User Tag List

16 sonuçtan 1 ile 16 arası

Konu: Coilover - Spor Yay - Yay Kesme

  1. #1
    NETMAR
    Misafir

    Coilover - Spor Yay - Yay Kesme

    merak ettigim ve bilmedigim bir konu olan coiloverları bilgisi olan arkadaslar anlatırlarsa sevinirim

    spor yaydan farkı nedir? bu kadar pahalı olmasının elle tutulur sebebleri varmı?

    yol tutuş falan çok önemli degilse yay kesme de aynı işlevi gorurmu?

    Coilover, Spor Yay ve Yay Kesme olaylarını karşılaştıma yaparak anlatır mısınız?

  2. #2
    NETMAR
    Misafir
    herkes taktırmış ama kimse ne işe yaradığını bilmiyor heralde

  3. #3
    Serkan06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    46
    Şehir
    ankara-akçay
    Mesaj
    667
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Coilover denen sistemler, duruma göre yükseltilip alçaltılabilen komplike sistemlerdir, spor yayda ise sürekli aynı seviyede düşüklük sağlarsınız, ve çoğu araçta orjinal amortisöre takılan spor yaylar istenen verimi vermez, kesik yaylara gelirsek, orjinal amortisörde eğer kesik yay kullanırsanız araç düşer fakat aşırı zıplama gibi olumsuz sonuçlar elde edersiniz.
    yani coilover denen sistemler amortisör ve yaydan oluştuğu için daha pahalı ve daha amaca uygun sistemlerdir. benim denemediğim sadece coilover kaldı, kesik yay ve spor yay kullandım ama ikisindende istediğim performansı alamadım.

  4. #4
    bora1311 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    ankara l sakarya(54)
    Mesaj
    3.243
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Süspansiyon nedir ?
    Süspansiyon, otomobilimizin alt takımı ve kabini arasında bulunan, darbeleri önleyerek bizlere sürüş konforu sağlayan sistemdir. Bozuk yollardaki darbeleri emmek haricinde aynı zamanda yüksek hızlarda sabit bir sürüş sağlar. Süspansiyonsuz bir otomobil düşünecek olursak, yoldaki tüm çukur, taş ve tümsekleri potansiyel tehlike olarak görebiliriz.Çünkü en küçük bir çukur bile otomobilin dengesini bozacak ve tüm kontrolü sizin elinizden alacaktır.
    En basit şekilde süspansiyonların iki bileşeni vardır. Bunlar; yaylar ve amortisörlerdir.

    Yaylar
    Yayları üç tipte inceleriz. Bunlar sargılı yay ,torsiyon yay ve yaprak yaydır. Sargılı yay en aşina olduğumuz ve aslında sarılmış torsiyon çubukları olarak kabul ettiğimiz tiptir.Yaprak yay daha çok Amerikan otomobillerinde kullanılır. Dizaynı çok eski zamana dayanan, bir çok katman metal şeritten oluşan bir yay tipidir. Torsiyon yay ise, bir ucu şaseye diğer ucu ise süspansiyon kollarına bağlanmış, darbeyi kendi çevresi etrafında dönerek emen demir bir çubuktur. Sargı yaya benzer bir performansa sahiptir. VW Beetle, hava soğutmalı Porsche ler ve Peugeot 206 gibi otomobillerde kullanılmıştır.

    Amortisörler
    Darbeleri emdiklerini söylersem şaşıracağınızı düşünmüyorum tabii ki. Aslında araçtaki dikey hareketleri kontrol ederler. Eğer otomobilinizde sadece yay olsaydı, aracınız mideniz bulanıncaya kadar yaylanırdı. Amortisörler yayların esnemesini kontrol altına alırlar. Bu şekilde yoldaki herhangi bir engelin kabindekilere yansımasını önlerler. Aynı zamanda yaylara devamlı güç uygulayarak lastiklerinizin her zaman yola temas
    etmesini sağlarlar.

    Sert yaylar ve Amortisörler ile nereye kadar ?
    Aracımızın yol tutuş performansını arttırmak ve yere yakınlaştırarak sportif bir görünüm elde etmek için ilk olarak başvurduğumuz yöntem çoğu kez orjinal yay ve amortisörleri spor olanları ile değiştirmektir. Yay kesmenin, zaten bildiğinizi düşündüğüm için, ne kadar yanlış ve ölümcül sonuçlar doğurabilecek bir hata olduğundan bahsetmeyeceğim. Peki bunların haricinde tam olarak istediğiniz sertliğe ve araç yüksekliğine sahip olabileceğiniz
    sağlık bir seçeneğiniz yok mu?

    Modern Coilover Sistemleri
    Bu sistemler gelişmiş süspansiyonlar olarak adlandırılabilir. Birçok süspansiyon ayarı barındırır. Sürücünün istediği gibi kişiselleştirebildiği, otomobiline ve sürüş stiline göre ayar yapabildiği bir sistemdir. Araç yüksekliğinin, amortisör ve yay sertliğinin ve hatta bazı ürünlerde kamber açısının ayarlanabilmesi ile ciddi anlamda otomobil yol tutuş performansını geliştirir.

    Yükseklik ayarı amortisör gövdesi üzerinden ayarlanabilmekte ve istenildiği zaman istenilen ölçülerde değiştirilebilmektedir. Burada büyük bir özgürlük söz konusudur. Spor yay ve amortisör üreticilerinin aracınız için belirlediği standartların dışına çıkabilmenizi mümkün kılar. Kaliteli coilover lar 12 cm e varan yükseklik ayarı sunmaktadır. Ayar için coilover ile birlikte gelen anahtarlar ile işlem en fazla 10 dakika içerisinde tamamlanır.


    Sertlik ayarı amortisörün üzerinde bulunan vanalardan yapılır. En yumuşak ve en sert karaktere geçiş saniyeler içerisinde ayarlanabilir. Böylece şehir içinde konfor sağlanırken pist günlerinde aracınızdan maksimum performans alabilirsiniz.


    Gelişmiş modellerde kamber açısının ayarlanması mümkündür. Bu aracın lastiklerinin yere basma açısını değiştirmek anlamına gelir. Drift otomobillerine abartı örneklerine raslayabileceğiniz kamber ayarları viraj içi tutunmada büyük önem taşır. Profesyonel kişiler ön ve arka kamber ayarlarına büyük önem vererek yol tutuş konusunda işi bilmeyenlerden sıyrılırlar.

    alıntıdır...
    fordfocus2st-diesel edition-
    suzuki swift GL

  5. #5
    Safak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.607
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yabancı bir forumda aynı bu konu...

    Sosyal mesajlar havada uçuşuyor, kesmek ölümdür, kesen mühendise parmak atmış olur vs vs...

    Arada bir post gülmekten öldürmüştü beni...

    "aldığım KW coilover mevcut jantlarımla istediğim gibi olmayınca onun yaylarını kestim"....

  6. #6
    NETMAR
    Misafir
    Alıntı bora1311 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Süspansiyon nedir ?
    Süspansiyon, otomobilimizin alt takımı ve kabini arasında bulunan, darbeleri önleyerek bizlere sürüş konforu sağlayan sistemdir. Bozuk yollardaki darbeleri emmek haricinde aynı zamanda yüksek hızlarda sabit bir sürüş sağlar. Süspansiyonsuz bir otomobil düşünecek olursak, yoldaki tüm çukur, taş ve tümsekleri potansiyel tehlike olarak görebiliriz.Çünkü en küçük bir çukur bile otomobilin dengesini bozacak ve tüm kontrolü sizin elinizden alacaktır.
    En basit şekilde süspansiyonların iki bileşeni vardır. Bunlar; yaylar ve amortisörlerdir.

    Yaylar
    Yayları üç tipte inceleriz. Bunlar sargılı yay ,torsiyon yay ve yaprak yaydır. Sargılı yay en aşina olduğumuz ve aslında sarılmış torsiyon çubukları olarak kabul ettiğimiz tiptir.Yaprak yay daha çok Amerikan otomobillerinde kullanılır. Dizaynı çok eski zamana dayanan, bir çok katman metal şeritten oluşan bir yay tipidir. Torsiyon yay ise, bir ucu şaseye diğer ucu ise süspansiyon kollarına bağlanmış, darbeyi kendi çevresi etrafında dönerek emen demir bir çubuktur. Sargı yaya benzer bir performansa sahiptir. VW Beetle, hava soğutmalı Porsche ler ve Peugeot 206 gibi otomobillerde kullanılmıştır.

    Amortisörler
    Darbeleri emdiklerini söylersem şaşıracağınızı düşünmüyorum tabii ki. Aslında araçtaki dikey hareketleri kontrol ederler. Eğer otomobilinizde sadece yay olsaydı, aracınız mideniz bulanıncaya kadar yaylanırdı. Amortisörler yayların esnemesini kontrol altına alırlar. Bu şekilde yoldaki herhangi bir engelin kabindekilere yansımasını önlerler. Aynı zamanda yaylara devamlı güç uygulayarak lastiklerinizin her zaman yola temas
    etmesini sağlarlar.

    Sert yaylar ve Amortisörler ile nereye kadar ?
    Aracımızın yol tutuş performansını arttırmak ve yere yakınlaştırarak sportif bir görünüm elde etmek için ilk olarak başvurduğumuz yöntem çoğu kez orjinal yay ve amortisörleri spor olanları ile değiştirmektir. Yay kesmenin, zaten bildiğinizi düşündüğüm için, ne kadar yanlış ve ölümcül sonuçlar doğurabilecek bir hata olduğundan bahsetmeyeceğim. Peki bunların haricinde tam olarak istediğiniz sertliğe ve araç yüksekliğine sahip olabileceğiniz
    sağlık bir seçeneğiniz yok mu?

    Modern Coilover Sistemleri
    Bu sistemler gelişmiş süspansiyonlar olarak adlandırılabilir. Birçok süspansiyon ayarı barındırır. Sürücünün istediği gibi kişiselleştirebildiği, otomobiline ve sürüş stiline göre ayar yapabildiği bir sistemdir. Araç yüksekliğinin, amortisör ve yay sertliğinin ve hatta bazı ürünlerde kamber açısının ayarlanabilmesi ile ciddi anlamda otomobil yol tutuş performansını geliştirir.

    Yükseklik ayarı amortisör gövdesi üzerinden ayarlanabilmekte ve istenildiği zaman istenilen ölçülerde değiştirilebilmektedir. Burada büyük bir özgürlük söz konusudur. Spor yay ve amortisör üreticilerinin aracınız için belirlediği standartların dışına çıkabilmenizi mümkün kılar. Kaliteli coilover lar 12 cm e varan yükseklik ayarı sunmaktadır. Ayar için coilover ile birlikte gelen anahtarlar ile işlem en fazla 10 dakika içerisinde tamamlanır.


    Sertlik ayarı amortisörün üzerinde bulunan vanalardan yapılır. En yumuşak ve en sert karaktere geçiş saniyeler içerisinde ayarlanabilir. Böylece şehir içinde konfor sağlanırken pist günlerinde aracınızdan maksimum performans alabilirsiniz.


    Gelişmiş modellerde kamber açısının ayarlanması mümkündür. Bu aracın lastiklerinin yere basma açısını değiştirmek anlamına gelir. Drift otomobillerine abartı örneklerine raslayabileceğiniz kamber ayarları viraj içi tutunmada büyük önem taşır. Profesyonel kişiler ön ve arka kamber ayarlarına büyük önem vererek yol tutuş konusunda işi bilmeyenlerden sıyrılırlar.

    alıntıdır...
    gayet güzel oldu teşekkürler. ama bu coiloverlar yeni modeller için genelde ben twingomu basmak istedigim zaman mecburen yaylarını kesmem gerek çünkü spor yay bile yok türkiyede

  7. #7
    bora1311 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    ankara l sakarya(54)
    Mesaj
    3.243
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı NETMAR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    gayet güzel oldu teşekkürler. ama bu coiloverlar yeni modeller için genelde ben twingomu basmak istedigim zaman mecburen yaylarını kesmem gerek çünkü spor yay bile yok türkiyede
    rica ederim, bazı yerler araca uygun coilover yapıyor diye biliyorum...
    fordfocus2st-diesel edition-
    suzuki swift GL

  8. #8
    _driver_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    TR/Giresun/28
    Mesaj
    4.287
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı NETMAR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    gayet güzel oldu teşekkürler. ama bu coiloverlar yeni modeller için genelde ben twingomu basmak istedigim zaman mecburen yaylarını kesmem gerek çünkü spor yay bile yok türkiyede
    bence kesmeden once iyice bi arastırın. yay konusunda kesmeden de bir şekilde size yardımcı olacak yerler vardır. hele ki istanbul gibi bi yerde
    Alıntı mesutt1 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    skodaya tam kocaman oha diodum ki driver abi içimi okudu
    Alıntı doncarlo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    saxoda sertleşme kronik pompayı kontrol edin.

  9. #9
    By_HaNNibaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    Bursa-Akhisar
    Mesaj
    5.972
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yaylari kesmektende ısıtarak basmak daha mantikli geliyor bana tam bilmyiorum nasil oluyor ama.

  10. #10
    M U R A T - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    34
    Mesaj
    2.756
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Safak-e30 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yabancı bir forumda aynı bu konu...

    Sosyal mesajlar havada uçuşuyor, kesmek ölümdür, kesen mühendise parmak atmış olur vs vs...

    Arada bir post gülmekten öldürmüştü beni...

    "aldığım KW coilover mevcut jantlarımla istediğim gibi olmayınca onun yaylarını kestim"....
    o zaman senin istediğin gibi mesajlarda verelim yaylarımızı keselim amortisör milinden de alalım kara düzen geri gelsin 5. enjektör kullanalım...

  11. #11
    0zan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    44
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    855
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Coilover pist kullanımı dışında son derece rahatsız ve gereksiz bir uygulama, aracımda tein type flex coilover var, beyin felci geçirtecek bana, Almanya gibi yollar için ideal ancak TR de kesinlikle rahatsız, gereksiz, tehlikeli...

  12. #12
    TechTurkey Dragger - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    16.073
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    147 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bence o senin kullandıgın coiloverdan kaynaklanıyor.

    Ben KW kullanıyorum, inanılmaz memnunum.

    Konfor da gayet iyi en alcak halinde bile.
    @premiumparts / www.premiumpartstr.com

    Premium Brands & Special Cars

    OZ RACING · SPARCO · MSW by OZ · AEM · K&N · EIBACH

  13. #13
    gokhan035 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    Honda35/İzmir
    Mesaj
    1.330
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sanırım coilover ınız da bir problem var ya da sertlik-yumuşaklı ayarı yok ya da en sertte kullanıyorsunuz vs

    nerdeyse tüm amortisör yay kombinasyonlarını denedim kendi aracımda, en son D2 racing coiloverlarımı aldım huzura erdim. Hem konfor hem yol tutuş hem de indir kaldır kullanışlığı vs. "arabamda iki mod parçası eksik olsun almayıveriyim ama mutlaka coilover ım olsun" mantığını benimsedim

  14. #14
    TechTurkey Dragger - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    16.073
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    147 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aynen jant almadan coilover alırım yeni arabamda
    @premiumparts / www.premiumpartstr.com

    Premium Brands & Special Cars

    OZ RACING · SPARCO · MSW by OZ · AEM · K&N · EIBACH

  15. #15
    OmerRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.387
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Coilover larda amortisörün çalışma aralığı izin verdiği sürece yükseklikte değişiklik yapabilirsiniz ancak standart amortisörlerde bu çalışma aralığı standart yüksekliği referans alarak belirlenmiştir ve daha kısadır genellikle.

    Bir de her coilover kitinde amortisörler en düşük ve en yüksek haliyle ideal çalışacak diye düşünmemek lazım bunun için daha pahalı kitlere ihtiyaç vardır ve giriş seviyesi bir coilover sisteminin çalışma aralığı da bu yüzden dardır.

    Size önerebileleceğim yükseklik takıntınız yoksa iyi bir markanın amortisör yay kitini almanız. Zaten bu kitlerin fiyatlarının diğer firmaların coilover kitlerinden fazla olduğunu görürsünüz. Haliyle coilover kitleri de daha pahalı ve kesinlikle pahalı iyidir
    Azim Oto Özel Ford Servisi
    http://www.azimfordservisi.com/

  16. #16
    NETMAR
    Misafir
    benım araç zaten 6-7bn lira 2 mılyar verıp coil taktırmak istemiyorum sadece goruntu olsun dıye basmak ıstıorum fakat durduk yere ölmenin de manası yok

    ama golf yada focus alırsam bundan sonra ılk takacagım sey coil olacak

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •