmayı savunulması ironik... :)
Bende teknik olarak ısıtılan&soğutulan bır metalin karakteristik özelliğini kaybedeceğini düşünüyorum. Spor sert yayla kıyaslamanız ise çok saçma olmuş.
Yayları ısıtılmış ve alçaltılmış araca bindim ve kullandım arkadaşlar gayet takoz gibi...Tarafsız yorumlarımı yazıyorum.
İyi olanları söyleyim önce...
Çok ucuza mal olmuş ve Coil takılmış gibi sürüngen oluyor.güzel duruyor =)
Uygun marka model yay arama derdi yok.
50 - 60 km yı geçmediğim bi araba kullansam ekonomik olsun dıye yaptırabilirdim.
Ama.... Ucuz etin yahnisi modeli.....
1)Aşırı zıplıyor (Her ufak çukurda amortisör sistemi yokmuş gibi)
2)Tak tuk acayip sesler geliyor.
3)100 120 civarı giderken çok sekiyor ve rot-balansında ayar yapılarak giderilemeyen titreme sıkıntısı vardı.
4) İstesende eski haline ASLA çevirilemiyor. Kırılır :)
Bana hiç güven vermiyor. + Çok zorlandıgında ne tepki vereceği belli değil yerinden çıkacak gibi sesler geliyor :)
Ayrıca e92'nın yaylarını ısıttıran arkadaşa helal olsun dıyorum.
50.000 euro arabaya vermış ama 350 euro daha verip yay almıyor. Komedi. :rolleyes:
allahallaa ben spor yay hemen kırılırmı dedim? bi tarafınzdan element uydurmayın normal yaya göre kırılganlığı daha fazladır dedim ayrıca basılan yayda daha sağlamdırmı dedimde böle konuşuyorsunuz?
Spor yay kötüdür dandikdir demişim gibi konuşmayın yalandan laf olsun diye.. kırılganlıkdan bahsediyorsunuz bende her sert maddenin yumuşakdan daha kırılgan olduğunu anlatmaya çalışıyorum. he yumuşak çabuk kırılır diyen varsa buyursun..
2.kez tekrarlıyorum(ne kadar tekrarlasamda gene bilinen okunuyor ama) spor yay kötüdür basmak daha iyidir diye birşey sölemedim ama bir uygulamaya 3katı para vermekdense benzer kalitede diğer uygulamayı yapmak mantıklıdır. Olayın ciddi derecede problemli olmadığı anlatıldıkca spor yayın daha iyi olduğu söyleniyor? sanki spor yaydan iyidir demişiz gibi? spor yay %100 verim veriyorsa diğeri %80verim verir. Sizin söylediğinize bakılırsa eksi 80lere düşücektir diyorsunuz? çoook saçma konuşuyosunuz çok..
Bu forumda ne kadar bilgili insan varsa bi o kadarda takıntılı kişiler var ben diyorum aks o diyor fax...
EVRENOZ kimsin bilmem ama bos bos konusma illa sorun yasamamak icin birimi olmak lazım?illa yayı ısıttırdım sorun yasamıyorum o kadar aracta demek icin eibach da muhendısmı olmam lazım..ben yay alma ısıttırmı diyorum?güzel bi ısıtma operasyonuyla sorun yasamassınız diyorum ona kalırsa benimde arabamda komple koni yay amortisör takımı var bi sende yok bu amortisorler yaylar bi sen bilmiyosun.cahil mahil bos bos konusma git once tecrube et sonra gel bana yorum yap.
sana inatla diyorumki sorun yasamıyosun bu kadar basit,sen neyin mücadelesini veriyosun?kırılacak olsa 540 ın yaylar kırılırdı o kadar yüke pısabilecegi kadar pıstırdım 1 yıl biz bindik sattık 1 yıldırda sattıgımız adam biniyor bi sikayet yok..bolu bulusmasına gelenler aracı gordu ne kadar pısık oldugunu vede otobanda son gaz ne kadar sorunsuz gittigini.
yay bi takım spor yay 300 milyon zaten o parayıda veremiyen yüksek gezsin arabasına yay bulamayanlar için muhtelif çözümleri savundum kimse kusura bakmasın şahinin yayında arge yok mühendislik yok bildiğiniz akordiyon yayı gibi yay stock amortisöre 5 cm falan yay takıncada bazı araçlarda hiç hoş olmuyo dibi vura vura gezmek işmi yani bi uygulama yapılır sonucu zaten ortadadır...
satalım eibach yay :):):)
olay yay tak daha mantıklı olayı değilki? arkadaşımın 2007 astrası var bende yaptırayım dedi sen yay tak kardeşim dedim? mesela benm durumum farklı? olay; bastırılmş yayla ilk virajda dereye uçarmıyız uçmazmıyız konusuydu fakat farklı şeylere döndü..
Uzatmayacaktım ama,
Sen eğer ki bu konuda test yapılan bir firmada değilsen şahsi testlerin hiçbir anlam ifade etmez. Bireysel deneyimlerden genele gidemezsin. Giderim al sana gittim diyorsan da bu safsatadan ibarettir. Ali 1 senedir kullanmış, veli 2 sene kullanmış.. Bırakın bu sanayici tarzı konuşmaları.
Bir tarafta bireysel testler diğer tarafta bırak kullandığın araç sayısını, gördüğün araçların sayısından daha fazla sayıda yapılmış mühendislik testleri...
Ben burada doğrunun ve bilimin mücadelesini veriyorum. Techturkey gibi bir forumda bu cahilce şeyleri doğru bilgi diye veremezsin. Herşeyin bir mühendisliği, hesabı, kitabı, AR-GE'si vardır ve Techturkey bunların bilgi diye barındığı bir sitedir.
Pıstıran takımının pıstırma safsataları burada "doğru bilgi" diye geçmez.
Boş konuşmaya gelince de ben bilgiyle konuşuyorum, pıstırma gibi ne idüğü belirsiz kelimeleri cehaletle birleştirerek konuşmuyorum. Keza tecrübe et demişsin, cehaleti tecrübe edecek kadar cahil değilim. Akıl var, mantık var, matematik var, mühendislik var, Ar-Ge var. Yaptığın akıl karı ve doğru bir iş olsaydı bir tane yarışta bir tane yarış aracı piste veya parkura senin tabirinle pıstırılmış olarak çıkardı. Onlar bilmiyor da bir sen mi bilmiyorsun, onlar yanlış da bir sen ve ustan mı doğru. Bu kadar insan böyle bir şeye yanaşmadığına göre aklın yolu bu insanların yaptığı. Senin pıstırmaların değil.
yazmiim yazmiim ddim ama dayanamadım k bakma
istisnalar kaideyi bozmaz die bi ata sözü wardır bilirsin belki ne demek istediğimi anlarsın
ewrenoz nickli arkadaşın ddiklerine kelimesi kelimesine katılıorum
firmaların işi gücü yok bunca test yapıp ar ge yaptıktan sonra piyasaya sürüyolar ürünleri,apttallar demekki orjinal yayları ısıttırıp başka renge boyayıp satmayı bilmiolar
hayatınla oynuyosun bi sorun yaşamadığın bi sorun yaşamıyacağın anlamına gelmez öle bi yerde kırılırki o yay bi daha toplayamazsın o arabayı kaçar gider altından allah korusun
bu işler bişey olmaz mantığıyla yürümez sna olmaz ona olur hiç belli olmaz canınızla oynamayın altınızdaki tenekeler oyuncak diil
yahu neyi tartışıyorsunuz hala. adamlar denemişler 10larca arabanın yaylarını bastırmışlar amortisörlerini sertleştirmişler buyrun gelin görün senelerdir kullanıyoruz diyorlar. o şekilde zaten sadece spor yayla basılamaz ancak coil ile mümkün o kadar alçaklık. coil yapmak yerine yay basmak yoluna gidiyorlar ve yaptıranlar iyi güvenilir bir yerde yaptırırlarsa sorun olacağını hiç zannetmiyorum. bende yayları sıkıştırılmış bir araca bindim ve gerçekten yol tutuş çok iyi. hiç bir şekilde salma yalpalama yok.
way a.q ne konuymus yok mu ısıttırıp koca sıtede bınen ve olanları suraya yazacak kımseler.
çekirge 1 sıçrar, 2 sıçrar 3te pırasa :D
250 tl ye fk yay satıyolar ızmırde alın ordan ne ısıttrıcan ver 250 yı al yayı
emın ol senden daha cok anlıyorum.
standart amortisörlerle 3 cm altına inmek hem araba için hemde amortisörlerin sağlığı için çok zararlı heleki 5 6 cm ztn arabanın içine edio uzunvade de hbrin olsun 5 6 cm inicekse coil yada profesyonel markaların setlerini kullan hem daha güwenli hemde daha kaliteli 3 liraya 5 köfte diil modifiye
QUOTE=Emir_b16a;828169]standart amortisörlerle 3 cm altına inmek hem araba için hemde amortisörlerin sağlığı için çok zararlı heleki 5 6 cm ztn arabanın içine edio uzunvade de hbrin olsun 5 6 cm inicekse coil yada profesyonel markaların setlerini kullan hem daha güwenli hemde daha kaliteli 3 liraya 5 köfte diil modifiye[/QUOTE]
:bravo::bravo::bravo::bravo:[