Tablayı aşağı alsanızda mili gene kısaltmak durumundasınız.Yoksa amortisör dibe vurur.Dolayısıyla araç kuleleri darbeye maruz kalır(amortisör absorbe edemediğinden)
Printable View
Tablayı aşağı alsanızda mili gene kısaltmak durumundasınız.Yoksa amortisör dibe vurur.Dolayısıyla araç kuleleri darbeye maruz kalır(amortisör absorbe edemediğinden)
1parmak giriyo bu haliyle
9 cm ise aynen öle olmuştur.Benim rsı da o kıvamda.Eccük içeride lastik :D
amortisör yapan var yapan var.bn anadolu yakasından kalkıp ikitelliye guvene gelp amortisör yaptırdm:) ama no problem.he umraniyedede var ama......:)
bence araç için üretilmiş coilover spor amortisör ve yay yoksa bu tip işler yapılabilir son çare olarak. onuda işi iyi bilene yaptırmak gerek yoksa sıkıntı olur.
fazla uzun ömürlü olmuyor ama oluyor sonuçta Corolla AE101 ler'de 8cm düşürmüştük toplamında :).Namiştein bu işi iyi yapıyor olmadı mı bidaha söküyor bidaha yapıyor itiraz etmiyorlar o güzelliği var..ama hafta içi gitmen gerekir.:D
kadosan sanayi sitesi altundağ amortisör remzi usta çok başarılı..
doğru orantılı olarak sertlestirilip asırı derecede indirilmediği surece aracın yol tutusuna etkisi olur zararı olmaz...
he satın aldıgımız marka coiloverlar kadar yada amartisor yaylar kadar dayanıklı ve uzun omurlu olmaz ona diğecek lafım yok ama yol tutusunu iyilestirmesi kacınılmaz...
Şu güvenin yerini tarif edebilecek var mı ?
ben yaptımm gayette memnumum..
yay amortisör 250 tl'ye yaptırdım ben.. 10-12 cm bastım arabayı standartından.. :D
yıllarca tartışıldı durdu bu konu o yüzden birde senle tartışmıyacağım ama dediğin gibi olsaydı eğer Fabrika çıkışlı arabaların yaylarında buradan kesiniz amortisörlerin de buraya kadar sertleştiriniz milini buradan kesiniz diye ibareler olurdu.
Bu orjinal parçalarda, Modifiyeli markalarda yıllarca AR-GE çalışmaları sonucunda ortaya çıkıyor sanayide bir adam göz kararı yapıyor ve aynı güvende oluyor o zaman çoğu insan gerizekalı o parçalara yüzlerce binlerce para harcıyorlar 40-50 liraya yapılıyormuş hemde güvenli komiksiniz.
çok arkadaşımız Hakkı rahmetine kavuştu bu yüzden ben sadece uyarıyım isteyen istediğini yapsın
şimdi yay kesilme olayı yok benim solediğim seyde yaya PRES uygulaması var...
ayrıca fabrikaların orjinal uretimlerinde KONFOR dan odun vermeden uretim yapılıyor ama biz burda onu dusunmuyoruz konforu bir kenara bırakıyoruz amacımız yol tutusunu arttırmak ve aracımızın biraz daha iyi bir gorunume kavusmasını sağlamak... sen 40 50 lira diyorsunda bugun bir aracın amartisorlerinin sertlestirilip yaylarının preslenmesi ve ndirilmesi 500 lira gibi bir para tutuyor daha once kimlerle tartıstın bu beni ilgilendirmez ben deneyimlerime dayanarak konusuyorum denedim gordum işe yarıyor...
peki arkadaşlar aracın illa ustanın önünde olmasına gerek var mı? ist dışındna amortisörleri göndersekte halledebilir mi usta?
Amortisörlerde İşlem Yapmak Yanlıştır
Yayları Kesmek Diye Bir Uygulama İse Tamamen Yanlıştır
Mühendislik Ürünüdür Onlar Sanayide Şakir Hüsnü Güven Vs'nin Göz Kararıyla Yapılcak İşler Değil
Arabam İki Güzel Gözüksün Diye Hem Para Verip Hem Canınızı Tehlikeye Atıyorsunuz
Paranız Varsa Coilover Alın Koni Alın Yay Alın Yoksa Hem Para Verip Hem Canınızla Oynayın :)
Cidden Gülüyorum 10 Numara Oldu Falan Diyenler Var Daha Ben Amortisöründe Şertleştirme Olupta Sekmeyen Araç Görmedim :) Tabi Şimdi Sekmiyor Vs Gibi Yorumlar Gelicektir
Allah En Yakın Zamanda Böyle Şaçmalıklardan Vazgeçmenize Yardımcı Olur İnşallah
Herkes Bana Saldırcak Şimdi Ama Yazdığım Kelimelerden Biri Yanlışsa Söylersiniz
Dahada Post Yazıp Polemiğe Girmeyeceğim Çok Biliyorum Tablası Kopanı E-5'te Otobanda Yayı Çıkıp Arabasının Dengesini Kaybedeni Yada Sekip Full Abs Açık Patlayanı
Paran Varsa Coil,Yay,Koni Olabilir Yoksa Ben Şahsen Taktırmam Taktıranada Güler Geçerim Her Ne Kadar Ben Onun Gözünde Koniye 1 Lira Vermiş Bir Salak Olsamda.......
500 lira çok değil mi?
300 liraya yay alınabilinirken böyle bir şeye değer mi?
Yumuşak yayı preslesen de spor yay kadar sert olmayacaktır, hadi amortisörü sertleştirdik diyelim aynı kıvama gelsin. 300 lira vermek varken 500 lira veriyorsunuz, üstelik ne tip sonuç alınacağı bilinmeden.
yıllarca tartısıldı herkez istedğini yapar.arkdas soru sormus onda hem fikir olms onun bileceği iş.hee ben cok honda cart curt bliorm surda burda eibach var fk var dyip konusup ertesi gun sanayide orjinal yaylarından bi bakla daha kestirip amortisör yaptıran.önceden yay bulmak coil bulmak bu kdr kolay diildi coğu kisi illa kesmistir biçmistir.smdiki imkanlar tabi bunları grektirmez ama herkez kendi kafasında yasar.bnde spor yaydan yanayım fkat amortisörde sertlestirme yada mil kesmeyi kendi aracıma yaptırıdm yaptırırm:)
Sadece spor yay bile yetersiz ve güvensiz iken, yay kesmek yada amortisöre işlem yaptırarak fabrikada mühendislerin hesaplarını bir çırpıda çöpe atmak çok yanlış olur. İlk başta amortisör sertleştiği için belki yol tutuş artmış gibi hissedilebilir ancak beklenmedik bir tehlike anında da araç çok saçma tepkiler verebilir ve sevdiğiniz insanlara zararlar verebilirsiniz. Yay kesmek ise başlı başına çok kötü bir işlem. Isıl işlem çok daha kötü.
Yaptır Ama Ben O Konuşanlardan Değilim 2003 Senesinde 2001 Volvo S40'a Koni + Voglant Yayı Buldum Allah'a Şükür...
Bilmiyorsanız 2000 S40 2001 S40 Amortisör Ve Yayları Farklıdır 5.Ay'dan Önceki Üretim Ve Sonraki Diye Ayrılır 2001 2002 Arası Aynıdır 2003 Sonrası Farklıdır 2005'te Kasa Değişti Zaten Buna Bile O Senede Bulunabiliyorsa İsteyen Mevlasınıda Belasınıda Bulur Lafı Doğruymuş
Siz Daha Öncelerden Başlamış Olabilirsiniz Bu İşlere Benim Aracım 17 yaşındayken Altımdaydı Çoğuna Göre Ters Bir Davranış Fakat Ben O Yaşta Çok Az Tanıdığım Olduğu Halde Bulmuştum
Hiçbir Şekilde Yay Kestirme Biçtirme Sexyleştirme İşlemi Yapmadım Yapmamda
Üst Mesajda Yazdığım Gibi Ne Desem Boş
Allah Düşürmez İnş Birinci Mesajımda Yazdığım Durumlara
Siz Kafanızı Yaşayın Aman Allah Korusunda Duvarlara Vurmayın Sonra
İyi Forumlar
Tabiki sanayi işi Ar-ge li bir marka ile boy ölçüşemez.KW amort+yay set kullanıp ardından sanayi coile geçiş yaptım zamanında.Normal hızlarda yol tutuş aynı(samimiyim) ancak söz konusu yüksek sürate geldiğinde işler değişiyor.Tartışılmaz bi KW üstünlüğü olmuştu.
İş birazda bütçe işi tabiki.Şu an RSI'daki coiller marka değil ancak yol tutuş beni tatmin ediyor+başka çarede yok zaten
Tabiki herkes istediğini yapar o kendi bileceği iş ama tutupta burda yaptırınca güvenli oluyor diyemezsin nasıl 2+2=4 ise orjinalin üzerinde yapılacak bütün uygulamalar sağlıksız ve tehlikelidir bütün dünya kabul etti anasını satayım bir biz hala diretiyoruz iyi yol tutuyor güvenli diye.
konusu varken sorayım; guven de yay kesiliyormu presleniyormu? namistain, nam ve guven arasında hangisi tercih edilir? pres olayı kesmekden daha mantıklıdır die düşünüorum sanırım?
(mantıksız ikiside demeyin koni vardıda bizmi almadık:p )
Oktaykan'lara Ve Maslak BTG'ye Ayrıca Burdaki SRK Shop'a Sorabilirsin Aracın İçin Koni Olup Olmadığını
Amortisörlerde İşlem İçin Nam 450'den Açıyor Kapıyı Presleme İçin 250'Den
Çok Basit Bir Matematik İşlemi
Koni = 1000 TL
Nam = 400 TL
Koni 2.EL = 600 TL
600 TL Bankaya Yatırdın Farzet
:heyoo:
Sıfır Spor Amortisörler Sıfır Yaylar Sıfır Amortisör Takozlarının Birde Koninin Verdiği Keyif Paha Biçilemez :D
bnm aracıma hazır yay amortisör zor.. amortisörler zaten patlakken bu şekilde yaptrmayı mantıklı buldm.Yoksa koni amortisörü yayı takmayı bende isterim:) zaten yeni yürümeye çalışan ceylan gibi yapmıcam lastikleri:) soruma yanıt alsam sevinicem mesela:)
4 Adet Sıfır Amortisör +
http://www.sahibinden.com/-vogtland_...QQdisplayitem?
http://www.sahibinden.com/alfa_romeo...QQdisplayitem?
http://www.sahibinden.com/alfa_romeo...QQdisplayitem?
= Çiçekler Çiçeği
Öteki Mevzuya Gelince :D Cvp Yazmıcam Nefret Ediyorum Çünkü O İşlemlerden Özür Dilerim :o:o
Takmıştım Konimi Misler Gibiydim :D
Daha Önceki Sahibi %25 Sertleştirmişti Çok Tedirgin Bir Şürüşüm Vardı..Heleki O Ayarlı Coil Yaylar...Resmen Maltepede 2 Şerit Boş Olmasaydı Yaşamıyordum Sekseksekerekten :D..Konileri Takınca Eğlencesine Bana Sıkan S2000'lere Acımasızca Yürüyordum :D:D:D (Trafik+Koni) Paha Biçilemez
Banlanıcam Koni Yararlarını Söylerken :D
kesik yay tavsiye etmem arkadaşlar oksijen kaynağı ile ısıtıp düşürmek daha mantıklı. her aracıma kullandım 180 190 la sert kontra vuruyorum bişey omluyo
Eray kardesim
amortisor ya da her ne metal olursa olsun ısıtılınca tabiri caizse suyu kacar, yani tansiyon yapar, dengesiz noktalarda olusabilecek direnclerde kırılmaya musait hale gelir. Isıl işlem ve ısıl işlem sonrası kontrolsuz soguma yay kırılmalarına davetiye getirir felakete davetiyedir. Kesmeyi tavsiye etmem ama yaya para vermem diyorsan ilki preslettir ikincisi jet tasıyla dal. Bence ikisini de yapma ama...