Orijinalini görmek için tıklayınız : Soğuk motorda stop etme.
erden1978
21-11-2011, 20:13
Selamlar..
Peugeot 106xn 1999 Model tek nokta enjeksiyonlu Benzin+ Lpg li aracım var.
Yaklaşık bir aydır aracım soğuk motorda çalışıyor fakat gaz vermessem anında stop ediyor.Yaklaşık bir kac dakika sürekli gaz vererek motorun ısınmasını sağlıyorum Motor ısınınca sorun kalmıyor.Sanki otomatik jikle çalışmıyor gibi. Arada nadirde olsa tek seferde çalışıyor ve otomatik jikle devreye giriyor.Motor soğukken yüksek rolantide çalışıyor.
Isı muşuru dediler. Mavi ve yeşil değiştirdim onları.değiştirdikten sonra İlk gün iyiydi daha sonraki gün aynı sorun devam etmeye başladı.
Birde aracım motoru 1.1 Olduğu icin trafife az da girsem park ettikden sonra aracın fanı hemen devreye giriyordu.Sanki bu sorun başladığından beri fan çalışmıyor.
Yardımlarınızı bekliyorum..
erden1978
22-11-2011, 11:46
Ankarada peugeot marka araçlarından anlayan iyi bir elektirik ustası varmıdır bildiğiniz..
erden1978
24-11-2011, 07:40
Bu ısı sensörlerinin bozuk ve ya çalışır olduğunu öğrenmenin bir yolu varmıdır.
sorun jikle gibi görünüyor
en önemli şey motor suyu tammı ? baktınızmı ?
ısı sensörleri (ntc) kolay kolay bozulan birşey değildir
çünkü mekanik bir yapısı yok, takarsın dokunmazsan 20 yıl bozulmaz
sökme - takma sırasında hep zarar görür onlar
onları ölçebilirsin, birkaç yöntemi var
aracın kendi test cihazı varsa oradan su sıcaklığını- hava sıcaklığını görürsün
eğer direnç değerini biliyorsan ölçü aleti ile omajını kontrol edersin
bu kadar, sağlamsa sağlamdır
siz jikle mekanizmasına - yapısına bakın
soketleri kabloları kontrol edin
ısı sensörlerinin kablo ve soketlerine bakın
erden1978
24-11-2011, 08:53
sorun jikle gibi görünüyor
en önemli şey motor suyu tammı ? baktınızmı ?
ısı sensörleri (ntc) kolay kolay bozulan birşey değildir
çünkü mekanik bir yapısı yok, takarsın dokunmazsan 20 yıl bozulmaz
sökme - takma sırasında hep zarar görür onlar
onları ölçebilirsin, birkaç yöntemi var
aracın kendi test cihazı varsa oradan su sıcaklığını- hava sıcaklığını görürsün
eğer direnç değerini biliyorsan ölçü aleti ile omajını kontrol edersin
bu kadar, sağlamsa sağlamdır
siz jikle mekanizmasına - yapısına bakın
soketleri kabloları kontrol edin
ısı sensörlerinin kablo ve soketlerine bakın
Motor ara motor olduğundan pek anlayan yok.Jiglenin nerde olduğunu bilmiyorlar.
Yada benim gittiğim ustalar şansımı bu motor hakkında bilincsiz cıktı.
Yalnız bir usta bu ısı sensörünün motorun ısısını yada suyun ısısını ölçtüğünü ve ısıyı ucu ya gönderip ecuda sıcaklık derecesine göre oto jigle yaptığını söyledi.
Birkac kişi ise rolanti motorundan bahsetti.
Bende soketlerden şüpheleniyorum.
aracın ve motorunun detaylarını bilmediğim için detay veremiyorum bende
ecu kontrollu araçlarda jikle elektronik kontrollüdür
su sıcaklığına göre kontrol ünitesi motorun soğuk olduğunu tespit eder ve
ona göre ateşleme ve enjeksiyon sürelerini ayarlar
ayrıca bir rölanti valfi vardır veya bir step motor vardır gaz kelebeğinin yakınlarında
ecu bunuda elektronik olarak kontrol eder , açar kapatır, rölantiyi düzenler.
kısacası sabahları devir daha yüksek ve motor çalışırken daha zengin çalışır
ısınınca normale döner
sizin bu sistemde sorun var gözüken o
yazın bu sorun çıkarmaz ama kışın ilk çalıştırma çok zor olur
Gaz kelebeğinin temizliğini en son ne zaman yaptırdınız?
erden1978
24-11-2011, 12:07
Gaz kelebeğinin temizliğini en son ne zaman yaptırdınız?
Bu arac ara motor.
Teknokta enjeksiyonlu ama mikserli.Gaz kelebeği yokmuş bu arabada.
Fakat bir kere aracı cihaza sokmuştum.Bosch servisinde.
Gaz kelebeği arızası verdi :soru:
Gülermisin ağlarmısın.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.