Kesinlikle doğru, projeye başladığımda bende tekrar burda sahalara donmus olucam inşallah :)
Bu arada parça ufak bir yerin parçası çamurluk kapı falan değil diye tahmin ediyorum, ama bilemedim ne yalan söyliyim :)
Printable View
Çok teşekkür ederim güzel sözlerin için. Bu işi yapmak evet güzel ve zevkli ama sizler gibi değer veren ve anlayan insanlarla paylaşmak ise bir başka güzel ve keyifli.Alıntı:
proje çok iyi gidiyor bence tech teki parmakla gösterilebilecek bir restorasyon konusu.
allah kolaylık versin.
Teşekkür ederim kardeş. Memleketin Kocaeli sanırım. Benim için ayrı bir önemi var, 17 yaşımda ilk sigorta girişim sizin memlekette olmuştu. Kocaeli İstanbul Su hattı döşenmişti 97'de. Ben de kaynakçı yardımcısıydım GAMA'da :) Hani derler ya, babam sağ olsun :DAlıntı:
Allah kolaylık versin, merakla takip ediyorum
Dön kardeş, Opelin güzel ve kaliteli dönemlerini bize yeniden yaşat :)Alıntı:
fast-back´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
Umarım gönlünce olur projen. Ben de zengin değilim kazanıp harcıyorum. Ama heyecan ve mutluluk veren de bence bu. İstediğini istediğin zaman elde edebilecek olsaydın ne anlamı kalırdı ki?
Projeye başlayınca mutlaka burada görmek isterim
Kesinlikle doğru, projeye başladığımda bende tekrar burda sahalara donmus olucam inşallah
Bu arada parça ufak bir yerin parçası çamurluk kapı falan değil diye tahmin ediyorum, ama bilemedim ne yalan söyliyim
Şimdilerde Çin'de bile sevilmiyorlar ( Regal olarak üretiliyor orada), Almanya'yı saymıyorum bile :D
Bak yaa, benden önce davrnmışsın üstad. E bir tur bineceksin o zaman tüh :D
http://i59.tinypic.com/4vh02h.jpg
http://i61.tinypic.com/2qch82a.jpg
http://i58.tinypic.com/29vb5hk.jpg
http://i62.tinypic.com/4r9k5l.jpg
http://i60.tinypic.com/3515ydk.jpg
Geçmiş sayfalarda bir hikaye var anlatacağım demiştim Ustamla ilgili, şimdi zamanı geldi, zira konu çamurluklarla ilgiliydi.
Mustafa Usta yan sanayi iki adet yeni çamurluk temin etti aslında. Çamurlukları inceledi ve bunları adam etmek orjinallerini adam etmekten daha zor dedi ve iade etti. O nedenle aracın kendi çamurluklarını yaptı. Bunun gibi birkaç olay daha oldu ve her defasında kendi yeniden yaptı. Belirtmek isterim ki işçilik maliyeti falan artmıyor bunları ekstradan yaparken. Adamın içine sinmediği için kendi yapıyor. Örneğin ilk başta yapılan arka tampon sacını da yeniden yapacağım o öyle olmaz diyor. Kaza nedeniyle hızlı yapıldı ama beğenmedim diyor. Oysa benden öyle bir talep olmamıştı.
helal olsun işine saygı duyan ustama bosuna 3e5e halledip gecistirmiyor ,yapıyor begenmiyip bidarha yapıyor bosuna okadar kaportaya para dokmediginiz gostergesidir buda
böyle ustanın kazandığı her kuruş helaldir işte :cool: projeniz çok güzel ilerliyor, boya ve sacı koruma işlemlerini en titiz şekilde yaparsanız ömürlük bi aracınız olur şüphesiz.
ustaya gercekten helal olsun, benim kaportacı da aynı böyle içine sinmedimi söker atar yeniden yapar, o yüzden başka bir yere güvenemiyorum aldığı para helaldir böyle admların ve bulmasıda zordur ne yazıkkı bu adamlardan
teşekkür ederim. ustam biten kısımları hemen korumaya alıyor evet.Alıntı:
böyle ustanın kazandığı her kuruş helaldir işte projeniz çok güzel ilerliyor, boya ve sacı koruma işlemlerini en titiz şekilde yaparsanız ömürlük bi aracınız olur şüphesiz.
ne mutlu sana, gerçekten zor böyle mesleğine aşık ustalar bulmak.Alıntı:
ustaya gercekten helal olsun, benim kaportacı da aynı böyle içine sinmedimi söker atar yeniden yapar, o yüzden başka bir yere güvenemiyorum aldığı para helaldir böyle admların ve bulmasıda zordur ne yazıkkı bu adamlardan
Arkadaşlar,
arabayı galvanizlemek hakkında bilgisi olan var mı? Bir arkadaşım bahsetti, araba vinçle galvanize daldırılıyormuş. Eğer mümkün se ben de yapmak isterim. Bu konuda bilgisi olan lütfen beni aydınlatsın.
kolay gelsin konuyu takipteyim
mahallede 4-5 senedir yatan (1960 - 1970 ) ford var araç sahibine nasıl ulaşabilirim ? fazla uğraştırmazsa alıp restore etmeyi düşünüyorum
Çinko sprey temin et bol bol işlem gören her yere çıplak metale çinko sprey ile kaplayın en mantıklısı o daldırma işi yapmak hem maliyetli olacaktır hemde sonrasında boyada sıkıntı yaşanır
Siz resim çekerken Usta ne güzel bakmış, işine saygı duyana hürmet bizden. Araba da çok güzel gidiyor maşallah.
çok çok güzel maşallah abi bende bu taunuslara hastayım bu kasaya restorasyon da çok güzel gidiyor Allah gönlünüze göre versin :) orjinale sadık kalacaksın abi ama bence yere yakın olsa basık şekilde daha güzel durur :) renk olarak da parlament mavi yada bu ilandaki gibi bişey olabilir kırmızı çok sıradan olur amerikan da dediniz yoksa kırmızı diyecektim :D
Connecting site...
teşekkür ederim Berkan Kardeşim. Benim en baştan korkum da bu yöndeydi. Ya içime sinmezse? Ya projeyi bitiremezse usta? Şanslıyım ki Mustafa Ustayı tanıdım:)Alıntı:
helal olsun işine saygı duyan ustama bosuna 3e5e halledip gecistirmiyor ,yapıyor begenmiyip bidarha yapıyor bosuna okadar kaportaya para dokmediginiz gostergesidir buda
Üstad ben o işlerden anlamam. Bilen arkadaşlar varsa cevap verirler. Ama şu kadarı söyleyim, her eski araba restorasyona layık mıdır? Bunu sormalısın kendine.Alıntı:
kolay gelsin konuyu takipteyim
mahallede 4-5 senedir yatan (1960 - 1970 ) ford var araç sahibine nasıl ulaşabilirim ? fazla uğraştırmazsa alıp restore etmeyi düşünüyorum
Maalesef işlerimin yoğunluğu nedeniyle gidemiyorum İzmir'e. Resimleri ben çekmiyorum. Ben çekseydim emin olun her milimetresini ayrı resimlerdim :DAlıntı:
Siz resim çekerken Usta ne güzel bakmış, işine saygı duyana hürmet bizden. Araba da çok güzel gidiyor maşallah.
Güzel sözleriniz için teşekkür ederim.
teşekkür ederimAlıntı:
öncelikle proje sahibinin herşey gönlüne göre olsun.
biraz abes gibi olacak ama sırf yazdığını görünce forma girip yazmak istedim.lpg olayına illet oluyorum.araç satarken neden lpg yok diye soranlara dalasım geliyor
Teşekkür ederim, değer verene saygım sonsuzdur. Arabayı uzun mesafelere götürmeye kıyar mıyım bilemiyorum şu an, ama umarım sizin yolunuz Ankara'ya düşer :)Alıntı:
hayırlısıyla projenizi bitirin ve keyifle binin inşallah ben tur değil buradan fotoları görsem de yeterli
kesenize bereket kolay gelsin tekrar
hiç bir sıkıntı vermez, zaten onun üstüne zehirli astar atılır macun çekilir gene astarlanır sonra boya katlarına geçilir, sorunsuz sıkıntısız minimum 15 sene çürük pas görmezsin. Anca ek yerlerinde macun altında delik kalırsa kabarma yapar oda boyacı ve kaportacının hatasından kabarır, o tarz minik delik falan bırakılmaz, kalmışsa bile boyacı görüp kaportacıya o kusurları yaptırırsa kabarma sorunu da olmaz. en sağlıklısı kaporta işlemi biter bitmez her biten işlemden sonra çıplak saca parça parça çinko basmak.
Aracın önü tamamen bitti ve yavaş yavaş arkaya doğru ilerliyoruz. Sırada kapılar var:
Detay çalışmaya dikkatinizi çekmek isterim
http://i57.tinypic.com/2zfsocp.jpg
http://i57.tinypic.com/2s99jcw.jpg
Kapı dış sacını hazır kullandı usta, eğer bunlarda da sorun görseydi kendi yapacaktı
http://i57.tinypic.com/15dp2c6.jpg
http://i58.tinypic.com/20z2qz4.jpg
http://i60.tinypic.com/x4rtoi.jpg
http://i59.tinypic.com/2jdgnx1.jpg
http://i61.tinypic.com/acpvo2.jpg
http://i59.tinypic.com/mhzj8j.jpg
http://i59.tinypic.com/2ltngyb.jpg
OĞuz hocam sen yİnede daldirma İŞİnİ araŞtir. AraÇ fabrİkalarinda son yillarda boyadan Önce daldirma İŞlemİ yapiyorlar. Mantikli olarakta aracin heryerİ erİmİŞ Çİnko İle kaplandiĞindan en kÖtÜ arazİ Şartlarinda bİle 15/20 yil krozyon sorunu olmaz.
Ati Yönetim Danışmanlığı - SICAK DALDIRMA GALVANİZ (SDG)
YUKARIDAKİ LİNKTE SENİ TATMİN EDECEK BİR MAKALE VAR.
Maşallah proje çok güzel gidiyor kesenize bereket :)
kıvanc abim senin arac mı bu
Bilgilendirme için teşekkür ederim Mustafa. Makaleyi okudum, gayet güzel bilgiler var. Ben çocukken Almanya'da Audi 100'de ilk kullanılan çinko alaşımdan bahsedilirdi. 10 yıl çürüme garantisi diye reklam yaparlardı. Bu konular aklıma o günleri getirdi.
Şu yoğun günleri bi atlatayım meseleyi derinlemesine inceleyeceğim.
Çok teşekkür ederim Erukay. Darısı başına :)Alıntı:
Maşallah proje çok güzel gidiyor kesenize bereket
Anlamadım, soru bana mı?Alıntı:
kıvanc abim senin arac mı bu
Araçta el değmedik yer kalmıyor
http://i59.tinypic.com/aubas0.jpg
http://i57.tinypic.com/xdrxoh.jpg
http://i61.tinypic.com/2qn8t94.jpg
keyifle takip ediyorum. Çok güzel ilerliyorsunuz.
Proje hızlandı galiba.
harbi helal olsun elinize emeğinize sağlık işçilik çok iyi görünüyor yapan usta emekçi adam belli
Teşekkür ederim:)Alıntı:
keyifle takip ediyorum. Çok güzel ilerliyorsunuz.
Aslında yavaş ilerliyor. Başlarda da yazdığım gibi tam bir yıllık bir süreci sizinle paylaşıyorum. Ustamı üzmek istemiyorum, o nedenle de fazla sıkıştırmıyorum ama bana kalsa çoktan bitsin isterdim.Alıntı:
Proje hızlandı galiba.
Sağol Üstad, evet ustam bir tanedir. Bir önceki eklemedeki resimlerde kırmızı mustang görünüyor. O aracı da ustam yeniden diriltmiş.Alıntı:
harbi helal olsun elinize emeğinize sağlık işçilik çok iyi görünüyor yapan usta emekçi adam belli
Aracı bana göstermişti ustam, beğendin mi dedi, çok beğendiğimi söyledim. Yok güzel olmadı boyası komple söküp yeniden boyanacak dedi. Kaporta işi bitince başka bir yerde boyanmış ama ustam böyle gidemez bu araba diyor:)
Maşallah abi, son gelişmeler ile birlikte çok güzelleşti.Çürükler gittikçe yeni kısımlar geldikçe işcilik daha da kendini belli etmeye başladı ki zaten muazzam bir işcilik var...
Ayrıca proje ile beraber anlattığın hikayeler de helal olsun dedirten cinsten abi ve konuyu bence renklendiriyor.'Mustang'in yenilenecek boyası gibi.' :)
Takipteyim, kolay gelsin abi. :)
Yapılan yerler paslanmaması için üstüne bi uygulama atıyormusunuz yoksa proje hızlı gittiği için bittikten sonra mı boyanacak
Ustanizin isciligine ve emeklerine imrenmemek elde degil simdiki kaportacilar sadece sigorta işi yapiyorlar bu tarz restorasyon vs. Yapabilecek usta bulmak cidden cok zor. Arac bittiginde nerdeyse fabrikadan ciktigi güne geri dönmüs olcak. Allah kaza bela vermesin maşallah
Ustanızın işçiliğini çok beğendim. Onun eline koluna sağlık sizin de kesenize bereket diyelim. hazır araç bu kadar sökülmüşken boyadan sonra ses yalıtımını tavsiye ederim... Konforu artacaktır ;)
Çok teşekkür ederim kardeşim. Hikaye o kadar çok ki. O kadar hasta var ki, ne hayaller ne istekler:) Ben de çok eğleniyorum oraya gidince. Bak bir tane daha anlatayım:DAlıntı:
Maşallah abi, son gelişmeler ile birlikte çok güzelleşti.Çürükler gittikçe yeni kısımlar geldikçe işcilik daha da kendini belli etmeye başladı ki zaten muazzam bir işcilik var...
Ayrıca proje ile beraber anlattığın hikayeler de helal olsun dedirten cinsten abi ve konuyu bence renklendiriyor.'Mustang'in yenilenecek boyası gibi.'
Takipteyim, kolay gelsin abi.
Genç bir arkadaş 50 küsür model Lincoln bırakmış. Usta'da yine ölüyü diriltmeye çalışıyor tabi. Bir gün bu arkadaş çıkmış gelmiş ve demiş ki: " Usta ben dün yatakta yatarken hayal ettim, benim araba coupe olsa çok güzel olurdu, yapar mısın?"
Usta da "Tamam" demiş. Arkadaş dakikalarca yerinde zıplamış sevinçten:)
(Araç hala yapım aşamasında)
Biten kısımlar hemen beyaz bir maddeyle kapatılıyor. Sanırım astar yada koruyucu madde falan. Eklediğim resimlerde görülüyor aslında.Alıntı:
Yapılan yerler paslanmaması için üstüne bi uygulama atıyormusunuz yoksa proje hızlı gittiği için bittikten sonra mı boyanacak
Çok teşekkür ederim.Alıntı:
Ustanizin isciligine ve emeklerine imrenmemek elde degil simdiki kaportacilar sadece sigorta işi yapiyorlar bu tarz restorasyon vs. Yapabilecek usta bulmak cidden cok zor. Arac bittiginde nerdeyse fabrikadan ciktigi güne geri dönmüs olcak. Allah kaza bela vermesin maşallah
Aslında olaya bir de şöyle bakmak lazım. Kaportacılar da geçim derdinde ve sıcak para peşindeler. Kimse hurdayı alıp bir yıl üzerinde çalışmak istemiyor haliyle. Şöyle bir hesap yapalım, ben 11 bin verdim bu da ayda 917 TL yapar yani günde 30,5 TL. Çok değil yani.
Alacağı risk de var üstelik. Bu uzun süreç içerisinde ölen olacak, vazgeçen olacak, para sıkıntısına düşen vs. vs.
Teşekkür ederim. Ses ve ısı yalıtımı yapılacak evet.Alıntı:
stanızın işçiliğini çok beğendim. Onun eline koluna sağlık sizin de kesenize bereket diyelim. hazır araç bu kadar sökülmüşken boyadan sonra ses yalıtımını tavsiye ederim... Konforu artacaktır