User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
28 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: coilover sertlik hakkında ???

  1. #1
    ÇAĞAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    TÜRKİYE/ANKARA
    Mesaj
    405
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    coilover sertlik hakkında ???

    yükseklik ve sertlik ayarlı kaliteli bir coilover aldık diyelim yazın aracımızı basıp kışın ise standart haline geri getirmeyi düşünüyoruz...kışın standart araba ile aynı boyutlara getirdiğimizde aynı orjinal konforunu yakalayabilirmiyiz bu yükseklik sertlik ayarlı coiloverlarda?????

  2. #2
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Şimdi şöyle düşünmek gerekiyor. Aynı aracın spor ve dizel modellerinde farklı süspansiyonlar geliyor. Misal 206 HDI da yumuşak süspansiyon var iken 206 RC de farklı süspansiyon var. Coiloverlar ise kasaya özel üretilir yani dizel yada spor diye fark etmiyor. O yüzden alıcağın coilover en yumuşak hali ile bile orjinal süspansiyonundan biraz daha sert olabilir. Ancak aracın spor versiyon ise en yumuşak hali aracının orjinal halinde bile yumuşak olabilir.

    Biraz karışık oldu ama umarım anlarsın.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  3. #3
    OnurS
    Misafir
    alıcağın marka ve modele göre değişr.Bende bilsteinin coili var en yumuşağı bile bel sakatlar cinsten

  4. #4
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı OnurS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    alıcağın marka ve modele göre değişr.Bende bilsteinin coili var en yumuşağı bile bel sakatlar cinsten
    PSS9 var o zaman sende sertlik ayarı olduğuna göre. Helper springi söktünüz sanırım daha fazla basmak için. Bu konforu baya etkiler. Normalde Bilstein'lerin çok tatlı bir sertliği vardır.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  5. #5
    V.İ.P
    Misafir
    alacagın markaya göre değişir benım arkadasımda var bomz marka en yumusağı bile arkadasın dedıgı gıbı bel agrısı yaratan cinsten kaliteli birşey almanda fayda var

  6. #6
    Tansu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    51
    Şehir
    istanbul/türkiye
    Mesaj
    128
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bence sert olur yumuşağı bile standardından

  7. #7
    Manimillion - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    Kanada
    Mesaj
    212
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)


    Coiloverlarin asil amaci araci istedigin zaman basip kaldirmak degil, arabanin kose agirliklarinin alinip, coilover lar ile agirlik dagilimi en esit hale getirmektir.

    -----------------


    Bunun disinda, soruna cevap olarakta fabrika cikisi ile ayni konfora gelmesi icin, yaylanma oranlarinin ayni olmasi gerekir.

  8. #8
    erkin006 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    Başkent
    Mesaj
    2.967
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    FK nasıldır a3,golf,leon,scirocco için bilgisi olan varmı?

    hazır konu açılmışken sorayım dedim...
    Alıntı R-Turbo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Uludağ meydanda tam yanlarken Erkini gördük

  9. #9
    Manimillion - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    Kanada
    Mesaj
    212
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı erkin006 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    FK nasıldır a3,golf,leon,scirocco için bilgisi olan varmı?

    hazır konu açılmışken sorayım dedim...
    FK nin tam olarak hangi modelini istiyorsun?

    Arabani yere gommek istiyorsan, VW cilerin dedigine FK larin cogu bayagi iyi, fakat Koni ler en dusuk ayarinda daha komforluymus.

  10. #10
    gökberk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    33
    Şehir
    Adapazarı
    Mesaj
    4.932
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aynen damdan düşer gibi olduk ama
    K-sport kullanan oldu mu peki ?

  11. #11
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Manimillion Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Coiloverlarin asil amaci araci istedigin zaman basip kaldirmak degil, arabanin kose agirliklarinin alinip, coilover lar ile agirlik dagilimi en esit hale getirmektir.
    Ağırlık dağılımı konusunda haklısın ama motorsportlarında asıl tercih edilme sebepleri kolayca ve ucuzca yaylarının değiştirilebilinmesi. Farklı pistler ve lastikler de kullanmak için değişik kilogramlarda yayların kolayca takılabilinmesi. Tabi bahsettiğim klasik ayarlı amortisör ve klasik yay tipi yerin insert tip ayarlı amortisör üstüne progressive yay takılması.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  12. #12
    alicancalis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    49
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.018
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben Mini'mde Koni coilover kullanıyordum. Yumuşak ayarında, orijinal halinden çok daha alçakteyken bile, çok çok daha konforluydu.

    Bizler genelde arabayı basmak için sadece helezon kullandığımız için, alçalan arabada sıkışan helezon bir tümsekten geçtikten sonra arabayı ciddi zıplatıyor, yani rebound tepkimeleri çok fazla oluyor. Bu sebeple arkasını kolay bırakan arabalarda coilover arabanın dünyasını değiştiriyor, kesinlikle tavsiye edilir.
    Ali Can Calis

  13. #13
    alicancalis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    49
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.018
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ağırlık dağılımı konusunda haklısın ama motorsportlarında asıl tercih edilme sebepleri kolayca ve ucuzca yaylarının değiştirilebilinmesi. Farklı pistler ve lastikler de kullanmak için değişik kilogramlarda yayların kolayca takılabilinmesi. Tabi bahsettiğim klasik ayarlı amortisör ve klasik yay tipi yerin insert tip ayarlı amortisör üstüne progressive yay takılması.
    biraz önce yazdığım gibi sadece yay pek önemli değil, hatta limitlerde birçok arabada sıkıntı yaratabilecek bir parça. yay ve amörtisor kombine edilmeli, yani en güzelinden coilover
    Ali Can Calis

  14. #14
    dragstar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.883
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Manimillion Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Coiloverlarin asil amaci araci istedigin zaman basip kaldirmak degil, arabanin kose agirliklarinin alinip, coilover lar ile agirlik dagilimi en esit hale getirmektir.

    -----------------


    Bunun disinda, soruna cevap olarakta fabrika cikisi ile ayni konfora gelmesi icin, yaylanma oranlarinin ayni olmasi gerekir.
    haklısında Türkiyede böyle kantar ben bulamadım

    en yumuşağa alındığında fazla basılmadan orjianle göre çok sert olucağını zannetmiyorum tabi marka modelde bu konuda önemli

    ama cadde amortisörleri veya coiloverları öyle tahmin edilen kadar sert beton gibi olmuyor BENCE bunu bindiğim ve kullandığım arabalara binayen söylüyorum

  15. #15
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı alicancalis Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    biraz önce yazdığım gibi sadece yay pek önemli değil, hatta limitlerde birçok arabada sıkıntı yaratabilecek bir parça. yay ve amörtisor kombine edilmeli, yani en güzelinden coilover
    Bende coilover aldım tonla para döküp orası başka. Benim bahsettiğim şey başka.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  16. #16
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı dragstar Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    haklısında Türkiyede böyle kantar ben bulamadım

    en yumuşağa alındığında fazla basılmadan orjianle göre çok sert olucağını zannetmiyorum tabi marka modelde bu konuda önemli

    ama cadde amortisörleri veya coiloverları öyle tahmin edilen kadar sert beton gibi olmuyor BENCE bunu bindiğim ve kullandığım arabalara binayen söylüyorum
    Atolye Kazaz tartı üstü coilover ayarı yapıyor diye duymuştum.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  17. #17
    Manimillion - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    Kanada
    Mesaj
    212
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ağırlık dağılımı konusunda haklısın ama motorsportlarında asıl tercih edilme sebepleri kolayca ve ucuzca yaylarının değiştirilebilinmesi. Farklı pistler ve lastikler de kullanmak için değişik kilogramlarda yayların kolayca takılabilinmesi. Tabi bahsettiğim klasik ayarlı amortisör ve klasik yay tipi yerin insert tip ayarlı amortisör üstüne progressive yay takılması.
    Dedigin yay + amortisor den ornegin varmi? Bunu ilk kez senden duyuyorum, yaylarin kolayca degismesi icin oldugundan, yanlissin demiyorum, bunu destekleyen bir kaynak gosterebilirmisin?

    Cunku herhangi bir amortisorden yay lari sokmek pek zor degil, cogu piste yonelik olan suspansiyon larin yaylarida zaten yolda kullanim icin yapilmis olan yaylardan kisa oluyor.

    Ben nerede duydusam, gorduysem vede okuduysamda coil overlarin asil amaclarinin agirlik dagilimi olduguydu, agirlik dagilimi derkende 50/50 her zaman icin optimal degil, ornek olarak cogu hizli viraji saga dogru olan bir pist icin coil over araciligi ile arabanin sol tarafina olan agirlik dagalimini azaltarak araci o piste uyarlayabilinir. Ikinci amaclari daha kisa yay takabilme, vede araci bu sekilde yere daha yakin olmasidir. Gordugum dedigim kisiler, arkadaslarim vede 24hr Sebring, 24hr Daytona gibi yarislara katilip bu isi asiri ciddiye alan sahislardir.

    Saf bir pist araci icin, progressive spring takilmasi zaten pek mantiklica degil, vede gorulmeyen birsey zaten.

  18. #18
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben ağırlık dağılımı işine yaramıyor demedim ki. Kaldıki bir araca göre competition tipi süspansiyon yaparlarken zaten aracın tüm bilgileri ellerinde. İsteseler tabla ayarından yada yanında verdikleri yaylar ile %50-%50 ye yakın şekilde ayarlı halde sabit ayarlıda üretebilirler. Klasik tip yayın ağırlık taşıma yeteneği aynı şartlar altında coilover tipi düz yaydan daha başarılıdır aslında.
    Peugeot sport kataloglarında farklı yarış kondisyonlarında kullanılmak için 2 farklı amortisör tipi üzerinde 8 farklı yay çeşidi sunuyor. Ayrıca helper spring olmamasına rağmen yayın kolayca sökülebilinmesi için ayar mekanizması oldukça aşağılara kadar devam ediyor. Ancak ayar mekanizmasının uzun olması aracı maksimum alçaltmak için değil. Yay kelepçeleri yada mengelerini olmadan yayı söküp takabilmek. Zaten katalogtada aynen bu şekilde yazıyor. Kaynak olarak sadece sana Peugeot Sport katalogunu sunabilirim.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  19. #19
    OnurS
    Misafir
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    PSS9 var o zaman sende sertlik ayarı olduğuna göre. Helper springi söktünüz sanırım daha fazla basmak için. Bu konforu baya etkiler. Normalde Bilstein'lerin çok tatlı bir sertliği vardır.
    o nedir yaa (=ben hiç anlam o işte.Çok basık diyil araba

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •