Orijinalini görmek için tıklayınız : Wastegate ayari.
Arasts61
17-11-2011, 01:40
Arkadaslar henüz detaylı inceletmedim ama muhtemelen aracimin wastegate ayari ile benden önceki sahibi zamanında oynanmıs. Yapılan ölçümlere göre turbo gereginden fazla hava basıyor. Bu durum bazen ariza lambasınin yanmasına neden oluyor. Ariza kayitlarinda "hava yukleme ayarsizligi, fazlaligi "gibi ifadeler var. Bu durum aracin performansin nasil etkiler? Gaza illk basma anında aracin diğer araçlara nazaran gec tepki vermesine neden olabilir mi?
turbo basıncının gaz tepkisinde farklılık yaratacgını zannetmiyorum.
Arkadaslar henüz detaylı inceletmedim ama muhtemelen aracimin wastegate ayari ile benden önceki sahibi zamanında oynanmıs. Yapılan ölçümlere göre turbo gereginden fazla hava basıyor. Bu durum bazen ariza lambasınin yanmasına neden oluyor. Ariza kayitlarinda "hava yukleme ayarsizligi, fazlaligi "gibi ifadeler var. Bu durum aracin performansin nasil etkiler? Gaza illk basma anında aracin diğer araçlara nazaran gec tepki vermesine neden olabilir mi?
wg ile oynadıklarını sanmıyorum ama turbo revizyondu sanırım.wg cubugunda bi işler olabiliyor.bendede oldu sıfır turbo verdiler ama ben ne wg ile oynadım ne de turboyla.
En basiti sanırım başka bir tsi 170 bulup wastegate ayarını ona bakarak yapmak(somundan diş sayıyorsun sanayi işi:D) Bu bilgiler direk turbocularda da mevcut ne kadar açılıyor kaç tur döndürülüyor falan işinde uzman turbocular biliyor modelleri.
wg ayarı yapmak zor değil atmosferik arabada.. genelde sıkılı olması arıza lambası yaktırabilir ama gec tepki verdirmez. tamtersine hızlı tepki verdirir.. sıkıntı baska yerden.. anlayacak birine goturmeni tavsiye ederim. servis bulamaz cunku
tdipower
17-11-2011, 20:04
wg ayarı yapmak zor değil atmosferik arabada.. genelde sıkılı olması arıza lambası yaktırabilir ama gec tepki verdirmez. tamtersine hızlı tepki verdirir.. sıkıntı baska yerden.. anlayacak birine goturmeni tavsiye ederim. servis bulamaz cunku
erhanım wg ne arar la atmosferik arabada :D ne içiyon sen geliyim beraber içelim :D:D yazdıkların çok çelişkili ahaha :D
tdipower
17-11-2011, 20:08
wastegate ayarı için regülatörlü basınç saati kullanabilirsiniz. istediğiniz basınçta açacağı şekilde konumlandırma yapılabilir :)
erhanım wg ne arar la atmosferik arabada :D ne içiyon sen geliyim beraber içelim :D:D yazdıkların çok çelişkili ahaha :D
amaan benzinli dicektim işte ya anla sende :) 9 saat ders calısmıs bi adamla karsıkarsıyasın :D
wastegate ayarı için regülatörlü basınç saati kullanabilirsiniz. istediğiniz basınçta açacağı şekilde konumlandırma yapılabilir :)
soleniod ne zaman isterse o zaman acsın olm biz nie karar verioruz :) akıllı araba olm bunlar manuel e gelmez :D
tdipower
17-11-2011, 20:16
soleniod ne zaman isterse o zaman acsın olm biz nie karar verioruz :) akıllı araba olm bunlar manuel e gelmez :D
kabasını almak lazım önden :D senin wg manuel takılıyodu noldu o :D
kabasını almak lazım önden :D senin wg manuel takılıyodu noldu o :D su an its automatic electronic cybersonic :D
tdipower
17-11-2011, 20:26
su an its automatic electronic cybersonic :D
ahahahaah ben kökten çözdüm external taktım :eek::eek:
özgür abi servismi söyledi yoksa tahminimi arızadan yola çıkarak sen wg düşünüyorsun ?
Arasts61
17-11-2011, 21:33
özgür abi servismi söyledi yoksa tahminimi arızadan yola çıkarak sen wg düşünüyorsun ?
Turbo revizyona girmeden once servisteki usta gostermisti zaten. Somun olmasi gereken yerden daha ilerde diye. Oynanmis bunla filan demisti. Sonra turboyu sokup revizyon vs , ben normal ayarina getirmistir diye dusunuyordum.tabi turbonun baglantilarini duzgun yapmadigi icin alet egsoz manifoldu ve kat tarafindan hava kaciriyordu. Hatta burda konu acmistim. Burda yeni bir ustaya baktirdim. Contalari filan yeniledi, yuzeyini taşlatti vs. Düzeltti yani. Simdi tahminimce hic hava kacirmiyor ama bu seferde cok zorladigim zaman fazla hava yukleme hatasi filan veriyor. Zaten aracdan log alip baktigimizda normal degerin hep ustunde hava bastigini gormustuk. Benim tahminim wastegate den.
Diger taraftan aracin ilk tepkilerinde bir zayiflik var. Acaba ondan mi kaynaklanir diye dusundum. Aslinda bana 170 lik dsg jetta lazim. Onla bir denesem tum soru isaretleri ortadan kalkacak. Alsana bir tane, deneriz:D
Yazılım var mı araçta?
Yazılım tamamen std ise şu da olabilir, wg sıkıdır, basınç fazla basar.
WG ayarı tepkilerde farklılık yaratır. Araba tamamen mekanik olsa problem değil ancak devamlı basınç okuyan ve buna elektronik bir valf ile müdahale eden bir arabadan bahsediyoruz. Hiç birşeye şaşırmam :D
Turbo revizyona girmeden once servisteki usta gostermisti zaten. Somun olmasi gereken yerden daha ilerde diye. Oynanmis bunla filan demisti. Sonra turboyu sokup revizyon vs , ben normal ayarina getirmistir diye dusunuyordum.tabi turbonun baglantilarini duzgun yapmadigi icin alet egsoz manifoldu ve kat tarafindan hava kaciriyordu. Hatta burda konu acmistim. Burda yeni bir ustaya baktirdim. Contalari filan yeniledi, yuzeyini taşlatti vs. Düzeltti yani. Simdi tahminimce hic hava kacirmiyor ama bu seferde cok zorladigim zaman fazla hava yukleme hatasi filan veriyor. Zaten aracdan log alip baktigimizda normal degerin hep ustunde hava bastigini gormustuk. Benim tahminim wastegate den.
Diger taraftan aracin ilk tepkilerinde bir zayiflik var. Acaba ondan mi kaynaklanir diye dusundum. Aslinda bana 170 lik dsg jetta lazim. Onla bir denesem tum soru isaretleri ortadan kalkacak. Alsana bir tane, deneriz:D
abi olmaz benzinli 1,4 dijelciyim biliyosun :D
ama tepkideki durumun wg ile alakasız olduğunu düşünüyorum çünkü arabada aşırı bi açılma olsa çok daha çabuk arıza yakar seninki anladığım kadarıyla çok zorladığında araba pik vurduğu zaman arıza yakıyor olması gerektiğinden fazla basıyor düşür biraz olmadı ama 1 diş kıs dene mesela olmadı yarım diş daha kıs o şekilde ayarlayabilirsin aslında fazla kısarsan bu sefer hiç yürümez araba ama acilen ya dsg 170 jetta lazım yada bi dyno ya çıkman lazım yoksa aklını fena kurcalar demedi deme :D
Arasts61
17-11-2011, 21:50
Yazılım var mı araçta?
Yazılım tamamen std ise şu da olabilir, wg sıkıdır, basınç fazla basar.
WG ayarı tepkilerde farklılık yaratır. Araba tamamen mekanik olsa problem değil ancak devamlı basınç okuyan ve buna elektronik bir valf ile müdahale eden bir arabadan bahsediyoruz. Hiç birşeye şaşırmam :D
Yazilim yok diye biliyorum. Ama gecen hafta Rekor a goturdum araci. Ordaki usta inceledi, senin aracinda daha once bazi islemler yapilmis dedi. Kablolar filan normalde olmayan yalitim malzemeleri ile kaplanmis. Bi kac sey daha soyledi, uzatmiyimyaziliminda yama olabilir dedi. Ben aslinda ustundeki yazilim guncel mi diye sormaya gitmistim, yenoden yazilim yukletmek istemistim,2-3 saatten once alamazsin dedi araci, bende tamam birak dedim. Bulusma vardi zaten gittim orda gazladim:)
Arasts61
17-11-2011, 21:53
abi olmaz benzinli 1,4 dijelciyim biliyosun :D
ama tepkideki durumun wg ile alakasız olduğunu düşünüyorum çünkü arabada aşırı bi açılma olsa çok daha çabuk arıza yakar seninki anladığım kadarıyla çok zorladığında araba pik vurduğu zaman arıza yakıyor olması gerektiğinden fazla basıyor düşür biraz olmadı ama 1 diş kıs dene mesela olmadı yarım diş daha kıs o şekilde ayarlayabilirsin aslında fazla kısarsan bu sefer hiç yürümez araba ama acilen ya dsg 170 jetta lazım yada bi dyno ya çıkman lazım yoksa aklını fena kurcalar demedi deme :D
Evet bana 170 lik jetta lazim. Dyno filanla da olacak iş degil bu.
Evet bana 170 lik jetta lazim. Dyno filanla da olacak iş degil bu.
senin araba revo dill dimi özgün abi :D :D
şaka bi yana abi wg ile oynadılarsa belkide yazılım vardı arabada açtılar wg ide nasılsa benzinde açıktı sonradan yazılımı eskiye çevirip satmış olabilirler wg bişe olmaz diye bırakmışlardır öyle
Arasts61
17-11-2011, 22:02
senin araba revo dill dimi özgün abi :D :D
şaka bi yana abi wg ile oynadılarsa belkide yazılım vardı arabada açtılar wg ide nasılsa benzinde açıktı sonradan yazılımı eskiye çevirip satmış olabilirler wg bişe olmaz diye bırakmışlardır öyle
Kardesim tam üstüne bastın, ayagını hafif sağa çek:D
Aynen dedigin gibi olabilir. Eger oyleyse gaz tepkisi etkilenmez mi diyosun. Madem oyle diyosun o zaman soyle bakalim, neden hep ilk basmada geciliyorum:D
abi şimdi ilk basmada geçilmenin sebebi bilmiyorum iş değişti adamlar atmıştır köküne kada yazılımı sonrada vermiştir basıncın gözüne o zaman ufak bi fark olabilir tabi :D bunun en güzel ilacını biliyorum arabaya yazılım yapıcazzzzzzzz :icon_tup:
aynı turboya bakarak wg ayarlamak güzel fikir fakat wg'ler artık bayaa değişti.bazılarının nerde olduğu bile belli olmuyor :D inşallah basit olur.
ama bu sorun genelde wg hortumuyla alakalı sıkıntılardan dolayı gerçekleşiyor. bi kontrol ettirin derim
yeni konu açmak istemedim.
forge wg taktım aracıma ama ayarını tam olarak yapıp yapamadığımdan emin değilim.
bunu nasıl anlarım? yanlışsa doğrusunu yapabilmem için neye dikkat etmem gerek?
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.