bugün bi kaç bmw si olan arkadaşla bi araya geldik ısrarla difransiyeli kaynatmamı söylediler bu işlem hakkında bilgisi olan varmıdır nedir bu olay
bugün bi kaç bmw si olan arkadaşla bi araya geldik ısrarla difransiyeli kaynatmamı söylediler bu işlem hakkında bilgisi olan varmıdır nedir bu olay
std araçların diferansiyelleri eğer bir teker boşa çıkarsa, tüm gücü (dönme hareketini) boşa çıkan tarafa aktaracak dişli yapısına sahiptir.
Kilitli diferansiyellerde, değişik dişli grupları veya balata gibi yapılar kullanılarak gücün eşit olarak veya belirli bir orantıya kadar tekerlekler arasında dağıtılması sağlanır.
Bu yapıya benzer olarak std diferansiyelin yapısında bulunan dişliler birbirine kaynatılır, ve gücün 2 tekere eşit olarak dağıtılması sağlanır, yol şartı ne olursa olsun..
zararı nedir peki bu işin hani peki anladığım kadarıyla güzel yan verilir eğlenceli olur ama zararı veya eksi yönü nedir acaba
düzgün bi kilit almak mantıklı arkdaşımın aracında vardı e30 cabrio çok sorun yaşadı kaynaktan dolayı
tekerleklerin sürekli tam kilitli vaziyette olması, sürüş dinamiği açısından tehlikeli, heran arka tarafın fazla atarak kontrol kaybına neden olabilir..
Viraj dönerken ve özellikle park ederken, tekerlekler birbirine göre farklı hızda dönmek isteyeceklerdir (katettiği mesafe farklı olduğundan dolayı), kaynaklı diferansiyelde tekerlekler aynı hızda dönmek zorunda bırakılacaktır. Bu da yürüyen aksamda gereksiz bir zorlanma/gerilime neden olur.
Dişli gruplu veya balatalı diferansiyel, tam kilitli olmadığı (gücün %50 - %50 aktarılmadığı) durumda olabilecek yapıdadır. Ihtıyac halinde kilitlenir veya ihtiyaca göre dağıtım oranını ayarlar.
kaynaklama yönetemi 200hp'lere kadar sıkıntı olmuyor diye biliyorum eğer e39 540i'ye yapıcaksanız hiç yapmayın yazık olur mesela tam sağ/sol geriye gelirken acayip kötü oluyor
ha e21-e30 felan olur kaynakla gitsin dersin ama e39'da bence yapmayın biraz daha masraflı olarak hazır oranları ayarlanmış kullanımınıza uygun olan bir oranda alıp takmanız en kafi olanıdır hem konfor'dan ödün vermemiş olursunuz
kısaca şöyle anlatayım diff. kaynatma yay kesmek ise hazır diff alıp takmak coil takmak gibi birşey aradaki farkı ve profesyonelliği siz düşünün
Yaparsan muhtemelen o arabayi yagmurda filan kullanamazsin ki gerekte yok e30 degil sonucta 8 silindir makine var ustunde...yeteri kadar yan verebiliyor zten senin direkaiyonuna kalmis gerisi..
Bir de ani sollamalara çıkarken bile kasma yapıyor.
Park ederken araç gereğinden fazla zorlanıyor filan.
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)