User Tag List

14 sonuçtan 1 ile 14 arası

Konu: difransiyel doldurma kaynatma vs

  1. #1
    01ASU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    ADANA
    Mesaj
    2.245
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    difransiyel doldurma kaynatma vs

    bugün bi kaç bmw si olan arkadaşla bi araya geldik ısrarla difransiyeli kaynatmamı söylediler bu işlem hakkında bilgisi olan varmıdır nedir bu olay

  2. #2

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    std araçların diferansiyelleri eğer bir teker boşa çıkarsa, tüm gücü (dönme hareketini) boşa çıkan tarafa aktaracak dişli yapısına sahiptir.

    Kilitli diferansiyellerde, değişik dişli grupları veya balata gibi yapılar kullanılarak gücün eşit olarak veya belirli bir orantıya kadar tekerlekler arasında dağıtılması sağlanır.

    Bu yapıya benzer olarak std diferansiyelin yapısında bulunan dişliler birbirine kaynatılır, ve gücün 2 tekere eşit olarak dağıtılması sağlanır, yol şartı ne olursa olsun..

  3. #3
    01ASU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    ADANA
    Mesaj
    2.245
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    zararı nedir peki bu işin hani peki anladığım kadarıyla güzel yan verilir eğlenceli olur ama zararı veya eksi yönü nedir acaba

  4. #4
    cabriolet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    M Town
    Mesaj
    2.158
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    araba e39 m5 mi ?

  5. #5
    01ASU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    ADANA
    Mesaj
    2.245
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cabriolet Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    araba e39 m5 mi ?
    e39 5.40 araba

  6. #6

    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    31
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    225
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    düzgün bi kilit almak mantıklı arkdaşımın aracında vardı e30 cabrio çok sorun yaşadı kaynaktan dolayı

  7. #7
    bilalMW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    32
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    7.228
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arkadaşlar drift seven kişiler demek ki.

  8. #8

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı su_vtı Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    zararı nedir peki bu işin hani peki anladığım kadarıyla güzel yan verilir eğlenceli olur ama zararı veya eksi yönü nedir acaba
    tekerleklerin sürekli tam kilitli vaziyette olması, sürüş dinamiği açısından tehlikeli, heran arka tarafın fazla atarak kontrol kaybına neden olabilir..

    Viraj dönerken ve özellikle park ederken, tekerlekler birbirine göre farklı hızda dönmek isteyeceklerdir (katettiği mesafe farklı olduğundan dolayı), kaynaklı diferansiyelde tekerlekler aynı hızda dönmek zorunda bırakılacaktır. Bu da yürüyen aksamda gereksiz bir zorlanma/gerilime neden olur.

    Dişli gruplu veya balatalı diferansiyel, tam kilitli olmadığı (gücün %50 - %50 aktarılmadığı) durumda olabilecek yapıdadır. Ihtıyac halinde kilitlenir veya ihtiyaca göre dağıtım oranını ayarlar.

  9. #9
    volume81 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    32
    Şehir
    İstanbul/Ataşehir
    Mesaj
    2.069
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kaynaklama yönetemi 200hp'lere kadar sıkıntı olmuyor diye biliyorum eğer e39 540i'ye yapıcaksanız hiç yapmayın yazık olur mesela tam sağ/sol geriye gelirken acayip kötü oluyor

    ha e21-e30 felan olur kaynakla gitsin dersin ama e39'da bence yapmayın biraz daha masraflı olarak hazır oranları ayarlanmış kullanımınıza uygun olan bir oranda alıp takmanız en kafi olanıdır hem konfor'dan ödün vermemiş olursunuz

    kısaca şöyle anlatayım diff. kaynatma yay kesmek ise hazır diff alıp takmak coil takmak gibi birşey aradaki farkı ve profesyonelliği siz düşünün

  10. #10

    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    31
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    225
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    tekerleklerin sürekli tam kilitli vaziyette olması, sürüş dinamiği açısından tehlikeli, heran arka tarafın fazla atarak kontrol kaybına neden olabilir..

    Viraj dönerken ve özellikle park ederken, tekerlekler birbirine göre farklı hızda dönmek isteyeceklerdir (katettiği mesafe farklı olduğundan dolayı), kaynaklı diferansiyelde tekerlekler aynı hızda dönmek zorunda bırakılacaktır. Bu da yürüyen aksamda gereksiz bir zorlanma/gerilime neden olur.

    Dişli gruplu veya balatalı diferansiyel, tam kilitli olmadığı (gücün %50 - %50 aktarılmadığı) durumda olabilecek yapıdadır. Ihtıyac halinde kilitlenir veya ihtiyaca göre dağıtım oranını ayarlar.
    10000 katılıyorum artı yanal dirençten dolayı aksı kırma itmali yüksek

  11. #11
    DetailEF - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Nirvana
    Mesaj
    2.661
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı volume81 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kaynaklama yönetemi 200hp'lere kadar sıkıntı olmuyor diye biliyorum eğer e39 540i'ye yapıcaksanız hiç yapmayın yazık olur mesela tam sağ/sol geriye gelirken acayip kötü oluyor

    ha e21-e30 felan olur kaynakla gitsin dersin ama e39'da bence yapmayın biraz daha masraflı olarak hazır oranları ayarlanmış kullanımınıza uygun olan bir oranda alıp takmanız en kafi olanıdır hem konfor'dan ödün vermemiş olursunuz

    kısaca şöyle anlatayım diff. kaynatma yay kesmek ise hazır diff alıp takmak coil takmak gibi birşey aradaki farkı ve profesyonelliği siz düşünün
    Hazır diff ne ya ? LSD diyeceksin
    Anladık hepiniz kralsınız da, tahtta üst üste mi oturuyorsunuz

  12. #12
    volume81 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    32
    Şehir
    İstanbul/Ataşehir
    Mesaj
    2.069
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı DetailEF Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hazır diff ne ya ? LSD diyeceksin
    çaktırma aklıma gelmedi gecenin bir yarısı

  13. #13
    EM-RE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbuL
    Mesaj
    3.299
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yaparsan muhtemelen o arabayi yagmurda filan kullanamazsin ki gerekte yok e30 degil sonucta 8 silindir makine var ustunde...yeteri kadar yan verebiliyor zten senin direkaiyonuna kalmis gerisi..

  14. #14
    gökberk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    32
    Şehir
    Adapazarı
    Mesaj
    4.932
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bir de ani sollamalara çıkarken bile kasma yapıyor.
    Park ederken araç gereğinden fazla zorlanıyor filan.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •