User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
27 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Akslarda Balans Sorunu !

  1. #1
    Oata - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2015
    Yaş
    32
    Şehir
    İstanbul / ÜSKÜDAR
    Mesaj
    8
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Question Akslarda Balans Sorunu !

    S.a İyi Forumlar Araç 2007 Fiat Palio 1.3 Multijet. Sorunum akslarda balans olması.Araç üzerinde Başaran Yapımı Coil var.Aracı belli seviyeden aşağıya indirdiğim zaman 20-40 km arasında gaza bastığım zaman direksiyon da ve aracın kasasında titreme oluyor.Ama yüksek süratlere çıktığım zaman 100-140 arasında bu titreme nedense gidiyor.Normale dönüyor araç.Aracı yukarı kaldırdığım zaman bu balans sorunu gidiyor nedense.

  2. #2
    honour35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    437
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benzer sorunu bende yaşadım dip basıklıkta. genelde düşük devirlerde ve düşük hızlarda oldu bendede. fazla sorgulamadım, 2 tık yukarı aldım, düzeldi. aksların açısından dolayı bence bu sorunu yapıyor olabilir. akslar düz durmuyor olabilir. ben coilllik bir durum olduğunu sanmıyorum.

  3. #3
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.566
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Coil ile alakası yok. Aracı fazla basmaktan aks kafaları fazla açılı kalıyor. Açılı olması aksı mahvetmek dışında kısa kalmasınada sebep olur.

    Sadece test amaçlı şunu deneyebilirsin

    Aksı taşıyıcıdan çıkar, aks kafasına kalın pul koyup taşıyıcıya yeniden takıp test et. Olay çözülürse dediğim gibi kısa kalma konusu ve çözümü custom daha uzun aks yaptırmakta.

  4. #4
    B.Koçer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    31
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    9.283
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    52 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Mesela polonun son kasasına yaptırdık coil
    i20 nin parçalarını kullandılar titreme oldukça az ama yok değil .

    benim 307 de
    1-2 arkadasımda da titreme mevcut dip basıkta
    2 cm yukarı alarak sorunu cozebilirsiniz

  5. #5
    KOSEREN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2012
    Yaş
    33
    Şehir
    istanblue
    Mesaj
    2.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yürüyen aksamda bu tarz puldu,custom akstı,polo ya i20 parçasıydı..sırf görsellik adına direk can güvenliği denilebilecek aksamlarda nasıl oynama yapıyosunuz büyük cesaret valla

  6. #6
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.566
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sosyal mesaja gerek yok. Test için dedik. Mühendislik denen şey sadece otomotiv imalatta, Ar-ge de yok.

  7. #7
    KOSEREN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2012
    Yaş
    33
    Şehir
    istanblue
    Mesaj
    2.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sosyal mesaj verdiğim falan yok,herkes arabasına istediğini yaptırabilir,trafikte başkasına zarar gelmesin yeter

  8. #8
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.566
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı KOSEREN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sosyal mesaj verdiğim falan yok,herkes arabasına istediğini yaptırabilir,trafikte başkasına zarar gelmesin yeter
    Sosyal mesaj yoksa;

    Verilen fikirleri eleştirir tarza yazıp, cesaretin boyutundan bahsetmek yerine konuyla ilgili fikrin/bilgin/tecrüben varsa yazardın, yoksa usulca konudan çıkman gerekirdi. Laf cambazlığı yapmamak gerekir.

  9. #9
    KOSEREN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2012
    Yaş
    33
    Şehir
    istanblue
    Mesaj
    2.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Dediğim gibi olası aksi durumda trafikte başkalarına zarar gelmemesi temennim.Kolay gelsin

  10. #10
    Ufuk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    29
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.771
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    poloya i20 z rotu takanlardanım bende. En dipteyken titreme var,ama 2cm kadar yükseltince sorun olmuyor.

  11. #11
    dragstar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.883
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    biryerler biryere sürütyordur detaylı bakmak lazım lifte alıp

  12. #12
    B.Koçer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    31
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    9.283
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    52 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı KOSEREN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yürüyen aksamda bu tarz puldu,custom akstı,polo ya i20 parçasıydı..sırf görsellik adına direk can güvenliği denilebilecek aksamlarda nasıl oynama yapıyosunuz büyük cesaret valla
    Artık bir çok aracın parçası birbirine uyuyor

    elde olan mevcut parçayı bozmak yerıne bizde i20 z rotu kullanmasında sakınca gormedık

  13. #13
    B-Devi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2015
    Yaş
    41
    Şehir
    Konyaaltı / Antalya
    Mesaj
    756
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı EREN34 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sosyal mesaj yoksa;

    Verilen fikirleri eleştirir tarza yazıp, cesaretin boyutundan bahsetmek yerine konuyla ilgili fikrin/bilgin/tecrüben varsa yazardın, yoksa usulca konudan çıkman gerekirdi. Laf cambazlığı yapmamak gerekir.
    Konuyu okudum, inceledim. Herhangi bir fikrim yok. En iyisi usulca çıkayım ben
    M50b30 - Bumblebee...

  14. #14
    İzzet Göçmen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2013
    Şehir
    Manisa
    Mesaj
    1.129
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Civic imde custom coil var en dipte bile sıkıntı yasamıyorum umarım cözersiniz

  15. #15

    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    45
    Şehir
    İSTAANBUL
    Mesaj
    555
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benim araçta tam tersi oldu bastıktan sonra orijinale geçince titreme oldu . Yeni aks salıncak motor kulağı vs aldım bir türlü çözemedim .

  16. #16
    Oata - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2015
    Yaş
    32
    Şehir
    İstanbul / ÜSKÜDAR
    Mesaj
    8
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bugün aracın akslarını inceledim olduğu yerde kirko falan vurmadan olduğu yerde şanzıman üzerinden taşıyıcılara bağlanan kısımlarına baktım akslar düz durmuyor taşıyıcı tarafı daha yüksekte özelikle bu sol taraf yani direksiyon tarafında olan akstan bahsediyorum.Ama aracı aşağıya indirmeden önce de bakmıştım her iki tarafta düz gidiyordu .

  17. #17
    CivSpeed
    Misafir
    Aracı yükseltmekten başka çaresi yok bu sorunun. Ben de aynı sorundan muzdariptim, lastik balansını tekrar yaptırdım ve aracı 1 cm kaldırdım sorunum çözüldü. Umarım sizinkide çözülür ..

  18. #18
    Satanael - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    38
    Şehir
    Türkiye / Bursa
    Mesaj
    304
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı EREN34 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Coil ile alakası yok. Aracı fazla basmaktan aks kafaları fazla açılı kalıyor. Açılı olması aksı mahvetmek dışında kısa kalmasınada sebep olur.

    Sadece test amaçlı şunu deneyebilirsin

    Aksı taşıyıcıdan çıkar, aks kafasına kalın pul koyup taşıyıcıya yeniden takıp test et. Olay çözülürse dediğim gibi kısa kalma konusu ve çözümü custom daha uzun aks yaptırmakta.
    durum aynen bundan ibaret. 1.6 mk1 paliolar ile zamanında cok uğraşmıştım. Senin sorununda arkadasın dediği gibi aks mesafesi kısa kaldıgı icin titreme yapması..

    Şayet balans sorunun olsa sadece düşük hızlarda değil devamlı hissettirir direksiyonda.Özellikle tekerleklere güc bindigi ivmelenme anlarında..
    Alıntı SR20DE Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu konularda bordo klavyeli hızlıların yazıları yok mu öldürüyor beni

  19. #19
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı KOSEREN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Dediğim gibi olası aksi durumda trafikte başkalarına zarar gelmemesi temennim.Kolay gelsin
    Aks dediğin meret bir pulluk pay ile tutmuyor ayrıca pulun nereye koyulduğuna dair bir bilgin yok bence.Son olarak yapılan işlem aslında risk de teşkil etmiyor sadece etik değil hepsi bu.Alüminyümden yapılan spacer lar daha fazla risk içerir mesela.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •