User Tag List

16 sonuçtan 1 ile 16 arası

Konu: Clio 1.6 16V | 259mm > 280mm Disc Upgrade

  1. #1
    ClioSport
    Misafir

    Thumbs up Clio 1.6 16V | 259mm > 280mm Disc Upgrade



    Selamlar.
    Şu kampana olayını oldum olası hiç sevmedim ama hep kampanalı aracım oldu. Gerçi kampana yerine disk takmadım ama inşallah önümüzdeki zamanlarda bunuda gerçekleştiricem.

    1.6 16V clioların ön diskleri 259mm yeteri kadar frenleme sağlıyor ama diskleri ve balataları değiştirmenin zamanı gelmişken diski büyüteyim dedim. aslına olup olmayacağını bilmiyodum ama biraz araştırma ile olabilceği kanısına vardım ve olduda. Benim kafamı kurcalayan 2 sorun vardı. 1. amortisör. RS lerde amortisörü taşıyıcıya bağlayan iki delik arası 27mm 1.6 larda ise 24mm. Tornacı arkadaşımla milimetrik hesaplamalar yaparak alt deliği yukarıya doğru 3mm genişlettik. bu problem çözüldü. Gerçi bu şekilde çözemeseydik en fazla 2 tane RS amortisörü alıp halledebilirdik. En büyük sorun ABS sensörleriydi. 1.6 nın abs sensörü oku okumaz diye bayağı ateşli tartıştık. sensörü taktık ve heycanla beklediğimiz o an geldi aracı yürüttük. Sonuç oldu ABS ışığı söndü ve abs çalışıyor.

    Şuan için aracın frenlemesi iyi gibi sanki ama alışmam gerekicek sanırım. eskinde nekadar basınca ne zaman duracağını ezberlemiştim. Bunda abs devreye girince sanki araç durmuyo gibi ama bi fren testine sokucam bu hafta aracı. inşallah iyi bir sonuç alabilirim.

    Parça tedariğinde yardımlarını esirgemeyen renault çıkmacısı Erhan abime ve bu işte bıkmadan usanmadan bana yardım eden Maltepe Çalışır Renault servisine teşekkür ediyorum.




    25 Haziran 2011








    27.06.2011

    Renault Sport Ekibi :eyv
    Çalışır Renault Yetkili Servisi


    Eski diskim



    RS diskleri


    24mm clio 1.6 amortisörü ve taşıyıcı bağlantısı




    ABS bileziği


    Clio Brother


    Torna işleri için amortisör Clionun bagajında


    Arkadaşımın torna atölyesinde amortisörlerin deliklerini büyütürken


    Ve sonunda RS Diskleri:

  2. #2
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hayırlı olsun. Sadece diskleri mi taktınız ? Kaliperleri değiştirmediniz mi ?
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  3. #3
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.689
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    diskler değişmişken keşke kaliper boyutuylada olabiliyorsa tabi bir oynama yapılsaydı, o zaman iş nokta olurdu. Frenlemeyi ciddi anlamda etkileyen bence diske temas eden balata yüzeyi ve bu balatayı sıkıca kavrayacak bir çift kaliper

    edit : hatta bunların balatayı basan nokta olayları farklı olabiliyormuş, 2 noktalı 3 noktalı, bilmem kac noktalı gibi.. o bile etkenmiş

  4. #4
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Değiştirmişler abi sanırım, fotolardan öyle görünüyor

    Hayırlı olsun bu arada

  5. #5
    izo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    San Francisco
    Mesaj
    2.213
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    lagunanın arka disk sistemini alsana cıkma beyni fln yapılabilir bi iş aslında..
    06-09 01' Megane 1.6 turbo 09-10 05' Clio Rs 182 10-11 01' Mustang GT 4.6 11-12 03' Allroad 2.7tt 12-14 06' Eclipse GT 3.8 V6 14-15 07' Infinity G35 3.5 V6 15+ 16' Mustang GT & 2011 Z4 35i-sdrive

  6. #6
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.689
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arkaya oldugu gibi bir clio rs arka takım taklavatıda takılabilir sanırım? uygulamada yapan eden vardı ingilizlerde, bir ara kurcalamıstık o mevzuyu ***** siteden isim vermeyim şimdi bilmiyorum reklama giriyormu ediyormu

  7. #7
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Eğer kaliper değiştirmedi iseniz sadece büyük disk taktı iseniz disk büyüdüğünden ağırlığı arttığından üzerinde daha fazla atalet momenti tutacaktır. Ve normalde daha büyük dönen bir kütleyi aynı çapta pistona sahip ve aynı mm2 sürtünme alanına sahip balata ile durdurmaya çalışacaksınız. Yani azıcık daha fren mesafeniz uzayabilir (çok az). Amma velakin arka arkaya yaptığınız frenlerde diskiniz büyük olduğundan hava ile temas eden kısımında büyümesinden frenleriniz daha geç şişer.

    Umarım kaliperleride değiştirmişsinizdir.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  8. #8
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.689
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Eğer kaliper değiştirmedi iseniz sadece büyük disk taktı iseniz disk büyüdüğünden ağırlığı arttığından üzerinde daha fazla atalet momenti tutacaktır. Ve normalde daha büyük dönen bir kütleyi aynı çapta pistona sahip ve aynı mm2 sürtünme alanına sahip balata ile durdurmaya çalışacaksınız. Yani azıcık daha fren mesafeniz uzayabilir (çok az). Amma velakin arka arkaya yaptığınız frenlerde diskiniz büyük olduğundan hava ile temas eden kısımında büyümesinden frenleriniz daha geç şişer.

    Umarım kaliperleride değiştirmişsinizdir.
    konu sahibi burada değil ama, ben teşekkür etmek istiyorum bu acıklayıcı bilgi için hakkaten.. işin bu kısmı cok az yerde yazar valla, sağolun

  9. #9
    Shadow_Dancer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    44
    Şehir
    34.01
    Mesaj
    8.001
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    37 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    İnançım hayırlı olsun güle güle kullan.
    Tango-1 never dies.

  10. #10
    Cliosportve - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    Makriköy
    Mesaj
    5.851
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kaliperlerde değişmiş

  11. #11
    kurtbil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.065
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kalıperler de degısmıs fotolarda zaten var

  12. #12
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kaliper değişmiş ise oke ozaman. Kaliper değişikliğinden sonrada eğer aracın frenleri çok güzel tutuyor ama pedal dozlamasından memnun değilseniz yani pedala bastığınız kadar tepki alamıyor ama bir yerden sonra aşırı tutma oluyorsa ana fren merkezini Clio RS ile değiştirin. Çünkü daha büyük pistonlu kaliperleri eski küçük ana fren merkezi ile tam olarak kitleyecek kadar güç uygulayabilirsiniz ama gücü homojen olarak pedal ile ayarlayamazsınız.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  13. #13
    ClioSport
    Misafir
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hayırlı olsun. Sadece diskleri mi taktınız ? Kaliperleri değiştirmediniz mi ?
    Teşekkür ederim.

    Alıntı mehmetRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    diskler değişmişken keşke kaliper boyutuylada olabiliyorsa tabi bir oynama yapılsaydı, o zaman iş nokta olurdu. Frenlemeyi ciddi anlamda etkileyen bence diske temas eden balata yüzeyi ve bu balatayı sıkıca kavrayacak bir çift kaliper

    edit : hatta bunların balatayı basan nokta olayları farklı olabiliyormuş, 2 noktalı 3 noktalı, bilmem kac noktalı gibi.. o bile etkenmiş
    Komple taşıyıcıyla birlikte RS inkiler oldu. Ama sanırım RS in taşıyıcı, disk ve kaliperi, Megane I inkiyle aynı. Megane I deki ön disklerde 280mm.

    Alıntı levent Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Değiştirmişler abi sanırım, fotolardan öyle görünüyor

    Hayırlı olsun bu arada
    Teşekkürler

    Alıntı izo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    lagunanın arka disk sistemini alsana cıkma beyni fln yapılabilir bi iş aslında..
    Laguna I inki oluyormuş bilgisayardaki programda aynısını dedi İzo bu arada sana ulaşmam lazım hep aklımdasın Turbo işi için

    Alıntı mehmetRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arkaya oldugu gibi bir clio rs arka takım taklavatıda takılabilir sanırım? uygulamada yapan eden vardı ingilizlerde, bir ara kurcalamıstık o mevzuyu ***** siteden isim vermeyim şimdi bilmiyorum reklama giriyormu ediyormu
    Evet takılabiliyor ve ABS beynini ve merkezini değiştirmeden az dişli abs bileziği ile bir sıkıntı olmuyor (bazı ingiliz forumlarında yapmışlar). Fakat MKII Faz II de xenon orjinal geldiğinden dolayı otomatik yükseklik ayarı var ve arkadan okuyor. MKI lerde okuyucu yeri yok. Ama komple değiştimeye gerek yok. Disklerin oturduğu yer aynı ve herşey diske çevirmek için hazır.

    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Eğer kaliper değiştirmedi iseniz sadece büyük disk taktı iseniz disk büyüdüğünden ağırlığı arttığından üzerinde daha fazla atalet momenti tutacaktır. Ve normalde daha büyük dönen bir kütleyi aynı çapta pistona sahip ve aynı mm2 sürtünme alanına sahip balata ile durdurmaya çalışacaksınız. Yani azıcık daha fren mesafeniz uzayabilir (çok az). Amma velakin arka arkaya yaptığınız frenlerde diskiniz büyük olduğundan hava ile temas eden kısımında büyümesinden frenleriniz daha geç şişer.

    Umarım kaliperleride değiştirmişsinizdir.
    Bilgilendirme için gerçekten çok teşekkür ederim.

    Alıntı mehmetRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    konu sahibi burada değil ama, ben teşekkür etmek istiyorum bu acıklayıcı bilgi için hakkaten.. işin bu kısmı cok az yerde yazar valla, sağolun
    Şu kaliperleride diske çevirebilirsem eğer sanırım yıllardan beri konusu zaman zaman açılan "kampanalarımı diske çevirmek istiyorum" konusu açığa çıkıcak

    Alıntı Shadow_Dancer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İnançım hayırlı olsun güle güle kullan.
    Saol Sonerim

    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kaliper değişmiş ise oke ozaman. Kaliper değişikliğinden sonrada eğer aracın frenleri çok güzel tutuyor ama pedal dozlamasından memnun değilseniz yani pedala bastığınız kadar tepki alamıyor ama bir yerden sonra aşırı tutma oluyorsa ana fren merkezini Clio RS ile değiştirin. Çünkü daha büyük pistonlu kaliperleri eski küçük ana fren merkezi ile tam olarak kitleyecek kadar güç uygulayabilirsiniz ama gücü homojen olarak pedal ile ayarlayamazsınız.
    Şuanlık tek sorunum abs devreye girdiğinde mesafeyi ciddi anlamda uzatıyor gibi. Biliyorum yani en azından yazılanları; abs nin frenlemeyi uzattığını ama psikolojik olarakta bana sanki çok uzuyomuş gibide geliyor olabilir.

    Bunların dışında aracın yol tutuşuda iyileşti. Benim eski componenti tek elimle kaldırabiliyorken bunda çift el kullanmam gerek. neredeyse 20kg ya yakın bu bileşenler ve konforuda birazcık arttırdı gibi

  14. #14
    Günkut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    edirne
    Mesaj
    4.997
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Güzel olmus frenleri etkilemiştir muhakkak benim rexede böyle birşey yapmam lazım vti disc

  15. #15
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.689
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bende çuvalı denklesem brembonun disklerinden alacam, gerçi rs'in frenajından cok memnunum, daha ne kadar iyi olabilir diye merak ediyorum

  16. #16
    ClioSport
    Misafir
    aslında bir rs le yanyanayken aynı anda frene basmak istiyorum nekadar fark var gerçekten çok merak ediyorum.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •