Elinize sağlık ilk marş videosunu çok merak ediyorum :)
Printable View
Elinize sağlık ilk marş videosunu çok merak ediyorum :)
eleman arıyo musunuz :) :)
vay arkadaş.. çok iyi be.
emeğine, cebine sağlık.
ne kadar masraf oldu şimdi totalde??
emeklerinize sağlık. marş videosu için beklemedeyiz :)
Teşekkürler. Vİdeo geldi :cool:
İlerleyen zamanda ihtiyacımız olacak :)
Teşekkürler :) Şu ana kadar 30.000 TL civarı.
Teşekkürler. Video geldi :)
https://www.youtube.com/watch?v=F8zZ...ature=youtu.be
Maşallah bu ne güzel ses böyle... :)
maşallah elinize sağlık
Teşekkürler :)
Egzoz sistemi olmadığı için manifold çıkışı ses biraz fazla oluyor.
Sırada muayene için elektrik aksamlarının faal hale getirilmesi, tüm röle ve sigortaların değiştirilmesi, komple egzoz sistemi imalatı, debriyaj pedalının ve kaput açma tertibatının faal hale getirilmesi, fren bakımları, rot ayarı, geçici soğutma elektrik devresinin yapımı, ön cam değişim işlemleri var.
Geçen haftanın fotoğraflarını yoğunluktan paylaşamadım. Buyrun fotolar:
Orjinal Bosch pompa
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net...02&oe=573E6884
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net...15&oe=5725BBF9
Toplamda 6 lt kapasiteli soğutma sisteminde 3 lt mavi Castrol antifiriz ve 3 lt saf su kullandık.
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.n...53c00590bd20bc
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net...04&oe=57420CC6
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net...71&oe=5725B1F5
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.n...4447393d76d95a
Çok iyi yaaa.. Helal olsun.
Aracın son halini çok merak ediyorum. :)
Son Durum:
Problemler problemler :)
Otomobil düzgün bir şekilde çalışırken nazara geldik ve motor bir anda sustu. Neredeyse sabahladığımız bir gece sonunda krank sensörünün arızalı olduğunu tespit ettik. Yaklaşık 3 günlük yoğun bir arayış sonrasında orjinal ile birebir aynı olan sensörü başka bir otomobil üreticisinden bulduk ve satın aldık. Şu an motor problemsiz çalışıyor. Bu problemin bahanesiyle ertelediğimiz sıfır bobin alma işini hallettik.
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.n...2e858b5237e0eb
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net...61&oe=5763C703
Debriyaj alt merkezinin tamir takımı ile bakımı yapılmıştı. Hiç ummadığımız şekilde debriyaj pedalı arkasında kalan üst merkez arızalı çıktı. Hidrolik hortumunu sökerken ise plastik ara bağlantı aparatı kırıldı. Tornada çelikten yenisini imal ettirdik.
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net...2e&oe=5724CF2A
Fren kaliperlerinin ve fren merkezlerinin tamir takımları ile bakımları yapıldı. Sİstemin hidrolik yağı komple yağ değişim cihazı yardımıyla değiştirildi. Otomobile Mobil Dot 4 fren yağı konuldu. Fren hortumları yeni aldığımız teflon hortumlar ile değiştirildi.
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net...60&oe=573327F4
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net...85&oe=575FD3A6
Bir diğer problem ise otomobilin orjinal çift devreli soğutma sisteminin özel rölesinin eksik olmasıydı.
http://i.ebayimg.com/images/g/77wAAO...p~I/s-l300.jpg
Rölenin muadili hiç bir röle olmadığını 1 haftalık araştırmalarımız sonrası anladık. Vw 188 no'lu rölesini görünce heyecanlandık ama ne yazık ki içerik farklı çıktı. Adamlar işi abartıp bu röleyi sadece 944 ve 968 serilerinde kullanmışlar. Otomobilin orjinal elektrik tesisatını bozmamak için bu röleyi önümüzdeki aylarda ithal edeceğiz. Fiyatı biraz pahalı. 200 dolar civarı...
Orjinal röle gelene kadar otomobilin orjinalliğini bozmayacak şekilde geçici olarak otomobile harici bir soğutma elektrik tesisatı ilave edeceğiz. Bu işlem için çift fanın çektiği maksimum akımı ölçtük. Tam güç halinde çift fan 16 amper akım ile çalışıyorlar. Sisteme buna uygun harici sigorta yuvası monte ettik.
Tüm sigortalar ve röleler orjinal Hella marka olanlar ile değiştirildi. Fotoğrafın alt kısmında geçici soğutma elektrik devresi için kullandığımız sigorta yuvası ve ledli röleyi görüyorsunuz.
https://fbcdn-photos-a-a.akamaihd.ne...f4598248510a56
Röle bacak şemaları ve sigorta tablasında bulunan yenilenen sigortaların amper değerleri - sayıları
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net...4c&oe=576BBEA5
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.n...ecf8e3dff1af16
Fan amper ölçümü (ampermetre devreye nasıl bağlanır diye soran lise fizik öğretmenlerimize selamlar :D )
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net...3c&oe=57274E30
Soğutma devresinde kullandığımız elektrik kabloları
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net...cc&oe=572FE1AB
Bonus:
Porsche 944 hava yastığı patlatma prosedürü :)
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net...b4&oe=572FB7C3
elinize sağlık, merak ettim krank sensörü hangi araçla aynı çıktı?
Araç kaç hp bu arada?
Teşekkürler. Volvo 740 ile aynı çıktı.
Orjinal sıkıştırma değerleri ile fabrika verisi 165 hp. Bizim sıkıştırmamız orjinalden biraz daha yüksek. Şu an 165 hp üzerinde olduğumuzu tahmin edebiliyorum sadece. Net değeri tüm işlemler bitip dyno ölçümü yaptıktan sonra söyleyebilirim.
Bunun benzin filtresi de mi KL88? :) corrado ile filtre grubu aynıymış bunun :D Kolay gelsin. sanayiye geldikçe dükkana uğruyorum ama sen yoksun abi :)
Teşekkürler. Proje çok olunca yerimde duramıyorum pek :) Dediğin gibi hava filtresi ve benzin filtreleri ortak. Sadece filtre çıkış bağlantı uçları değişik.
Son Durum:
Muayene hazırlıkları devam ediyor.
Egzoz sistemini tamamladık. Egzoz sisteminin tüm bileşenleri çinko astar ile astarlandı. Sonrasında ise termal boya yardımıyla siyah renge boyandı.
Sağ kapı dış kolunun bağlantı pimi eksikti. Bu sebeple kapı dışarıdan açılmıyordu. Bu sabah bu problemi çözdük.
Eksik röleleri tamamlama çalışmalarımız devam ediyor. Flaşör rölesini temin ettik. Bu hafta içerisinde far mekanizmasını tamamen faal hale getireceğiz.
Soğutma sistemi fan devresini tamamladık. Sistem sağlıklı bir şekilde çalışıyor.
1 saatlik test çalışması:
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.n...668734708e192e
Arka susturucu:
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net...ed&oe=57689F1C
Arka susturucu çinko astar sonrası:
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net...04&oe=572D38AB
Arka susturucu boya sonrası:
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.n...40aea536df145b
inanılmaz bir proje yapmıssınız ellerinize saglık, tek sorum araca headers imal ettirebilirmiydiniz ?
İşiniz, bu tür araçların restorasyonu ve sonrasında satışı galiba. Eğer öyleyse, elde ettiğiniz karın her kuruşu size helal. Emek, para, sabır, özveri, işin hakkını verme, kısaca düzgün olan ne varsa sizde mevcut. Zevkle takip ediyorum konularınızı, kolay gelsin :)
Teşekkürler. İstesek olabilirdi tabi. Orjinale sadık kalmayı tercih ettik.
Satıştan ziyade hobi amaçlı restorasyon diyelim. Bu işi bu detayda yapınca projeler genelde karın tokluğuna tamamlanıyor malesef. Değerli düşünceleriniz için teşekkür ederim. :)
Dün yıldız sanayi hurdacılar sitesindeydim bitik bir tane kırmızı renk 944 vardı aklıma siz geldiniz.jantlar hala güzel gözüküyordu bu arada:)
Benzin göstergesi arızası giderildi. Benzin şamandırasının içi temizlendi.
https://www.youtube.com/watch?v=Fx0vh9tjU0Q
TSE muayenesi ve TÜV tespiti tamamlandı. Sonrasında trafik tescil işlemlerini hallettik. 4 günlük iğrenç bir süreç. Sırf bununla uğraşmamak için gümrükten otomobil çıkarılmaz bence :)
Şimdi sırada otomobili tekrar kuru kasa yapıp kaporta boya işlemlerini tamamlamak var. Bu esnadan son bir parti ithalatımız olacak. Baskı - balata seti, klima seti orjinal koni amortisörler ve bir ihtimal fuchs jantlar gelecek. Projeye ara veriyoruz şimdilik.
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net...fb&oe=578C9504
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net...fd&oe=5750C7E9
Bu arabanın orjinal depo kapağının sıfırı bende olması lazım. Eğer aceleniz yoksa hediye edebilirim.
bence phone dial jantlar fuchstan daha iyi abi :) gerek yok değiştirmeye ama değişecekse mk2ye yakışıyo bu jantlar :D
Yanlış hatırlamıyorsam cuma yada cumartesi ümitköyde gördüm. Sesi çok güzeldi :)
Son Durum: Yoğunluktan dolayı projeye kısa süre ara vermiştik. Şimdi devam ediyoruz. Yarın kaporta onarım işlemleri başlıyor. Sol arka taban sacı - çamurluk birleşiminde 10 cm kadar bir alanda çürüme başlangıcı var. Burası onarılacak. Hemen ardından boya işlemleri başlayacak. En kısa sürede fotoğrafları paylaşacağım.
https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net...38&oe=585E1680
https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net...15&oe=5819B93B
https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net...b7&oe=581D5A5B
https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net...6a&oe=5813BD0F
https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net...07&oe=585972C9
https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net...42655140_o.jpg
https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net...7a&oe=585C8F52
https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net...71&oe=581E091D
https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net...03&oe=581F1A54
https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net...6a&oe=5858AFEA
https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net...cb&oe=58189969
https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net...09&oe=5820ACB8
Son Durum: Otomobilimizin astar boyası tamamlanmıştı. Bu süreçte motor tekrar otomobile monte edildi. Alt takım parçaları kumlandı, detaylı temizlendi. Gereken parçalar boyandı. Önümüzdeki hafta içerisinde otomobil tekrar çalışır hale getirilip son kat boya için tekrar boyahaneye gidecek.
https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net...5e&oe=58D739DE
https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net...a0&oe=58E6D99B
https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net...a7&oe=58E11C08
https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net...92&oe=58DE8AFE
https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net...01&oe=591F317D
https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net...14&oe=58E9EDC6
Daha fazla detaylı fotoğraf görmek isteyenler için albüm:
Otomobil Restorasyon - Fotos | Facebook