User Tag List

18 sonuçtan 1 ile 18 arası

Konu: 195 yerine 235 ??

  1. #1
    serkan_2120 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    391
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    195 yerine 235 ??

    aracımın üstündeki 195/55/15 jant ve lastik yerine 235/35/18 jant ve lastik takımı alsam yol tutuşunuda frende nasıl bir fark olur hesaplama programlarına göre %3 lük bir fark var ve bu uygun olur deniyor sizce

  2. #2
    serkan_2120 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    391
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yokmu fikri olan günceli....

  3. #3
    serkan_2120 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    391
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    37 görüntüleme ve 0 cvp günceli

  4. #4
    aslan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    İSTANBUL/Sultangazi
    Mesaj
    5.057
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aracın hakkında biraz daha bilgi verirsen yardımcı olan cıkacaktır
    IMPOSSIBLE IS NOTHING

  5. #5
    serkan_2120 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    391
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Araç rover 220 turbo coupe başka ne tarz bir bilgi gerekli

  6. #6
    atahan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul/Tuzla
    Mesaj
    151
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    çok büyük deil mi ölçüler ya bana kalıesa yorar arabanı.
    Uz Vtec
    HKA Typer

  7. #7
    TechTurkey Evrenoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.286
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    120 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Yol tutuşun hissedilir derecede artar. Muhtemelen taban genişlettiğinde yanak da daralacağından aracının konforu da bir o kadar hissedilir derece azalır.

    Ayrıca 15 jantlarını direk olarak çıkarıp 18 jant taktığında büyük olasılıkla aracının görünüşünü de beğenmiyor olacaksın. Aracın yükselecek, çamurluk - lastik arasında çok çirkin bir boşluk oluşacaktır. Bu durumda spor yay alman da gerekebilir..

    Eh spor yay - düşük profil lastik 2'lisinden sonra yol tutuşun epey artacak, konforun da bir o kadar bozulacaktır..

    Yakıt sarfiyatı ve ivmelenmende de olumsuzluklar gözlemlersin. Sürtünmenin artması ve daha ağır bir jant kullanacak olman, bu ek ağırlığı da arabanın bagajında değil, tekerleklerde aracın üzerine eklemen bu gözlemleyeceğin sorunların sebebi olacaktır.

    Teorik olarak motoru yorması mümkündür lâkin pratikte seni çok fazla rahatsız edecek bir sorun çıkaracağını zannetmiyorum. Orta - Uzun vadede yürür aksamında ( salıncak, rot kolu, rot başı vs ) gevşeklikler yaşaman ve/veya vaktinden önce değiştirmen gerekebilir.

    Lâkin şanzımanın otomatik ise dikkatli olmanda fayda var. Rover'ların otomatik şanzımanın ( otm şanzıman opsiyonu varsa ) sağlamlığı konusunda bilgim yok. Bu tarz bir yormanın şanzımanı etkileyip etkilemeyeceğini iyi araştırmalısın.

  8. #8
    _opeth - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.344
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    96 görürken gösterge 100 yapacaksınız, ayrıca %4.4 ile %3 barajını aşmışsınız, bu durumda yakıtta zaten 235 tabanın verdiği dezavantajın üstüne teker çapının büyümesiyle daha da artacaktır.

    olabilecek lastiğe ise bakıyorum

  9. #9
    EM-RE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbuL
    Mesaj
    3.299
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    En idaali 215/30/18 gibi duruyor fakat o ebadi bulmak zor ama 235 brz fazla gbi geldi bana 18 jant icin orjinal ebadina gore. 215/35/18 i rahat bulursun.yapilmislari incelemk lazim...235 e illaki cikicam dersen takicagin jantin et degerleri cok onemli rol oynicaktr camurluklara surtmemesi icin..gidisinide ciddi fark ettirir 15 ten 18 e cikarsan...

  10. #10
    _opeth - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.344
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    18"te
    205/35/18 en ideali
    225/30/18 ideal
    17"te
    235/35/17 ideal
    205/40/17 en ideali

  11. #11
    TechTurkey Evrenoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.286
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    120 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Evet böyle bir durum da söz konusu...

    Neden 235?

    Benim de tavsiyem kendi aracımda da kullandığım 215/35/18'dir.. Optimum değerleri sunacağını ve yeterli geleceğini düşünüyorum.

  12. #12
    Ludacris - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    İZMİR
    Mesaj
    2.186
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    fazla olur.
    bu ölçüler Alman araba'sı lastik ölçüsü
    Alıntı edo typer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ludacrıs ne ıcıosun sen? alman mısın,bmw fabrıkası senın mı? ama senın spec bıraz farklı.. ben stı alırım keyfımın kahyası mısın?)
    ....05412424032

  13. #13
    serkan_2120 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    391
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hepiniz sağolun az çok anladım ama 2. el bir jant ve lastik buldum durumları oldukça iyi ve fiyatıda uygun o yüzden bu ölçüleri araştırdım

  14. #14
    kadango
    Misafir
    Tavsiye etmiyorum,alt takımları yoracaktır.Yol tutuş artmış gibi görünse de çeşitli mekanik sorunlara yol açacaktır,kamber-kaster açılarının stock olması sebebiyle çeşitli sıkıntılar yaşaman da muhtemel.Daha birsürü incik boncuk şey var yazacak,kıscası iki ölçü arasındaki fark çok büyük.205 deseydin neyse uygundur derdim de takmayı düşündüğün lastik çok farklı...

  15. #15

    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    çekmeköy-yalova
    Mesaj
    3.888
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bence sığmaz çamurluklardan taşar o ebattaki jant lastik kötü bi görüntü olur , o kadar yere yakın olan arabayı hyundai h100 gibi yüksekten sürmek zorunda kalırsın yay bile kurtarmaz söyliyeyim

  16. #16
    douu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    6.280
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    215 35 18 aklınızdan gecen yol tutus ve fren kabiliyetini zaten sağlayacaktır.. O kadar abartmaya gerek yok

  17. #17
    erhanarici18 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Mesaj
    2.103
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yol tutuş çok iyi seviyede artarda konforu unut derim
    18' değilde 17' jant tak bence ideal dir

  18. #18
    serkan_2120 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    391
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sağolun arkadaşlar lastiklerim bitik olduğu için jant bakıyordum ama 4 lastik aldım bi süre daha orjinal takılacaz

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •