Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Soğuk DİZEL motor kullanımı hakkında



BARR
19-11-2011, 11:36
Sabahları dikkat ediyorum millet arabasına yeni binmiş çoğu dizel araçlar tapagaz gidiyor devir çevirte çevirte kimse dikkat etmiyor sıkışık trafik açık trafik hızlı gitmeseler bile ani gaza basmalar kafa çıkartmalar..

Motorun ısınmasını bekleyen yok, soğuk dizel motora devir çevirte çevirte kullanıyorlar bir tek benmi salağım acaba 2400-2500 u geçmemeye çalışıyorum motor ısınana 85-90 a gelene kadar sıcaklık?

Bu insanlar neden bu kadar bilgisiz yada umursamaz? Zaten çoğu arabayı stop etmeden 30sn vs. beklemeden kapatıyor hadi diyelim beklemeyi sevmiyorlar ama bari motor ısınana kadar bekleyin hızlı gitmek için yazık günah arabalara sonra 100.000de dizelde sıkıntı şöle böle. Eski atmosferik benzinli araba değilki bu Turbo dizeller onlar gibi kullanasın millet.

Neden insanlar bilinçlenmiyor bu konuda? yada umursamaz?

Yada ben mi fazla pimpirikleniyorum?

ToNy
19-11-2011, 11:42
Bence sen doğru olanı yapıyorsun arkadaşım, bende en az senin kadar hassasımdır bu konuda...
O tapa gaz gezenlerinde parası çok demek ki...

Yiğit G.
19-11-2011, 11:43
ilk çalıstırıdında 90 a gelmesine kadar beklemene gerek yok sanırsam 3 dakka oldugu yerde çalışsa yeterlidir , tabiki sogukken bi müddet dip gaz yapmamak lazım dizelle alakası yok her araçta böle birde stop etmeden bekleme meselesini ben serviste sormuştum böyle 1.4 1.6 ufacık turbolu yeni nesil araçlarda o beklemeyi yapmana gerek yok demişti.

özgür67
19-11-2011, 11:44
baran bende sen gibiyim ısınmadan hayatta zorlamam.Hatta gideceğim mesafe kısaysa soğukken bilerek uzatıyorum ki sıkıntı olmasın diye.7 yıldır dizel araç kullanıyorum şükürler olsun hiç sorun yaşamadım

darkmann
19-11-2011, 11:45
aynn abi ben sabah arabayı çalıştırıyorum zaten çıkan motor sesi bekle biraz kendime geleyim tarzında 1 dk falan sonra normale dönünce yola çıkıyorum ondada yaklaşık 20 km yolum oluyor 7-8 km sini sakin sakin gidiyorum bence en iyisini yapıyoruz

BARR
19-11-2011, 11:45
ilk çalıstırıdında 90 a gelmesine kadar beklemene gerek yok sanırsam 3 dakka oldugu yerde çalışsa yeterlidir , tabiki sogukken bi müddet dip gaz yapmamak lazım dizelle alakası yok her araçta böle birde stop etmeden bekleme meselesini ben serviste sormuştum böyle 1.4 1.6 ufacık turbolu yeni nesil araçlarda o beklemeyi yapmana gerek yok demişti.

YOk yanlış anlamışsınız ben aracı rölantide çalıştırmıyorum. Çalıştırır çalıştırmaz yola çıkıyorum zaten kitapçıkta öle yazıyor yolda giderken 90 dereceye gelene kadar motor sıcaklığı 2500 deviri geçmiyorum yani motor ısınmadan devirli kullanmıyorum.

Çoğu servisin sölediği sözlere itimat etmiyorum şahsen çoğu bilgisiz bu tarz konularda. 30sn normal kullanım 1.5dk da performanslı kullanım sonrasında aracı stop etmeden bekletiyorum istisnasız her sefer.

M U R A T
19-11-2011, 11:49
YOk yanlış anlamışsınız ben aracı rölantide çalıştırmıyorum. Çalıştırır çalıştırmaz yola çıkıyorum zaten kitapçıkta öle yazıyor yolda giderken 90 dereceye gelene kadar motor sıcaklığı 2500 deviri geçmiyorum yani motor ısınmadan devirli kullanmıyorum.

Çoğu servisin sölediği sözlere itimat etmiyorum şahsen çoğu bilgisiz bu tarz konularda. 30sn normal kullanım 1.5dk da performanslı kullanım sonrasında aracı stop etmeden bekletiyorum istisnasız her sefer.

kullanım tarzın doğru bende senin gibi dikkat ediyorum bu konuya fakat herkesin böyle bilgili olmasını ve arabasını özenli kullanmasını bekleyemeyiz belki bizde başka insanların hayatında dikkat ettikleri şeylere dikkat etmiyoruzdur

SekoLive
19-11-2011, 11:51
bi coğu şirket aracıdır bircoğuda bilincsizlikdendir baran kasıtlı yapan zaten kendinin düşmanıdır. muratın dediği gibi herkesin hayatta dikkat ettikleri şeyler farklı olabiliyor.

UNAL
19-11-2011, 11:51
Bir çok kişi uzn vade düşünmüyor..Ben soğukta ilk çalıştırmada 15 20 sn hiç olmazsa devir normal seviyeye gelene kadar bekliyorum ısınana kadar da dediğin gibi

turbo16
19-11-2011, 11:52
turbo ların dağılma sebebi çoğu bu yüzden zaten

gsi_club
19-11-2011, 11:53
bence sen en dogru olani yapiyorsun.baskalarini bosver,genelde kendi mali olmayan sirket arabalarina hayvan gibi davraniyorlar.

Yiğit G.
19-11-2011, 11:54
Valla benim peder benzinli arabasınıda uzun kullanmışsa stop etmeden önce bir müddet beklerdi.Sabah arabayla çıkmadan yarım saat önce iner arabayı ısıtırdı.Düzeli adam heryerde düzenli oluyor.Buda arabasına yansıyor.

ulasoztas1
19-11-2011, 11:58
bende atmosferik benzinli aracımda hava soğukken yarım dakika kadar bekliyorum motorun sesi düzelene kadar sonra aynı sizin gibi sakin şekilde gittikten sonra motor zaten ben hazırım diyor ondan sonra normal kullanıma geçiyorum

Shadow_Dancer
19-11-2011, 11:59
Yalnız benim punto ısınmak bilmiyor.. Evden çıktıktan sonra 9 km yolum var iş yerine kadar.. Gel gör ki 5. kilometrede felan hararete oturuyor araba.. O yüzden mecburen, sakin gidiyorum... Durduktan sonra asla beklemeden kapatmam arabamı...

Baran^
19-11-2011, 11:59
Dizelde olsa benzınlıde olsa calıştırınca 10sn bekleyip yola cıkmak motoru yürürken ısıtmaktır bu işin dogrusu.Kapatırkende cok fazla beklememek lazım ***** hava almıyor önden.20sanıye yeterli ben öle yapıyorum motor zaten yaglıyor kendını o sürede.

Type-R
19-11-2011, 12:01
Bar35'e katılıyorum. İster dizel ister benzin olsun ben sürekli ilk çalıştırmalar ve kontak kapamadan önce beklerim. İlk çalıştırmada 2-3 dk beklerim yağlanmasıdır ısınmasıdır sonra devam. İnsanlar bilinçsiz bi şekilde çalıştır devam:icon_wack

ToNy
19-11-2011, 12:04
Yalnız benim punto ısınmak bilmiyor.. Evden çıktıktan sonra 9 km yolum var iş yerine kadar.. Gel gör ki 5. kilometrede felan hararete oturuyor araba.. O yüzden mecburen, sakin gidiyorum... Durduktan sonra asla beklemeden kapatmam arabamı...


Bu Fiatların hepsinde var heralde bu durum,
Benim babada doblo var z.burnudan güngörene gidene kadar anca ısınıyor motor...

fastchild
19-11-2011, 12:07
o tapagaz gidenler genelde şirket aracı oluyor 50.000'de turbo dağıtan opel combo biliyorum
he birde altındaki arabaya bakmadan gider yapan salça olanlar var takıcan köşeden tamponu dengesi bozulup çakıcak bi yere ama adama birşey olmazki
altındaki araba başkasının çarpacağı yer yada araba başkasının onlara acırım

Jem89
19-11-2011, 12:07
Marşa bastığım andan itibaren gazlarım acımam :D Ben yaptım siz yapmayın diye anlatayım..

Sürekli öyle kullanırdım c4'ümü.. Soğuk havalarda çalıştırdığım gibi gazlamalar, bi yere park edince beklemeden kapatırdım vs.. Sonuç olarak bi kere turboyu çatlatmışlığım var.. :) Yukarıdaki bazı yorumları okudum.. Birtek Serkan'a katılıyorum.. Bunun değerle alakası var.. Tamam bende arabamı seviyorum ama o kadar özene bözene kullanmam. :) c4'le tarlaya girmişliğim de vardır tanıyanlar bilir :D :D

Ama sizin yaptığınız doğru tabi.. Servislerin sözlerini bende dinlemem.. En doğrusu bildiğin gibi yapmak.. Bar35 senden araba alınır mesela.. :) Ben arkadaşlarıma bile söylerim.. Benden araba alınmaz diye.. :) En doğrusu ve güzelini yapıyosunuz..

XSi
19-11-2011, 12:08
dizel motorda kaç devir çeviriyosunki zaten?

dizelde en fazla devir 4000 - 4500, bu bir çok benzinli arabada normal kabul edilebilecek vites değiştirme aralığı..

ama hemen çalışır çalışmaz motoru yüke bindirmek eziyettir. Dizel arabada yola çıkıp 1 dk sakin gittikten sonra normal seyrinde kullanılabilir. Su 90 dereceye gelmesi çok uzun sürebiliyor dizellerde. Ama en azından 50-60 dereceye çıkan yağ yağlama görevini yapmaya başlıyor zaten 1 dk sonra.

BthnKrkt
19-11-2011, 12:13
Ben rc de afr normale gelene kadar bekliyordum. Şimdi dizelde astrada aynı şekilde bi 30 sn ye kadar bekleyip hareket edip 4-5 km sakin sakin gidiyorum ve stop etmeden önce 30 sn ye kadar çok kısada gitmiş olsam bekliyorum. Hatta yakın zamanda turbo timer da bağlıcam.

initial-D
19-11-2011, 12:16
valla ş.içi ben zaten 2500 devri geçmiyorum

evden işe gidene kadar motor ısınmıyor bile.ama soğuksa hiç gaza gelmem yanımda scooter bile gazlasa bana hava yapıp.

stop etmeden öncede bahçe kapısını inip açarken rolantide kaldığı için gerek duymuyorum daha fazla beklemeye.zaten çok sıkıştırmadığım için.

ama 2 gazladıysam falan bahçe kapısını açarken rolantide bekliyor,binip parkediyorum,kapıyı kapatırkende rolantide bekliyor ve stop ediyorum.
----
motor haricinde en çok yapılan yanlışlardan biride frenleri çok sıcak bırakmak.geçen gün gazladık biraz,rampa aşağı ışıklarda falan sert frenler yaptım.parkettim aracı bayaa bir sıcak vuruyor alttan alttan.geceydi,telefonun fenerini yaktım baktım jantların arasından dumanlar geliyor,çıktım biraz gezindim 1-2 km kadar fren kullanmadan düz yolda,geldim öyle bıraktım,indiğimde jantın içine elimi uzattığımda gelen sıcaklıktan başka birşey yoktu.

heleki yağmurlu havada frenleri okadar ısıtacak şekilde kullanmamak gerek diye düşünüyorum.ondan sonra başlıyor insanlar yok benim araba fren yaparken titriyor,yok daha yeni aldım balatayı hemen bitmiş,yok ses yapıyor vs vs..

BARR
19-11-2011, 12:23
Aynen frenlerde önemli bir mevzu mesela arabayı yıkatmadan öncede frenleriniz çok sıcaksa su vurdurmamak lazım yamulma vs. olabiliyor.

ChtArdARSL
19-11-2011, 12:35
Suankı aracım ibiza 1.9Tdi arabaya bınmeden once 30 sn gıbı once beklerım.. sonra 2500 dvrı gecmeden gıderım 80dereceye gelene kadar beklerım hıc zorlamam basmam aracı aldıgım kısıde

ılk sahıbı oda bana bu ogutlerı verdı 145.000 bınde olmasına ragmen masallah tas gıbı..
Kapatırkende mınımum 1 dk beklerım turbo ıcın halen orjınal turbosu..

Bu yaptıklarımız arabaya deger verdıgımıızı gosterıyor aslında araba degılde kendımızde hıc bırımızn parayı kolay kazandıgını dusunmuyorum alt tarafı turbo dıyıp gecmemk lazım hem motor hemde dıger aksamlar ıcın..

efe_
19-11-2011, 12:39
Megane 3 DCİ kullanım kataloğunda yazan ibare şeydi,aracı ilk çalıştırmada olduğu yerde rölantide bekleyip ısıtmaya gerek yok, belirli bir sıcaklık olana kadar motorda 2500-3000 devri geçmeyin diyordu...O yüzden durduğu yerde bekleme felan yapmaya gerek görmüyorum bende

Bülent76
19-11-2011, 12:41
Güzel konu olmuş, dizel motorların en büyük düşmanıdır çalıştırır çalıştırmaz tapa gaz gitmek. Ben de mutlaka çalıştırdıktan sonra ve stop etmeden önce 30 saniye kadar beklerim rölantide.
Dizel arabaya biner binmez yardıracaksın diyen servis elemanı gördükten sonra bu tip insanları pek kaale almamaya başladım.
İnsanların geneli dizel motorlu araç kullanmayı bilmiyor, sonra turbosu arıza yaptığı zaman işte dizel motor dayanıksız, bir daha dizel araç alınmaz diyorlar.

initial-D
19-11-2011, 12:51
Megane 3 DCİ kullanım kataloğunda yazan ibare şeydi,aracı ilk çalıştırmada olduğu yerde rölantide bekleyip ısıtmaya gerek yok, belirli bir sıcaklık olana kadar motorda 2500-3000 devri geçmeyin diyordu...O yüzden durduğu yerde bekleme felan yapmaya gerek görmüyorum bende

bende olduğu yerde ısınmasını beklemem,ısınmıyorda zaten

çalıştırıp direk giderim ama devirsiz tabi

EM-RE
19-11-2011, 12:56
Bmwlerde hareratte yok psikolojik anliorum isinip isinmadigni.sabahları 1 dakka,dururkende gelicegim yere gelmeden basincsiz kullanım ve 30 sn bekleme ile şimdiye kadar sknti yasamadım.

Eyüp
19-11-2011, 13:25
Sabahları çok soğuk varsa arabayı çalıştırıp , 1 sigara içme süresince bekliyorum :)

30km'nin altında dolaştıysamda direk stop ediyorum , üstündeyse 1-2dk bekliyorum..Araç 230bin km'de tık yok :D

anıl turan
19-11-2011, 13:27
bende marsa basmadan once oil check yapana kadar bekleyip marsa basiyorum, sonra 1 dakika daha bekliyorum oyle hareket ediyorum. motor sicakligi normal seviyeye gelene kadar 3000 deviri gecmiyorum.

motoru stop ederken yine rolantide 1 dk bekleyip stop ediyorum. tamamen arastirmalarima dayanarak hareket ediyorum.

ERK_RS
19-11-2011, 13:31
her zaman ilk marsa bastigimda 40-50 saniye belki daha fazla mutlaka beklerim..

ulus vadide oturuyorum; bu yuzden ise gittigim guzergah garajdan cikar cikmaz 500 metre boyunca tamamen yokus.

turbonun 0,3 bari ve devirin 2000'i gecmemesine dikkat ediyorum; hatta arkamda arac yoksa 1. vites 1500 devir ve 0 basinc ile cikiyorum yokusu.
o kadar dikkat ediyorum yani.

FaBeRgE
19-11-2011, 13:43
Ben rc de afr normale gelene kadar bekliyordum. Şimdi dizelde astrada aynı şekilde bi 30 sn ye kadar bekleyip hareket edip 4-5 km sakin sakin gidiyorum ve stop etmeden önce 30 sn ye kadar çok kısada gitmiş olsam bekliyorum. Hatta yakın zamanda turbo timer da bağlıcam.

Batucum Astra'n hayırlı olsun,

aman ısınmadan sıkıştırma :)

B.Koçer
19-11-2011, 13:46
Pejoyu her sabah 3-4 dakika ısıtıp kıvama getiriyordum simdi aynı şeyi alfayada yapmaya calısıyorum özellikle soguk havalarda apartmanda calıstırıp o traktör sesini bütün komsulara duyurmaya bayılıyorum :D

onurgoyunc
19-11-2011, 13:53
YOk yanlış anlamışsınız ben aracı rölantide çalıştırmıyorum. Çalıştırır çalıştırmaz yola çıkıyorum zaten kitapçıkta öle yazıyor yolda giderken 90 dereceye gelene kadar motor sıcaklığı 2500 deviri geçmiyorum yani motor ısınmadan devirli kullanmıyorum.

Çoğu servisin sölediği sözlere itimat etmiyorum şahsen çoğu bilgisiz bu tarz konularda. 30sn normal kullanım 1.5dk da performanslı kullanım sonrasında aracı stop etmeden bekletiyorum istisnasız her sefer.

bende okumuştum dediğinizi. hatta volvo nun servis kitapçığında 1 den 3 atabilirsiniz diye bir ibarede vardı. otoparktan arabyı çıkardıktan sonra 1 den direk 3 atardım.

arabayı çalıştırırkende tüm bilgi ışıklarının sönmesini bekleyip öyle çalıştırıyorum

TheAce
19-11-2011, 13:54
ben zaten günlük kullanımda 2500 deviri geçirmem dizel araçlar zaten o devirlerde doyuyor eğer gazlamıyorsanız. şirket araçları oluyor genelde bahsettiğiniz araçlar ve ***** çoğu turbo patlatıyor

megane 2 dci aracım 195 bin km de bu güne kadar tedbir amaçlı 180 binde enjektör tamir seti değiştirttim. saat gibi çalışıyor maşallah. şu an valide hanım kullanıyor aracı oda çok fazla zorlamaz en fazla debriyajı bitirir :)

Mert-
19-11-2011, 13:55
Start stop açıkken kendisi banamısın demiyor ama. 100-200 km yapsanda sıkıştırarak kullansanda ışıklara gelip yavaşlayıp durduğunda şak diye kapatıyor motoru.

Bu arada Almanya'da sabah aracı çalıştırdığınız anda yürümeniz lazım olduğun yerde uzun uzun beklemek yasakmış :) Karbonmonoksit salınımından ötürü sanırım.

Bir önceki aracım Mazda 3'tü onun kullanım kitapçığında çok soğuk havalarda motoru çalıştırdıktan sonra hemen hareket etmeyin. Eğer Almanya'da yaşıyorsanız hareket edin fakat 3000 devri geçmeyin yazıyordu.

otto985
19-11-2011, 14:08
Senin yaptıklarını aynen bende yapıyorum bazen bende düşünüyorum hata bendemi acaba diye :D

Ama o sabahları genelde gördüğümüz şirket arabaları olduğu için pek dikkat edilmiyo diye düşünüyorum.

emre_
19-11-2011, 14:16
Ben sabah calisinca 10 sn kadar bekler yola cikarim devir donmeden 0,3 bari gecmeden ilerlerim 63 c gelince isim kullanim normallesir ama mecbur kalmadikca dip gaz yapmam 10 km yol gitmeden kapatirkende zaten timer var gerekeni yapiyor :D

kervanoglu
19-11-2011, 14:21
Start stop açıkken kendisi banamısın demiyor ama. 100-200 km yapsanda sıkıştırarak kullansanda ışıklara gelip yavaşlayıp durduğunda şak diye kapatıyor motoru.

Bu arada Almanya'da sabah aracı çalıştırdığınız anda yürümeniz lazım olduğun yerde uzun uzun beklemek yasakmış :) Karbonmonoksit salınımından ötürü sanırım.

Bir önceki aracım Mazda 3'tü onun kullanım kitapçığında çok soğuk havalarda motoru çalıştırdıktan sonra hemen hareket etmeyin. Eğer Almanya'da yaşıyorsanız hareket edin fakat 3000 devri geçmeyin yazıyordu.

Start Stop lu araçlarda motor anlık dursa bile yağlama kesilmiyor benim bildiğim...

TarikS
19-11-2011, 14:24
Polo'da sabah 10 derecenin altındaki havalarda ilk harekette motordan soğuk olduğunu belli eden sesler çıkıyor zaten, sıkıysa bas, cinayet gibi gelir bana :)

Kavacık'tan iniyorum otobana Ümraniye'ye gelince (10km) anca havalandırmadan sıcak hava geliyor, o zaman anlıyorum motor ısınmış :D

initial-D
19-11-2011, 14:45
sabah soğukta benim eski sistem dti motorlu laguna garaj kapılarını sallıyor ses ve titreşimden:D

SekoLive
19-11-2011, 14:54
bırak beni koşayım gazlayayım diye yıkıyordur ortalığı intial-d :D laguna candır.

Mehmet Gazihan
19-11-2011, 14:56
sabahları motorun gördüğü eziyeti kullandığnız yağ çok etkiler..

Lique Molynin üst sınıf yağlarını tavsiye ederim.

marsa basıp en az 30 sn gaz pedalına dokunmadan beklemek sart.. hararet ibresi ibre hareket etmeye baslayana kdr fazla yüklenmeden aracı sürebilirsiniz, sonra devam..

Shadow_Dancer
19-11-2011, 15:01
sabahları motorun gördüğü eziyeti kullandığnız yağ çok etkiler..

Lique Molynin üst sınıf yağlarını tavsiye ederim.

marsa basıp en az 30 sn gaz pedalına dokunmadan beklemek sart.. hararet ibresi ibre hareket etmeye baslayana kdr fazla yüklenmeden aracı sürebilirsiniz, sonra devam..

Serviste Selenia yağ koyuyorlar (multijet), nasıl bir yag size göre..? ***** garanti meselesinden dolayı degiştiremiyoruz..

initial-D
19-11-2011, 15:14
bırak beni koşayım gazlayayım diye yıkıyordur ortalığı intial-d :D laguna candır.

motor kulakları eskiyken bayaa ses ve titreşim vardı sabah soğukta.4. katta yatakta yatarken evin zemin katında parkta motorun çalıştığını anlayabiliyordum.

kulağın birini değiştirdim giderkenki titreşim azaldı,sanırım soğuklarda da o eski titreşim olmayacak ama yan yana 4 arabanın durduğu büyüklükte 3 tarafı ve tavanı kapalı otoparkta ses şimdilerde hava 8-9 dereceyken bile aynı:D

-5,-6 derecelerde 1 metre ötedeki kazan dairesinin kapısını sallıyor ama:Dbırak gideyim demek istiyormu bilemiyorum ama vitesler bile zor geçiyor o soğukta:)


Serviste Selenia yağ koyuyorlar (multijet), nasıl bir yag size göre..? ***** garanti meselesinden dolayı degiştiremiyoruz..

italyan markası o da,yıllarca fiat araçlarda hep selenia önerilir kullanılır,stickeri olur,kitapçığında yazar vs:)

Alper_
19-11-2011, 15:16
sabahları gaza dokunmadan 2-3 dk bekledikten sonra hareket ediyorum ve ısınana kadar zorlamıyorum..

ahk
19-11-2011, 15:19
Start stop açıkken kendisi banamısın demiyor ama. 100-200 km yapsanda sıkıştırarak kullansanda ışıklara gelip yavaşlayıp durduğunda şak diye kapatıyor motoru.

Bu arada Almanya'da sabah aracı çalıştırdığınız anda yürümeniz lazım olduğun yerde uzun uzun beklemek yasakmış :) Karbonmonoksit salınımından ötürü sanırım.

Bir önceki aracım Mazda 3'tü onun kullanım kitapçığında çok soğuk havalarda motoru çalıştırdıktan sonra hemen hareket etmeyin. Eğer Almanya'da yaşıyorsanız hareket edin fakat 3000 devri geçmeyin yazıyordu.

almanya'da beklemenin yasak olduğunu ilk defa duydum ben aşşağıya inmeden önce hep ısıtmayı açıyorum :)

Eğer start stop'lu her araç turboları duruduğunda da yağlama yapıyorsa biraz beklemek mantıklı ki ben yağlamanın devam edeceğini sanmıyorum. Bu yüzden yok bekle yok şöle yap standart bi araçta saçmalık hiçbi aracımda buna bakmam.

ayrıca bi araba ısınmadan 4-5000 çevirmemesi gerekiyorsa bu salak arabaların beyni var limitör koyarlar (s2k,rx8,911 vs. de olduğu gibi) ısınınca limitör devreden çıkar ......

vtecburhan
19-11-2011, 15:40
yaaw bende bı kac dkk beklıyorum ama dızel arabanında kardesım hararet kımıldamıyor :))

Mr.K
19-11-2011, 16:02
valla -10 -20lerde surmek yurek ıstedıgı ıcın ıstersen bekleme buz kesmıs bı dıreksıyon,poponu koltuktan ayıramıcagın yapıscak duzeyde soguk bır koltuk..2sıgara ıcıyorum araba ısınana kadar dısarda..buz kazıyıcıyla camları kazıyorum koltukısıtma ve orta kademede ıcerde sadece on cama havalandırmayı acıyorum..bındıkten sonrada ıster ıstemez bı 5dk beklıyorum kısaca 15-20dk da anca hareket edıyorum.. :(

tr sartlarında calıstırdıgım gıbı gazlarım valla oyle yapıyorum sadece kapatırken dıkkat edıyorum o kadar. hıcbıseyde olmuyo 96bınde aldım 407yı 160bınde sattım 140bınde chıp yapıldı..ne kat ıptal ne enjektor temızlettım ne bısey..sımdı c220cdi var oda 220bınde ona da aynı muamele..

Kadyr
19-11-2011, 16:06
Bende salagim ilk 2-3 dk rolatide calistiriyorum hareret dipten kalkmadan 2bini gecmiyorum
Bizim aracta ilk sesli anlik deger 1.5 tan basliyor calistikca yavas yavas 1.0 a dusuyor 3 dakka gecmis oluyor sonra devam ediyorum hareret ibresi kalkinca zatn bosta herzamnki yeri 0.7 e dusuyor seste duzeliyor:)

levent
19-11-2011, 16:48
Her yıl yada yılda 2-3 kez araba değiştirenler genelde öyle kullanıyor, biraz analiz etmiştim o durumu yakın çevremde. Ama paranın değerini bilen adam dikkat ediyor aynı zamanda senede 3 araba da değiştirse :)

Bende 2400 devir civarını geçmem motor hararet göstergesi kımıldayana kadar, 90'a gelmesede 60'a gelmesi yeterli üzerine çıkmam için. Bekleme konusunda ise illaki 30 sn bekliyorum, o sırada araba içindeki eşyalarımı falan toparlıyorum vakit geçiyor o arada.

BthnKrkt
19-11-2011, 16:59
Batucum Astra'n hayırlı olsun,

aman ısınmadan sıkıştırma :)


Sağolasın abi. RC yide beklemeden ısınmadan gazlamıyordum. Kaldıkı RC den sonra astra ile sıkıştırma isteğim kalmadı. Okul yoluna kadar sakin sakin gidiyorum 3-4 km evden sonrasıdnada sabitleyiciyle:)

fatihcakin
19-11-2011, 17:16
Keşke herkes sizin gibi olsa böle davranışlar aslında milli servettir biraz düşünmek lazım

oğuzk
19-11-2011, 17:40
Bende sesi düzelene kadar 5 km felan sakin kullanıyorum 1 sigara içene kadar bekliyorum ilk marşta.Ama soğukkende Allah var çok iyi gidiyor dizeller :D Chipli combomuz vardı motor soğukken devirlenmesi sesi felan çok güzeldi yırtına yırtına gidiyordu :)

Ufuk
19-11-2011, 17:56
Benim ne kadar kıl kullanıcı olduğumu belki bilen vardır.Kışın zaten karda kışta çıkarmayız arabayı.Yazın havanın 50 derece olduğunda bile çalıştırıp en az 5dk beklerim ve öyle hareket ederim kapatmadan öncede 3-4 dk beklerim.Çalıştırıken kesinlikle radyo-far vb elektrik çekecek şeyleri kapatırım.Boşuna elektrik çekmesin diye çalıştırdıktan sonra açarım yine onları.Balataların uzun yoldan sonra soğuması için en az 3 saat lazım.Ben genelde sonraki günün sabahına yıkarım.Bu arada aracım atmosferik :)

B.Koçer
19-11-2011, 17:57
Benim ne kadar kıl kullanıcı olduğumu belki bilen vardır.Kışın zaten karda kışta çıkarmayız arabayı.Yazın havanın 50 derece olduğunda bile çalıştırıp en az 5dk beklerim ve öyle hareket ederim kapatmadan öncede 3-4 dk beklerim.Çalıştırıken kesinlikle radyo-far vb elektrik çekecek şeyleri kapatırım.Boşuna elektrik çekmesin diye çalıştırdıktan sonra açarım yine onları.Balataların uzun yoldan sonra soğuması için en az 3 saat lazım.Ben genelde sonraki günün sabahına yıkarım.Bu arada aracım atmosferik :)

öhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
:D

VteC_MaNiaC
19-11-2011, 18:03
ben her sabah 50 km yol yapıorum toplamda 2000 deviri bile geçmiorum :) trafikte açık 90 km hızla optimum gidiorum o yüzden en fazla 2-3 dakka ısıtıyorum... ama yakıttan yakıta bile değişiyor aracın ilk çalışması oda çok önemli bence ... shellde çok sessiz sakin çalışıyor mesela belkide psikolojiktir :D

Burak-Akın
19-11-2011, 18:27
bende senin gibiyim dostum. atmosferik benzinli aracım olmasına ragmen ilk çalıştırdıgımda biraz bekleyip, motoru sıkıştırmadan kullanmaya özen gösteriyorum

erdem325
19-11-2011, 20:41
dizel benzinli farketmez calistirinca gaz vermeden ben yaglamasini bekliyorum, dizel merc de zaten yag devir saati var, o yerinden kalkmadan asla dokunmuyorum gaza.
kisin cok soguklarda bi muddet bekliyorum isinmasini, eger bekleyecek zamanim yoksa 1500devri dahi gecmiyorum, okuz gibi cekiyo nasilsa, gaza dokunmadan kalkiyorum 1 de sora direkt 2 ye aliyorum..
ama turbo olmadigindan her iki aractada durur durmaz stop ediyorum..

dizelcilere ozelikle tavsiyem mars yaparken gaz vermeyin fazla araca, heleki soguk havada..
marsta gaza basiyorsaniz bile calismaya basadigi anda birakin gazi..
ben bunu kucukken ankaranin ayazi bol buz tutan bir sabahinda babamin enseme saglamca koydugu bir saplakla ogrendim :D
nasi tesir ettiyse hic aklimdan cikmaz birturlu :D

emp:)
19-11-2011, 20:45
Ford&PSA dizelleri kontağı kapattığınızda bir müddet yağlama yapıyor diye biliyorum. Soğuk çalıştırmada 10 15 sn beklendikten sonra sakince gitmenin bence hiçbir zararı olmaz.

imprezaWRC
19-11-2011, 21:55
Baran'cım sen en doğrusunu yapıyorsunda ne yazıkki herkes senin benim gibi değil.
Ben gösterge panelinde kızdırma bujilerinin ışığı sönmeden motoru çalıştırmam. Hareket ettirmeden önce en az 30-40sn beklerim. Performanslı kullanımda 1,5-2dk arası motor çalışır öyle kapatırım. İdeal ısıya ulaşmadan gazlamam.
Ancak bu bekleme durumu için şöyle birşeyde yapabilirsin, ben bazen o bekleme süresini kısaltmak için son 1km'yi sakin kullanarak bir nevi cool down yaparak sürüyorum. Böylelikle bazen fazla beklemiyorum.
Hatta 12.500km'de bir olan bakımları 10.000km'de bir yapıyorum, yetkili servistekiler artık bana rahatsız diyor :D Hatta müşterilere kötü örnek oluyorsun diyorlar :D:D

Kadyr
19-11-2011, 22:05
he ben bırde hava sogukken ıkı kere kontak ac kapa yapıyorum kızdırma bujılerı daha cok ısınsın dıye :D

h.guroglu
19-11-2011, 22:35
ben aracı ilk çalıştırdığımda yaklaşık 4-5 dk kadar rolantide bırakıyorum daha sonra yola çıkıncada kaloriferden sıcak hava üfliyene kadar sıkıştırmıyorum nezaman sıcak hava geldi ozmn başlıyorum 400-5000 devir yaptırmaya

senelerdirde bu şekilde kullanırım bu güne kadar araçlarımda bir problemle karşılaşmadım

RSBurak
19-11-2011, 22:39
Hocam peki Lpg araçta çalıştırırken nelere dikkat etmek lazım.Bende sabahları acayip sübap sesi oluyor.20w50 yağ var 10w40 koysam bir etkisi olurmu ?Birde sabah ilk çalıştırmada yağ lambası geç sönüyor yağ pompasındamı sıkıntı var yoksa lpg araçların hepsimi böyle ?

BARR
19-11-2011, 22:40
Baran'cım sen en doğrusunu yapıyorsunda ne yazıkki herkes senin benim gibi değil.
Ben gösterge panelinde kızdırma bujilerinin ışığı sönmeden motoru çalıştırmam. Hareket ettirmeden önce en az 30-40sn beklerim. Performanslı kullanımda 1,5-2dk arası motor çalışır öyle kapatırım. İdeal ısıya ulaşmadan gazlamam.
Ancak bu bekleme durumu için şöyle birşeyde yapabilirsin, ben bazen o bekleme süresini kısaltmak için son 1km'yi sakin kullanarak bir nevi cool down yaparak sürüyorum. Böylelikle bazen fazla beklemiyorum.
Hatta 12.500km'de bir olan bakımları 10.000km'de bir yapıyorum, yetkili servistekiler artık bana rahatsız diyor :D Hatta müşterilere kötü örnek oluyorsun diyorlar :D:D

Bende servise 10.000'de gelicem dedim servis gerek yok gelmeyin dedi. Dedim size ne yapacam bakımı para benim araba benim sana ne :D:D:D

imprezaWRC
19-11-2011, 23:02
Bende servise 10.000'de gelicem dedim servis gerek yok gelmeyin dedi. Dedim size ne yapacam bakımı para benim araba benim sana ne :D:D:D

Valla benim ne derece hasta olduğumu bildiklerinden cadde motors'da karışmıyorlar :D
Geçen gün Duster dci aldık. Adama dedim ki rodaj ne zaman bitiyor ilk yağ değişmi ne zaman? 20.000km dedi, hadi be oradan dedim. :D:D:D Bilmiyorki ne derece hasta birine denk geldi :D:D:D

YEY®
19-11-2011, 23:04
Bosuna tam sentetik castrol yaglara 150 lira bayilmiyoruz :) Motor yaglarinin binek araclarda en buyuk ozelligi soguk calistirmada motoru film tabakasi olusturarak korumaktir.

Bu arada dizeller cok zor isiniyor.Takip ediyorum ne yagi ne suyu isinmak bilmiyor :) ( yag daha once isiniyor genelde)

Sahsi kanaatim ilk calistirdiktan sonra 1 dakika beklemek ve akabinde 3 4 dakika 2500 devri gecmemek yeterli olacaktir.Hatta yokus vs yoksa 2000 devirde gecilmese iyi olur.Sonuca surtunme devir arttikca hat safhaya ulasiyor.

Stop etmeden oncede 1 dakika turbonun yavaslamasini beklemek kafidir.

Yalniz herseyin oldugu gibi bu bekleme isininde abartisi gereksiz yakit tuketir..Cunku araba devir cevirmeden durdugu yerde ne yagini ne suyunu `isitamiyor` Yag sicakligi olanlar takip etsinler gostergelerinden.Yagi isitamtikdan sonra yagin optimum koruma sinirlarina bir turlu sokmamis oluyoruz araci (baknizi rolantide 3 5 dk beklemek)

BARR
19-11-2011, 23:08
Valla benim ne derece hasta olduğumu bildiklerinden cadde motors'da karışmıyorlar :D
Geçen gün Duster dci aldık. Adama dedim ki rodaj ne zaman bitiyor ilk yağ değişmi ne zaman? 20.000km dedi, hadi be oradan dedim. :D:D:D Bilmiyorki ne derece hasta birine denk geldi :D:D:D

320D aldı arkadaş geçen hafta 30.000km miş bakım. Dedim sen 15.000 de git ne yağ dayanır ne de filtreler bizim mazota,toza dayanmaz yazık etme dedim.gerek yok 30.000 de giderim dedi İyi ne halt yersen ye dedim :D:D

BARR
19-11-2011, 23:10
Yalniz herseyin oldugu gibi bu bekleme isininde abartisi gereksiz yakit tuketir..Cunku araba devir cevirmeden durdugu yerde ne yagini ne suyunu `isitamiyor` Yag sicakligi olanlar takip etsinler gostergelerinden.Yagi isitamtikdan sonra yagin optimum koruma sinirlarina bir turlu sokmamis oluyoruz araci (baknizi rolantide 3 5 dk beklemek)

Evet bu hususta çok önemli bence. Boşuna sabahşarı rolantide beklemekte gereksiz hem tüketim artıyor hemde ısınma gerçekleşmiyor. 10-20sn fln beklemek sonra hemen yola çıkmak en mantıklısı.

d16y4
19-11-2011, 23:10
babamda da focus var bende de o direk marşa basıp gider ama ben beklerim hiç bir fark yok kaç zamandır

imprezaWRC
19-11-2011, 23:19
320D aldı arkadaş geçen hafta 30.000km miş bakım. Dedim sen 15.000 de git ne yağ dayanır ne de filtreler bizim mazota,toza dayanmaz yazık etme dedim.gerek yok 30.000 de giderim dedi İyi ne halt yersen ye dedim :D:D

Bmw tuhaf makina ama TR şartları için o kadar km gerçekten çok fazla geliyor bana.
Japonya'da yaşamıyoruz ki, yıkatıyorsun aracı 2dk sonra toz oluyor. Her yerde ortalığı simsiyah eden halk otobüsleri, iett otobüsleri var. Hadi geçtim yağı, filtreler simsiyah oluyor. İnsanın 1 günde bu kirlilikten üstü başı kokuyor, o yağ, filtreler TR şartında 30.000km boyunca herhalde mutasyona uğrar.
Ya tamam adamlar ne şartlarda deli gibi testler yapıyorda, genede güvenesim gelmiyor.

baretta
19-11-2011, 23:27
Sabahları bende ilk çalıştırmada 1 dk falan bekleyip öyle hareket ediyorum , sıcaklık 90 a gelene kadar da 2500-3000 devir bandını gçemiyorum gerçi normal traikte de geçmiyorum da ısınınca en azından biraz daha rahat basıyorum , stop etmeden önce de bekliyorum 30-40 sn kadar aslında beklemeye gerek yok benim ki zaten bluemotion oldugu için basa basa gidip durdugun anda stop ettiriyor zaten gerçi yaglamaya devam ediyor bildigim kadarııyla ama olsun :D

imprezaWRC
19-11-2011, 23:37
Birde dizel araç dpf'li ise ve özellikle closed type dediklerinden ise arada bir dpf'i boşaltmak için uzun yolda veya otobanda performanslı kullanmak gerekiyor.

Diesel particulate filter - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_particulate_filter)