User Tag List

19 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: sanzuman ustundeki km sensoru nasıl calısır?

  1. #1
    punto_multijet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    44
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.611
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    sanzuman ustundeki km sensoru nasıl calısır?

    baslıktada sordugum uzere bu parcanın calısma mantıgı nedır? Arac hareket ettıgınde artan sekılde voltaj mı gonderıyor beyne yoksa degısen frekans mı?
    Sorunun amacı ise arac durur hale gectıgınde bir devrenin calısması fakat hareket ettıgı anda ise devrenın durması. Bu sensor dısında baska sekılde de bunu yapabılır mıyız? Bu arada arac bravo hgt mk1

  2. #2

    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.024
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Heralde bir projeniz var.. Aracın giderken çalışan sistem için tek çamurluğun arkasına hareket sensörü yerleştirilebilir hemde daha kolay olur
    ...

  3. #3
    punto_multijet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    44
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.611
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hazır sensorden almak daha basit olmaz mıydı?

  4. #4

    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    45
    Şehir
    Fransa
    Mesaj
    1.023
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    artan şekilde voltaj sanmıyorum, hall effect vb bir sensör ve çarkla frekans üretiyordur.
    If you don't go when you want to go, when you do go, you'll find you're gone.

  5. #5
    Manimillion - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    Kanada
    Mesaj
    212
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Genelde sanzuman in cikis shaftinin (output shaft) uzerinde bulunan disli bir disk vede bunun ustunde sabit duran sarili bir miknatis bulunur (sensor bu oluyor).

    Voltaj yollamiyor. Arabanin beynine frekansi artan sekilde nabiz yolluyor. Bu nabizi arabanin beyini sayarak, kac tane vurgu yaptigini sayiyor.

  6. #6
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.567
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benim bildiğim kadarıyla,

    Dişli diskin dişli kısmı(sanırım üstünde bir adet oluyor diskin) elektro mıknatısın önünden her geçişinde bir frekans üretiyor.Üretilen frekans sabit.Diskin bir tur dönmesi demek aracın tekerinin bir tam tur yapması demektir.Ecu saniyede aldığı sinyal sayısını teker çapını kullanarak hesaplar ve hızı hesaplar.Örneklemek gerekirse

    tekerlek çevresi atıyorum 2 metre olsun.Sensörümüzde saniyede 10 sinyal yolluyor olsun Ecu'ya.Buna göre

    1 saniyede 10 sinyal= 2*10=20m/s hız demek.Bunu kadrandaki km/h birimine çevirirsek

    1 saatte 36000sinyal(saatteki sn sayısı*10 sinyal) = 2m*36000=72000m/h=72km/h gibi

    Sorunuza gelirsek ise...

    Aracın durduğunu(hareket etmediğini motor çalışır çalışmaz o ayrı) bencede en iyi bu sensörden alabilirsiniz.Daha doğrusu Ecu'nun hız datasının çıktığı uçtan alabilirsiniz.Burdan takip bence en mantıklısı.

    Bunun dışında manyetik tutucu dediğimiz volanın dibinde bulunan ve motor devrini ölçmekte rol alan parçadanda yararlanılabilir.***** araç durduğunda rölantide çalışır ve rölanti esnasında manyetik tutucunun üreteceği gerilim bellidir.Burdan yararlanmanın kötü yanı araç her rölanti devrine geldiğinde sisteminiz çalışır her rölantiden çıktığında çalışmaz.Motor soğuk rölanti yüksek sistem çalışmaz.Giderken çalışmaz.Trafiğe girersiniz dur kalk çalışmasın dersin ama araba durduğundan rölantide olduğundan çalışır vs

  7. #7
    punto_multijet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    44
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.611
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    amaç su aslında,

    aracımın turbolanma işlemi bitmek uzere. piggyback olarak smt6 kullanıcaz. bir cogunuzun bildigi uzere smt6da map a ve map b var bunlar arasında da surus sırasında geciş yapılabiliyor. amacımız bu haritalardan birine launch olarak hazırlamak. arac durur halde iken bu haritayı, yurur hale gectiginde ise asıl haritayı kullanmasını saglamak. normalde buton yardımıyla veya debriyaj altına switch ile rahatca yapılabiliyor ama benim istegim buton veya switch kullanmamak

  8. #8
    utkuselamoglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    C:\WINDOWS\Microsoft.NET
    Mesaj
    1.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı punto_multijet Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    amaç su aslında,

    aracımın turbolanma işlemi bitmek uzere. piggyback olarak smt6 kullanıcaz. bir cogunuzun bildigi uzere smt6da map a ve map b var bunlar arasında da surus sırasında geciş yapılabiliyor. amacımız bu haritalardan birine launch olarak hazırlamak. arac durur halde iken bu haritayı, yurur hale gectiginde ise asıl haritayı kullanmasını saglamak. normalde buton yardımıyla veya debriyaj altına switch ile rahatca yapılabiliyor ama benim istegim buton veya switch kullanmamak
    smt6 da hızla yapmanız zor olabilir switch en iyi seçim olucaktır bence...
    utku selamoğlu

  9. #9
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    launcta yapsan kalkışta beni geçemessin olum.
    www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz

  10. #10
    punto_multijet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    44
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.611
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TaGo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    launcta yapsan kalkışta beni geçemessin olum.
    havada karada ustunden atlarım kalkıstada sen gec canın saolsun

  11. #11
    punto_multijet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    44
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.611
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı utkuselamoglu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    smt6 da hızla yapmanız zor olabilir switch en iyi seçim olucaktır bence...
    hız sensorundeki veri ile calısan basit bir devre işimizi gorur gibi geliyo ama denemek lazım. teşekkürler öneri için

  12. #12
    utkuselamoglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    C:\WINDOWS\Microsoft.NET
    Mesaj
    1.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı punto_multijet Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hız sensorundeki veri ile calısan basit bir devre işimizi gorur gibi geliyo ama denemek lazım. teşekkürler öneri için
    smt6 da digital sinyal işleme yok diye hatırlyıorum. eğer diğital ise sensorun hall effect o zaman bağlaman çok zor..
    utku selamoğlu

  13. #13
    punto_multijet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    44
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.611
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    evet digital sinyal işleme yok benimde bildigim.

    tek kablo var saselendiği zaman diğer map e geciyor. aklımızdaki şuydu.

    ornek olarak arac hızı 0km iken sensorun urettiği frekans ne ise ona ayarlı bir devre. misal 0 o sıradaki frekans. araya koydugumuz devre frekansı 0 olarak yani hızı 0 olarak okudugu zaman bu smtden gelen tek kabloya saseleme yapıcak hız sıfırdan farklı ise saselemeyi kesicek.

    dusuncemiz bu ama cok mu gereksiz olur bununla ugrasmak?

  14. #14
    utkuselamoglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    C:\WINDOWS\Microsoft.NET
    Mesaj
    1.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı punto_multijet Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    evet digital sinyal işleme yok benimde bildigim.

    tek kablo var saselendiği zaman diğer map e geciyor. aklımızdaki şuydu.

    ornek olarak arac hızı 0km iken sensorun urettiği frekans ne ise ona ayarlı bir devre. misal 0 o sıradaki frekans. araya koydugumuz devre frekansı 0 olarak yani hızı 0 olarak okudugu zaman bu smtden gelen tek kabloya saseleme yapıcak hız sıfırdan farklı ise saselemeyi kesicek.

    dusuncemiz bu ama cok mu gereksiz olur bununla ugrasmak?
    anladım o şekilde çalışmaz ve çalışıcak bi sensor kullansan bile gene işe yaramayacaktır. 12.v la çalışıyor o tetikleme olayı... stand alone öneririm. ama bütün standalone larda bile hız göre otomatik launch control yapmıyor.
    utku selamoğlu

  15. #15
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı punto_multijet Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    evet digital sinyal işleme yok benimde bildigim.

    tek kablo var saselendiği zaman diğer map e geciyor. aklımızdaki şuydu.

    ornek olarak arac hızı 0km iken sensorun urettiği frekans ne ise ona ayarlı bir devre. misal 0 o sıradaki frekans. araya koydugumuz devre frekansı 0 olarak yani hızı 0 olarak okudugu zaman bu smtden gelen tek kabloya saseleme yapıcak hız sıfırdan farklı ise saselemeyi kesicek.

    dusuncemiz bu ama cok mu gereksiz olur bununla ugrasmak?
    oldu canım, sen robot istion
    www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz

  16. #16
    punto_multijet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    44
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.611
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı utkuselamoglu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    anladım o şekilde çalışmaz ve çalışıcak bi sensor kullansan bile gene işe yaramayacaktır. 12.v la çalışıyor o tetikleme olayı... stand alone öneririm. ama bütün standalone larda bile hız göre otomatik launch control yapmıyor.
    ok teşekkürler bilgi için o zmn debriyaj altı switch bizim için çözüm gözüküyor

  17. #17
    utkuselamoglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    C:\WINDOWS\Microsoft.NET
    Mesaj
    1.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı punto_multijet Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ok teşekkürler bilgi için o zmn debriyaj altı switch bizim için çözüm gözüküyor
    ama sen sadece kalkış için kullanıcaksan olmaz gene oda 2 den 3 e atarken 3 ten 4 e atarken de aktive etmiş olucaksın bu sefer...
    utku selamoğlu

  18. #18
    punto_multijet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    44
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.611
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı utkuselamoglu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ama sen sadece kalkış için kullanıcaksan olmaz gene oda 2 den 3 e atarken 3 ten 4 e atarken de aktive etmiş olucaksın bu sefer...
    haklısınız bunu gozardı ettik o zmn en mantıklısı ayrıca buton gozukuyor el ile mudahale edilecek sekilde

  19. #19
    utkuselamoglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    C:\WINDOWS\Microsoft.NET
    Mesaj
    1.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı punto_multijet Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    haklısınız bunu gozardı ettik o zmn en mantıklısı ayrıca buton gozukuyor el ile mudahale edilecek sekilde
    evet o sistemde öle olur bencede en iyi...
    utku selamoğlu

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •